Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:28

xDonja: je kunt best denken en geloven dat deze man ineeens totaly ontoerekeningsvatbaar was, wat ook best kan. maar komop zeg, je steekt niet ZOMAAR jezelf in de fik, daar is wat aan vooraf gegaan, en DAn moet je aan de bel trekken, of een rustig plekje zoeken :)

winnietje3

Elma_ schreef:
xDonja schreef:
Hij hoeft het toch niet expres die mensen hebben willen traumatiseren?

Denk dat je dan even mijn vorige posts ook moet lezen, je haalt nu alleen dit eruit, maar zoals ik al heb gezegd: als je ZO harrie in de warrie bent, moet je gewoon hulp zoeken, vertrouwenspersonen zoeken. En als je dan echt niet meer wil, rijd dan van de klif ;) ziet niemand je :) Niet op deze manier zoveel mensen erbij betrekken ;)

En als je zelf ook even terugleest, die man had misschien al veel eerder ergens aan de bel getrokken maar werd niet gehoord of gezien. Tegenwoordig zijn de instanties niet meer zo goed georganiseerd, en al helemaal niet met de werkdruk door alle bezuinigingen. Daarbij, waar mensen werken worden fouten gemaakt want dat is menselijk. Het kan ook zijn dat hij over het hoofd is gezien of verkeerd is ingeschat waardoor hij niet de juiste hulp heeft gekregen of misschien zelfs wel geen.

xKatjj

Ik vind het echt schokkend om te lezen dat sommige mensen hier gewoon door zouden lopen en de man niet zouden helpen. Deze man kan wel eens psychisch ziek zijn, waardoor dit is gebeurd? Iemand die volledig gezond bij zn verstand is doet zoiets niet :n

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:29

Wat een gekken lopen er tegenwoordig op de wereld, arme kinderen en mensen die dit hebben zien gebeuren, die zitten nu thuis met een trauma.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:29

Elma_ schreef:
Denk dat je dan even mijn vorige posts ook moet lezen, je haalt nu alleen dit eruit, maar zoals ik al heb gezegd: als je ZO harrie in de warrie bent, moet je gewoon hulp zoeken, vertrouwenspersonen zoeken. En als je dan echt niet meer wil, rijd dan van de klif ;) ziet niemand je :) Niet op deze manier zoveel mensen erbij betrekken ;)

Als je zo harrie in de war bent := Denk je niet zo nuchter, dat is juist het hele probleem dan hè.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:30

Elma_ schreef:
xDonja: je kunt best denken en geloven dat deze man ineeens totaly ontoerekeningsvatbaar was, wat ook best kan. maar komop zeg, je steekt niet ZOMAAR jezelf in de fik, daar is wat aan vooraf gegaan, en DAn moet je aan de bel trekken, of een rustig plekje zoeken :)

Wat mijn bovenganger zegt, als dat niet gehoord is? Als ik zo je posts lees zeker niet veel ervaring met psychische ziektes :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:31

als als als ...............

jullie kunnen spectuleren wat jullie willen het is wel toevallig midden in Amsterdam op een drukke plek gebeurd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:31

Ik denk dat de meeste bokkers sowieso niet veel levenservaring hebben, als ik zo de reakties lees.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:32

Als ik trouwens dat filmpje bekijk, heeft hij zich niet zomaar in de fik gezet want gewone kleding fikt niet zo hard binnen 2 minuten :)

Als hij dacht, ik wil dood, ik doordrenk mezelf met benzine en pak een aansteker. Misschien heeft iets in zijn onderbewustzijn (klinkt zweverig, ik weet het) heeft 'bedacht' dat het dan op de Dam moest omdat er dan nog reddingskansen zijn :)

Electra63: dat denk ik ook...
Laatst bijgewerkt door Kwal op 06-04-11 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:32

noekje schreef:
Elma_ schreef:

Als je zo harrie in de war bent := Denk je niet zo nuchter, dat is juist het hele probleem dan hè.

Ik snap het wel hoor ;) en jullie denkwijze ook, maar dat neemt niet weg dat ik absoluut gewoon geen respect kan opbrengen voor mensen die -wat er ook is gebeurd- zoveel omstanders een trauma bezorgen :) daar kun je je heeeel druk om maken, maar je kunt ook accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt :(:)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:33

Electra63 schreef:
Ik denk dat de meeste bokkers sowieso niet veel levenservaring hebben, als ik zo de reakties lees.

Nou inderdaad, ik heb ook eigenlijk geen zin meer om de discussie nog te voeren. Het lijkt wel of ze ook niet voor een andere visie open staan en keihard aan hun eigen beeld blijven vasthouden. Beetje jammer dat het als een aandachttrekkend/egoistisch/eigen schuld/vooral veel last voor omstanders wordt gezien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:35

Ik snap niet HOE mensen het in hun hoofd halen : Ik wil wel het geld voor mn dure jas terug als ik hulp bied.

Potjandorie...!!
Dan kan ik ook nog van een broek, telefoon, en t-shirt enz. geld van iemand die nu dood is!
Want alles was kapot, doordat ik iemand heb geholpen.... ik heb niets over geld gevraagd...
Een mensenleven is mij meer waard dan die 250 euro....

