Breghje schreef:Sorry, maar hier heb ik echt heel erg smakelijk om moeten lachen. Vragen of je er mag wonen heeft geen zin, duuuuus we breken maar in. Vragen of je er mag wonen heeft imho echt wel zin, zie anti kraak.
Probleem is nu juist dat de meeste huiseigenaren liever helemaal niet meewerken aan anti-kraak. Dat doen ze pas op het moment dat ze bang zijn voor kraak of door de gemeente worden gedwongen om iets te doen met hun leegstaande pand.
Breghje schreef:Kraken is volgens jou dus géén agressieve daad?
Het inbreken tot op zekere hoogte wel, maar dat is dan ook nooit legaal geweest. Zolang de agressie zich alleen richt op het binnenkomen en er dus niet onnodig dingen worden vernield, laat staan mensen op wat voor manier dan ook bedreigd of mishandeld vind ik die agressie te verantwoorden.
Breghje schreef:Jij vind dat de kraker heilig is, en alles maar mag.
Zeer zeker niet! Ik begrijp alleen de drijfveren achter het kraken en vind kraken te verantwoorden, ook al zou ik er zelf niet aan beginnen, zelfs al was het toegestaan. Agressie jegens personen, diefstal, vernielingen, zijn allemaal voorbeelden van dingen die ik absoluut niet goedkeur!
Breghje schreef:Ik ben het daar dus absoluuuut niet meer eens. Het kan dan legaal zijn, er zal toch ook een aantal redenen zijn dat het dat nú niet meer is. Als het zo fantastisch geregeld was zoals jij aangeeft en iedereen er blij van werdt, dan was het nu nog steeds legaal.
Dat zie ik anders. Naar mijn mening zitten we momenteel met een politieke situatie die er helaas toe leidt dat de echte problemen in dit land niet (kunnen) worden aangepakt. Daardoor zie je nu een hoop wetgeving verschijnen die helemaal niets oplost maar wel een symbolische waarde heeft. Het kraakverbod is slechts één van de vele voorbeelden hiervan.
Breghje schreef:En het is dus normaal in jou denkwijze dat een leeg pand gewoon de hens in gaat of gebruikt wordt door harddrug gebruikers? Ik ben opgevoed met waarden en normen die toch anders liggen, ik ben opgevoed met het feit dat wat van een ander is, niet van mij is en dus niet zonder toestemming gebruikt mag worden.
Nee dat vind ik niet normaal, maar het is helaas wel vaak de praktijk. Ook ik ben opgevoed met de regel dat je niet mag stelen, maar ik vind dit dus geen stelen. Hebben ze jou ook verteld van samen spelen, eerlijk delen? Dat acht ik hier meer op van toepassing.