Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Rianneke : Maar wij drinken dus wel de melk van die besmette koeien??? Want dit gaat in één grote tank allemaal bij elkaar, en wordt opgehaald. 15.000 liter? meer zelfs geloof ik...
Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Jolliegirl schreef:Hmm naja, het blijft niet mijn ding.. Maar zo heeft iedereen zijn/haar dingen toch?
Lizet1994 schreef:@ jolliegirl, ik neem het ook niet te letterlijk, ik weet wie je bent en hoe je over dieren denkt. Ik wil jou er ook niet op aanspreken, want weet dat je inmiddels iemand bent die weet wat ze zegt.
Alleen zijn er een hoop mensen die denken dat alles in de veehouderij ZWART is,, en daar ken ik heel slecht tegen..
Marloez schreef:Suzanne F. schreef:Tja die koe wordt toch wel geslacht, of jij het nou wel of niet eet.
Zelfde als met die kip, dat varken en de paarden.
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik eet geen paardenvlees, is een principekwestie. Maar de paarden blijven toch wel geslacht worden of ik het nou wel of niet eet.
Als er minder vraag naar is zullen er ook minder dieren gefokt en geslacht worden.
Lizet1994 schreef:Even door de duidelijkheid, bijna elke bevalling die hier gebeurt op 1 of 2 na in een jaar zijn wij bij.
Verder als het kalf eruit is, word het meteen verder de stal uitgetrokken naar de andere stal. Ze zien mekaar hier dus vrijwel niet.
Marloez schreef:Ik heb zelfs gezien dat een kalfje weer even bij zijn moeder werd gedaan omdat ze een bepaalde bacterie in haar melk had die het kalf dan opdronk zodat het weg ging. Die melk kon niet voor menselijke consumptie gebruikt worden en zelf de bacterie 'wegmelken' was meer werk dan het kalf even laten drinken. Gevolg; kalf en koe weer een trauma erbij. De moeder heeft 2-3 dagen onophoudelijk staan loeien afgezonderd van de kudde aan de rand van het hek.
Marloez schreef:Ik zou zelf wel een vleeskoeienbedrijf willen runnen, met een eigen slacht'kamer' op het terrein zodat de dieren ook niet hoeven te reizen richting slachthuis. En dan het vlees ook zelf verkopen in eigen winkel.
Rianneke schreef:Dat vind ik wel erg grappig om te lezen dat je dat als vega wel zou willenZou je het vlees dan ook zelf eten?