Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:06

Er is geweld en er zijn waterkanonnen. Wat hier geopteerd word is wel van een andere aard dan bovenstaande.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:24

"Gelukkig" gaat het hier in Manchester vandaag keihard regenen... geen waterkanon meer nodig :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:27

Las dat er vannacht drie doden zijn gevallen. Omver gereden terwijl ze hun bedrijf probeerden te verdedigen.

Jammer dat de boel nu zo overslaat naar andere steden :n . In Londen lijkt het ietwat gekalmeerd met zoveel politie op straat.

Kwa geweld, ik vind het een verschil tussen een waterkanon/traangas en mensen zomaar doodschieten. Het eerste is puur om massa's uit elkaar te drijven. En dat zou maar goed zijn ook gezien de vernielingen imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:28

Joost, demonstreren mag, maar vernielen niet. De daders mogen gestraft worden naar de juiste strafmaat en neerschieten hoort daar niet bij. Niet zo zwart-wit hoor, dat ben ik niet van je gewend :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:32

Het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurd.. als ik zo het overzicht bekijkt s het regelmatig uitgebarsten in Engeland :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:07

alleen engeland? Denk eens even terug aan al die scholieren hier in nederland die zijn gaan staken? En waarvoor er ook waterkanonnen zijn gekomen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:34

Uhm joost, die mensen in libië werden gewoon afgeslacht als lastig vee. Wat hier meerdere malen geopperd wordt is geen dodelijk geweld maar wel dusdanig ingrijpen dat zo'n relgroep niks meer in te brengen heeft.

Traangas is niet dodelijk, hetzelfde geldt voor waterkanonnen en rubberen kogels. Zeer doet het dan weer wel, maar hé dan moet je maar niet zo extreem gaan rellen...

"wie zn billen brand moet op de blaren zitten"

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:52

pfuh die foto's in de krant, mensen die hun kleding moeten uitdoen van de relschoppers, mensen die uit een brandend huis springen, zaken die worden geplunderd. De regering mag zich schamen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:01

Ja dat vind ik nog het ergste dat die relschoppers onschuldige mensen pakken, ze steken van alles in de fik maar maakt hen niks uit dat er nog onschuldige mensen in zo'n pand zijn...

Je zou toch zeggen dat dat gelijk staat aan poging tot moord...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:05

lesilla schreef:
pfuh die foto's in de krant, mensen die hun kleding moeten uitdoen van de relschoppers, mensen die uit een brandend huis springen, zaken die worden geplunderd. De regering mag zich schamen

Nou inderdaad! Ben ik helemaal met je eens.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:08

Heb de 2 kinderen van mijn schoonbroer hier bij ons op vakantie wonen in Engeland, ze zouden zaterdag opgehaald worden maar ziet er naar uit dat ze iets langer hierblijven door de rellen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:27

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:33

Ja hoorde het toen straks op het nieuws, eindelijk snap echt niet dat dat zo lang heeft moeten duren... :n

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:09

anoli: ik heb ongeveer 400 britse vrienden op facebook. Eentje opperde dat de politie maar met scherp moet gaan schieten. daar kwamen gelijk 44 "vind ik leuk" meldingen op. En hier zag ik eerder ook staan dat iemand opperde om maar grof geschut in te zetten. Een hoop mensen zijn erg onsteld over de gebeurtenissen (terecht). En ja, de relschoppers zijn van een heel andere aard dan die in de Arabische landen. maar de Britse regering zal toch sterk moeten zijn de zware escalatie te voorkomen (ondanks misschien zelfs een roep van "het volk". Anders geeft het despoten als Assad en Khadaffi wel een heel gemakkelijk excuus om onder de beschuldigingen uit te komen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:12

joostvangestel schreef:
anoli: ik heb ongeveer 400 britse vrienden op facebook. Eentje opperde dat de politie maar met scherp moet gaan schieten. daar kwamen gelijk 44 "vind ik leuk" meldingen op. En hier zag ik eerder ook staan dat iemand opperde om maar grof geschut in te zetten. Een hoop mensen zijn erg onsteld over de gebeurtenissen (terecht). En ja, de relschoppers zijn van een heel andere aard dan die in de Arabische landen. maar de Britse regering zal toch sterk moeten zijn de zware escalatie te voorkomen (ondanks misschien zelfs een roep van "het volk". Anders geeft het despoten als Assad en Khadaffi wel een heel gemakkelijk excuus om onder de beschuldigingen uit te komen.

