undercover in nederland, sekte miracle of love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:42

Rianne_ schreef:
Vond het ook totaal niets met geloof te maken te hebben, het kwam op mij bijna meer over alsof ze het belachelijk maakten door sommige dingen die ze zeiden. :roll:

Het heeft imo ook niets met geloof te maken, maar wel met geloven in...
Of dat nou in een kerk is, een moskee, thuis of is zo;n sekte. Hte blijft geloven in iets of iemand niet-tastbaar, luisterend naar de verhalen van iemand anders ( priester, imam, of sekteleider) waarbij je geloofd in zijn of haar woorden..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:47

_rosita_ schreef:
Rianne_ schreef:
Vond het ook totaal niets met geloof te maken te hebben, het kwam op mij bijna meer over alsof ze het belachelijk maakten door sommige dingen die ze zeiden. :roll:

Of dat nou in een kerk is, een moskee, thuis of is zo;n sekte. Hte blijft geloven in iets of iemand niet-tastbaar, luisterend naar de verhalen van iemand anders ( priester, imam, of sekteleider) waarbij je geloofd in zijn of haar woorden..

_/-\o_

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:49

_rosita_ schreef:
Rianne_ schreef:

Dat is waar.. Ze geloven wel érgens in. Maar imo is het wel iets anders dan het geloven in God zoals dat normaal gesproken gedaan wordt.. Goed, daar zijn natuurlijk ook meerdere vormen in. Laat maar, ik ben vreselijk in het verwoorden. :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:53

Dat is bij een sekte niet persé waar hoor. Maar het gaan eerder om 'aanbidden' van iemand die hoger geacht wordt dan jijzelf. Dat kan gewoon een bestaande persoon van vlees en bloed zijn, die veel voor je betekend heeft in het proces. Dat heeft niets met geloof te maken..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:54

Chubby schreef:
Dat is bij een sekte niet persé waar hoor. Maar het gaan eerder om 'aanbidden' van iemand die hoger geacht wordt dan jijzelf. Dat kan gewoon een bestaande persoon van vlees en bloed zijn, die veel voor je betekend heeft in het proces. Dat heeft niets met geloof te maken..

Je gelooft altijd wel iets in als je diegene aanbidt. Waarom zou je m anders aanbidden?

Waarom zou je diegene anders aanbidden als je er zelf niet "sterker/beter" uitkomt? :+

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:54

Ik ben benieuwd wat de tweede kamer hier mee doet..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:55

Wie zegt dat je er niet 'sterker of beter' uitkomt?

Navanja

Re: undercover in nederland, sekte miracle of love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:57

Je komt na het meemaken van narigheid er altijd sterker uit, maar omdat nou te forceren. Beter sowieso niet, want je bent een hoop geld kwijt..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:01

De eerste beelden in Utrecht, dat huis is bij mij letterlijk om de hoek (leidsche rijn) ik schrok hier heel erg van en heb de hele aflevering met open mond gekeken.. ik ga nu ff alles bijlezen..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:04

xDramaQueen schreef:
De eerste beelden in Utrecht, dat huis is bij mij letterlijk om de hoek (leidsche rijn) ik schrok hier heel erg van en heb de hele aflevering met open mond gekeken.. ik ga nu ff alles bijlezen..

Was ook het eerste wat me te binnen schoot... 'huh, da's Leidsche Rijn!'

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:04

@chubby: duidelijk verhaal. Ben je tijdens die sessie toen ook geconfronteerd met extreme dingen of verhalen van mensen? En was de cursus erg duur of viel dat mee? Wat was je gevoel erna?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:05

Ik heb het niet gezien.. Jammer, vind dat soort dingen altijd wel bizar om naar te kijken :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:09

Chubby schreef:

Eerste vraag die mij te binnen schiet is kom je hier nog wel uit...? Op welke manier dan ook?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:09

_rosita_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Was ook het eerste wat me te binnen schoot... 'huh, da's Leidsche Rijn!'

ja letterlijk 5 minuten lopen van mij vandaan, bah smerig gewoon.. te bedenken dat ik een aantal leden gewoon tijdens het boodschappen tegen kan komen...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:13

xDramaQueen schreef:
ja letterlijk 5 minuten lopen van mij vandaan, bah smerig gewoon.. te bedenken dat ik een aantal leden gewoon tijdens het boodschappen tegen kan komen...

Bizar idee idd! En gewoon het feit dat daar dit soort dingen zich afspelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:19

Echt die mensen die daar zitten zijn echt gestoord. Ze worden in ieder geval gestoord gemaakt. Echt heel bizar.

Die zelfmoordactie was ook heftig maar het ruimt een hoop zieke geesten op van deze wereld. Want dat zijn echt zieke, krankzinnige geesten. Ze worden echt ziek gemaakt in die sektes.

Daar moet echt een verbod op komen en anders zeker een zeer fikse gevangenisstraf (maar ja, dat laatste kennen ze niet hier in NL)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:22

laetitia schreef:
@chubby: duidelijk verhaal. Ben je tijdens die sessie toen ook geconfronteerd met extreme dingen of verhalen van mensen? En was de cursus erg duur of viel dat mee? Wat was je gevoel erna?

