China syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:01

Arabesk schreef:
aar denk ik ook vaak over. Alles leuk en aardig, een kind nemen is toch tamelijk egoïstisch je doet het omdat je het zélf leuk vindt. Het kind heeft nooit een stem in over of het geboren wil worden :+

Je zadelt sowieso weer iemand op met sterfelijkheid :+

Aan de andere kant.. als je zou weten wat je nu weet: zou je dan je eigen leven hebben willen missen? Alles wat je gedaan en geleerd hebt?

Electra63

Re: China syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:39

Ach, als iedereen nu besluit om geen kinderen meer te "nemen", dan is er zeker een probleem over 20 jaar. Wie moet dan voor onze pensioenvoorziening zorgen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:54

Electra63 schreef:
Ach, als iedereen nu besluit om geen kinderen meer te "nemen", dan is er zeker een probleem over 20 jaar. Wie moet dan voor onze pensioenvoorziening zorgen?

Ahum, normaal gezien jijzelf, maar er is het een en ander scheef gaan hangen in het systeem :+
En dat de banken ondertussen mensen verleiden om met hun opgebouwde privé reserve (pensioensparen) in allerlei vage beleggingen te stappen helpt ook niet echt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:57

e_horse schreef:
zou je dan je eigen leven hebben willen missen? Alles wat je gedaan en geleerd hebt?

Dit is wel een moeilijke hoor, je leven vergelijken met niet-zijn..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:49

Ik zou m'n eigen leven best hebben willen missen hoor, dan had ik toch niet geweten wat ik had gemist? :+
Niet dat ik er nú niet zou willen zijn..maar een kind wat nooit geboren wordt mist natuurlijk ook niets.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:41

Bandida schreef:
Electra63 schreef:

Ahum, normaal gezien jijzelf, maar er is het een en ander scheef gaan hangen in het systeem :+
En dat de banken ondertussen mensen verleiden om met hun opgebouwde privé reserve (pensioensparen) in allerlei vage beleggingen te stappen helpt ook niet echt.

Behalve pensioenvoorziening, heb je toch ook nog mensen over 20, 30 jaar nodig, die in het ziekenhuis of bejaardenhuis werken, waar jij dan opgenomen bent, immers je hebt geen kinderen om voor je te zorgen. ;)

Dit is natuurlijk niet helemaal serieus te nemen en off-topic, maar je weet natuurlijk nooit of je er goed aan doet om kinderen te "nemen", want je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:32

Tegenover de 87.000 nieuwe kanker diagnoses per jaar in 2007 verwachten ze er 123.000 in 2020.
Te wijten aan het ongezond eten van de afgelopen 20 jaar, en aan de vergrijzing, want oudere mensen hebben meer kans op kanker.
Bron: nu.nl

Ik heb er zelf andere ideeën over, zoals jullie in dit topic.
Ik heb de gevolgen van de kernramp wel gevolgd, en nog wel maar inmiddels wel ietsje minder.
Het is meer dan verbazingwekkend hoe easy men er over doet.. alsof het wel weer verwaaid,
alsof dat water wel geoeg verdund met het water van de oceaan..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:52

Marigold schreef:
Tegenover de 87.000 nieuwe kanker diagnoses per jaar in 2007 verwachten ze er 123.000 in 2020.
Te wijten aan het ongezond eten van de afgelopen 20 jaar, en aan de vergrijzing, want oudere mensen hebben meer kans op kanker.
Bron: nu.nl

Ik heb er zelf andere ideeën over, zoals jullie in dit topic.
Ik heb de gevolgen van de kernramp wel gevolgd, en nog wel maar inmiddels wel ietsje minder.
Het is meer dan verbazingwekkend hoe easy men er over doet.. alsof het wel weer verwaaid,
alsof dat water wel geoeg verdund met het water van de oceaan..

Hier maakt je toch een redenatiefout: het aantal kankerdiagnoses is in 2010 ook gestegen tov 2009, mede door de vergrijzing. Niet om deze ramp te verkleinen, ook ik volg het al tijden en zeker aangezien ik net een babyzusje heb gekregen probeer ik zoveel mogelijk informatie in te winnen om mijn moeder en zusje te beschermen, maar niet alles is hieraan te wijten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:02

Je kan niet iedereen en jezelf beschermen tegen bepaalde ziektes. Deze overkomen je.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 16:17

Electra63 schreef:
Je kan niet iedereen en jezelf beschermen tegen bepaalde ziektes. Deze overkomen je.

Pardon?!