Met scherp schieten is ook nergens voor nodig dat ben ik zeker met je eens :j
Maar de dingen die hier al meerdere malen zijn geopperd zijn zeker niet dodelijk, maar wel een duidelijk teken naar de relschoppers toe dat het nu genoeg is geweest.

Nou ja in ieder geval mag nu het waterkanon worden gebruikt, eerst maar eens kijken wat dat oplevert...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:25

Oei, dat is echt om kwaad om te worden, ik zie juist op t.v. een reportage over een familiebedrijf dat vijf generaties heeft bestaan en twee oorlogen heeft overleefd, maar waarvan nu het pand is plat gebrand. Dit betekent in feite dat het bedrijf niet verder meer kan bestaan. Echt erg!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:27

Himyar schreef:
Oei, dat is echt om kwaad om te worden, ik zie juist op t.v. een reportage over een familiebedrijf dat vijf generaties heeft bestaan en twee oorlogen heeft overleefd, maar waarvan nu het pand is plat gebrand. Dit betekent in feite dat het bedrijf niet verder meer kan bestaan. Echt erg!

Etterbakken... En dan krijgen ze verdorie nog een lieve aanpak ook... }:0

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:20

Himyar schreef:

Dat vind ik nog het ergste dat de onschuldige mensen de dupe zijn van dit soort rellen.

Brand dan politiekazernes plat of het gemeentehuis maar niet de huizen en bedrijven van andere mensen...
Vind het diep triest voor londen en omliggende steden

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:34

Anoli schreef:

Mensen die aan het rellen zijn geweest zijn geen goed voor de maatschappij. Opruimen die handel. Al die huizen die zijn afgebrand, zaken geplunderd, hoe denk je hoe die mensen zich voelen. Getraumatiseerd, hun huis en inkomen weg. Dus van mij mogen ze zeker met scherp schieten. Aanpakken die handel

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:40

Escha schreef:
Anoli schreef:

Mensen die aan het rellen zijn geweest zijn geen goed voor de maatschappij. Opruimen die handel. Al die huizen die zijn afgebrand, zaken geplunderd, hoe denk je hoe die mensen zich voelen. Getraumatiseerd, hun huis en inkomen weg. Dus van mij mogen ze zeker met scherp schieten. Aanpakken die handel

Dan verlaag je jezelf tot het niveau van de relschoppers. Als je ze doodschiet leren ze er niks van, immers ze zijn dood...

Oppakken en ze op de juiste manier straffen geeft naar mijn idee betere oplossingen. Laat ze maar verplicht de boel schoonmaken en opruimen onder toezicht van politie/leger. Vervolgens moeten ze verplicht 3 jaar in het leger om wat discipline te krijgen en weer normaal te kunnen functioneren binnen de maatschappij, en dat geldt ook voor die 8 jarigen die zo nodig mee moeten doen :j
In die 3 jaar tijd krijgen ze géén salaris, alleen wat zakgeld om het broodnodige te kunnen kopen (deo, tandpasta, shampoo bijvoorbeeld) 1 x per maand urine in leveren voor drugsgebruik-controle.

Luxe dingen kunnen ze verdienen door goed gedrag. Dus ze beginnen met een bed met een matras en lakens. Bij goed gedrag een kussen, de volgende keer een radio, bij xxx aantal punten een tv, etc etc...
Op die manier zullen ze leren dat je hard moet werken voor je spullen en ze gaan het dan ook meer waarderen :j

Doodschieten is in mijn ogen géén optie :n

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:43

Vergeet dan ook niet verplicht een opleiding volgen gedurende de dienstplicht.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:52

Dat gaat wel heel veel geld kosten.. en wie betaald dat, juist de burger :) Schieten lijkt me een stukje goedkoper :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:53

joostvangestel schreef:
voor degenen die voorgeweld tegen de demonstranten zijn: denk je dat Cameron in het rijtje Khadaffi, Mubarak en Assad wil staan? beetje raar om eerst Libië te bombarderen omdat Khadaffi relschoppers afschiet om daarna relschoppers in eigen land af te schieten...

Ehm, demonstranten in Libië hadden ergens nog wel gelijk dat ze Khadaffi weg willen.
De demonstranten in London hebben reden om rellen te houden..

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:03

Jolandaa_ schreef:
De demonstranten in London hebben reden om rellen te houden..

Niet helemaal mee eens.. de meeste rellers zijn gaan rellen om te rellen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:03

Escha schreef:
Dat gaat wel heel veel geld kosten.. en wie betaald dat, juist de burger :) Schieten lijkt me een stukje goedkoper :Y)

En niet menselijk, wie zijn wij om te beslissen over een mensenleven?