Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:48

Ik blijf trouwens achter mijn uitspraak staan: het IS goedkoop een onbekende persoon vanachter je scherm even te gaan uitmaken voor alles wat lelijk is op basis van niet complete info.
Miepie77 schreef:
Bij een grote hond had ie het waarschijnlijk niet eens gedurfd en dan nu excuses maken ivm de media aandacht, wat een hufter!!!

xx_Horsiex schreef:
Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat er mij niet om dat je mening anders is, maar dat ze op het randje van onbeleefd is.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:50

foxy80 schreef:
Ik blijf trouwens achter mijn uitspraak staan: het IS goedkoop een onbekende persoon vanachter je scherm even te gaan uitmaken voor alles wat lelijk is op basis van niet complete info.
Miepie77 schreef:
Bij een grote hond had ie het waarschijnlijk niet eens gedurfd en dan nu excuses maken ivm de media aandacht, wat een hufter!!!

xx_Horsiex schreef:
Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat er mij niet om dat je mening anders is, maar dat ze op het randje van onbeleefd is.

en dit is WEER een persoonlijke aanval ;)
je gaat steeds door en komt maar niet verder
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 10-04-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:51

Zo. Goeiedag.

Vreselijk wat er gebeurd is, dat staat op 1, ook dat de trimmer vreselijk on-menselijk daarna reageerde ook. Maar hoe het is gebeurd.. dat weten we niet, niemand van ons was er namelijk verder bij..

Maar, er is schoppen en schoppen... Hij kan stilstaan en vol uithalen naar het beestje, maar hij dan ook het beestje een 'duw' opzij hebben gegeven omdat het bijvoorbeeld voor zijn voeten liep.

We weten niks van die man of überhaupt van die situatie.

Wat ik wel weet is dat er hier een paar zich gigantisch laten kennen op de manier waarop ze reageren. (En wie zich aangesproken voelt; be my guest, dan weet je zelf ook dat je raar aan het reageren bent)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:51

Realistisch kijken wil niet meteen zeggen dat je geen hart hebt... je kunt er bijna wel vanuit gaan dat zo'n beetje iedereen dit natuurlijk een sneue situatie vind voor zowel de familie als de pup. Lijkt me logisch. Maar het blijft een feit dat je niet de trimmer hier direct de schuld van kan geven of hem meteen kan beschuldigen van het expres doodtrappen van een pup, want we hebben gewoon niet het hele verhaal.

En dát is wat ik niet snap, dat mensen direct met scheldwoorden, bedreigingen en martelideeën op de proppen komen terwijl voor hetzelfde geld die mensen hun pup niet hebben opgevoed en het beestje het slachtoffer is geworden van een hardloper die er per ongeluk op is gaan staan. Wat, zoals ik al eerder zei, zijn botte reactie nog niet rechtvaardigt maar wel een groot verschil is met bewust een hondje doodtrappen.

foxy80 schreef:
We waren er allemaal niet bij, het is hardstikke zielig voor de hond in kwestie, maar dit had perfect vermeden kunnen worden, asociale trimmer of niet.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-04-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:52

Colway schreef:
Citaat:
Het is niet netjes van die man, maar ik kan me best indenken dat hij niet vermoed heeft dat hij het hondje een doodschop gegeven heeft. En tja, zijn irritatie snap ik wel. Er lopen daar overal niet onder appel staande honden los, die eigenlijk iedereen in de weg lopen. Sneu voor het hondje en baasjes... Harde les, hond aan de riem houden.

of ergens anders gaan trimmen? Als het een losloopgebied is ziet die man goed fout, los van dat, erg sneu voor de baasjes en het hondje....

Er is wel flink getrapt neem ik aan, t zal je vent maar zijn

Merk sowieso dat veel trimmers erg lelijk reageren op honden, zulen vast veel slecht gemanierde honden zijn waar ze bang voor zijn, maar waarom ga je dan trimmen in een losloopgebied denk ik dan (bedoel ik dus voor de situatie bij ons)

overigens denk ik niet dat de trimmer in kwestie nog had kunnen trimmen, ik weet het...kwaad met kwaad vergelden is nooit goed, maar ik denk dat de lieve man een paar weken gips en revalidatie tegemoet zou gaan

een hondje trap je niet zomaar even dood...

