kind van 12 bevallen van baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:30

Debbie schreef:
Citaat:
De jongste moeder ter wereld is Lina Medina uit Peru. Zij was nog maar vijf jaar toen ze beviel van een zoon Gerardo. Lina werd door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht omdat haar buik maar bleef groeien. Lina is geboren met een afwijkend hormoonsysteem. Ze was nog maar acht maanden oud toen ze ging menstrueren.

Nou zeg, die hormonen. En onbevlekt ontvangen ook nog, zoals hieruit te lezen zou kunnen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:41

Debbie schreef:
Telegraaf heeft een artikel met meerdere gevallen van jonge meisjes.. van sommige valt mn mond echt open!!
Ook de moeder met het verhaal van verdwaald sperma in een zwembad.. even he.. :roll:

Citaat:
Jongste moeder ooit 5 jaar

AMSTERDAM - Het twaalfjarige meisje uit Groningen dat vorige week beviel tijdens een schoolreisje, heeft aan voorgangsters geen gebrek. In Nederland komt zo’n jonge zwangerschap zelden voor, maar wereldwijd zijn verschillende leeftijdsgenootjes te vinden die ook moeder zijn.

De jongste moeder ter wereld is Lina Medina uit Peru. Zij was nog maar vijf jaar toen ze beviel van een zoon Gerardo. Lina werd door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht omdat haar buik maar bleef groeien. Lina is geboren met een afwijkend hormoonsysteem. Ze was nog maar acht maanden oud toen ze ging menstrueren. De Peruaanse Lina en zoon Gerardo groeiden op als broer en zus.
Mum-Zi uit Nigeria staat bekend als de jongste grootmoeder ter wereld. Ze werd op haar achtste moeder en op haar zeventiende oma.

September 2008: Een Australisch meisje (12) heeft toestemming gekregen van het hooggerechtshof voor abortus. De zwangerschap en geboorte zouden een gevaar zijn voor het meisje, dat het lichaam had van een negenjarige.
Februari 2009: Een Braziliaans meisje (9) raakt zwanger van een tweeling, na jarenlange verkrachting door haar stiefvader.
April 2009: Een Brits meisje (12) bevalt van een gezonde zoon. Het meisje zei maar één keer seks te hebben gehad met een jongen op school.
Juli 2009: Een Pools meisje (13) raakt zwanger tijdens een vakantie in Egypte. Volgens haar moeder komt de zwangerschap door verdwaald sperma in het zwembad.
Oktober 2009: Een bejaarde man van 86 jaar in Roemenië wordt ervan beschuldigd zijn buurmeisje (11) zwanger te hebben gemaakt.
November 2009: Een meisje (11) in Bulgarije is op haar trouwdag enkele weken te vroeg bevallen.
Maart 2010: In Duitsland wordt een meisje (12) aangehouden dat hoogzwanger achter het stuur van een gestolen auto zit. Haar vriendinnetje van 13 is ook zwanger.
November 2010: Een Spaans/Roemeens meisje (10) baart een baby. De vader van het kind is ook minderjarig.

Mams had geen zin om op te letten bij seksuele voorlichting :=
''Maart 2010: In Duitsland wordt een meisje (12) aangehouden dat hoogzwanger achter het stuur van een gestolen auto zit. Haar vriendinnetje van 13 is ook zwanger.''
WAT? Okai, dit is echt zwaar zwaar ZWAAR spijtig...

yarrah

Re: kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:12

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:37

yarrah schreef:

helaas is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
meschien een dna test een idee dan komen ze er snel zat achter.
hoplijk maken moeder en kind het goed.
en krijgt het meisje goede begeleiding.

vind het wel raar dat de vader de kinderen toe gewezen heeft gekregen terwijl hij al een zedenmisdrijf op zijn naam heeft staan.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:38

ik hoorde het gisteren tijdens mn stage
echt vreselijk

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:30

De vader (52) van het schoolmeisje was gisteren niet thuis. „Hij doet bijna nooit open”, weten omwonenden. Hij wordt omschreven als een drinker. „En nog wel meer”, wordt gezegd. Tantes van de jonge moeder zijn zwaar aangeslagen.

Familieleden zeggen dat Devta’s vader eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Hij zou een andere dochter hebben misbruikt.

