Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:41

Suzanne F. schreef:
LuvdaTossa schreef:
Die handelde met macht over een land, niet vanuit de koran.

Ja precies, dat wilde ik net zeggen. Toch handelde Hitler ook vanuit een geloofsovertuiging.
Maar ik denk dat de Islam een veel groter gebied bestrijkt en meer landen. Dat extremisme is meer verspreid dan bij het antisemitisme.

Het gevolg is ook veel erger; namelijk dat het een echt bedevaartsoord gaat worden. Net als bij andere geestelijken (Khomeini), het is gek om te zien hoe mensen gehersenspoeld worden om iemand te aanbidden. Vooral in de islamitische landen hebben martelaars een erg hoog status. Dat zou alsnog een steek in de rug zijn bij de Amerikanen.

Zijn thuisland wilde hem iig niet hebben, daar was z'n familie ook al niet heel blij met hem. Hij komt echt uit een vooraanstaande familie en was één van de tientallen kinderen van z'n vader.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:42

gohya schreef:
_Tara_ schreef:
Misschien spoelt 'ie wel ergens aan. Ik weet niet, ik had 'm voor de zekerheid verbrand.

Ik denk dat hongerige haaien het voorkomen dat hij aanspoelt.

Moeten ze 'm wel ergens hebben gedumpt waar haaien zwemmen :P Maar ok die Holloway is ook nooit meer gevonden toch? Terwijl ze bij haar zelfs ongeveer wisten waar ze zou moeten liggen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:42

Ik weet het niet wat ik ervan moet denken. Denk ook niet dat het iets oplost, en net als anderen ook al zeggen denk ik dat er een grote kans is dat er een nog heftigere opvolger klaar staat...

Dit foutje viel een vriend van me trouwens op :=

Afbeelding

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:43

Obama :+

edit lijkt ook op elkaar :P
Laatst bijgewerkt door furious op 02-05-11 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Piera

gohya schreef:
_Tara_ schreef:
Misschien spoelt 'ie wel ergens aan. Ik weet niet, ik had 'm voor de zekerheid verbrand.

Ik denk dat hongerige haaien het voorkomen dat hij aanspoelt.

Nou, ik denk dat een paar stenen er wel voor zullen zorgen dat hij niet rond zal gaan dobberen..

Daarnaast ben ik erg terughoudend met het feestvieren om iemands dood. Ik snap dat er opluchting is in de VS maar om nou echt feest te gaan vieren, ik weet het niet, ik heb er iig moeite mee.
Wat natuurlijk niet betekent dat ik niet vind dat Osama gerechtigheid verdiende na alles wat hij heeft gedaan.

Miepie77

Heino schreef:
kanniet schreef:
Allereerst wil ik benadrukken dat het nooit een feest mag zijn als iemand de dood vindt, onder welke omstandigheden en om welke reden dan ook. Het is altijd een rot-tijding. Hij verdiende berechtiging, dat wel

Eens! Laten we dat vooral in ons achterhoofd houden!

Maarre, is hij niet al 100 keer overleden??

Idd dat dacht ik ook meteen dat ik het hoorde.
En ik vind het ook raar dat men gaat juichen om de dood van iemand.
(Al kan ik het van de familieleden van mensen die bij 9-11 zijn overleden wel een beetje begrijpen)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:45

Ik geloof het nog niet ecdht... Ik weet niet of ik het wel wil gelloven.. Ik weet niet wat er gaat gebeuren.. Hoehet gaat gebeuren..
Alleen dat ik er geen goed gevoel van heb.

Sommige zeggenhier wel van dat door de dood van Bin Laden mischien de volgelingen bang worden dat zij als ze leider worden ook die dood tegemoetzien ... maar ... het zijn de volgelingen.. van Bin laden!

Die zijn echt niet bang daarvoor hoor.. als die zichzelf opblazen alleen om andere mee te nemen .. vertel me dan niet dat deze moord poging van de amerikanen ze bang moeten maken

furious

Amerika kan ook wat vreemd zijn zo is Charlie Sheen al tijden 'breaking news'.

LuvdaTossa

furious schreef:
Obama :+

edit lijkt ook op elkaar :P

Ik dacht eerst ook dat het Obama was :o }:0

Ik belde m'n vrien op, echt nét wakker. Verstond Obama en vond het vreemd dat ie in een juichstemming was.

Pas een minuut later had ik het door :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:46

LuvdaTossa schreef:
Zijn thuisland wilde hem iig niet hebben, daar was z'n familie ook al niet heel blij met hem. Hij komt echt uit een vooraanstaande familie en was één van de tientallen kinderen van z'n vader.

Precies, volgens mij was hij ook al onteigend door zijn familie.

Ik begrijp trouwens voor 100% waarom de Amerikanen het zo vieren. Het is daar een totaal andere cultuur, erg trots op hun land. 9/11 is zowat de grootste klap die zij als natie hebben gekregen en als je dan de man te pakken krijgt die hiervoor verantwoordelijk is en waardoor die 2600 mensen het leven hebben gelaten, kunnen ze niet anders dan blij zijn. Maar zoiets versta je niet, want als Nederlander of Belg is je band met je land totaal anders en niet te vergelijken met de band die de Amerikanen hebben met hun land.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:46

wat ik me dan afvraag he...hoe weten ze zo zeker dat het osame bin laden is??
bedoel als je ziet hoeveel van die buitenlanders op hem lijkt vanwege ze baard etc...t kan net zo goed een look a like zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:47

NathalietjeB schreef:
bedoel als je ziet hoeveel van die buitenlanders op hem lijkt vanwege ze baard etc...t kan net zo goed een look a like zijn.

