Jemig, wéér een schietpartij met fatale gevolgen en gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

damesschoen

Re: Jemig, wéér een schietpartij met fatale gevolgen en gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:15

Marjo ik ben het helemaal met je eens wat je nu zegt :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:20

Marjo_x schreef:
Elma_ schreef:
Zou echt bijna mn huis niet meer uitdurven want de kans dat je niet weer terugkomt wordt haast reeel :oo

:roll:
Deze berichten lees ik nu overal op social media sites, ik woon redelijk in de buurt en opeens is iedereen "bang"
Ik vind dat zo'n te harde onzin dat jij mijn slechte uiteenzetting nu naar je toe geworpen krijgt _O-
Omdat er nu toevallig 2 vreselijke incidenten met vuurwapens zijn geweest gaat iedereen zich opeens aan lopen stellen alsof het een betaalde baan is.
Vooral hyves ed. "Denk je veilig te wonen in het hoge noorden.. ik ben doodsbang"
Ja joh? Omdat er geschoten is? In Baflo? voor het eerst sinds dat plaatsje uberhaubt een naam heeft?
Maar iedere zaterdag nacht midden in de stad staan kan wel? Want daar heeft niemand vuurwapens en andere wapens zijn uiteraard niet dodelijk..
>;) :roll:
En dan dat ramptoerisme nog "Beter komen ze met een update" "wat is er gebeurd? Omg, ik durf mijn huis niet uit"
Nee, niet doen. De kans is namelijk reusachtig dat we opeens het wilde westen gaan herbeleven..

Man, ik erger me dood aan dat onzinnige gezeur _O-

Denk dat je mijn post iets te letterlijk en serieus neemt :P maar das ook mn eigen schuld, ik heb niks onderbouwd ;) Tis niet zo dat ik nu shakend in een hoekje zit of echt bang ben hoor, bedoel alleen dat ik er gewoon van schrik dat er zo veel achter elkaar komt, het is elke dag wat lijkt wel.. en ja daar word ik toch wel enigsinds lichtelijk zenuwachtig van, mag dat? :+

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:28

Ja hoor, natuurlijk mag dat ;)
Mijn geerger komt ook meer door die www's op hyves en twitter ;) Jou opmerking die even precies hetzelfde suggereerde trok het gewoon even uit mij :Y)

Ik erger me gewoon te erg aan de mensen die nu doen alsof de wereld vergaat door 2 incidenten in Nederland. Terwijl het in Japan nog rommelt met de kerncentrale, Egypte net compleet over de kop gegaan is, het in ivoorkust allemaal lang niet deugt om over Kadaffi nog maar te zwijgen..
Nee, dat boezemt niemand angst in ? twee schietpartijen in NL en kabam! Wat leven we in angst, wat een onveilg land :roll:

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:39

O ik snap je punt wel hoor. En gooi t er maar uit hoor, ik kan wel tegen een stootje haha! Sja, nederlanders zijn beroepszeikerds he, vergeleken bij jouw voorbeelden kunnen we idd niet zeggen dat we in een 'gevaarlijk' land wonen.. Maar toch, dit is 15 min. Van mn huis gebeurt, en ik denk toch te zien dat er de laatste tijd makkelijker aan wapens te komen is.. Ik wordt toch wel een beetje naar van het nieuws de laatste paar weken.. Maar ik snap wat je bedoelt met die aanstellerij ;) wat dat betreft gaan nederlanders steeds meer op hysterische amerikanen lijken hahah, inclusief ik :p

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:48

:Y) Dank je ;)
Ik woon er ook zo'n 15 minuten vanaf, en veel van mijn hyvesvrienden idem dito, maar inderdaad die groepshysterie :Y) Ik weet niet of het gemakkelijker is tegenwoordig om aan wapens te komen, maar waar een wil is is een weg en die is er altijd geweest ;)
Er word gereageerd of het onmogelijk is om een drama in NL te hebben en vooral dan die berichtjes van "Ik ben doodsbang" Dan denk ik "vervelend voor je, maar jij zit nu wel thuis, achter je computer te dramatiseren terwijl nog geen 20 minuten rijden bij jou vandaan een man is gestorven, een vrouw weduwe is geworden en kinderen zonder vader verder moeten, wat voegt jou overtrokken reactie toe aan leed waarin jij niks geleden hebt" (en dit is niet op jou gericht, maar weer dat fijne hyves :P )
ofwel, het is laat ik ben nu gemakkelijk geirriteerd _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:53

