manic schreef:Rokers zijn veel goedkoper voor de werkgever.... die krijgen namelijk veel minder vaak RSI door alle pauzes die ze nemen. Heb ook al eens overwogen om maar te gaan roken zodat ik mischien eindelijk eens van de pijn in mijn rug/schouder af kom.
Overigens zijn beeldschermwerknemers verplicht iedere 2 uur een pauze te nemen.
Klopt, en daar houd ii me dan ookzo strikt mogelijk aan. Niet eens omdat ik rook, maar idd tegen de RSI en om gewoon mn gedachten even anders te zetten. Blijf ik een stuk scherper van.
Toen ik een half jaar terug bij mijn huidige bdrijf begon (8u per dag achter een beeldscherm) was ik dan ook meer dan verbaasd dat mijn collega's daar dus echt nooit pauze hielden. Er was een roker en die werkte smiddags langer door, terwijl de rest gewoon 4 uur achter elkaar doorwerkt.
Op de opmerking dat je bij beeldschermwerk niet langer dan 2 uur achter je beeldscherm mag zitten kreeg ik de opmerking "maar we lopen toch regelmatig naar de printer?"

Ik probeer mijn niet rokende collega's dus zoveel mogelijk te stimuleren om mee te gaan roken of op een andere manier even bij die pc weg te lopen voor langer dan een halve minuut naar de printer. Niet minder pauze voor rokers, maar méér pauze voor niet-rokers!