Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Waar sláát dit op??? Ik vind Fransen die in hun eigen taal blijven l*llen ook bloedje irritant. En Engelsen die zich niet aan onze verkeersregels aanpassen ook. En Spanjaarden die een siësta eisen ook.
Waarom in vredesnaam moet een Marokkaan verplicht inburgeren en een Griek of Pool niet???
joostvangestel schreef:Qua volkslied vind ik deze discussie nogal de bespottelijke kant opgaan. Ik heb in Canada en in Finland gewoond. Ken van beide volksliederen de eerste regels. Heb van beide volksliederen ook de gehele tekst doorgenomen. Weet me ook met respect te gedragen als het volkslied ten gehore wordt gebracht in die landen.
Natuurlijk kan ik er veel meer herkennen: Duitse, Belgische, Franse, Engelse, Russische, enz. En gelukkig wordt er bij officiele gelegenheden wel aangekondigd dat het volkslied eraan komt en je ziet meestal aan de omstanders wat ze dan gaan doen.
Vala schreef:Electra63 schreef:Ik schijn geen normen en waarden te hebben, want ik ken het Wilhelmus niet.![]()
Wat een onzin wordt hier weer allemaal geschreven.
Ach kom, als het Wilhelmus ingezet wordt herken je dat toch wel?
Evelli schreef:Anya schreef:Maar het moet allemaal Nederlandser dan Nederlands. Net zoals het idiote voorstel om omroepen te verplichten 30% Nederlandstalige muziek te draaien. Je zult maar niet van Nederlandstalig houden.. dat wordt meer CD's in de auto leggen dus.
Dat voorstel geldt alleen voor Radio 2, van de publieke omroep dus. Genoeg commerciele zenders om voor de rest uit te kiezen. Beetje overdreven. Zie dit artikel.
Daarnaast zijn er meer zenders die een dergelijke afspraak/minimale eis hebben, zoals 100%NL
Vind het prima dat je het voorbeeld erbij haalt, maar zorg dan wel dat je correcte info gebruikt en niet al te veel overdrijft
Citaat:Bij de stemmingen in de Tweede Kamer werd de sfeer wel heel erg jolig. De PVV-motie die Radio 2 verplicht tot het draaien van 35 procent Nederlandstalige muziek, verkreeg vanmiddag een meerderheid.
Volgens indiener Martin Bosma moet worden vastgelegd dat Radio 2 tussen 07.00 en 19.00 uur ten minste 35 procent muziek van Hollandse bodem draait. CDA, VVD én SP steunden de motie van de PVV.
Anya schreef:Het gaat niet om muziek van Nederlandse bodem, maar om Nederlandstalige muziek. Goh leuk.. Een zender waar ik graag naar luister en waar de Nederlandse spruitjescultuur me met Jan Smit, Gordon en aanverwante levensliedzang door de strot wordt geduwd.
Gelukkig maakte iemand al de opmerking dat "de raggende mannen" ook Nederlandstalig is. Maar het tekent wel de visie op cultuur van onze bestuurders. Als het te moeilijk, ingewikkeld, anders of apart is.. als het je niet gelijk commercieel of vaderlandslievend naar de strot vliegt, is het fout.
Prima als mensen helemaal happy worden van Nederlandstalig. Uit hun dak gaan bij een piratenfestijn of een marktoptreden van Gordon o.i.d. Ik vind toevallig andere dingen leuk. En ik heb last van hun keuze als ze die mij gaan voorschrijven, zeker op een publieke omroep. Dat zaken worden voorgeschreven op een 'doelgroepenzender' prima. Dat dient een ander doel.
Anya schreef:Het gaat niet om muziek van Nederlandse bodem, maar om Nederlandstalige muziek. Goh leuk.. Een zender waar ik graag naar luister en waar de Nederlandse spruitjescultuur me met Jan Smit, Gordon en aanverwante levensliedzang door de strot wordt geduwd.
Gelukkig maakte iemand al de opmerking dat "de raggende mannen" ook Nederlandstalig is. Maar het tekent wel de visie op cultuur van onze bestuurders. Als het te moeilijk, ingewikkeld, anders of apart is.. als het je niet gelijk commercieel of vaderlandslievend naar de strot vliegt, is het fout.
Prima als mensen helemaal happy worden van Nederlandstalig. Uit hun dak gaan bij een piratenfestijn of een marktoptreden van Gordon o.i.d. Ik vind toevallig andere dingen leuk. En ik heb last van hun keuze als ze die mij gaan voorschrijven, zeker op een publieke omroep. Dat zaken worden voorgeschreven op een 'doelgroepenzender' prima. Dat dient een ander doel.
NatasjavE schreef:Te belachelijk gewoon dat ze op wat voor een manier dan ook invloed proberen uit te oefenen op de programering of muziekkeuze van een zender.
Bij de zorg moet de markt z'n werk doen maar op een radiozender willen ze overheidsinvloed???? Heel erg raar.