eilleen333 schreef:LuvdaTossa schreef:Ik vind de regeling wel goed en word een beetje ongepast van die boe-roepende studenten. Ga in plaats van boe-roepen maar studerenEen extra studie, een bestuurjaar zijn alleen maar extra's en wellicht dat er nu eens goed wordt gedacht om zoiets te gaan doen.
Alsof elke lang-studeerder alleen maar feest heeft gevierd. Soms lukt iets gewoon niet, hoe hard je ook je best doet. Omdat je emotioneel niet zo lekker in je vel zit, omdat er iets gebeurd in familiesfeer, je ziek ben geweest. Dat wordt hier niet gemeld, en daar ontstaat een beetje ophef over.
Als het niet lukt omdat je de capaciteiten niet hebt, dan vraag ik me echt af wat je op hoger onderwijs doet. Ben je heel erg op de praktijk gericht dan is wellicht een MBO opleiding veel handiger. Daar krijg je veel meer praktijk en stages en kan je makkelijk starten en doorstromen. Daarnaast ga je makkelijker door de tentamens heen en dat is voor je gemoedsrust veel fijner. Imo kan je beter in je vel zitten bij een MBO opleiding die je redelijk goed afgaat dan een HBO/WO opleiding waarbij je er ontzettend aan trekken moet en wellicht veel teleurstellingen krijgt als je tentamens (weer) niet haalt.
Over het ziek zijn in alle facetten heb ik het niet. Daar zullen ongetwijfeld regelingen voor komen die er nu ook zijn met extra stufi en dergelijke. Dat wordt wel op een nette manier opgelost, daar kun je wel vanuit gaan. Het gaat mij om de 'normale' student.