Straling word je aangdáán :)*

Verder kan je wel degelijk keuzes maken welke het risico verkleinen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:57

Aardschok Xanten.
4 en een beetje is niks, maar toch goed dat de centrale in Belgisch Limburg, welke niet zo robuust is, op de rol voor sluiting staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:29

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Pardon?!

Straling word je aangdáán :)*

Verder kan je wel degelijk keuzes maken welke het risico verkleinen.

Ik bedoel: zonder straling is er ook een grote kans dat je een ziekte, bijv. kanker, krijgt.
Ik heb legio voorbeelden in mijn omgeving. En natuurijk kan je risico's verkleinen door op je voeding te letten en bijv. niet te roken, maar ook dat is geen garantie dat je geen kanker kan/zal krijgen.

PS ik vind jouw smiley verschrikkelijk irritant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 12:10

Electra63 schreef:

Rot voor je :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:19

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Rot voor je :D

Ik zie jouw smiley (ik kom het namelijk vaker tegen) getuigen van betweterigheid en draagt niet bij tot een zinvolle discussie. Jij denkt dat je alles beter weet (i.i.g. zo komt het op mij over). Ik neem alleen dit topic maar als voorbeeld. Je openingspost is amper te begrijpen en op vragen van sommige bokkers komt amper een fatsoenlijk antwoord. Wat is dan het nut van het openen van zo'n topic?

Maar als jij de oplossing hebt om allerlei ziekten, met name kanker bij jonge kinderen, te voorkomen, dan hoort de gemeenschap het graag van je.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:53

Je vergeet dat hc geen behoefte heeft aan een zinvolle discussie... Hij doet waar hij zij in heeft en discussie is niet zijn doel. Lekker negeren dus..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:55

secricible schreef:
Je vergeet dat hc geen behoefte heeft aan een zinvolle discussie... Hij doet waar hij zij in heeft en discussie is niet zijn doel. Lekker negeren dus..

Ja, dat klopt.
Maar om te denken dat je bepaalde ziektes kan voorkomen? :)*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:05

Jammer dat het nu een discussie wordt over hoe HC discussieert...
Ik dénk dat hij probeert te ontlokken dat wij onderling informatie gaan verzamelen en discussiëren maar dat mislukt op de 1 of andere manier...

Ikzelf heb al een paar x gezegd ik ben niet snugger genoeg om de weinige info die we kunnen vinden ook daadwerkelijk te kanaliseren tot iets bruikbaars voor mezelf behalve: koop een stralingsmeter en meet alles.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:20

Nicolletje schreef:
Jammer dat het nu een discussie wordt over hoe HC discussieert...
Ik dénk dat hij probeert te ontlokken dat wij onderling informatie gaan verzamelen en discussiëren maar dat mislukt op de 1 of andere manier...

Ikzelf heb al een paar x gezegd ik ben niet snugger genoeg om de weinige info die we kunnen vinden ook daadwerkelijk te kanaliseren tot iets bruikbaars voor mezelf behalve: koop een stralingsmeter en meet alles.

Nou, ik zie de opmerkingen van HC ietsje anders.

Ach, je kan een meter kopen en dan?
Ik woon een paar kilometer van de Botlek af, ik maak mij totaal geen illusies.
20 jaar geleden was al bekend dat bijv. op Kreta maar ook in Japan bepaalde soorten kanker en hart- en vaatziekten daar veel minder voorkwamen. Maar helaas kunnen wij niet alemaal naar Kreta verhuizen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:29

Electra63 schreef:

Dit topic gaat over stralingsgevaar, en daar kun je je wel degelijk tegen beschermen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:48

Electra63 schreef:
20 jaar geleden was al bekend dat bijv. op Kreta maar ook in Japan bepaalde soorten kanker en hart- en vaatziekten daar veel minder voorkwamen.

Dat is nu ook wel klaar in Japan, denk ik...

Ik ken dat soort berichten wel vaag, en volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met de ligging maar met het dieet.
Mediterraan dieet met veel olijfolie, groenten en vis schijnt nogal goed te zijn.
Wij eten veel bewerkt vlees en transvetten bijvoorbeeld.

Maarja, als je dan gezond denkt te doen en vervolgens radioactieve vis en groenten koopt omdat je het niet weet, of in je tuintje zélf groente verbouwt om maar gezond te doen en er komt vervolgens een radioactieve regenbui, ja dan weet je toch ook niet meer wat je moet doen om de gevolgen te beperken.

Alles maar gaan meten? :list:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:21

Killyenn schreef:
Electra63 schreef:

Dit topic gaat over stralingsgevaar, en daar kun je je wel degelijk tegen beschermen.

