Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:18

Ja, nu laten de muziek horen omdat er nu een rustige sfeer is en die willen ze houden.

Ik zou ook naar huis gaan, uit respect voor de anderen

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:19

MIjn schoonzussie zit op pukkelpop
jammer genoeg kunne we haar niet via gsm bereiken!!!

History_

Re: Gewonden door onweer op Pukkelpop

ik krijg net bericht van vrienden dat alles met hen daar ok is, toch een hele opluchting :)

Adriana

Als daar nog 50.000 mensen zijn en die wil je rustig houden dan is muziek laten spelen geen slecht idee... Anders krijg je nog meer ongelukken!!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:20

Ayasha schreef:
Op FB worden er ook lijsten samen gesteld met mensen die ok zijn...

Heb je een link?

Er zit een paar bekende van mij daar.

Spirit

Maar hoe zijn de campings er aan toe? Kan me niet voorstellen dat er nog iets droog/heel is daar...

timokyana

Ik vind het met zoveel mensen daar op de been een wijze keuze om het door te laten gaan.Al is het met een beperlt programma.

Vreselijk wat er gebeurd is...

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:21

Spirit schreef:
Maar hoe zijn de campings er aan toe? Kan me niet voorstellen dat er nog iets droog/heel is daar...

Inderdaad, als er zo'n mega tent instort kan ik me niet voorstellen dat die kleine crappy festivaltentjes wel tegen dit weer bestand zijn.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:22

ze hebben zelfs een noodnummer

Voor mensen met kinderen op Pukkelpop: NOODNUMER: Debora Op't Eijnde 011 267401 Noodnummer Pukkelpop zoveel moelijk delen aub. kan mss helpen voor de ongeruste ouders

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:22

En meer nog: die mensen op het festival weten vaak ook niet wat er aan de hand is. Op filmpjes op Youtube zie je ook gewoon dat er mensen aan het schuilen zijn en de grootste lol hebben. Dat terrein is zo groot, als je in de ene hoek staat weet je heus niet dat er 5km verder een podium is ingestort en mensen overleden zijn. Ik heb 5 jaar terug ook in zo'n gigantische stortbui gezeten op Pukkelpop en wij vonden dat toen geweldig, hebben ons prima vermaakt.

Wij hebben makkelijk praten want wij hebben alle informatie van de media, maar op zo'n festival ben je helemaal geïsoleerd en weet je vaak van niks. Het merendeel mensen weten waarschijnlijk niet eens dat er doden zijn. Dus die zullen alleen maar blij zijn dat ze Foo Fighters toch nog kunnen zien.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:24

Yasmine schreef:
Ik heb 5 jaar terug ook in zo'n gigantische stortbui gezeten op Pukkelpop en wij vonden dat toen geweldig, hebben ons prima vermaakt.

Dat was nog wel een tikje minder zwaar dan die bui van nu, volgens mij! Dat was ook alleen regen en geen hagel. Toen gingen mensen niet eens naar binnen om te schuilen. :P

Ben het wel met je eens dat waarschijnlijk een groot deel van de mensen niet eens wist wat er aan de andere kant van het terrein gebeurde. Al denk ik dat ze daar nu wel over geïnformeerd zullen zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:24

Die camping suckt. Elke keer, bijna elk jaar zie je het: bij de minste zomerbui is het daar één modderpoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:25

Zonnetje81

Dat klopt helemaal, je hebt totaal geen benul als je daar bent!

History_

idd, de mensen daar weten ook niet wat er gaande is
ik kreeg net een sms van vrienden daar die vroegen of ik hen wat uitleg kon geven

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:26

En zo'n klein tentje, als je die goed vast hebt staan kan die best wat hebben heb ik gemerkt op de zwarte cross.

SilverStorm

sunrice schreef:
Spirit schreef:

Inderdaad, als er zo'n mega tent instort kan ik me niet voorstellen dat die kleine crappy festivaltentjes wel tegen dit weer bestand zijn.

dat valt mee.... zo'n klein tentje staat, als je het goed doet, als een huis en zal hooguit plat tegen de grond aan waaien. zelf al een paar keer noodweer gehad en 1 keer windhoos... toen het begon te spoken tentje in de hoeken verzwaard en (kon daar gelukkig) aan de wielen van de auto gebonden en toen het dak van de tent zo platwaaide dat ik nat en koud werd pas op t idee de auto in te gaan gekomen. vriend is toen in de tent gebleven, durfde door het noodweer (onweer, windstoten, hagel) niet meer naar buiten en vanuit de auto kon je de motorkap niet eens meer zien. ik ben toen heel bang geweest, omdat ik zag dat de tent zo plat tegen de grond aanwaaide terwijl vriendlief erin zat nog.....

