Zoolgangster schreef:Roepen om de doodstraf komt voort uit dezelfde onderbuikgevoelens als het plegen van moorden omdat iets aan de maatschappij je niet bevalt en je een daad wilt stellen, en dat was nou precies wat Breivik deed...
Wat de kosten van levenslang betreft: wat denken jullie wat tientallen jaren procederen kost om te proberen aan de doodstraf te ontkomen? Want dat is de praktijk in westerse landen waar de doodstraf nog wel is.
Om Breivik de doodstraf te kunnen geven, zal de doodstraf moeten worden ingevoerd. Invoeren van de doodstraf betekent in de praktijk dat er niet alleen bewezen engerds gedood gaan worden, maar dat er ook onschuldige mensen omgebracht gaan worden,
daar zijn meerdere gevallen van bekend, en wie weet hoeveel er nooit bekend zijn geworden...
Willen mensen dat op hun geweten hebben? Dat hun roep om wraak nog meer onschuldige mensen de dood injaagt?
Maar dat Breivik zo lang mogelijk wordt opgesloten, daar ben ik het mee eens. Gewoon omdat hij te gevaarlijk is.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik neem me altijd weer voor om niet meer mee te doen in deze discussie, maar weer is het niet gelukt
Ik ben absoluut tegen de doodstraf, dat moge duidelijk zijn. Diverse redenen zijn hier al genoemd. Ik weet niet meer precies wie ik quote, maar deze is altijd blijven hangen: "de beschaving van een land kan men meten aan de manier waarop men omgaat met zijn gevangenen".
Laatst bijgewerkt door Figaro op 26-07-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt