'Koeien horen in de stal'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:40

R0oszs schreef:
@ slimmerik

sorry had het ook over daniele. Die loopt de hele tijd al te zeuren dat ik niks van koeien af weet. Loop sinds baby af aan al tusen de koeien maargoed..

ik weet niet hoor maar dat zeg ik niet dat is jou opvatting dus...ligt meer aan jou dan aan mij denk

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:43

randalinpony schreef:
Ook een bedrijf met melkrobot kan de koeien weidegang geven, zolang de weiden maar aansluiten op de stal. Dat is natuurlijk het ideaal: koeien die zelf kunnen kiezen waar ze vertoeven.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat de koeien van Slimmerik af en toe liever binnen staan, melkveehouder die ik ken heeft zulke luxe stallen dat ik daar best een koe zou willen zijn, incluis melken op verzoek van de koe en automatische borstels. :')

Daar mag menig paard in Nederland jaloers op zijn.

alleen nadeel is met robot naar buiten dat je dan de koeien die te lang niet zijn gemolken helemaal moet gaan ophalen, al is de oplossing daarvoor weer een quad(als je het zo schrijft) maarja soms kiest de boer voor makkelijk en goedkoop :D

& je laatste 3 zinnen, leuk gezegt. soms best een lekker leven die koeien! :=

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:59

Citaat:
haha dat bedoelde ik hier boven ook te zeggen maar werd niet echt goed opgevat & daarbij wat ehh dom/niet zo slim van dat arme kind haha. l sje dat krijgt aangeleerd!

Citaat:
dus ik denkkk dat ik wel het goede leer!

maar ach als je niet echt met het vak bekent ben...

Dit heb jij gezegd dus tja je kan wel zeggen dat je niet gezegd heb dat ik niks van koeien weet maar zo komt het wel over hoor.
Dus jij denkt werkelijk beter te weten dan mij? Jij zit nog op school op dingen te leren over koeien, ik ben er mee opgegroeid en weet dus meer dan jij denkt.

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:28

& daarbij wat ehh dom/niet zo slim van dat arme kind haha. l sje dat krijgt aangeleerd!
dat ging over dat kindje dat dacht dat de koe melk uitplaste.
en achja ik zal je maar gelijk geven want jij weet toch alles beter.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:47

R0oszs schreef:
Citaat:
haha dat bedoelde ik hier boven ook te zeggen maar werd niet echt goed opgevat & daarbij wat ehh dom/niet zo slim van dat arme kind haha. l sje dat krijgt aangeleerd!

Citaat:
dus ik denkkk dat ik wel het goede leer!

maar ach als je niet echt met het vak bekent ben...

Dit heb jij gezegd dus tja je kan wel zeggen dat je niet gezegd heb dat ik niks van koeien weet maar zo komt het wel over hoor.
Dus jij denkt werkelijk beter te weten dan mij? Jij zit nog op school op dingen te leren over koeien, ik ben er mee opgegroeid en weet dus meer dan jij denkt.

Je komt nogal aanvallend over... Ik denk niet dat ze het zo bedoelen hoor...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:51

Ik word echt niet goed van zulke artikelen en de denkwijze van die mensen.
Van mij mogen ze met enkeltje naar mars....

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:54

Ja vind je het logisch als er word gezegd dat ik niks van koeien terwijl ik er wel wat van koeien weet, ja dan ga ik idd wat terug zeggen. En er stond trouwens; '' in de eerste zin voor R0oszs'' (en dat is dus mijn naam, en bedoelt ze lijkt mij dan ook mij, maargoed kan het fout hebben hoor..