Maarreh boven dat allemaal....

Tis een telegraaf reactie...dus ben benieuwd

Nee, het is juist géén losloopgebied. Bij de recreatieplas zijn honden op sommige delen toegestaan, mits aangelijnd. De picnicplaatsen is daar er één van.

En inderdaad.. Een telegraaf bericht. Iedereen mag daar het zijne van denken maar ik vind de Telegraaf niet bepaald objectief. We waren er allemaal niet bij, dus oordelen is ook niet helemaal op zijn plaats vind ik

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:53

foxy80 schreef:
Ik blijf trouwens achter mijn uitspraak staan: het IS goedkoop een onbekende persoon vanachter je scherm even te gaan uitmaken voor alles wat lelijk is op basis van niet complete info. Het gaat er mij niet om dat je mening anders is, maar dat ze op het randje van onbeleefd is.

Onbeleefd om wat? Omdat ik hem een banketstaaf vind als die dat hondje bewust geschopt heeft en vervolgens zo'n uitspraak doet? Dat heet nog altijd vrijheid van meningsuiting, dat JIJ het daar niet mee eens bent dat is JOU probleem. Je hebt mij in het begin niet horen zeggen dat ik jou reacties goedkoop vond of achterlijk omdat jij het opnam voor deze persoon.

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken in dit topic, de rest kan via PB. Punt is wij blijven van mening verschillen dus deze discussie is eindeloos.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:53

Mijn god.. dat had mij niet moeten overkomen, had die vent ff paar rake schoppen verkocht, wat een schoft -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:54

ik zal die kerel ff aanlijnen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:54

Doodstraf niet meer en niet minder!

Mensen die niet goed voor dieren kunnen zijn kunnen ook niet goed voor mensen zijn! -:(- :r

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:55

Iemand een banketstaaf vinden ALS hij dit beestje heeft doodgetrapt is natuurlijk wel iets heel anders dan 'm hier direct uitmaken voor van alles en nog wat.

volbloedfan schreef:
Doodstraf niet meer en niet minder!

Mensen die niet goed voor dieren kunnen zijn kunnen ook niet goed voor mensen zijn! -:(- :r

Dit soort reacties bedoel ik dus. :roll: Ik snap niet dat mensen direct zoiets onvolledigs aannemen (zeker uit de Telegraaf :x )
Sorry volbloedfan voor het voorbeeld, maar je stond toevallig onderaan de pagina. Het halve topic staat vol met soortgelijke posts.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:57

Fiffill, welgemeend danku voor de klare kijk op de zaak.

Miepie, wat moet ik dan zeggen?
In mijn handen klappen voor het lef dat jullie aan de dag leggen om hem hier even een hufter en l u l te noemen zonder enige reserves?
Horsie, die ALS stond er wel niet in je oorspronkelijke bericht!

Nuances leggen, het is een kunst...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:00

foxy80 schreef:

In mijn handen klappen voor het lef dat jullie aan de dag leggen om hem hier even een hufter en l u l te noemen zonder enige reserves?

Ik heb ook niet gezegd dat die als in mijn oorspronkelijke bericht stond, ik ben na het lezen van alle andere reacties iets genuanceerder geworden, ik ben niet compleet blind voor de meningen van ander. Ik word alleen behoorlijk fel als iemand mij goedkoop of makkelijk noemt in mijn reacties terwijl de discussie die voor jou persoonlijke aanval naar mijn mening nog goed ging.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:01

foxy80 schreef:

heeft niets met lef te maken, is oprechte verontwaardiging en ik ben niet de enige, al quote je mij steeds

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:02

Over evt. persoonlijke aanvallen (van wie dan ook) ga ik me verder niet uitlaten, maar het feit dat je open staat voor meerdere meningen siert je. :j
Miepie77 schreef:
foxy80 schreef:

heeft niets met lef te maken, is oprechte verontwaardiging en ik ben niet de enige, al quote je mij steeds

Mag ik hier uit opmaken dat je het bericht als volledig ziet en geloofd, of zie ik dat verkeerd?

Miepie77

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:04

Hond is dood en renner is weggegaan, wat is hier onvolledig aan? En verder laat ik het hierbij want wat hier is gebeurt valt niet goed te praten, hoe je het ook bekijkt.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:07

Hebben de eigenaren van het hondje geen aangifte gedaan ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:25

Het volgende bericht stond op Spitsnieuws.nl:

De trimmer die op de laatste dinsdag van maart het hondje Boet overliep, heeft zich vrijdagavond gemeld bij Hans en Mariët Hofstede, de eigenaren van de puppy die het ongeluk niet overleefde. Dat meldt TC Tubantia.

De uit Oldenzaal afkomstige man kwam op dinsdag 29 maart op reactiegebied Het Hulsbeek in aanraking met de nauwelijks een half jaar oude shih tzu van de familie Hofstede.

Daarop beet hij de elfjarige Kim Hofstede toe dat "het eigen schuld was, omdat de hond dan maar aangelijnd had moeten zijn". Het meisje stond op dat moment compleet overstuur met de reeds overleden puppy op haar arm. De trimmer nam vervolgens de benen

De sportieveling meldde zich alsnog nadat hij in de media het relaas van de Hofstede's las. Hij heeft de familie alsnog zijn medeleven getoond. Volgens de trimmer was het hondje pardoes onder zijn voeten gekomen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:27

Miepie77 schreef:
Hond is dood en renner is weggegaan, wat is hier onvolledig aan? En verder laat ik het hierbij want wat hier is gebeurt valt niet goed te praten, hoe je het ook bekijkt.

Wat is hier onvolledig aan? Alles! In welke omstandigheden, hoe kijken beide partijen en eventueel een 'getuige' er tegenaan, hoe hebben zij de situatie ervaren en ingeschat en ga zo maar door.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:29

Deze man heeft zeker niet netjes gehandeld. Neemt niet weg dat de eigenaren van het hondje de dood ervan hadden kunnen voorkomen door het aangelijnd te houden. Een pup luistert over het algemeen nog niet goed en het diertje dan los laten lopen is risico lopen. Hardloper had dus even kunnen stoppen om een ongeluk te voorkomen. Eigenaren hadden verantwoord kunnen handelen, ik vind dat zij zelf ook niet vrijuit gaan. Hondje had ook zonder hardloper in de problemen kunnen komen doordat het los liep.
Laatst bijgewerkt door Boras op 10-04-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:30

Ulissa schreef:
Hebben de eigenaren van het hondje geen aangifte gedaan ?

Voor wat? Een ongeluk? Ik ga toch ook niet aangifte doen als mijn kat voor een auto rent en diegene per ongeluk mijn kat doodrijdt?

Ik ga er nog steeds vanuit dat het per ongeluk is gegaan. Getuige ook het feit dat de renner in kwestie het gezin heeft opgezocht en medeleven heeft geuit. Knappe kerel die kan bewijzen dat deze man het expres heeft gedaan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:32

Moderatoropmerking:
Frappant dat elk topic over een gebeurtenis waarbij een dier, doorgaans ongewenst, heeft moeten lijden als hoofdmoot reacties krijgt waarin aangegeven staat dat de dader moet worden opgeknoopt, gecastreerd, onder de bus moet komen en noem maar zo op. Even voor de duidelijkheid, dergelijke verwensingen willen wij op bokt niet zien, of de persoon nog wel of geen bekende is!
Daarbij het verzoek om met elkaar een discussie te voeren in plaats van een catfight waarbij het de sport lijkt te zijn om elkaar zo heftig mogelijk af te fakkelen. Een discussie gaat op basis van argumenten, niet meer en niet minder. En iedereen die hier meepraat is oud en wijs genoeg om die te gebruiken. Mijn dank :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:58

bigone schreef:
Het volgende bericht stond op Spitsnieuws.nl:

De trimmer die op de laatste dinsdag van maart het hondje Boet overliep, heeft zich vrijdagavond gemeld bij Hans en Mariët Hofstede, de eigenaren van de puppy die het ongeluk niet overleefde. Dat meldt TC Tubantia.

