Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:27

Dit had ze toch kunnen voorzien, ze was toch al zo wijs en verstandig haha. Zo zie je maar weer!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:30

M3lisss schreef:
Ik heb haar geen geld gegeven maar ik kan me in het algemeen prima voorstellen dat je iemands droom voor een stukje wil helpen verwezenlijken.

Ik heb net een droomhuis gekocht, misschien is er ook wel iemand die mijn droom een stukje wil financieren. Heb tot nu toe alleen een bank gevonden, en dan moet ik het nog terugbetalen met rente ook :+

Kom op... een wereldreis kost geld (hoewel ik niet snap waar die €25000 euro gebleven is zo snel) Iedereen raadt het haar af, meisje gaat toch, en dan gaat het fout... tsja.
Ze heeft toch lang genoeg gehad om er over na te denken :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:52

Citaat:
Ik wil iedereen nog een geweldige kerst en een gelukkig nieuw jaar wensen.Ik zal me met de kerst niet vervelen.Er staat heel wat leuks op de planning en alles is al in volle kerstsfeer hier.Ik loop al de hele dag met een kerstmuts op en overal staan kerstbomen,dus het zal vast wel heel gezellig worden.Verder wil ik nog even mijn geld probleem toelichten dat vandaag in de media was. Het zit zo; Wij (mijn vader en ik) hebben nooit echt veel geld gehad, ik heb dus geleerd met heel weinig geld heel ver te komen.We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.Sponsoren heb ik niet veel omdat die zich vorig jaar hebben terug getrokken vanwege de onzekerheid of ik nu wel of niet mocht vertrekken.Toen dat uit de wereld was ben ik meteen weggegaan, en is er van sponsoring niet veel meer terecht gekomen.Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.Ik overleef het best, maar ik wil er niet over liegen dat wat extra wel fijn zou zijn. Guppy is niet uitgerust met overbodige apperatuur, natuurlijk heb ik alles wat ik echt nodig heb, maar iets extra zou niet overbodig zijn.Ik wil wel alle sponsoren en iedereen die mij op wat voor wijze dan ook geholpen heeft, heel erg bedanken.Zonder hen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.

op haar site...
te belachelijk voor woorden... :Z

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:54

Laura schreef:
Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt

Dit vind ik dan wel weer lachwekkend, hoe oud is ze nu helemaal? :=

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:00

Misschien met knutselen op de kleuterschool :P

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:06

Heino schreef:
Laura schreef:
Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt

Dit vind ik dan wel weer lachwekkend, hoe oud is ze nu helemaal? :=

Whahaha...ja, sorry, maar hier moest ik toch ook even heel hard lachen hoor :')
Die weet niet eens wat werken is.......

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:12

Ach wat zielig toch. Het wordt steeds gekker met die Laura. Ach als je maar in de belangstelling staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:01

shamyrah schreef:
Ach wat zielig toch. Het wordt steeds gekker met die Laura. Ach als je maar in de belangstelling staat.

idd... Er zijn er meer die compleet ontspoord zijn door teveel belangstelling op jonge leeftijd :=

Ik snap niet wat er moeilijk aan is; geld dat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven :)* En ze geeft aan eten te kunnen kopen... wat moet ze dan nog meer kunnen doen? Ze gaat toch niet op een luxe wereldreis :?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:12

Je gek he dat d'r geld op is. Toen ze naar de Canarische eilanden was gevaren moest ze 3 maanden :wow: wachten tot het stormseizoen was afgelopen (dan had ze dus ook 3 maanden later kunnen vertrekken :Z ) Als dat bij elke tussenstop zo lang gaat duren...

Maarre ik heb ook een dure hobby...zal ook voor mijzelf gaan collecteren 8-)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:27

Ik ga ook een blog schrijven dat ik nog nog genoeg geld heb om eten te kopen.

