duodenum schreef:Wat weer een ophef over de PVV, vind wel dat alle PVV'ers over 1 kam gescheerd worden hoor! PVV'ers zijn echt niet allemaal racistisch! Om op polaris en sodeletuut te reageren over de partijpunten:
Ik zou PVV stemmen omwille van de volgende punten:
•Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
•Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
•Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
•Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
•Professionelere hulp voor slachtoffers
•Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)
•Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
•Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
•Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
•Geen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders
•Geen overheidssubsidies voor politieke partijen
•Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
•Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
•Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
•Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
•Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door het wegsnijden van bureaucratie en overhead en de benutting van een deel van een mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
Ook een belangrijk punt voor mij:
•Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Nog even ter verduidelijking: ik ben NIET tegen allochtonen, ik ben tegen radicale allochtonen met verkeerde ideeën. Mensen die hier mogen komen, waar wij voor zorgen, zorgen dat ze een huis krijgen, dat ze geld hebben en dat ze naar school kunnen. En die vervolgens allerlei misdrijven gaan plegen, niet integreren en alleen maar wat rondhangen. Ik vind dat de PVV hier goed tegen optreedt, en rekening houdt met het feit dat de meeste allochtonen GOED zijn.. PVV wil juist de slechte allochtonen aanpakken. Hulde!
Op zich zitten daar wel een aantal hele mooie idealen tussen, maar waar willen ze in hemelsnaam al dat geld vandaan halen? De stop op overheidssubsidies voor politieke partijen en bevriezing van lonen van politiek actievelingen gaat dat allemaal niet opleveren en bovendien kampen we momenteel al met een enorm begrotingstekort.
Ik zie wat dat betreft liever een realistischer programma, niet alleen leuke leuzen maar uitspraken die ook daadwerkelijk uitvoerbaar zijn.
En nee, geen PVV voor mij dus