NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:58

Joonsel schreef:
landvrouw schreef:
Ik denk dat ze het wel hadden verwacht, maar dat het uiteindelijk toch een strengere winter is geworden dan ze hadden verwacht

Strengere winter? Bij de eerste sneeuwvlokjes ging het al compleet mis. Dat heeft niks met een strenge winter te maken!

jaa maar dat had niks met het weer te maken!
Het begon door een stroomstoring in Utrecht...
Als er iets mis is in Utrecht, is het bijna overal mis!

Thats_Me

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:59

Begon misschien met een stroomstoring. Maar om 11 uur was die al opgelost. Het liep pas vanaf 2 uur vast door het winterweer..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:59

Dus dat de politie jullie de trein in duwt heeft met de NS te maken? Nee denk ik niet. :n
Dat heeft meer met de politie te maken. :j

Als je die luxe niet hebt van een eigen auto moet je niet zeuren en blij zijn dat het OV bestaat.

Ook lekker sta je 3 uur vast op dezelfde plek op de snelweg zonder enige vooruitgang en je gaat lopen stoken, binnen een mum van tijd is je benzine op + dat het slecht is voor het milieu. Mensen zetten op dat moment gewoon de auto uit hoor? Niks geen kachel.

Logisch dat je niet kan zeggen hoe snel het is opgelost, kun je met de file info op de radio ook niet hoor? Ik stond in de file zou 1 uur duren, ik kan je vertellen dat ik er 3.5 uur in gestaan heb.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:00

Thats_Me schreef:
Begon misschien met een stroomstoring. Maar om 11 uur was die al opgelost. Het liep pas vanaf 2 uur vast door het winterweer..

\en dat waren niet de eerste vlokjes hoor? Er lag hier toen al 20 cm sneeuw. :')

Cchanny

Er werd vorige keer gezegt:
We zijn winterklaar.
Toen vroor het nog niet eens,
en toch heb ik toen ander half uur vast gestaan :=
De ene trein na de andere viel uit, en er werd niks
uit gedeeld.
En ik heb elke dag wel vertraging gehad, of dat er
een trein uit viel. ZONDER SNEEUW of gladheid.

Dus winterklaar? HELL NO.

Ben wel blij dat ik nu OV chipkaart heb,
dat scheelt weer ..

manzano

En toen die storing voorbij was is het nooit meer goed gekomen :(:) :+

Ik zou voortaan lekker met de trein gaan Somebitch :j VEEEEL fijner :j

Somebitch

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:01

Nee hoor, ik haat het OV daarom heb ik besloten dat ik een auto heb. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:01

Somebitch schreef:
Thats_Me schreef:

\en dat waren niet de eerste vlokjes hoor? Er lag hier toen al 20 cm sneeuw. :')

In Utrecht niet :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:02

Somebitch schreef:

Ik heb ook een auto. En toch kan ik er niet mee naar m'n werk.
Conclusie: ik moet in de winter ander werk zoeken :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:03

manzano schreef:
Somebitch schreef:

Dus omdat het in Utrecht niet zo was wil niet zeggen dat het niet zo is?

Hier reden / rijden de treinen nog altijd hebben met circa 20 tot 25 cm sneeuw altijd gereden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:03

manzano schreef:
Somebitch schreef:

Heb je zelf voor gekozen toch? OF je gaat met het OV en je doet het ermee, of je had ergens anders je werk moeten zoeken.
Het zijn allemaal keuzes die je zelf maakt.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:04

Somebitch schreef:
Dus dat de politie jullie de trein in duwt heeft met de NS te maken? Nee denk ik niet. :n
Dat heeft meer met de politie te maken. :j

Als je die luxe niet hebt van een eigen auto moet je niet zeuren en blij zijn dat het OV bestaat.

Ook lekker sta je 3 uur vast op dezelfde plek op de snelweg zonder enige vooruitgang en je gaat lopen stoken, binnen een mum van tijd is je benzine op + dat het slecht is voor het milieu. Mensen zetten op dat moment gewoon de auto uit hoor? Niks geen kachel.

Logisch dat je niet kan zeggen hoe snel het is opgelost, kun je met de file info op de radio ook niet hoor? Ik stond in de file zou 1 uur duren, ik kan je vertellen dat ik er 3.5 uur in gestaan heb.

Ik denk dat bijna iedereen wel blij is met OV, dat het bestaat, daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om de tegenstrijdige dingen. Zeggen dat ze winterklaar zijn, dat het nooit zo erg wordt als vorig jaar. En na het minste of geringste loopt alles weer mis. Dáár maakt men zich druk om! Als de NS & PROrail niet geroepen had "dat ze er klaar voor waren", dan was het waarschijnlijk ook niet zo'n groot probleem geweest. Vind het ook niet gek dat een aantal partijen de NS&PROrail willen horen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:04

Somebitch schreef:
manzano schreef:

Dus omdat het in Utrecht niet zo was wil niet zeggen dat het niet zo is?

Hier reden / rijden de treinen nog altijd hebben met circa 20 tot 25 cm sneeuw altijd gereden.

