Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@Kanelly
Hij heeft helaas wel meer schade veroorzaakt dan een auto beschadigen.
Er zijn personeelsleden in de ziektenwet gekomen omdat hij ze eventjes had "neergelegd".
Suuszels schreef:Tot 3 jaar terug woonde hij thuis? tot zijn 15e, ik snap best dat hij moeite heeft om dan in een instelling te komen en daar zich aan te passen aan de hulpverleners, maar ik denk zeker niet dat hij zo extreem is. Iedereen met een verstandelijke beperking KAN onvoorspelbaar reageren.. Of het nou agressie is, weglopen, schreeuwen..
Lante schreef:Moeilijke kwesties, absoluut, maar geen reden om iemand als een valse hond aan te lijnen in een kamer waar niks is al drie jaar lang.
Citaat:mensen blazen hier hoog van de toren en met alle respect hoor,maar geloven jullie nu serieus dat mensen hier uit dit topic deze knul weleens kunnen helpen en alle andere professionals die erbij zijn gehaald die niet..
Citaat:En ja agressie komt veel voor, ja helaas maar voor sommige mensen is dat de enige manier waarop ze zich enigszins kunnen uiten.
tyleysmiley schreef:Ik las een stuk van iemand on the inside,dat er vorig jaar een appartement speciaal gebouwd/verbouwd is voor Brandon annex 1 miljoen euro,er zou een soort van kooiconstructie gebouwd zijn,zodat Brandon toch naar buiten kon.
Verder staat er dat Brandon alleen vast zou hebben gezeten op de zogenoemde contactmomenten.
Kamer waar hij nu zit,zou een voormalige plaats zijn,nadat hij zijn appartement helemaal aan gort heeft geslagen/gesloopt.
Hij heeft blijkbaar de hele keuken aan diggelen geslagen en zou met het metalen aanrechtblad de raam hebben willen inslaan,dat lukte niet,raam bleef heel,maar wel het kozijn uit zijn sponning,dus kon hij alsnog ontsnappen.
Kan het volgens mij niet helemaal meer volgen,want kan helaas op deze pc de uitzending niet terug kijken.
timokyana schreef:ik denk dat brandon inderdaad veel meer op zijn kerfstok heeft.
Wat word er toch simpel gedacht tegenwoordig..
mensen blazen hier hoog van de toren en met alle respect hoor,maar geloven jullie nu serieus dat mensen hier uit dit topic deze knul weleens kunnen helpen en alle andere professionals die erbij zijn gehaald die niet..
Er steekt veel meer achter dit verhaal wat echt niet in de media zal komen..
Citaat:Hij zit niet drie jaar vast, hij zit enkel vast op het moment dat zijn begeleiding bij hem in zijn kamer komt tijdens de contactmomenten.
Vorig jaar zomer is er voor hem een nieuw appartement gebouwd, met een kooiconstructie buiten zodat hij gewoon naar buiten kon.
Alles kwam uit gevangenissen en zou compleet "hufter-proof" zijn. Kosten voor dit appartement: 1 miljoen euro.
Brandon kwam op een vrijdagavond in zijn nieuwe appartement. Zaterdag ochtend vloog de hele keuken naar buiten.
Kookplaat, kastjes, deur naar slaapkamer, metalen aanrechtblad.
Dit metalen aanrechtblad pakte hij later om ermee tegen een raam te beuken. Net zo lang als nodig was. Het glas brak niet maar het hele raamkozijn vloog er na een uurtje beuken uit.
En zo was meneer weer ontsnapt.
Hierdoor is hij weer terug gebracht naar zijn oude kamer op het klooster waar je hier de beelden van ziet.
quote:
Hij heeft meer dan een kamer. Hij heeft een aparte woon en slaapkamer. Hiertussen zit een gang waarin meerdere magneet deuren zitten.
Vragen zoals over wassen zijn vrij simpel. Hij krijgt de sleutel van zijn "tuigje" door een luikje aangereikt. Hij kan zichzelf dan losmaken en doen wat hij moet doen.
Hierna maakt hij zelf zijn "tuigje" weer vast en pas als alles vast zit komt de begeleider weer bij hem naar binnen.
Citaat:De reden dat alles zo leeg is is dat Brandon constant uit wil breken. Hij krijgt het voor elkaar om schroeven uit de muur te krijgen met zijn vingers. Met deze schroef maakt hij een lamp los, gooit het peertje tegen het brandalarm zodat het kleine wolkje gas wat hierbij vrij komt het brandalarm doet afgaan.
Als het brandalarm afgaat vliegen automatisch alle deuren open en kan meneer vanaf de eerste verdieping (waar dit alles gesitueerd is) gewoon naar buiten.
Het punt is wel dat als hij eenmaal buiten is hij het geheel niet meer overziet en angstig wordt.
Komt nog bij dat meneer te boek staat als levensbedreigend en op het moment dat het nodig is en hij zit niet met een tuigje aan de muur mag je met minder dan 6 (!) man niet naar binnen.
Uit meerdere persoonlijke ervaringen kan ik je vertellen dat 6 man niet genoeg is om de situatie onder controle te houden als hij het flink in zijn kop heeft.
Stemming makkerij hier zonder dat mensen de situatie kennen...
Citaat:Hij krijgt een hoeveelheid medicatie die jou en mij waarschijnlijk plat zou leggen. In de hiervoor beschreven situatie met zijn nieuwe appartement is de oproeparts geweest om hem een flinke dosis te injecteren waarvan hij minimaal 6 uur onderuit zou zijn omdat we het met 8 mensen (4 begeleiders en 4 agenten) niet redden tegen hem.
Na een uurtje was hij alweer vrolijk tegen de deuren van de isoleercel aan het schoppen waar hij op dat moment even verbleef.