Ik heb gewaarschuwd voor hem”, aldus deze dochter gisteravond. „Ik ben geschokt over wat er nu mogelijk weer gebeurd is. Ik heb hem toentertijd aangegeven. Hij heeft gewoon twee kinderen van een ander meegenomen”, vindt deze halfzus

8)7 mocht dit allemaal waar zijn, wáárom grijpt niemand in dan? ik had hem net zolang voor de rechter laten slepen totdat ze daar weg was!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:25

Tja...alle vooroordelen kunnen dus wel weer verworpen worden. Op het artikel op nu.nl staat duidelijk dat een "jong" vriendje is uitgesloten en dat er sprake is van een strafbaar feit... Verschrikkelijk!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:28

12 jaar!!! Mijn hemeltje! Moet er niet aan denken dat mijn zoon van 12 jaar ineens vader zou worden, laat staan een dochter hebben van die leeftijd die moeder word!
Zal een beste schok zijn geweest voor de betrokken partijen.
Laatst bijgewerkt door annebe op 30-03-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Sence schreef:
yarrah schreef:
Met 11 jaar zwanger worden heeft niets te maken met normale seks. Ik heb gisteren meteen gezegd toen ik dit hoorde dat het waarschijnlijk om een zedenmisbruik zou gaan. Wat vanmorgen in de krant werd dat bevestigd. Iets waar scholen ook niet zomaar achter kunnen komen. Dus strenger maken heeft volgens mij geen zin.... misschien moeten ze zelfs wat opener zijn en dat kinderen die misbruikt worden gemakelijk met de docenten daarover kunnen praten. Misschien is het een idee om vertrouwensartsen aan te stellen.
Ik ben blij dat het meisje bij de juiste mensen zit en dat ze de juiste en de beste hulp krijgt.

Ik kan het nergens in de krant vinden.

Het staat ook op NU.nl

Jeugdzorg heeft aangifte gedaan en er wordt onderzoek gedaan naar de vader (ook DNA)

Caesar

annebe schreef:
12 jaar!!! Mijn hemeltje! Moet er niet aan denken dat mijn zoon van 12 jaar ineens vader zou worden, laat staan eehn dochter hebben van die leeftijd die moeder word!
Zal een beste schok zijn geweest voor de betrokken partijen.

Even lezen....

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:35

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:40

Citaat:
Even lezen....

Ik heb het goed gelezen... Was even een gedachtengang van mij naar mijn kind die ook 12 is.
Had al zo'n gevoel dat de vader niet in de zelfde leeftijdcatogorie zou zitten.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:15

Caesar schreef:
Tja...alle vooroordelen kunnen dus wel weer verworpen worden. Op het artikel op nu.nl staat duidelijk dat een "jong" vriendje is uitgesloten en dat er sprake is van een strafbaar feit... Verschrikkelijk!!

Dan lees ik iets anders als jou op nu.nl

“Er is sowieso sprake van een strafbaar feit”, stelt woordvoerder van het OM Kirsten Smit. “Seksueel contact met iemand onder de twaalf jaar is verboden

Justitie laat weten de sociale omgeving van het meisje in kaart te willen brengen. “Daartoe horen uiteraard ook haar ouders”, aldus de zegsvrouw. Het OM sluit niet uit een DNA-test te zullen doen om erachter te komen wie de vader van de baby is.

De mogelijkheid van een jong vriendje wordt evenmin uitgesloten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:18

Caesar schreef:

evenmin betekend "ook niet" oftewel dat is wél mogelijk...

wel blijven lezen mensen :D

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:21

xDramaQueen schreef:
Caesar schreef:

evenmin betekend "ook niet" oftewel dat is wél mogelijk...

wel blijven lezen mensen :D

Vandaar mijn quote van het artikel ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:30

het gehele artiekel op nu.nl
Citaat:
AMSTERDAM - Politie en Justitie doen onderzoek naar de zwangerschap van het 12-jarige meisje uit Groningen, dat vorige week beviel van een gezonde dochter. Het Openbaar Ministerie (OM) "houdt alle mogelijkheden open".

Het OM zegt tegenover NU.nl te willen weten wat er precies is gebeurd en wie “verantwoordelijk is voor het vaderschap”. “Er is sowieso sprake van een strafbaar feit”, stelt woordvoerder van het OM Kirsten Smit. “Seksueel contact met iemand onder de twaalf jaar is verboden.”

De Raad voor de Kinderbescherming heeft daarom aangifte gedaan van een zedenmisdrijf. Op basis van de resultaten van het onderzoek beslist de rechter over twaalf weken wat er met het meisje en haar dochtertje gaat gebeuren.

Vader

Justitie laat weten de sociale omgeving van het meisje in kaart te willen brengen. “Daartoe horen uiteraard ook haar ouders”, aldus de zegsvrouw. Het OM sluit niet uit een DNA-test te zullen doen om erachter te komen wie de vader van de baby is.

De mogelijkheid van een jong vriendje wordt evenmin uitgesloten. Met het meisje is al gesproken, zodra de hulpverlening het mogelijk acht worden die gesprekken voortgezet.