Maar ik ga stoppen met dit topic want ik heb wel wat beters te doen. Als jij niet snapt dat sommige mensen hun koeien gewoon lekker op het land laten en de koeien het ook fijn vinden op het land ipv op stal mij best.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:58

Het is toch te gek, dat mensen tegenwoordig denken dat DIEREN die BUITEN horen, binnen moeten blijfen omdat het slecht is :roll:

Zolang koeien nog niet in een hokje geboren worden, horen ze gewoon op de wei!
En dan bedoel ik niet dat ze ter wereld komen IN een stal, maar MET een stal ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:01

Wat een onzin, als bij ons op stal de koeien weer naar buiten gaan van het voorjaar gaan ze toch uit hun dak. Ze lijken het héél vervelend te vinden ja, dat buiten staan!

marleen_88

Re: 'Koeien horen in de stal'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:14

Waar halen die ingenieurs toch altijd die wijsheid vandaan??!!
Hebben ze uberhaupt wel eens een koe in 't echt gezien?

Kan me vrij kwaad maken om dit soort dingen, boeren moeten zich al 1000 regeltjes houden, nu dit ook nog?!!

Onze koeien gaan gewoon naar buiten hoor en ze vinden het heerlijk!
's Zomers staan ze zelfs dag en nacht op het land, genieten doen ze van het lekkere weer.

Overigens geniet ik ook hoor, van dieren die buiten dartelen in de wei!

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:42

@Marleen_88: Helemaal mee eens! En er komen trouwens steeds meer regels bij... Hoe verzinnen ze het! Toevallig halen mensen hun eten niet van het kantoor of de fabriek, maar het komt nog steeds van de boerderij hoor!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:50

nou de koeien die op de boerderij lopen waar mijn pony staat lopen toch veel liever buiten. En ze zijn kerngezond. Sommige koeien willen zelfs niet in de winter naar binnen :+

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:44

Volgens mij wordt er nergens in dit artikel gezegd dat koeien liever binnen staan dan buiten? Snap de hele discussie dan ook niet.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:19

Ik geloof best dat er moderne stallen zijn waar de dieren geen problemen hebben met binnen staan. Maar hoeveel procent van de boerenbedrijven heeft zo'n stal? Ik denk dat het merendeel nog gewoon zoals hier in de polder op roosters in hun eigen mest staat. En je kunt mij niet vertellen dat de koeien zelf dat fijner vinden dan met de poten in het gras.
Gooi maar een flinke subsidie op het verbouwen naar goede stallen in plaats van tijd en geld aan dit soort onderzoeken uit te geven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:29

julius_juut schreef:
Ik geloof best dat er moderne stallen zijn waar de dieren geen problemen hebben met binnen staan. Maar hoeveel procent van de boerenbedrijven heeft zo'n stal? Ik denk dat het merendeel nog gewoon zoals hier in de polder op roosters in hun eigen mest staat. En je kunt mij niet vertellen dat de koeien zelf dat fijner vinden dan met de poten in het gras.
Gooi maar een flinke subsidie op het verbouwen naar goede stallen in plaats van tijd en geld aan dit soort onderzoeken uit te geven.

Tuurlijk hebben die dieren er geen problemen mee............
Ik bedoel ieder dier hoe fijn de stal ook is, zou de frisse wind moeten kunnen ruiken en voelen. Gras kunnen eten en zand onder de hoeven hebben gehad voordat ze opgegeten worden.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:37

Waar gaat t naartoe?? hopelijk gaat dit dus niet gebeuren, die mensen zijn gek. Beetje alle zielige koeien, kippen en varkens opsluiten. Dacht het niet. :n

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:22

julius_juut schreef:

Nou dat hoop ik toch niet... En trouwens, op de roosters staan is aardig wat beter dan op beton zoals het nu moet. Roosters is veel minder glad en als ze poepen is de poep tenminste direct weg. Hoe kom jij erbij dat koeien in hun eigen mest staan? :=
Groen Links wil trouwens ook dat de gebouwen van een boerderij max maar op 1 ha mogen staan, alsof het welzijn van de koeien daarop vooruit gaat. :? Betekent alleen maar kleinere stallen en minder ruimte per koe.

