Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:13

JorisDy

Re: Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:23

:(:) Heel veel sterkte voor de nabestaande.
Heb net de beelden bekeken via youtube. Bah je ziet echt het bloed eruitlopen idd. Gelukkig was hij opslag dood.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:24

Ik vind het wel een hele mooie ode aan wouter, de binnenkomst van de jongens + vriend.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:31

Ik neem terug wat ik zei dat ik het niet leuk vond dat er vandaag gereden werd.....want wát een mooi eerbetoon! En wat zullen die ruim 200 km lang geweest zijn voor die jongens vandaag....
Heb echt met tranen over mijn wangen zitten kijken hoe ze de laatste kilometers door worstelden....

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:32

Wat verschrikkelijk...
Kwam ook erg dichtbij voor ons
(Mijn vader was ook een wielrenner, is ook overleden tijdens mijn moeder de zwangerschap, mijn moeder die was ook in september uitgerekend)

Heel veel sterkte voor de na bestaande...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:42

Ook overleden "in het harnas" Hackie?

Ik vond het "schitterend" (beetje dubbele bewoording)
Er zullen er morgen wel meer afstappen gok ik

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:17

Wat een ontroerende foto hierboven, daar krijg ik toch wel kippenvel van. Ook mooi dat het prijzengeld van de etappe naar de nabestaanden gaat, mooie gebaren zo.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:41

Leopard-Trek stapt morgen niet meer op in de Giro.

LIVORNO - De wielrenners van Leopard-Trek, onder wie de Nederlander Tom Stamsnijder, gaan woensdag niet meer van start in de Ronde van Italië.
Dat heeft de ploeg dinsdag bekendgemaakt, een dag nadat renner Wouter Weylandt door een val was overleden.

Weylandt werd dinsdag geëerd in een geneutraliseerde etappe waarbij zijn ploeggenoten de laatste kilometers voor het peloton uitreden.

In hun midden was ook Garmin-renner Tyler Farrar, een goede vriend van de Belgische renner. De Amerikaan had eerder al beslist na de vierde rit niet meer van start te gaan

http://www.nu.nl/sport/2511992/leopard- ... -giro.html

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:02

Heel begrijpelijk dat ze na gisteren niet meer opstappen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:12

nowornever schreef:
Ik vind het wel een hele mooie ode aan wouter, de binnenkomst van de jongens + vriend.

Kippevelfoto....

Vreselijk ongeluk en dan je vriendin zwanger.....

http://www.nusport.nl/boers/2510915/schok-en-dood.html
Prachtig stukje waarin de schrijver terugkijkt op dit dramatische ongeluk

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:44

Ik heb net een hele korte samenvatting gezien van ruim een minuut.. Kippenvel inderdaad! Baal een beetje dat ik gisteren vergeten ben te kijken..
Die foto is ook echt mooi!

Het is inderdaad heel logisch dat ze niet meer fietsen, vind het knap dat ze het gisteren hebben kunnen opbrengen om op te stappen!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:56

Dit vind ik persoonlijk ook een kippenvel verslag

Emotioneel betoog Tom Stamsnijder Van onze speciale verslaggever
LIVORNO -
Tom Stamsnijder, ploegmaat in de Giro van Wouter Weylandt, reageerde gisteravond laat emotioneel vanuit zijn hotel, nadat de ploeg net bekend had gemaakt niet verder te koersen.

Tom Stamsnijder (r) en Tyler Farrar zoeken steun bij elkaar. Foto: Cor Vos ,,Iedereen rouwt op zijn eigen manier, maar voor mij is dit zeker de beste keuze. Iedereen in de ploeg denkt er zo over. We willen passend afscheid van Wouter nemen. Dat kan voor mij alleen als ik er bij de begrafenis bij ben. De afgelopen dagen zijn heel moeilijk en emotioneel geweest. Wouter zat voor me, ik zag hem vallen en wist meteen dat het heel ernstig was. Om dat te zien gebeuren met je vriend, is het ergste wat je kan overkomen.

Want hij was een vriend. Ik ken hem al van de junioren. Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden tijdens een koers in het prikkeldraad was gekomen. Ik kon niet verder fietsen, maar Wouter stond er en heeft me toen meegenomen in de auto. Het was een fijne vent die altijd voor me klaar stond als ik hem nodig had. Dat soort dingen schieten door mijn hoofd. Of onze gesprekken tijdens het voorjaar. Hoe hij trots praatte over zijn vrouw en zijn aanstaande kindje. Het doet me pijn als ik daar aan denk. Gisteren zag ik zijn koffer staan na de koers, een tel later dacht ik, hij is er niet meer. Het zijn die kleine dingen, zoals ook vanochtend en deze avond bij het eten. Dan denk je, ‘we zijn toch met z’n negenen’? Maar er wordt voor acht man gedekt. En dan zie je die lege stoel. Die stoel die voor altijd leeg zal blijven.”