Maar eigenlijk wil ik ook wel een nieuwe louis vouitton tas..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:35

M3lisss schreef:
Ik ga ook een blog schrijven dat ik nog nog genoeg geld heb om eten te kopen.

Maar eigenlijk wil ik ook wel een nieuwe louis vouitton tas..

idd _O-

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:37

MariekeB schreef:
Wat een heerlijke kerstgedachtes hier.
En dat dan half bokt wel geld wil geven om totilas in nl te houden, maar dat dit dan belachelijk is..
En we hebben bijna allemaal nieuwe kerstkleren gekocht, en een duur kerstdiner gehad. Als we dat nou ook allemaal niet doen en dat geld ook allemaal naar een goed doel geven.

Er zijn zoveel expedities die met sponsors werken. Van Dakar tot die zonnecellenracewagens noem maar op. Hoor je nooit iemand over hier.

Ik heb haar geen geld gegeven maar ik kan me in het algemeen prima voorstellen dat je iemands droom voor een stukje wil helpen verwezenlijken.

_/-\o_ _/-\o_

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:40

MariekeB schreef:
Er zijn zoveel expedities die met sponsors werken. Van Dakar tot die zonnecellenracewagens noem maar op. Hoor je nooit iemand over hier.

Inderdaad.....SPONSORS!
En omdat mevrouw nog niet het geduld had om dit eerst fatsoenlijk te regelen, maar meteen wilde vertrekken, zeg ik: eigen schuld, dikke bult :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:41

@MariekeB, het is ook niet erg dat miss Laura een sponsor heeft, als er iemand is die geld in haar wil steken, is dat allemaal prima. Net zoals met Dakar en wat dan ook.
Maar ik heb nog nooit gezien dat Jan de Rooij met de kerst een persbericht uitstuurde met zielig gedoe over dat hij geen geld meer heeft om zijn vrachtwagen op gang te kunnen houden.

Daarnaast zegt Laura zelf dat ze het prima redt, maar dat ze iets extra wil? Willen we dat niet allemaal? Met die 25.000 euro zou ze 3 keer de wereld rond kunnen reizen, maar op een of andere manier is dat nu al op. Rara hoe kan dat.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:43

M3lisss schreef:
Ik word doodziek van het gezeur om die eigenwijze poedersuiker _-:(
Laat der het lekker uitzoeken. Ze wilde toch zo graag verantwoordelijk en zelfstandig zijn? Alsjeblieft!

Mee eens. Ze wist toch zo goed wat ze deed? Nou laat maar zien dan :Y)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:45

Niobe schreef:
@MariekeB, het is ook niet erg dat miss Laura een sponsor heeft, als er iemand is die geld in haar wil steken, is dat allemaal prima. Net zoals met Dakar en wat dan ook.
Maar ik heb nog nooit gezien dat Jan de Rooij met de kerst een persbericht uitstuurde met zielig gedoe over dat hij geen geld meer heeft om zijn vrachtwagen op gang te kunnen houden.

Daarnaast zegt Laura zelf dat ze het prima redt, maar dat ze iets extra wil? Willen we dat niet allemaal? Met die 25.000 euro zou ze 3 keer de wereld rond kunnen reizen, maar op een of andere manier is dat nu al op. Rara hoe kan dat.

_/-\o_

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:46

Niobe schreef:

Ik vrees dat de oorzaak de gemiste wiskunde lessen zijn :')

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:49

c_alsemgeest schreef:
Niobe schreef:

Ik vrees dat de oorzaak de gemiste wiskunde lessen zijn :')

_O- _O- _O-

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:54

MariekeB schreef:
Wat een heerlijke kerstgedachtes hier.
En dat dan half bokt wel geld wil geven om totilas in nl te houden, maar dat dit dan belachelijk is..
En we hebben bijna allemaal nieuwe kerstkleren gekocht, en een duur kerstdiner gehad. Als we dat nou ook allemaal niet doen en dat geld ook allemaal naar een goed doel geven.

