Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:57

Gulpje schreef:
Hoi allemaal!
Sinds vandaag ben ik zeer onverwachts een boel geld rijker geworden. Wie gaat er mee een drankje doen vanavond? Ik trakeer!!!

Hoeveel rijker? :)

Anoniem

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:59

Citaat:
De politie kon niet zeggen hoeveel geld er in de cassette zat. Wel wees de woordvoerster erop dat het meenemen van het geld gelijkstaat aan verduistering en strafbaar is.

nu.nl

Geld op zo'n transport staat geregistreerd, en dus kan je met het uitgeven / op de bank zetten van dat geld nog wel eens in de problemen komen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:00

toch zou ik het er op wagen hoor

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:03

Gewoon gelijk uitgeven :+ dan hebben ze nog geen actie ondernomen.. en in winkels controleren kan niet denk ik..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:13

pfff ik als arm studentje had ook wel wat gepakt hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:15

enniee schreef:
Gewoon gelijk uitgeven :+ dan hebben ze nog geen actie ondernomen.. en in winkels controleren kan niet denk ik..

En dan iemand die helemaal niets te maken heeft met het hele gebeuren, die het geld per ongeluk in handen krijgt als wisselgeld en het af wil storten bij de bank, of een winkelmedewerker die het af wil storten met de problemen opzadelen? Neehoor, ik zou het geld lekker laten liggen :)

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:34

idefix4 schreef:
raket schreef:
Ik hoop dat ze verhaal gaan halen bij de graaiers die op welke wijze dan ook gefilmd zijn, media/ trajectcontrole. Dat lijkt me nog eens humor.

Ik heb liever dat ze die auto schutter nu eindelijk eens gaan vangen.... :j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:16

heel zeker van wel dat ik t ook gedaan had!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:52

Geloof je nu echt dat ze in de winkel de nummers van je biljetten ineens gaan controleren? No way José... Als je met 500tjes gaat betalen, zou je gesnapt kunnen worden, maar dat geld komen ze nooit meer tegen.

En ja, ik zou ook lekker onbeschoft gaan grabbelen en dan vlug weer wegrijden. Je zou wel gek zijn als je dat niet deed.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:57

Ik begrijp dat jullie het allemaal normaal vinden dat als je de supermarkt uitloopt met je volle krat en de bodem breekt er onderuit, dat men dan met jullie boodschappen ervandoor gaat, terwijl je erbij staat? Want dat is feitelijk wat er nu gebeurt. Die man verliest de centen, maar iedereen weet waar ze vandaan komen. En toch pakt iedereen ze op en neemt ze mee. Belachelijk, het is gewoon diefstal. Ik vind het echt schokkend dat zoveel mensen dat normaal vinden.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:57

Pieteritus1 schreef:
Je zou wel gek zijn als je dat niet deed.

Of fatsoenlijk, stel je voor. =:)

Precies hetzelfde inderdaad Blue_Eyes.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-11 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:58

Weet je waar ik finaal van overspannen zou raken????? :')
Als je me in zo'n luchtbel zet,waar de biljetten je dan letterlijk om de oren vliegen,dat zie je toch wel eens op tv bij een spelshow?
Dan zou ik echt gek worden hahaha en ik zou uit louter histerisch-heid ook nog niks gegraaid hebben _O-

Echt waar,dat zou een ECHTE straf voor me zijn :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:58

Haha dit valt wel mee wat ik erger vond waren die rijen lang met auto's bij de pinautomaat omdat men dacht dat deze gratis geld weg gaf. Yeah right. En dit is menselijk niet typisch nederlands hoor.
Vind het wel apart dat het geld hier niet tegen is beschermd door middel van een inktbom oid. Of waarom werkte het nu niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:00

NOS.nl schreef:
Diefstal
De politie benadrukt dat het geld meenemen diefstal is. "Er is inmiddels al wel wat geld terug", aldus een woordvoerder. "Mensen hebben ter plaatse geld teruggebracht. Een meneer heeft een aantal honderden euro's meegenomen en ons gebeld dat hij dat terug wil geven."

Ook een woordvoerder van het Openbaar Ministerie noemt het geldrapen diefstal. "Het is zo dat degene die het geld van de straat hebben geraapt natuurlijk weten dat het niet hun geld is." Er staat maximaal vier jaar op, maar de kans op opsporing is klein. "Daar hebben we de politie niet voor. De mensen moeten het geld gewoon terugbrengen", zegt de woordvoerder.

Verslaggever Bouma zegt zelf niet te hebben gegraaid. "Absoluut niet. Wij waren veel te druk de chaos te filmen", lacht hij.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:00

Meteen even langs de Divoza, een nieuwe wintercollectie aanschaffen _O-

Nee even serieus. Ik heb eens een portemonnee gevonden met €90,- erin. Ik heb hem netjes teruggebracht naar de eigenaresse, maar had ook gewoon het geld eruit kunnen halen en weg kunnen lopen.
Dat zouden jullie dus doen, als ik het goed begrijp? Of is het dan opeens heel anders?
Beeeeetje aso.. O:)
Laatst bijgewerkt door Monchou op 29-08-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:01

Ik had eigenlijk naar Maastricht gemoeten vandaag ivm school, maar ben niet gegaan omdat ik grieperig ben. Volgende keer dus toch maar doen als ik twijfel :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:01

hoe kan het uberhaud op straat komen liggen?
En ging die man van dat bedrijf niet rapen ofzo?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:03

De geldauto was opengesprongen, Sjors. En die man kan rapen wat-ie wil, maar als dat geld alle kanten inwaait en overal stoppen mensen en graaien het voor je neus weg - tja. Nog afgezien van het feit dat 'even geld rapen op de snelweg' een beetje linke soep is....

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:03

Oh god dat zal er vast heel triest uitgezien hebben al die mensen die hun auto langs de kant zetten uitstappen geld pakken en vervolgens heel hard wegrijden. Ik zou het niet durven hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:04

hahaha dat is hier in de buurt :P hoorde het net van m'n moeder :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:04

Blue_Eyes schreef:
De geldauto was opengesprongen, Sjors. En die man kan rapen wat-ie wil, maar als dat geld alle kanten inwaait en overal stoppen mensen en graaien het voor je neus weg - tja. Nog afgezien van het feit dat 'even geld rapen op de snelweg' een beetje linke soep is....

Die auto springt toch niet maarzo open? Of heb ik dat verkeerd?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:05

Mooie opnames btw op het nieuws, lekker kentekens scannen en de polisie kan die mensen een bezoekje brengen en een donderpreek geven/het geld terughalen (maarja, hun woord tegen het jouwe hoeveel je opgeraapt hebt?) :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:06

Er kan weleens iets defect zijn, he? :)

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:10

ik had ook geraapt hoor! al mijn geld gaat al naar griekenland. En met de crisis denk ik dat veel mensen het kunnen gebruiken. Jammer dat Maastricht zo ver was.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:11

Hmm ik denk dat ik ook gegraaid had, maar dan weer netjes terug gegeven. Ik durf dat daarna namelijk niet eens uit te geven.