De Telegraaf schrijft woensdag op basis van verklaringen van familieleden dat de vader van de 12-jarige eerder is veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Justitie wil dat op dit moment nog niet bevestigen en zegt pas uitspraken te doen over iemands strafrechtelijk verleden op het moment dat er daadwerkelijk een verdachte in beeld is.

Onverwacht

De 12-jarige moeder uit de Groningse wijk Beijum beviel vorige week volstrekt onverwacht tijdens een schooluitje. De scholiere uit groep 8 was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. Ambulancemedewerkers hebben de baby ter wereld geholpen.

Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.

hier uit haal ik dat er nog geen verdachte is.
dat een jong vriendje niet is uit gesloten.
volgeens de wet mag iemand van 12 geen seks hebben met iemand van 11.
onder je 12de mag je eigenlijk helmaal nog geen seks hebben.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:46

ik vind het afgrijzelijk.
ik hoorde het gister toen ik in de bus na mn tante zat.
ik snap niet dat het eigenlijk mogelijk/gebeurt
naïef misschien maar ik kan er met mijn soms botte verstand toch echt niet bij

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:55

hoop dat de kinderen en familie verder met rust worden gelaten. Dat is het beste. Hoeft van mij ook niet in het nieuws dit, kinderen moeten gewoon goed geholpen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:08

Ben bang dat dat ijdele hoop is, pinuts :?

Ik zou het ze echt gunnen om nu met rust te worden gelaten, maar de media kennende zal dat wel niet, vrees ik......

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:38

Telegraaf noemt gewoon haar naam! En je kunt het meisje dus zo vinden nu... ;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:42

verootjoo schreef:
sflj schreef:
Wat ik dan opmerkelijk vind; het is een christelijke school! ;)

dat is 50% kans... of de school is christelijk of de school is niet christelijk. Lijkt me niet dat dit meer gebeurd op een christelijke dan op een niet christelijke school.

thuis waren we niet gelooflijk nooit bidden ect..
broer en ik gingen wel na christelijke schol met bidles goddienst en met kerst alles eromheen..
maar thuis echt niet..

dus er zitten ook niet gelooflijke kids op zon school.. die wel overal aan mee doen.

maar zowiezo moet dat gewoon nergens sneller kunnen gebeuren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:21

Toekie schreef:
Telegraaf noemt gewoon haar naam! En je kunt het meisje dus zo vinden nu... ;(

Of dat arme kind nog niet genoeg op zich heeft.
Het minst slechte voor haar zou zijn dat de justitie en sociale hulpverlening dit in alle rust kunnen opvolgen. Dat de rest van de samenleving er zich niet mee bemoeit.
Wat mij betreft zijn de aasgieren zeer asociaal bezig.

We kunnen daar zelf wat aan doen.
Boycot alle publicaties.
Koop geen krant/tijdschrift waar er wat over in geschreven wordt, klik niet op artikelen op internet erover.
Het verkoopt alleen omdat/als er markt voor is :)*

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:25

De spits doet het ook, heb vanochtend in de trein het artikel gelezen. Wist het al wel van bokt.. maar die is gratis, niet kopen heeft dus geen nut

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:32

Het 12-jarige meisje dat vorige week dinsdag is bevallen van een dochter, is naar alle waarschijnlijkheid seksueel misbruikt. De Raad voor de Kinderbescherming heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. De Telegraaf weet te melden dat het meisje waarschijnlijk seksueel misbruikt is door haar vader. Deze zou al eerder veroordeeld zijn wegens een zedendelict. De leerlinge van de Heerdstee beviel vorige week tijdens een schoolexcursie. Moeder en dochter liggen nu in het ziekenhuis en maken het beide lichamelijk goed. Samen met klasgenoten uit groep 8 was het meisje op excursie in een natuurgebied bij Peizermade toen ze plotseling buikkrampen kreeg. Persvoorlichter van GGD Syriel Hamstra liet gisteren weten dat de leraren en begeleiders goed en adequaat op de situatie gereageerd hebben. "De volwassen zagen dat de buikkrampen leken op een bevalling. De leidinggevenden hebben meteen 112 gebeld en de ambulancemedewerkers hebben het kleine meisje gezond ter wereld gebracht." Hamstra vertelt dat Jeugdzorg zorg draagt voor beide dames "In Nederland is het wettelijk vastgelegd dat een minderjarige moeder niet de verantwoordelijkheid over een baby kan hebben. Jeugdzorg heeft een voogd aangewezen die voor de jonge moeder en de baby zorgt."

bron: RTVOOG

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:26

Wat ik nu niet goed begrijp. Wordt het kindje nu ook bij haar weggehaald? Mag ze ooit het kind zien?
Of blijft het kind bij de moeder en krijgen ze begeleiding?