Toen ik zo de meningen over Wakker Dier las, kon ik niet anders dan me er bij aansluiten; acties die nergens toe leiden en totaal niets bijdragen. Het deed me eerlijk gezegd, denken aan Wilders; die neemt ook de meest extreme voorbeelden en probeerd daar mensen mee te trekken

wat betreft mijn mening; ik ben totaal niet tegen intensieve veehouderij, als het maar goed gebeurd. En biologisch is niet altijd logisch. Waar altijd extreme voorbeelden worden genomen van de intensieve veehouderij; eentje van de biologische pluimveehouderij. Omdat bij biologische kippen de snaveltjes niet geknipt worden, word soms tot over de 50% (!!!) van de kippen doodgepikt door de rest. En deze dieren hebben alle ruimte etc, dus daar zal het niet aan liggen.
Daarbij; legbatterij word inderdaad verboden, maar om het heel zwart-wit te stellen: wil je je kippen zo gezond mogelijk houden en dus zo weinig mogelijk antibiotica gebruiken (andere actuele discussie
) stop ze in een legbatterij: veel gezonder word het niet. Alleen kunnen ze hun soortspecifieke gedrag niet uiten, das dan weer jammer 
En dan nog een laatste puntje van mijn kant: maak onderscheid tussen burgers en consumenten!!! hier en daar gebeurd het wel, maar realiseer je dat een burger het beste wil voor het dier, maar in de winkel veranderd in een consument die zijn boodschappen zo goedkoop mogelijk wil hebben.

Ik ga helemaal met jullie antwoorden mee. En tjee een dikke pluim voor jullie dat jullie t zo netjes verwoorden en uitleggen. Deze varkens/koeienboerin heeft soms te snel last van lange teentjes...probeert dan wel netjes uitleg te geven, maar meestal wordt t hier en daar toch weer een beetje scherp...nja valt ook soms niet mee om rustig te blijven als boeren weer in een slecht daglicht worden geplaatst en ik me dus ook aangesproken voel. Tuurlijk ben ik gek op onze dieren, we werken er hard voor om zo goed mogelijk voor ze te zorgen en doen dit dan ook met veel plezier...en dan weer zo'n natrap...
Ik heb beide methoden mogen meemaken en ik ben nog steeds voor het onverdoofd casteren (het liefst helemaal niet casteren, maar dat terzijde...). Bij het verdoofd castreren worden de biggetjes in een "klem" gelegd zodat ze goed stil liggen. Ik weet niet of je wel eens een big hebt vast gehouden? Die krijsen als een klein kind als ze druk op hun lichaampje voelen, dit doen ze dus niet uit pijn maar uit paniek. Vervolgens krijgen ze een masker over hun neus heen en krijgen lucht die (volgens mij) uit 70% CO2 en 30% zuurstof bestaat. Kortom: je zorgt ervoor dat de hersenen te weinig zuurstof krijgen en je maakt ze dus gewoon bewusteloos. Lekkur diervriendelijk!