Ja maar in Utrecht (en daarmee groot deel van het spoor) ging het volledig mis........ Ik ben weer naar huis gegaan omdat er niks meer reed.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:05

Dus zullen we dan ook allemaal gaan klagen dat in veel gemeentes het strooizout op of bijna op is?
En dat ze vorig jaar gezegd hebben we gaan veel inslaan dus genoeg strooizout voor volgend jaar?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:06

Somebitch schreef:
Thats_Me schreef:

Nee, toen nog niet ;) Heb alles in de gaten gehouden hoor zou eerst met de auto maar zou dan precies met de auto in de sneeuwstorm terecht komen.

NS beweerde gewoon te blijven rijden dus zo snel de stroomstoring in Utrecht opgelost was ben ik vertrokken (nou ja, wel iets eerder). Tot 2 uur reden er gewoon treinen van A'dam alle richtingen op. Daarna liep het vast en dat kwam niet door de sneeuw maar door bevroren wissels. Het sneeuw maakte niet veel uit want 20 cm moet voor een trein geen probleem zijn. Bevroren wissels waren nog geen warmers op gezet.... en tja eenmaal bevroren kan je er niets meer mee.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:06

manzano schreef:

Ja maar in Utrecht (en daarmee groot deel van het spoor) ging het volledig mis........ Ik ben weer naar huis gegaan omdat er niks meer reed.[/quote]
En wat had de NS hier volgens jou dan aan moeten doen?

Als mijn auto stuk gaat heb ik toch ook een probleem?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:07

Somebitch schreef:
manzano schreef:

Heb je zelf voor gekozen toch? OF je gaat met het OV en je doet het ermee, of je had ergens anders je werk moeten zoeken.
Het zijn allemaal keuzes die je zelf maakt.

Gelukkig ligt het werk momenteel ook écht voor het oprapen :j :j
Wees blij dat mensen verder van huis willen werken ipv uitkering trekken van jouw belastinggeld.

Ik betaal voor een dienst, namelijk een treinreis, als hij niet fatsoenlijk wordt uitgevoerd mag ik daar best over klagen. Zeker als van te voren wordt gegarandeerd dat ze alles hebben aangepast. Uitvallende treinen vanwege smeltwater, niet werkende verwarmingen etc. Allemaal slecht onderhoud naar mijn idee en daar mag je best wat van zeggen.

Joonsel

Somebitch schreef:
Dus zullen we dan ook allemaal gaan klagen dat in veel gemeentes het strooizout op of bijna op is?
En dat ze vorig jaar gezegd hebben we gaan veel inslaan dus genoeg strooizout voor volgend jaar?

Lijkt me niet helemaal in dit topic horen, maar dat zouden we wel kunnen doen ja.

Somebitch

Fouten maken is ook menselijk. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:08

Somebitch schreef:

Daar wordt toch ook over geklaagd......

Maar wat doe je in een NS topic als je toch niks met de trein te maken hebt. Zegt dat het in de auto allemaal veeeel zwaarder is en toch een hekel hebt aan het OV? :? :?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:10

manzano schreef:
Gelukkig ligt het werk momenteel ook écht voor het oprapen :j :j
Wees blij dat mensen verder van huis willen werken ipv uitkering trekken van jouw belastinggeld.

Ik betaal voor een dienst, namelijk een treinreis, als hij niet fatsoenlijk wordt uitgevoerd mag ik daar best over klagen. Zeker als van te voren wordt gegarandeerd dat ze alles hebben aangepast. Uitvallende treinen vanwege smeltwater, niet werkende verwarmingen etc. Allemaal slecht onderhoud naar mijn idee en daar mag je best wat van zeggen.

Mee eens! Het kan altijd wel eens zijn dat een trein vertraging oploopt, dat er eens wat stuk gaat..En daar zal menig treinreiziger ook begrip voor hebben! Maar dat er wordt beloofd dat het beter wordt, en dat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn...de treinkaartjes maar duurder blijven worden..Ik snap best dat men daar boos om wordt! En terecht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:10

Omdat ik een hekel heb dat wij Nederlanders niets anders kunnen dan klagen en andere mensen / instanties de grond in kunenn boren. Helaas het zij zo leef ermee, deal with it.

Hoop dat het beter wordt maar verwacht er niet teveel van dan hoef je je ook niet druk te maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:11

Overigens heb ik ook altijd wel medelijden met die NS medewerkers die ook maar hun best doen en aan hun lot worden overgelaten met boze mensen :(:) :(:)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:12

Somebitch schreef:
Omdat ik een hekel heb dat wij Nederlanders niets anders kunnen dan klagen en andere mensen / instanties de grond in kunenn boren. Helaas het zij zo leef ermee, deal with it.

Hoop dat het beter wordt maar verwacht er niet teveel van dan hoef je je ook niet druk te maken.

Maar jij "klaagt" nu in feite toch ook?! Ik ben het met je eens dat men veel klaagt, máár: Ik vind dit geklaag méér dan terecht! Je betaalt je scheel en krijgt vrij weinig, terwijl ze allerlei dingen beloven..
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 23-12-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:13

manzano schreef:
Overigens heb ik ook altijd wel medelijden met die NS medewerkers die ook maar hun best doen en aan hun lot worden overgelaten met boze mensen :(:) :(:)

Fijn dat je daar respect voor hebt, die mensen kunnen er ook niet altijd wat aan doen en proberen ook hun beste beentje voort te zetten. :)