Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:anoli: ik heb ongeveer 400 britse vrienden op facebook. Eentje opperde dat de politie maar met scherp moet gaan schieten. daar kwamen gelijk 44 "vind ik leuk" meldingen op. En hier zag ik eerder ook staan dat iemand opperde om maar grof geschut in te zetten. Een hoop mensen zijn erg onsteld over de gebeurtenissen (terecht). En ja, de relschoppers zijn van een heel andere aard dan die in de Arabische landen. maar de Britse regering zal toch sterk moeten zijn de zware escalatie te voorkomen (ondanks misschien zelfs een roep van "het volk". Anders geeft het despoten als Assad en Khadaffi wel een heel gemakkelijk excuus om onder de beschuldigingen uit te komen.
Himyar schreef:Oei, dat is echt om kwaad om te worden, ik zie juist op t.v. een reportage over een familiebedrijf dat vijf generaties heeft bestaan en twee oorlogen heeft overleefd, maar waarvan nu het pand is plat gebrand. Dit betekent in feite dat het bedrijf niet verder meer kan bestaan. Echt erg!
Himyar schreef:Oei, dat is echt om kwaad om te worden, ik zie juist op t.v. een reportage over een familiebedrijf dat vijf generaties heeft bestaan en twee oorlogen heeft overleefd, maar waarvan nu het pand is plat gebrand. Dit betekent in feite dat het bedrijf niet verder meer kan bestaan. Echt erg!
Anoli schreef:Met scherp schieten is ook nergens voor nodig dat ben ik zeker met je eens
Escha schreef:Anoli schreef:Met scherp schieten is ook nergens voor nodig dat ben ik zeker met je eens
Mensen die aan het rellen zijn geweest zijn geen goed voor de maatschappij. Opruimen die handel. Al die huizen die zijn afgebrand, zaken geplunderd, hoe denk je hoe die mensen zich voelen. Getraumatiseerd, hun huis en inkomen weg. Dus van mij mogen ze zeker met scherp schieten. Aanpakken die handel
joostvangestel schreef:voor degenen die voorgeweld tegen de demonstranten zijn: denk je dat Cameron in het rijtje Khadaffi, Mubarak en Assad wil staan? beetje raar om eerst Libië te bombarderen omdat Khadaffi relschoppers afschiet om daarna relschoppers in eigen land af te schieten...