Wamhorse schreef:Dat zijn in mijn ogen dan geen ramptoeristen maar omstanders die komen helpen. Ramptoeristen zijn mensen die alleen maar voor de lol gaan kijken.
Ik kan me dat lol niet voorstellen waar iedere keer over wordt gesproken. Ik denk dat heel veel mensen nieuwsgierig zijn.
Bij het ene ongeval kwam ik terug van de paarden en kon ik de weg niet nemen, dus 'stuitte' op het ongeluk. Mijn ex ging over het lint heen om te vragen wat er aan de hand was aan zijn collega's. Uiteindelijk heeft hij mij erbij geroepen om identificatie te doen. In eerste instantie weerden het ambulancepersoneel mij omdat ze dachten dat ik een pottekijker was. Dat begrijp ik wel. Achteraf kwamen ze naar me toe om hun excuses aan te bieden omdat ze niet wisten dat ik door de politie erbij was gehaald. Dat had voor mij niet gehoeven want ik kan me best voorstellen dat als mensen constant op je vingers kijken, je daar geen behoefte aan hebt.
In feite word ik dan ook beschouwd als ramptoerist omdat de hulpdiensten ter plaatse waren en daar heb ik toch moeite mee want voor mij was dit ook een vervelende ervaring.