Ja, maar inmiddels ging het topic over kanker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:22

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:
20 jaar geleden was al bekend dat bijv. op Kreta maar ook in Japan bepaalde soorten kanker en hart- en vaatziekten daar veel minder voorkwamen.

Dat is nu ook wel klaar in Japan, denk ik...

Ik ken dat soort berichten wel vaag, en volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met de ligging maar met het dieet.
Mediterraan dieet met veel olijfolie, groenten en vis schijnt nogal goed te zijn.
Wij eten veel bewerkt vlees en transvetten bijvoorbeeld.

Maarja, als je dan gezond denkt te doen en vervolgens radioactieve vis en groenten koopt omdat je het niet weet, of in je tuintje zélf groente verbouwt om maar gezond te doen en er komt vervolgens een radioactieve regenbui, ja dan weet je toch ook niet meer wat je moet doen om de gevolgen te beperken.

Alles maar gaan meten? :list:

Dat klopt, dat het vooral met het dieet te maken heeft. Maar zoals ik al aangaf, ik woon in het Rijnmondgebied, ik maak me geen illusies, dat ik beter zelf mijn groente kan verbouwen, het is hier uberhaupt niet gezond om te wonen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:19

Maar weer eens terug naar de realiteit..

http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/Extre ... hten.dhtml

De Belgische pers maakt zich zorgen over een zware aardbeving die Nederland gaat treffen. Die kan je niet voorspellen uiteraard, maar dat dit een risico is dat op Europees niveau dringend eens zou moeten bekeken worden wat betreft nucleaire rampen hadden we al eerder eens gezegd (in het Fukushima topic).

HC had daar op een gegeven moment zijn bezoek hier bij mij beschreven, en en hoe we het landschap rond de kerncentrale van Tihange bezocht hebben die midden op deze (die van de aardbeving in Nederland dus) breuklijn staat. Ik heb begin dit jaar dezelfde breuklijn die daar o.a. een Romeinse villa (de beving uit het artikel) een burcht (16 de eeuw, niet zooo lang geleden) in twee heeft gesneden nog eens blootgelegd (ben archeoloog)...indrukwekkend. Ik vat het niet dat Tihange maar 6,5 kan weerstaan. We hebben in het (geologisch) recente verleden echt al erger gehad.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:32

Citaat:
Omgevallen tuinkabouters
Nederland houdt, volgens Van Baalen, bij de bouw geen rekening met een mogelijke zware aardbeving. Mensen reageren geschokter op het bericht over een beving, dan op de beving zelf. Op internet waren minuten na de schok al grappen te lezen als: Is giro 555 al open?, en circuleerden foto's van omgevallen tuinkabouters.

Volgens Van Baalen is die lacherige houding onverstandig. 'De breuken in onze aardkorst lopen in een gebied waar grote chemische bedrijven, zoals DSM, zijn gevestigd.' In Duitsland en België staan zelfs kerncentrales die slechts een aardschok met een magnitude van 6.5 kunnen weerstaan. 'Dat kan dus grote gevolgen hebben.'

Dat is wel zo... Dat wij er geen rekening mee houden, lacherig doen en zelfs zeggen over mensen in LA of Japan: ach moeten ze daar maar niet gaan wonen, ze weten het toch? :7

Ik heb trouwens altijd gedacht dat onze gebouwen toch wel degelijke constructies hadden... Omdat wij normaliter al 'vechten' tegen veen en water en ook niet echt extreme weersomstandigheden hebben waardoor bouwen moeilijker gaat. Ook zijn wij rijk genoeg om goede materialen te gebruiken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:40

Nicolletje schreef:
Ik heb trouwens altijd gedacht dat onze gebouwen toch wel degelijke constructies hadden... Omdat wij normaliter al 'vechten' tegen veen en water en ook niet echt extreme weersomstandigheden hebben waardoor bouwen moeilijker gaat. Ook zijn wij rijk genoeg om goede materialen te gebruiken.

Kerncentrales worden daar op geëvalueerd tegenwoordig, 30 of meer jaar na de bouw.
Jullie probleem is ook niet in de eerste plaats een Nederlandse kerncentrale, maar eentje van ons (België, Tihange) en eentje net over de grens in Duitsland. Zoiets moet echt Europees bekeken worden, want als Tihange op een dag een kernramp veroorzaakt zal onze luchthaven-slogan 'Belgium, the Heart of Europe' ineens een heel andere bijklank krijgen ;)