Ze hebben DNA materiaal van hemzelf en zijn (overleden) zus meegenomen om in het lab te vergelijken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:49

Ja joh, al die buitenlanders lijken op elkaar, toch...

Tsjonge, jonge...

LadyMadonna

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:53

Even over het dumpen op zee en aanspoelen, een lichaam blijft maar relatief kort drijven zinkt vervolgens naar de zeebodem. Kan dan weer even boven komen, en zinkt vervolgens weer. Het is dus niet zo dat het eeuwig blijft drijven

RoodZonnetje

_Tara_ schreef:
Ketaki schreef:
Bin Laden is overigens ook ooit in het zadel geholpen door de Amerikanen (CIA) om tegen de russen te vechten.
Geld en wapens kwamen van de CIA zodat Bin Laden een "leger" kon opzetten.

Weet jij toevallig nog hoe die docu heet? Kon je volgens mij via youtube zien.

In Bowling for Columbine van Michael Moore (super documentaire overigens!) gaat het daar ook over :)

LuvdaTossa

Yasmine schreef:
LuvdaTossa schreef:

Precies, volgens mij was hij ook al onteigend door zijn familie.

Hij is het land uitgezet, waarschijnlijk heeft hij wel contacten gehouden met een aantal leden van zijn familie. De basis waaruit hij werkte was ook gefinancierd door geld vanuit de familie. Er is een boekje over het leven van een vrouw die trouwde met een halfbroer van Osama; Het gesloten koninkrijk van Carmen bin Ladin. Wel een aanrader om te lezen als je een beetje interesse hebt in hoe het leven rondom Osama was.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:54

manic schreef:

Tsjonge, jonge...

_/-\o_ :')

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:56

Ik geloof ook dat hij het is, hij is immers niet gewoon op straat neer geschoten, maar in een huis waar ook familie en lijfwachten aanwezig waren.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:57

er zal vast in no-time een opvolger klaarstaan , maar het is nu in elk geval weer 1 minder.
overigens hoop ik , na alles wat hij aangericht heeft , dat hij een afschuwelijke dood is gestorven , en hopelijk op het eind veel heeft geleden!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:01

manic schreef:

Tsjonge, jonge...

helemaal niet maar een baard kan veel verwarring geven ;)

het zat er natuurlijk aan te komen dat ze hem eens zouden pakken ..... maar zonder lijk om de wereld te tonen zullen er altijd verhalen de ronde blijven doen dat hij nog leeft.

beter hadden ze hem geen vissevoer gemaakt maar meegenomen als bewijs

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:02

NathalietjeB schreef:

:n Beetje rare manier van zeggen dit of niet?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:05

Yasmine schreef:
NathalietjeB schreef:

Ze hebben DNA materiaal van hemzelf en zijn (overleden) zus meegenomen om in het lab te vergelijken.

oke want anders is het gewoon symbool politiek, ben wel benieuwd of ze het ook zullen melden mocht blijken dat ie het toch niet is

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:06

eknein schreef:
NathalietjeB schreef:

:n Beetje rare manier van zeggen dit of niet?

Is niet raar hoor, een baard neemt heel veel van je persoonlijke kenmerken weg, Sadam Hoessein had ook meerdere dubbelgangers

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:20

Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws en probeer het tijdens mijn werk een beetje te volgen.
Ik weet ook niet helemaal wat ik er van denken moet :o Aan de ene kant denk ik: Goed dat hij dood is, hij heeft zoveel ellende gebracht. Aan de andere kant denk ik: Hoeveel ellende gaat dit de wereld nog kosten. De dreigementen vanaf AQ zijn nooit van de lucht geweest als het over de dood van hun leider ging.
Het is denk ik geen vraag of het gaat gebeuren maar wanneer....
Niet nu denk ik, ik vind ze namelijk verdacht rustig. Pas als de wereld weer een beetje in rust is en iedereen weer een beetje verder gaat met de dingen van alle dag, denk ik dat ze toeslaan.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:25

SAKKIA schreef:
Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws en probeer het tijdens mijn werk een beetje te volgen.
Ik weet ook niet helemaal wat ik er van denken moet :o Aan de ene kant denk ik: Goed dat hij dood is, hij heeft zoveel ellende gebracht. Aan de andere kant denk ik: Hoeveel ellende gaat dit de wereld nog kosten. De dreigementen vanaf AQ zijn nooit van de lucht geweest als het over de dood van hun leider ging.
Het is denk ik geen vraag of het gaat gebeuren maar wanneer....
Niet nu denk ik, ik vind ze namelijk verdacht rustig. Pas als de wereld weer een beetje in rust is en iedereen weer een beetje verder gaat met de dingen van alle dag, denk ik dat ze toeslaan.

Grote kans dat er ook iets in de toekomst zou gebeuren als Osama nog had geleefd.