Je had me - heel misschien- overtuigd als ik niet pasgeleden in de Volkskrant een interview met haar pa had gelezen. [naam] wilde geen stickers op haar boot plakken, want dat stond lelijk {x) , en liet zo dus geld schieten en de TVdeals zijn ook niet doorgegaan - waar haar vader heimelijk wel blij over klonk, 'want die hadden toch alleen naar de pech en de set-backs gekeken die zo'n tocht oplevert.'' [niet precieze woorden, wel gelijke strekking].
Waarom zou je iemand helpen zo'n droom te verwezenlijken als die persoon niks doet om haar droom te verwezenlijken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:31

Idd, sponsoren en donateurs zijn wel heel wat anders ;)
Ik snap wel vanuit een zakelijk oogpunt gezien, dat je als sponsor wat geld over hebt voor zo'n tocht. Lekker veel reclame, omdat het zo'n media hype is.

Maar vanuit persoonlijk oogpunt, nee, ik zou echt geen geld doneren aan zo'n drammer. Je hebt er niets aan (je steunt geen zieke en zielige mensen of dieren, al vind Laura zichzelf natuurlijk heel zielig, gezien ze wel wat extra's kan gebruiken, arme ziel) en zelf heb ik ook zat dromen om mijn geld in te steken. Dan moet je maar een lening afsluiten, of harder werken, dus dat geld ook voor mevrouwtje Laura wat mij betreft.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:35

joyce2 schreef:
Nou idd, ik zei net al tegen mn vriend, je moet minimaal 10 euro overmaken! Dat is toch van de gekken.... Wees blij dat mensen uberhaupt wat willen geven (als er al mensen zijn die dat doen...) en dan nog eisen stellen ook!

Die 10 euro is van mij ook naar serious request gegaan :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:39

Lia_ schreef:
Janine1990 schreef:
Pfffffff.... Hopelijk gaat deze publiciteit haar in ieder geval géén geld opleveren...

Ik hoop van wel, waarom iemand toewensen dat ze haar ouders heel lang niet kan zien en haar boot niet kan repareren :?
Ik vind dat je iemand die op deze leeftijd altijd zulke avonturen onderneemt gewoon moet steunen.
Het hele circus er om heen is gewoon gecreëerd door derden...

Ze kiest er zelf voor, als het nou een arm kind was die de zee op moest dan had ik gezegt ja,
maar ze wil zelf, en heeft doorgedrongen toewel er als mensen zeiden het is niet verstandig.
Nee van mij zou ze dus geen cent krijgen echt niet.
Er zijn kinderen die geen eten hebben of ziektes hebben, deze kiezen hier niet voor en wil ik nog wel wat geven,
maar als die kinderen er zelf voor zouden zorgen dat ze niet eten dus gewoon niet willen eten om ''leuk'' te ziijn geef ik ook niets.

als ze zelf zegt ik kan alles en owee als iemand een tegenwoord geeft zeg!
nou dan kan ze ook voor dr eigen geld zorgen, kan ze dit niet jammer voor dr eige schult dikke bult!

Kan echt helemaal niks om dat kind geven!
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 27-12-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:39

joyce2 schreef:
Idd, sponsoren en donateurs zijn wel heel wat anders ;)
Ik snap wel vanuit een zakelijk oogpunt gezien, dat je als sponsor wat geld over hebt voor zo'n tocht. Lekker veel reclame, omdat het zo'n media hype is.

Er zal nu idd vast wel een sponsor opstaan... big business met zoveel media aandacht :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:40

Die zal vast teveel ijsjes gekocht hebben onderweg. :Y)

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:45

blijf me erover verbazen dat ze nu al 25 duizend euro over de balk gesmeten heefd,ze mag blij zijn dat ze het heefd ik verdien dat nog niet eens in een jaar!!!!

en dan minimaal 10 euro overmaken,ik had altijd geleerd met iedere euro/gulden al blij te zijn!