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... tml?p=15,2

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:15

http://www.rtvoost.nl/sport/default.aspx?nid=125257
Radio fragment met Joost Posthuma ploegmaat van Wouter

Team Leopard-Trek heeft een steunfonds geopend voor de familie van Wouter

Steunfonds voor familie Weylandt

11-5-2011 9:49:57LIVORNO (ANP) - De Luxemburgse wielerploeg Leopard-Trek heeft een steunfonds geopend voor de nabestaanden van Wouter Weylandt. Alle donaties die op een speciaal daarvoor bestemd rekeningnummer worden gedaan, gaan naar de familie van de maandag overleden wielrenner uit België. Dat maakte de ploeg op zijn facebookpagina bekend.

,,In deze moeilijke tijden willen we vooral denken aan zij die het dichtst bij Wouter stonden, zijn familie'', meldde Leopard-Trek. ,,We hebben een steunfonds geopend om hen financieel zoveel mogelijk te helpen. Iedereen kan een donatie doen.'' De vriendin van Weylandt verwacht in september hun eerste kind.

De ploeggenoten van de overleden Belg trokken zich dinsdagavond terug uit de Ronde van Italië. Weylandt kwam maandag bij een val tijdens de derde etappe om het leven.

http://www.rtvoost.nl/anp/default.aspx? ... pcat=SPORT

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:18

dat steunfond heb ik wat moeite mee eerlijk gezegd

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:21

Ik denk ook eerlijk gezegd dat het alleen voor mensen binnen het wielerwereldje is, omdat het rekeningnummer ook niet bij staat. Ik vermoed eerder dat alleen Leopard-Trek dit doet, doormiddel van prijzengeld wat ze per koers winnen. Maar dat weet ik dus niet zeker

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:26

Gegevens staan gewoon op de facebook van Leopard-Trek, en daar wordt ook aangegeven dat iedereen die wil doneren ook mag doneren
http://www.facebook.com/#!/notes/leopar ... 3960581968

Maar je zou toch zeggen dat in een sport waar zoveel geld in om gaat, zulke dingen gewoon geregeld zijn? En je niet afhankelijk bent van de goedgevigheid van je "fans" ?

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:28

Oh sorry dat had ik nog niet gezien.

Daar ben ik het mee eens stef. Als je ziet hoeveel die gasten verdienen dan hoef je inderdaad niet van fans uit te gaan. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar dit gebeurde zelfs niet bij de andere renners die overleden zijn.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:54

Ik vind het wel een mooi gebaar naar de nabestaanden.

En vind, heel eerlijk, dat wij er niet over kunnen oordelen :o
Je weet niet van de hoed en de rand binnen een familie...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:36

Ik heb er op zich niet echt een probleem mee. Mensen die willen geven, kunnen geven. Wie niet wil geven, geeft niet. Lijkt me heel zwaar als een kostwinner plots wegvalt en je bent zwanger. Wie weet een lening lopen en dergelijke. Dan is alle steun welkom. Het is niet dat het eerder niet gebeurde, dat het daarom anderen niet gegund kan worden. Ieder z'n ding.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:42

Heeft niks met gunnen te maken. En tuurlijk, wie wil geven, die moet zeker geven. Ik vind alleen dat een dergelijke actie niet nodig zou moeten zijn. Wielrennen is een gevaarlijk beroep, in de sport gaat veel geld om. Zorg voor in dit geval een zwangere weduwe zou geregeld moeten zijn :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:45

Het zou niet nodig moeten zijn, maar ik ga er vanuit dat als ze niks tekort kwam(en), een fonds niet nodig zou zijn. Wellicht is het team beter op de hoogte van de (financiële) situatie dan wij en zullen de redenen er wel zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:48

De gemiddelde sportwielrenner verdient niet zoveel hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:19

Ik zeg ook nergens dat een pro wielrenner bakken met geld verdient, en zeg dat er in de sport bakken met geld om gaan. Genoeg om iets voor zo'n weduwe te regelen :j

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:26

Ik volg het van iets dichterbij daar ik uit België kom, ik vond het enorm pakkend ookal ken je Wouter niet, ik zat met tranen in mijn ogen gisteren.
Ik heb ook een filmpje van Wouters vriend gezien waarin hij verteld dat Wouter zijn leven heeft gered onlangs toen die vriend ook een zware val had met de fiets.
Wouter is toen zo verstandig geweest om meteen een MUG te laten komen en dat zou wel degelijk zijn leven gered hebben... en deze vriend kapt met het wielrennen nu door het verlies van Wouter.
Ik vond het een prachtig eerbetoon voor Wouter gisteren en snap maar al te goed dat ze uit de Giro stappen.
En het gebaar dat hun prijzengeld van gisteren naar de familie gaat vind ik ook heel mooi.

Fijn Stef dat je hierover een topic geopend hebt.
Wouter is een sprankelende ster extra aan de hemel.

Maandag is eveneens nog een jonge renner in België ten val gekomen en heeft ook een schedelbreuk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:40