Zeer grote zonnevlam vandaag naar de aarde!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Re: Zeer grote zonnevlam vandaag naar de aarde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:12

Goh Huertcilla we gaan dus een gezellig tijdperk te gemoed? Of denk je dat het nu zal meevallen ;).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:14

ik geloof je hoor Huertcilla, maar ik bekijk het liever positief, en ben nogal een beelddenker :P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:24

ja Huertcilla,
het hangt allemaal aan een zijden draadje, zo bekijk ik het ook
maar wat komt dat komt, en we zien het dan wel weer.
want hoe je het ook bekijkt, we hebben als individu geen invloed op de moderne ontwikkelingen in zijn geheel,
en als mensheid geen invloed op uitbarstingen van de natuur.
kan je wel gaan hamsteren, en zelfvoorzienend worden, maar dat zal je ook maar heel even redden dan,
plus dat eerlijk delen ook in de mens zit (hoop ik maar).
en dan moet je het voor jezelf houden om je eigen hachie te redden... krijg je die dilemma's weer.

hoe dan ook, 't is net zoiets als 'het weer', je kan er lang of kort over praten, maar je veranderd er hoe dan ook helemaal niks aan.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:27

Ik was donderdag jarig
Wij hebben hier stroomstoring gehad
5000 huishoudens zonder stroom
Kwam niet door die zonnestorm maar doordat er een hoogspanningskabel geknapt was
Ze zijn er mee bezig om die veren te vervangen door soort katrollen en toen was er een kapot gegaan

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:00

Ik wachten op die zon, warmte... maar nee hoor het bleef grauw en koud :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:01

Wamhorse schreef:
Goh Huertcilla we gaan dus een gezellig tijdperk te gemoed? Of denk je dat het nu zal meevallen ;).

Geen idee. Niet meer dan wie ook.
Er zál weer een echte zonnestorm komen. Dat is een heel realistisch gegeven. Veel meer dan een supertornado over New York of een dikke steen van Alpha Centauri, zelfs meer dan het broeikaseffect waar niemand van kan zeggen of dat nu gaat vriezen of dooien in Europa.
Als individu kan je echter in de modale grootstad niet meer doen dan zorgen dat je een basis rampvoorbereiding hebt. Dat houd je een paar dagen langer in goede condities.
Als de overheid dan niet inmiddels escalatie-controle heeft, dan blijft .....

´2012´ komt niet in 2012 maar een serieuze zonnestorm in de overzienbare toekomst is geen fantasieverhaal.
We zijn op het moment onacceptabel kwetsbaar voor een serieuze zonnestorm maar daar kunnen we als individu niets aan doen. Alleen wat luider aan de overheid vragen eens concreter aan beveiliging van de afhankelijkheid van electro-magnetisme te doen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:07

Wanneer komt die zonnevlam weer? Heb genoten van die dag!
Kan zo'n zonnevlam niet eens hartje winter? Heerlijk, zon. :)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:19

Huertecilla schreef:
Hooguit de enkele bewoner van een oude vierkantsboerderij in België kan de eigen haard een poosje verdedigen.

Heb ik even geluk :+

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:42

Vandaar dat hyves zo langzaam is!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:31

storrum schreef:
Heb ik even geluk :+

Ik ook, ik kan nog gewoon op het kasteel gaan aankloppen. Met wat geluk trekken ze daar dan de valbrug omhoog :+

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:45

je kan ook bij die gestoorde Belgiesche proffesor (partick geryl) voor maar 15.000 euro op een hoge berg in afrika gaan wonen rond die tijd.. en het mooie is, ze zitten al bijna vol..

mijn vader heeft al jaren een kelder vol met blikvoer (wat hij al jaren hamstert bij aldi)
voor als de 3e wereldoorlog uitbreekt _/-\o_

geloof wel dat er iets gaat gebeuren, maar geloof niet dat de hele wereld vergaat,
vind het wel vreemd dat de oude maya's en de egyptenaren op dezelfde datum uitkomen..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:41

mijnluxor schreef:
vind het wel vreemd dat de oude maya's en de egyptenaren op dezelfde datum uitkomen..

Oh maar daar hoef je je geen zorgen om te maken, dat is niet zo. Allemaal goed verkopende pseudo wetenschappelijke onzin die ze aan de Egyptenaren en de Maya's ophangen. Er zijn wel een paar goeie websites die die theorieën stuk voor stuk uitleggen en vervolgens weerleggen met echte geschiedenis, mocht ja wat willen lezen.. http://www.2012hoax.org/ (dat is een goeie start)

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:14

* wou serieus even lezen * maar het is in het engels, en eigenlijk geen zin om in kindertempo die site door te moeten lezen :+