De uit Oldenzaal afkomstige man kwam op dinsdag 29 maart op reactiegebied Het Hulsbeek in aanraking met de nauwelijks een half jaar oude shih tzu van de familie Hofstede.

Daarop beet hij de elfjarige Kim Hofstede toe dat "het eigen schuld was, omdat de hond dan maar aangelijnd had moeten zijn". Het meisje stond op dat moment compleet overstuur met de reeds overleden puppy op haar arm. De trimmer nam vervolgens de benen

De sportieveling meldde zich alsnog nadat hij in de media het relaas van de Hofstede's las. Hij heeft de familie alsnog zijn medeleven getoond. Volgens de trimmer was het hondje pardoes onder zijn voeten gekomen.

das al een hele andere opvatting dan wat de telegraaf suggereert (nl dat hij het expres deed, althans, zo kwam het over, maar het is en blijft de telegraaf :+ )

Boras schreef:
Deze man heeft zeker niet netjes gehandeld. Neemt niet weg dat de eigenaren van het hondje de dood ervan hadden kunnen voorkomen door het aangelijnd te houden. Een pup luistert over het algemeen nog niet goed en het diertje dan los laten lopen is risico lopen. Hardloper had dus even kunnen stoppen om een ongeluk te voorkomen. Eigenaren hadden verantwoord kunnen handelen, ik vind dat zij zelf ook niet vrijuit gaan. Hondje had ook zonder hardloper in de problemen kunnen komen doordat het los liep.

wat als het een automobilist of fietser was waarbij de hond voor de wielen rende?
zou het dan ook de schuld van de automobilist of fietser zijn?
Een hond die niet onder apel staat moet je niet los laten. En je moet zoiezo je hond niet loslaten in gebieden waar het niet mag :)
Jij bent als eigenaar verantwoordelijk voor je dier. Tuurlijk moeten jij en ikook uitkijken voor andermans huisdieren, maar zoals deze man zegt "is het hondje pardoes onder zn voeten terecht gekomen".

k weet niet hoe groot zo'n pup is, maar zal zeker niet hoger dan halverwege je scheen zijn. Blijft een vervelend "schop" formaat (sorry dat ikhet zo noem, maar als die wel groter is dan zit je niet meer in het "uitzwaai" gebied van je onderbeen)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:08

Polivy schreef:
Miepie77 schreef:

Wat is hier onvolledig aan? Alles! In welke omstandigheden, hoe kijken beide partijen en eventueel een 'getuige' er tegenaan, hoe hebben zij de situatie ervaren en ingeschat en ga zo maar door.

Precies. ;)

Miepie77

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:19

een kind laten staan met een dode pup in de armen, daar valt niets aan te veranderen of te vergoeilijken

mijn honden lopen mij ookwel eens voor de voeten en dan stap je wel eens op een teen/pootje, maar ze zijn dan niet ineens per ongeluk dood

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:22

Boras schreef:

natuurlijk had er veel voorkomen kunnen worden als de hond was aangelijnd maar misschien was het hondje losgeschoten? of onbewust even losgelaten? er waren namelijk kinderen in het spel!! Ik vind het laf van die trimmer hij had makkelijk even kunne stoppen en zeker als die mensen het gevraagd hadden.

Als je met de auto rijd en er steekt een mama eend met jonkies over rijd je er toch ook niet overheen? Omdat die eenden daar niet horen en het hun eigen schuld is dat ze op de weglopen? Kom op zeg