Ja, er zijn extreme verhalen verteld en voor mijn doen heb ik best extreme dingen gedaan ;) Maar ik ben dan ook stiekem best een watje ;) Het is wel altijd met respect gebeurd; wie niet mee wilde doen, deed niet mee, wie niets wilde 'delen' vertelde niets. En wat ik al zei: er is niets letterlijk blootgegeven en er is niets met een seksueel tintje gebeurd en er is geen God o.i.d. aanbeden.

Er is ook niet gevraagd om geld, er is niemand gedwongen om mee te doen met verdere trainingen. Uiteraard stuurt men daar wel op aan en ja: op zich zou ik best nog eens een vervolgtraining willen doen. En ja: op zich zou ik het best toejuichen wanneer mijn man of andere mensen waar ik van hou deze training zouden gaan volgen. Want ik heb er een goed gevoel over, ben me bewust geworden van zaken die ik eerder anders zag, ben meer gaan denken en doen vanuit liefde en respect en dat maakt dat de hele wereld een stukje leuker is geworden voor mij én mijn omgeving!

De training kostte 800 euro. Dus dat is best een fiks bedrag. De organisatie zal daar flink wat aan overhouden. Ik vind dat geen probleem, ik werk ook voor geld en niet uit liefdadigheid, hoe graag ik mijn werk ook doe..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:24

_rosita_ schreef:
Chubby schreef:

Eerste vraag die mij te binnen schiet is kom je hier nog wel uit...? Op welke manier dan ook?

Tsja, ik ken Miracle of Love niet. Die organisatie gaat toch anders te werk dan waar ik mee te maken heb gehad. Vanuit enthousiasme zullen mensen er na een eerste kennismaking mee doorgaan. Pas later vraagt men natuurlijk om geld en giften en toewijding. Het ligt er dan maar aan hoe sterk je in je schoenen staat en óf je uberhaupt níet wilt doneren.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:41

Een collega heeft het gisteravond wel gezien en die gaf aan dat het wel een stichting was die de cursus organiseerde (de sekte dus). Die cursus werd in die accommodatie gehouden in Havelte. Die accommodatie zelf is niet van de sekte. Dat is een groepsaccommodatie die voor alle doeleinden te huur is. ( ik weet dat daar geen vaste sekte zit/woont werk in die gemeente)
Zal vanavond zelf ook even gaan kijken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:02

@chubby: denk je dat als je verder was gegaan met de cursus je uiteindelijk ook in een soortgelijke 'sekte' beland was?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:10

Ik heb het gezien en vind het een hele enge organisatie.... Verschrikkelijk dat dit mogelijk is in NL. Kwetsbare mensen werven met mooie praatjes en cursussen e.d. en ze vervolgens manipuleren en onder druk zetten op zo'n psychologische manier; ik heb er echt geen woorden voor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:12

Ik denk het niet Laetitie, zo heb ik het geheel niet ervaren...

Maar het is wel zo dat je je geborgen kunt voelen bij zo'n club en dat mensen van buitenaf het misschien zouden kunnen zien als soort sekte? Ik weet wel dat veel van mijn groepsgenoten familie en vrienden hadden die de training ook al hadden gedaan en op hun aanraden meededen. Er werd wel benadrukt tijdens de training dat het júist zo mooi is om je ervaringen te delen met de mensen om je heen, dus precies het tegendeel van isolatie en vervreemding...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:13

Maar dat is wat gister ook verteld is... Ze moesten delen met de buiitenwereld hoe geweldig het was, hoe warm en fijn...
Alleen wat zich er daarbinnen precies heeft afgespeeld moest geheim blijven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:17

_rosita_ schreef:
Maar dat is wat gister ook verteld is... Ze moesten delen met de buiitenwereld hoe geweldig het was, hoe warm en fijn... Alleen wat zich er daarbinnen precies heeft afgespeeld moest geheim blijven.

Tsja, dat is ook wel logisch, anders hoeft je partner/ vriendin/etc de training niet meer te volgen en komt er geen geld binnen. Het is natuurlijk wel een commerciele organisatie, sec bekeken ;)

Daarbij: wanneer ik heel droog vertel welke processen we deden tijdens de training, dan komt dat op iemand die de training niet heeft gedaan héél vreemd over. De trainingsdagen hebben wel een opbouw en een logica, je kunt niet zomaar middenin invallen. En het is ook nodig om te weten dat datgene wat jij in vertrouwen deelt met je groepsgenoten en de begeleiding, dat dat in vertrouwen blijft en niet over de tong gaat. Zeker als het gaat om heftige ervaringen, is dat heel belangrijk.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:21

Ik vind het nog al heel erg bizar en ook alleen al feit dat dit soort dingen gebeuren net zoals _rosita_ schreef. mmmmhhh

Gewoon een woord BIZAR