Ik vind die berichten zelf ook irritant. Kijk dat mensen informatie willen of zo geschokt zijn kan ik begrijpen. Dat ze dat dus op Twitter of Hyves neerzetten vind ik dan ook niet meer dan normaal (Of bokt topic in de gaten houden :P). Maar berichten van hoe bang men nu is - ondanks dat ze zelf veilig thuis achter de pc zitten, kilometers verder - en hoe onveilig NL wel niet is... Dat vind ik net wat over de top gaan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 02:03

Ik denk dat de meeste mensen daar helemaal niet bij nadenken.. Het eerste wat ze denken bij zon bericht is; o god er loopt er weer een los die om zich heen schiet, ben ik de volgende?! Wat enerzeids ook logisch is, het IS ook gewoon een eng idee om te zien dat dit land steeds zieker aan het worden is, en whats next, morgen ga je naar de aldi en wordt je overhoop geknald? Zwaar overdreven natuurlijk, maar dat is nou eenmaal wel de gedachte die er in je opkomt.. Jij bekijkt het verhaal van een heel andere kant,en die snap ik ook heel goed, en je heb ook zeker gelijk :) want wij zitten maar dramatisch te doen terwijl er daar iemand dood is. Maargoed, in mijn hoofd gaat het dan zo van whats next?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 02:12

Misschien zijn het ook wel mijn moeder hormoontjes :) ik denk niet alleen aan mezelf, maar ook nog aan 2 kleine huppels die zorgeloos in hun bedjes liggen te knorren, en die ik wil beschermen tegen alle boze wolven :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:45

Toch wel maf dat dit nu ineens hup 2 keer achter elkaar gebeurd. Mja zo had je ook laatst dat er ineens bij 2 adressen iets met dode babytjes was geloof ik. Een in koffers en een iets anders.

Ik vind 't wel een maffe naam trouwens, Baflo :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:21

_Tara_ schreef:
Toch wel maf dat dit nu ineens hup 2 keer achter elkaar gebeurd. Mja zo had je ook laatst dat er ineens bij 2 adressen iets met dode babytjes was geloof ik. Een in koffers en een iets anders.

Ik vind 't wel een maffe naam trouwens, Baflo :')

Baffelt :') Op zijn Gronings :+ Mijn broer en zijn vriendin wonen er.....Heb verder nog niks van ze vernomen, maar gok dat ze er niet veel van meegekregen hebben anders had ie mij of mijn ouders wel even gebeld :j

Ik vind het in en in triest wat er is gebeurd, wil dan ook alle nabestaanden van zowel de agent als het meisje heel erg veel sterkte wensen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:24

In nederland is er ELKE dag, minstens 1 schietpartij, alleen halen de meesten het nieuws niet eens.. nu valt het opeens op na dat drama in alphen ad rijn.. maar het is dus niets om nu opeens bang te worden.. want op het drama in alphen na is het niets heftiger dan dat het altijd al geweest is..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:25

Jaime_ schreef:
In nederland is er ELKE dag, minstens 1 schietpartij, alleen halen de meesten het nieuws niet eens.. nu valt het opeens op na dat drama in alphen ad rijn.. maar het is dus niets om nu opeens bang te worden.. want op het drama in alphen na is het niets heftiger dan dat het altijd al geweest is..

Ik denk dat dit sowieso het nieuws wel had gehaald omdat er 2 agenten het slachtoffer zijn, waaronder 1 dodelijk ;)

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:30

En anders had het het nieuws ook wel gehaald omdat er een 15 jarig meisje vermoord is

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:36

damesschoen schreef:
En anders had het het nieuws ook wel gehaald omdat er een 15 jarig meisje vermoord is

Wie zegt 15 jaar.
Dat is nog niet bevestigd.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:37

Tuurlijk halen veel schietpartijen het nieuws wél. Daar gaat het me ook niet om.. het gaat erom dat het mensen nu opeens opvalt en bang maakt.. terwijl het gewoon al jaren aan de orde van de dag is. Maar zelden tot nooit maakte iemand zich zorgen, nu ineens na t verschrikkelijke drama in Alphen trekt iedereen zich elke schietpartij veel meer aan en wordt het veel meer als zorgelijk gezien.

Alleen al in het jaar 2007 waren er in nederland 111.888 geweldsmisdrijven. Dat zijn er dus gemiddeld meer dan 300 op een dag. Onder een 'geweldsmisdrijf' wordt verstaan: seksuele misdrijven (verkrachting e.d.) en levensdelicten (moord, doodslag, mishandeling e.d.)

Dus het is jammer dat mensen nu ineens 'panikeren' terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:38

Volgens mij werd dat ook net op de radio gezegd. Twijfelde eraan of ik het wel goed had verstaan.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:39

Het komt hard aan omdat het zo dicht bij is gebeurt.
De zus van mijn collega was in het huis toen dat meisje met een brandblusser is dood geslagen door haar vriend. Het was dacht ik geen 15 jarig meisje maar wel een ouder persoon.
Laatst bijgewerkt door Mias op 14-04-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:40

Markkie8 schreef:
damesschoen schreef:

Wie zegt 15 jaar.
Dat is nog niet bevestigd.

Jawel hoor is al bevestigd, op rtv noord

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:45

damesschoen schreef:
Jawel hoor is al bevestigd, op rtv noord

Nee dat is het nog niet, zowel op de site van de NOS als op de site van de politie zelf staat daar nog niks over.
De identiteit van het vrouwelijke slachtoffer is nog niet bekend ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:48

Mias schreef:
Het komt hard aan omdat het zo dicht bij is gebeurt.
De zus van mijn collega was in het huis toen dat meisje met een brandblusser is dood geslagen door haar vriend. Het was dacht ik geen 15 jarig meisje maar wel een ouder persoon.

Waarom maken mensen zich pas druk zodra het opeens geen 'ver van mijn bed show' meer lijkt? Met nadruk op lijkt.. Want nu valt het ineens pas op.. terwijl het waarschijnlijk altijd zo geweest is.. (laten we voorop stellen dat dat in alphen wel een buitengewoon drama is, wat alles behalve alledaags is) hier in mijn stad gebeurt ook van alles, van steekpartijen tot dodelijke schietincidenten aan toe. Laatst nog een dodelijke schietpartij hemelsbreed nog geen 30 meter van de locatie vandaan waar ik mij op dat moment bevond, een oma die op klaarlichte dag beroofd wordt in haar eigen huis, gewapende overvallen door een groep jongeren in de leeftijd van 16 tot 22 jaar en nog niet eens een week geleden vond een collega van mijn vader een stoffelijk overschot in de tuin van het huis dat hij net een halfjaar terug gekocht heeft.. Geweldsmisdrijven zijn helaas ook in nederland aan de orde van de dag.. en dat is al jaren zo.. alleen maken mensen zich pas weer druk om zoiets zodra er in de media veel aandacht aan besteed wordt..

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:54

@Jaime:
Je hebt gelijk, er gebeurd overal in nederland geweldsmisdrijven. Maar als je collega wordt gebeld op het werk door haar zus om te zeggen dat haar onderbuurvrouw net vermoord is (door haar vriend) met een brandblusser. Dat komt heel anders aan dan het moment dat je zoiets leest in de krant of op tv. Het is gewoon door alles wat in Alphen is gebeurd, dat de media alle incidenten met meerder slachtoffers gaat melden.
De alarmbellen gaan gelijk weer rinkelen. Wat als.....
Als de rust "weder" is gekeert dan zal de media er weer net zo veel aandacht aan besteden als voor aplhen.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:55

eerst babymoorden/ lijkjes... nu schietpartijen....
what's next ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:55

Is ook zo :) En ik snap het vanuit jou ook.. maar zoveel mensen worden nu banger of voelen zich opeens zoveel onveiliger in nederland, terwijl dat nergens voor nodig is..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:00

ik voel me niet banger of onveiliger en sta het ook niet toe om dat te laten gebeuren, als je je alles gaat aantrekken heb je volgens mij geen leven meer, maar.........
De vader van een vriendin is agent bij dit korps en daarom is dit geen ver van mijn bedshow meer ;)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:03

Jaime_ schreef:
Is ook zo :) En ik snap het vanuit jou ook.. maar zoveel mensen worden nu banger of voelen zich opeens zoveel onveiliger in nederland, terwijl dat nergens voor nodig is..

Klopt, Doordat er nu een "hype" (om het zo maar te zeggen) ontstaat in de media op dit soort berichten krijg je ook veel meer en sneller iets te lezen.

Maar in mijn opinie is nederland niet meer of minder veilig als ze geweest is voor het gebeuren in alphen.