was ook heel kort en heftig. na de hoos en het noodweer bleek dat vooral de partytenten weggewaaid waren en sommige mensen op hun luchtbedje dreven, maar vrijwel alle tentjes zelf stonden nog..........zit natuurlijk op de bodem ook spul in aan mensen, luchtbedden, tassen met kleding, voedsel en kookgerei. dat is wat anders dan wanneer de wind onder een heel groot zeil komt. net een luchtballon dan.

maar ik zal nooit meer vergeten wat een ravage het was, vooral op de lagergelegen campinggronden leek het of er oorlog was uitgebroken.. denk niet dat je dan nog een leuk festival hebt :(:) ;(
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 18-08-11 21:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Spirit

Tieneke schreef:
Die camping suckt. Elke keer, bijna elk jaar zie je het: bij de minste zomerbui is het daar één modderpoel.

Hoe zou het er nu dan wel niet uitzien? :=

Najoveh

Mijn zusje zat op pukkelpop.. Gelukkig is ze ongedeerd :)
Ze kwam terug naar huis, omdat echt àlles nat zou zijn...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:27

Je moet alleen je tentje niet open maken want als de wind erin schiet gaat hij toch wel de lucht in en anders kan hij dus behoorlijk wat hebben. Alleen moet je niet d epech hebben dat iemand zn partytent je tentje onthoofd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:28

Ik denk dat veel mensen morgen ook vertrekken, maar wat moet je anders nu? Veel mensen hebben ze gezopen of alternatief vervoer...

Spirit

SilverStorm schreef:
dat valt mee.... zo'n klein tentje staat, als je het goed doet, als een huis en zal hooguit plat tegen de grond aan waaien. zelf al een paar keer noodweer gehad en 1 keer windhoos... toen het begon te spoken tentje in de hoeken verzwaard en (kon daar gelukkig) aan de wielen van de auto gebonden en toen het dak van de tent zo platwaaide dat ik nat en koud werd pas op t idee de auto in te gaan gekomen. vriend is toen in de tent gebleven, durfde door het noodweer niet meer naar buiten en vanuit de auto kon je de motorkap niet eens meer zien.
was ook heel kort en heftig. na de hoos en het nodweer bleek dat vooral de partytenten weggewaaid waren en sommige mensen op hun luchtbedje dreven, maar vrijwel alle tentjes zelf stonden nog..........zit natuurlijk op de bodem ook spul in aan mensen, luchtbedden, tassen met kleding, voedsel en kookgerei. dat is wat anders dan wanneer de wind onder een heel groot zeil komt. net een luchtballon dan.

Mijn ervaring is juist dat veel tenten helemaal niet zo stevig opgezet worden. Wij stonden een keer op Werchter tijdens een korte onweersbui op de camping (niets vergeleken met deze) en hebben ik weet niet hoeveel tenten van andere mensen moeten redden. Sommigen hadden alleen de binnentent opstaan, dan ben je zwaar de banketstaaf. :=

Ik zou ook naar huis gaan, denk ik. Vandaag of morgen.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 18-08-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:31

@spirit: dat klopt wel wat je zegt! Mijn les is: veranker je tentje dan komt er een hoop goed :+

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:31

Spirit schreef:
Mijn ervaring is juist dat veel tenten helemaal niet zo stevig opgezet worden. Wij stonden een keer op Werchter tijdens een korte onweersbui op de camping (niets vergeleken met deze) en hebben ik weet niet hoeveel tenten van andere mensen moeten redden. Sommigen hadden alleen de binnentent opstaan, dan ben je zwaar de banketstaaf. :=

Ik zou ook naar huis gaan, denk ik. Vandaag of morgen.

ik twijfelde nog om het vooroordeel op te gooien, maarja, idd op cgrounds daar waar alle mensen al bezopen zijn voordat ze aankomen en dan hun tent 'neerleggen' was echt wel ravage.. maar alle mensen die normaal hun tent opgezet hebben zoals het hoort te zijn hoefden in het ergste geval alleen de boel buiten te leggen om het te laten drogen (dagen daarvoor en meteen na het noodweer daarna stikheet weer)

Najoveh schreef:
Mijn zusje zat op pukkelpop.. Gelukkig is ze ongedeerd :)
Ze kwam terug naar huis, omdat echt àlles nat zou zijn...

jammer dat haar festival letterlijk en figuurlijk in het water is gelopen, maar wat ontzettend fijn dat ze ongedeerd is!
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 18-08-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt