Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
19LindA83 schreef:En waarbij er na dit soort uitzendingen meteen een brief naar medewerkers word verstuurd dat ze absoluut niet met media mogen praten. Nee want vaak de mensen op de werkvloer zijn degene die ''gedwongen'' worden naar protocollen van bovenaf te handelen. En die door bezuinigingen dit soort maatregelingen moeten treffen om nog veilig en verantwoorde zorg te kunnen bieden..
easygoing schreef:Een gok nemen? Hoe kan je in godsnaam gokken met mensenlevens? Fijne hulpverlening het is zo net een dagje renbaan.
silfie35 schreef:Ik heb de aflevering bekeken. Met tranen in m'n ogen! Het klinkt heel cru; Bureau Jeugdzorg moet direct geruimd worden of minder macht krijgen! Hoe men hier handelt is echt zwaar on-professioneel!
Ten eerste is Jeugdzorg met erg gevoelige zaken bezig. Dan is het opletten geblazen dat er geen fouten worden gemaakt. En natuurlijk laat iedereen wel eens een steekje vallen, maar zeker (en dan spreek ik vanuit mezelf) is het belangrijk dat er heel zorgvuldig gehandeld word! En daar ontbreekt het hier!
Mijn oren klapperden met het stukje van de SOA- test! Waar haalt Jeugdzorg in hemelsnaam het smerige lef vandaan om aangifte te doen op basis van... Ja op basis van wat eigenlijk? VERMOEDENS!!! En dat zou professioneel zijn? Elke gek die kan wel bedenken dat dit ver onder de maat is!
En als broer weer thuis komt. Moet andere broer direct het huis uit! Word er gebeld met een instelling, waar moet hij vannacht slapen? WETEN ZE NIET!!!!!!!!! Zijn die gasten niet helemaal lekker daar???? Weten ze niet! Het is toch te belachelijk voor worden om te bevelen dat iemand het huis uit moet, om vervolgens geen verblijfplaats voor diegene te hebben?
En dat rapportages verdraaid worden! Het gaat hier om mensen! Denk eens na!
En natuurlijk laat moeder ook steken vallen en is ze niet perfect, maar de manier waarop zij behandeld word! Ik kan me voorstellen dat ze helemaal gek wordt hiervan! Ik heb diep diep respect voor deze vrouw! Wat een doorzettingsvermogen! Daar kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen!
En dat het verhaal eenzijdig belicht is heeft Jeugdzorg helemaal aan zichzelf te danken! Zij willen tenslotte niet meewerken aan een reportage!
En ik weet wel waarom! De watjes!
Chubby schreef:De hulpverlening is gebonden aan handen en voeten. Moet blijkbaar ijzer met handen breken. Sinds wanneer ligt de verantwoordelijkheid voor wat iemand van zijn/ haar leven maakt, bij een zorginstelling?!
Nee, 9 kinderen op de wereld zetten en vervolgens kwaad spreken als je het zélf vernaggelt met die 9 kinderen, dat de instellingen niets voor je doen. Hou toch op met jammeren en pak jezelf samen. Neem als moeder je verantwoordelijkheid! Hoe komt een meisje van die leeftijd aan een SOA, toch niet van een pakje appelsap? Waarom zijn die 2 jongens zó beschadigd door hun vader, waar was moeder toen?
Het is altijd heel makkelijk wijzen met een vingertje naar wat er mis gaat bij een hulpverlener...
Pauline schreef:Nee het is niet makkelijk wijzen. Maar waarom gaat hulpverlening niet naast de ouder staan in plaats van er recht tegenover?
Elin_ schreef:Pff tot je kinderen worden afgepakt waar jij voor gevecht hebt en zelf klappen hebt ontvangen voor je kinderen van je eigen man.
Die vrouw heeft ook klappen gehad, ook alles moeten meemaken.
Dat mensen dit nog DURVEN te zeggen dat het haar eigen schuld is!
Heino schreef:Ik vind het een raar verhaal en krijg als hulpverlener de kriebels van deze moeder.
Er kloppen gewoonweg een aantal dingen niet:
- Een kind een SOA? Sorry, maar wie het dan ook gedaan mag hebben (en nee ik geloof niet dat Bergsche Bos dat gedaan heeft), je hoort je kind te beschermen tegen dit soort dingen
- Moeder laat kind in huis blowen en staat toe dat hij thuis zit te niksen. Als moeder hoor je voor je kind te zorgen, ze zich zo optimaal laten ontwikkelen en dat gebeurt op deze manier niet
- Kevin slaat moeder, moeder kan hem duidelijk niet aan. Ja, dan vind ik uit huis plaatsen het beste
- Je gaat toch niet met je kinderen op de achtergrond een dergelijk interview doen???
- Waar komt dat verhaal van Destiny vandaag dat ze misbruikt is door dr broer? Dat soort verhalen komen niet zomaar in de wereld
- Moeder geeft niet echt een normaal wereldbeeld aan dr kinderen mee ("kudde Turken trakteren")
- Moeder heeft dr kinderen destijds niet voldoende beschermd tegen het geweld van vader
- Waarom moest die Kevin nou weg, omdat anders de jongste kinderen meegenomen zouden worden? Waarom? Dat is me niet duidelijk, maar dat zal ook echt niet voor niks zijn
- Bergsche Bos is niet zomaar een instelling, daar kom je niet zomaar terecht, dus Destiny zal echt geen lieverdje zijn, waardoor dan ook veroorzaakt. En als kind dusdanige gedragsproblemen heeft dat het thuis alleen maar verergert/moeder het niet aankan, is uithuisplaatsing misschien het beste
Verder:
- Moeder moet tekenen voor de verslagen van Jeugdzorg, dat ze ze ingezien heeft en dat ze het eens is met het opgestelde verslag
- Moeder weigert te praten met een gezinsbegeleider, da's weigeren van hulp en da's ook niet slim (want ja, dan onthoud je je kinderen van zorg)
Wat voor belang heeft Jeugdzorg in vredesnaam bij het uithuisplaatsen van kinderen? Weet je wat dat kost?
En tuurlijk laat Jeugdzorg steken vallen. Dat de kinderen in een gevangenis geplaatst zijn ipv een goede instelling vind ik heel kwalijk. Dat mensen een kwartier in de wacht staan voor ze iemand van Jeugdzorg te spreken krijgen vind ik ook belachelijk. Ik kan me op basis van deze (sterk gekleurde) docu echt wel voorstellen dat moeder niet voldoende in staat is om voor haar kinderen te zorgen. Uithuisplaatsen kan dan nodig zijn, maar moet in mijn ogen altijd gericht zijn op herstel van de opvoedsituatie.
Maar bedenk ook dat we door ons kabinet 20% extra moeten bezuinigen op de GGZ. En je moet roeien met de middelen die je hebt...
Chubby schreef:Elin_ schreef:Pff tot je kinderen worden afgepakt waar jij voor gevecht hebt en zelf klappen hebt ontvangen voor je kinderen van je eigen man.
Die vrouw heeft ook klappen gehad, ook alles moeten meemaken.
Dat mensen dit nog DURVEN te zeggen dat het haar eigen schuld is!
Hoe lang laat jij je vent je kinderen in elkaar jassen?
Chubby schreef:De hulpverlening is gebonden aan handen en voeten. Moet blijkbaar ijzer met handen breken. Sinds wanneer ligt de verantwoordelijkheid voor wat iemand van zijn/ haar leven maakt, bij een zorginstelling?!
Nee, 9 kinderen op de wereld zetten en vervolgens kwaad spreken als je het zélf vernaggelt met die 9 kinderen, dat de instellingen niets voor je doen. Hou toch op met jammeren en pak jezelf samen. Neem als moeder je verantwoordelijkheid! Hoe komt een meisje van die leeftijd aan een SOA, toch niet van een pakje appelsap? Waarom zijn die 2 jongens zó beschadigd door hun vader, waar was moeder toen?
Het is altijd heel makkelijk wijzen met een vingertje naar wat er mis gaat bij een hulpverlener...
Elin_ schreef:Tot je er zelf in staat of soort gelijke situatie (hoop ik natuurlijk niet voor je) zal je pas beseffen hoe moeilijk dat is.
Elin_ schreef:Chubby schreef:Hoe lang laat jij je vent je kinderen in elkaar jassen?
Hoe kun je daarover oordelen ? als je bont en blauw geslagen word ... en hij bedreigd je etc.
Tot je er zelf in staat of soort gelijke situatie (hoop ik natuurlijk niet voor je) zal je pas beseffen hoe moeilijk dat is.
silfie35 schreef:Hier moet je even iets gas terug nemen! Die SOA is ontdekt toen zij in Bergse Bos zat! Moeder heeft direct haar zoons laten testen en allebei hadden ze geen SOA! Ik denk niet dat het helemaal terecht is om dan moeder hiervoor op haar kop te geven!
En als je een beetje goed naar die docu had gekeken, had jij ook wel gezien dat Jeugdzorg heel fout bezig is hier! En dan heb ik het niet over fouten maken, maar over rapportages etc. verdraaien! Dat doe je niet per ongeluk!
Chubby schreef:Pauline schreef:Nee het is niet makkelijk wijzen. Maar waarom gaat hulpverlening niet naast de ouder staan in plaats van er recht tegenover?
Ik geloof nooit dat het de bedoeling is van een hulpverlener om een hulpvrager dwars te zitten (andersom wel). Dit gezin heeft al zóveel jaren problemen en uiteindelijk wil moeder niet meer geholpen worden. Je kunt als hulpverlener nog zo graag willen, in dit soort situaties gaat dat nooit meer lukken.
Bedenk dat de hulpverlening niet altijd vrijwillig wordt aangevraagd. Dit soort zaken komt zó hard binnen, gaat zo diep je privacy in en dringt je bij het eerste contact eigenlijk al de verdediging in. Praktisch geen énkele ouder die in een dergelijk traject komt, zal direct aan kunnen geven dat die behoefte aan hulp inderdaad bestaat, want dat is falen in het kwadraat.