tiwi1969 schreef:Gelukkig laat de boer waar ik de paarden heb staan regelmatig een koe slachten, daar koop ik een gedeelte van voor in de vriezer.
Ik weet dus wat ik eet: rundvlees van een koe die twee weideseizoenen in de wei heeft gelopen, die als kalf bij de moeder is gebleven, die langzaam gegroeid is op ruwvoer en in de stal voldoende ruimte heeft gehad om te bewegen.
Dat vlees is echt veel lekkerder dan een stukje supermarkt vlees, wat dan vaak nog verpest is met een smerige marinade.
De meeste mensen weten niet meer hoe een puur en eerlijk stukje vlees smaakt.
Eieren komen van mijn eigen kippen die ik met biologisch graan voer, die in de tuinscharrelen en zo hier en daar een worm of slak mee pikken.
Verder probeer ik zoveel mogelijk de biologische variant van voedsel te kiezen, meer smaak zonder toevoegingen en dan liever een klein stukje echt lekker i.p.v. een groot stuk van dubieuze kwaliteit, dan is biologisch niet echt duurder.
Vegetarisch eten is niet per definitie ongezonder, maar het vraagt wel veel discipline om zo te eten dat er geen tekorten ontstaan. En vegetarisch kan ook heel lekker zijn, ik wissel het af en voel me daar goed bij.
Zo doen wij het ook, met nog dat verschil dat we nog lamsvlees van eigen opfok eten, daar weet ik zeker van dat die een heel goed leven hebben gehad