Las trouwens ergens dat iemand zei dat als koeien kiezen liever naar buiten gaan dan binnen blijven. Wij hebben de koeien nu altijd binnen, eerst wel buiten. Als ze mochten kiezen gingen er misschien 10 tot 20% naar buiten, de rest bleef binnen. Ook als je ze allemaal naar buiten joeg stond binnen een mum van tijd het merendeel weer binnen. :+ De koeien worden ook ouder nu ze binnen staan. Wij hebben trouwens wel een mooie stal hoor, koeien in een oudere stal zouden misschien wel ervoor kiezen naar buiten te gaan. Maar zulke stallen worden allang niet meer gebouwd.

Had nog iets gelezen waarop ik wilde reageren, maar weet het niet meer. :+ Vind het verder wel een erg vreemd artikel. Alsof koeien ook zo vervuilend zijn, laat ze iets bedenken dat auto's op water kunne rijden oid..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:25

Loose schreef:
julius_juut schreef:

Nou dat hoop ik toch niet... En trouwens, op de roosters staan is aardig wat beter dan op beton zoals het nu moet. Roosters is veel minder glad en als ze poepen is de poep tenminste direct weg. Hoe kom jij erbij dat koeien in hun eigen mest staan? :=

Mijn eigen ogen.... Hier staan ze op houten roosters, maar het hout is niet te zien. Het zijn eerder stroken mest met daartussen de ruimtes waar de mest de kelder in kan.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:30

komt die stal uit de middeleeuwen? voor zover ik weet bestaan houten roosters niet... dat verrot toch ook en is snotglad.
in van die kleine kalverhokjes voor pasgeboren kalfjes zitten houten roosters, maar dat is geen stal maar een verrijdbaar hokje. en dan zit er stro over het hout. maar echt, houten roosters bestaan niet. :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:32

en als koeien op hun eigen stront staan is er iets mis met die stal, normaal gaan er mestschuiven overheen waardoor alle mest de kelders in wordt geschoven. misschien als het heel droog weer is dat het kan gebeuren dat de mest opdroogt alleen dan alleen op de stukken waar de mestschuif niet kan komen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:34

wat een grote oznin..

kun je alle auto's ook beter in de garage laten staan.. want als ze buiten rijden dan stoten ze ook meer uit..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:34

'T is toch echt hout. Heb er wel eens op gestaan omdat een van onze pony's even in een afgezet stukje koeienstal stond.
En een mestschuif? Denk niet dat zoiets er hier vaker dan eens in het jaar door gaat. Nooit gezien in elk geval.
Niet iedere boer heeft het beste met zijn beesten voor helaas.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:53

Lijkt me sterk, mag helemaal niet meer! Dat lijkt me nogal illigaal... Bij ons wordt een keer in het jaar gekeurd

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:05

Leuke discussie weer.. Alsof mensen het hier ooit over eens worden..
Koeien horen buiten, ja van vroeger uit wel.. Maar in de meeste stallen zijn koeien binnen net zo goed af.. Maar dat is al wel meer vertelt hier.
We hebben het hier over koeien die niet buiten komen he, ik ben wel eens benieuwd hoeveel paarden er buiten komen in de winter en zeker ook in de zomer.. Hoeveel manege's zijn er wel niet die geen eens een stukje land hebben, dan heb ik nog meer medelij met die paarden dan met de gemiddelde koe hier in Nederland. Want die koeien die binnen staan, hebben wel meer ruimte dan een box van 3 bij 3..

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:07

julius_juut schreef:
'T is toch echt hout. Heb er wel eens op gestaan omdat een van onze pony's even in een afgezet stukje koeienstal stond.
En een mestschuif? Denk niet dat zoiets er hier vaker dan eens in het jaar door gaat. Nooit gezien in elk geval.
Niet iedere boer heeft het beste met zijn beesten voor helaas.

Nee en niet iedere paarden eigenaar met zijn paarden ook niet.. Als jou pony daar gestaan heeft, dan heeft hij toch ook in zijn eigen mest gestaan.. Lekker zielig.