Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JuliaMaria schreef:Ik vind ''geef jezelf een schop onder je kont en doe er wat aan'' ook te ver gaan, maar ik ben zeker van mening dat je jezelf op een gegeven moment wel bij elkaar zal moeten rapen en ermee aan de slag moet gaan. Want wie niets doet bereikt ook niets.
JuliaMaria schreef:Ik vind ''geef jezelf een schop onder je kont en doe er wat aan'' ook te ver gaan, maar ik ben zeker van mening dat je jezelf op een gegeven moment wel bij elkaar zal moeten rapen en ermee aan de slag moet gaan. Want wie niets doet bereikt ook niets.
dejavu schreef:Het moet op een gegeven moment wel klaar zijn, anders is jouw bestaan nogal belastend voor anderen.Jij noemt het een ik-gerichte samenleving, maar buiten dat individualisme, bevinden we ons natuurlijk ook in een prestatiegerichte samenleving. Niet erg, zolang het goed gaat. Maar als je buiten het schip valt en jouw rol even passief wordt in de samenleving, vindt er geen prestatie plaats en beland je in het bakje 'oninteressant'. Heel erg naar, maar zo zijn de kaarten wel geschud. Sterkte trouwens. Ook voor jou komt er weer een fijne tijd; geluk en verdriet wisselen elkaar af. Iedere akelige dag brengt jou een stap verder naar een fijne dag.
jaantsje schreef:Wat denk je dat er in Amsterdam zal gebeuren met de slachtoffers, familie , collega's en ga zo maar verder?
Als deze mensen geen goede begeleiding krijgen dan komt er een tijd dat het als een wervelwind eruit komt en dan heb je de poppen aan het dansen.
Ayasha schreef:jaantsje schreef:Wat denk je dat er in Amsterdam zal gebeuren met de slachtoffers, familie , collega's en ga zo maar verder?
Als deze mensen geen goede begeleiding krijgen dan komt er een tijd dat het als een wervelwind eruit komt en dan heb je de poppen aan het dansen.
Ik heb geen idee wat er in Amsterdam gebeurt is dus ik kan je ook niet antwoorden.
Ayasha schreef:maar wat heeft een 14/15 jarige nu al om depressief over te zijn? Een serieus dipje, okee, maar depressief?
Zo ernstig dat je aan de pillen moet op je 14?
jaantsje schreef:Ik denk ook dat de lat te hoog ligt maar niet bij alle gevallen. Persoonlijke ervaringen die nooit verwerkt zijn kunnen een grote inpact hebben.
Frozenstar schreef:Ayasha schreef:maar wat heeft een 14/15 jarige nu al om depressief over te zijn? Een serieus dipje, okee, maar depressief?
Zo ernstig dat je aan de pillen moet op je 14?
Wat een rare opmerking!! Ik liep vanaf mijn 15e bij een pyscholoog en er was serieus wel wat aan de hand.
14/15 jarige mensen; pesten, geweld, sexueel misbruik, niet jezelf in je eigen lijf thuis horen, verstoord zelfbeeld; denk aan een eetstoornis???
Dat zijn problemen waar OOK hele jonge mensen mee kunne lopen..
Sommige mensen van 14/15 jaar hebben meer negatieve dingen meegemaakt dan sommige volwassen mensen, dus vind dit echt een misplaatste opmerking.
dejavu schreef:JuliaMaria schreef:Ik vind ''geef jezelf een schop onder je kont en doe er wat aan'' ook te ver gaan, maar ik ben zeker van mening dat je jezelf op een gegeven moment wel bij elkaar zal moeten rapen en ermee aan de slag moet gaan. Want wie niets doet bereikt ook niets.Dus wel die schop onder de kont.
Als je niets doet, bereik je ook niets, klopt wel. Maar soms ligt die bal niet direct bij een patiënt, maar eerder bij de behandeling. Men laat zich meeslepen door de behandeling om uiteindelijk handvatten te creëren waar je jezelf aan omhoog kunt trekken. Soms komen die een tijd niet. Het heeft vaak ook gewoon tijd nodig. Alles moet tegenwoordig maar vlug vlug vlug, maar dat moet men niet willen. Vooral omstanders niet.
Ayasha schreef:Dat weet ik. Maar dan is het IMO aan jezelf hoe je daarin staat. Niks misplaatst aan. Een deel jongeren hebben geen psycholoog nodig maar een gigantische schop onder hun kont. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig veel te makkelijk naar pillen grijpt. En ja, ik geloof heus dat er tussen zitten die echt niet meer kunnen, en voor die mensen vind ik het doodzonde dat een groot deel maar lijkt te spelen met deze zeer ernstige ziekte.Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?
Ayasha schreef:Dat weet ik. Maar dan is het IMO aan jezelf hoe je daarin staat. Niks misplaatst aan. Een deel jongeren hebben geen psycholoog nodig maar een gigantische schop onder hun kont. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig veel te makkelijk naar pillen grijpt. En ja, ik geloof heus dat er tussen zitten die echt niet meer kunnen, en voor die mensen vind ik het doodzonde dat een groot deel maar lijkt te spelen met deze zeer ernstige ziekte.Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?