Ik snap niet hoé iemand het in zn hoofd haalt om over geld te gaan denken :n
Dan kan je net zo goed niét helpen met doven van vuur, maar water halen, hulpdiensten inschakelen, voorzorgdsmaatregelen nemen voor als het vuur uit is....

superwoman

Denk ook niet dat ik zou helpen in zo'n geval....
112 bellen natuurlijk wel, maar verder uit de buurt blijven bij zo'n idioot! Straks neemt hij mij nog mee of een ander....

Verder ben ik wel iemand die zal inspringen als er iemand in nood is, maar bij iemand die zichzelf iets aan doet vind ik het een heel ander verhaal.

Cerilene_

Was het maar zo makkelijk voor mensen die afglijden in depressies en andere psychische problemen om 'eventjes' op tijd aan de bel te trekken, dat zou een hoop ellende schelen. Jammer genoeg werken dit soort ziektes over het algemeen niet zo simpel.

Jolliegirl

Electra63 schreef:

Hier gok ik helaas ook op.....

bah....

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:36

Helemaal mee eens Jolliegirl :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:37

Cerilene_ schreef:
Was het maar zo makkelijk voor mensen die afglijden in depressies en andere psychische problemen om 'eventjes' op tijd aan de bel te trekken, dat zou een hoop ellende schelen. Jammer genoeg werken dit soort ziektes over het algemeen niet zo simpel.

Nee inderdaad... Zo makkelijk gaan die dingen niet, zeker niet in een slechte periode. Jammer dat sommige mensen dat niet willen weten :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:38

Elma_ schreef:

en voor dat de hulp hier in nederland op gang is zijn we maanden verder , zelfs bij de crisisopvang staat een wachtlijst , komt omdat er zoveel geld voor is momenteel.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:38

Winnetje3, ik vind ook dat je de mening van die mensen moet respecteren. Zij hebben netzoveel recht op het hebben van een eigen mening als dat jij dat hebt.
Ze kunnen wel voor andere visies open staan, maar toch bij hun eigen mening blijven.

Zelf ben ik ook van mening dat ik het erg vind voor de omstanders. Hoeveel van deze mensen zullen hier wel geen nachtmerries over krijgen?
Maar ik weet ook donders goed, dat als deze man dit tijdens een psychose zou hebben gedaan, hij dit zelf allemaal niet weet en doorheeft en dus ook niet de mogelijkheid heeft gehad na te denken om zoiets te kunnen doen zonder omstanders. En hulp zoeken zat er dan al helemaal niet in.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:39

superwoman schreef:
Denk ook niet dat ik zou helpen in zo'n geval....
112 bellen natuurlijk wel, maar verder uit de buurt blijven bij zo'n idioot! Straks neemt hij mij nog mee of een ander....

Verder ben ik wel iemand die zal inspringen als er iemand in nood is, maar bij iemand die zichzelf iets aan doet vind ik het een heel ander verhaal.

Dat weet je toch niet vtv? Alleen als je gezien hebt dat hij zichzelf in brand stak ja, maar niet als je De Dam op komt lopen en een man in brand ziet staan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:40

Ik vind dat je niet nu al kan zeggen of je helpt of niet....

Ik zei altijd : Ik beadem niet als iemand bloed....
En tóch heb ik het gedaan met alle risico's van dien.

Dus oordeel niet voordat je iets soortgelijks hebt meegemaakt.....

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:41

Talsha schreef:
Winnetje3, ik vind ook dat je de mening van die mensen moet respecteren. Zij hebben netzoveel recht op het hebben van een eigen mening als dat jij dat hebt.
Ze kunnen wel voor andere visies open staan, maar toch bij hun eigen mening blijven.

Zelf ben ik ook van mening dat ik het erg vind voor de omstanders. Hoeveel van deze mensen zullen hier wel geen nachtmerries over krijgen?
Maar ik weet ook donders goed, dat als deze man dit tijdens een psychose zou hebben gedaan, hij dit zelf allemaal niet weet en doorheeft en dus ook niet de mogelijkheid heeft gehad na te denken om zoiets te kunnen doen zonder omstanders. En hulp zoeken zat er dan al helemaal niet in.

Tsja maar het "nare voor de omstanders" werd wel even anders gebracht dan jij nu doet. Het kwam nogal over alsof de man enorm egoistisch met zijn acties en dat het uberhaupt helemaal niet om die man zou draaien maar om die arme omstanders.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:42

Jolliegirl schreef:
Dus oordeel niet voordat je iets soortgelijks hebt meegemaakt.....

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:43

Jemig.. wat moet er door die man heen zijn gegaan om zoiets te doen?
Ik snap dat mensen die het leven niet meer zien zitten er graag een eind aan willen maken, maar dit is dan toch wel de meest pijnlijke manier..

Heb nog niet alles gelezen, dus sorry als ik iets herhaal.

Kwal

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:45

Tineke, waarschijnlijk hekel aan zichzelf... Ik kan zo wel 5 manieren bedenken om het minder pijnlijk te doen... Misschien iets uitgehaald wara hij ontzettend veel spijt van heeft gehad?