Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:49

Nouks schreef:
sarabande schreef:
Ja maar als jij het niet wilt zien heeft je kind, als je het niet weet, een trauma voor het leven.

Met of zonder dat de ouders die beelden bekijken, dat trauma hebben die kids al hoor...

ze wil hier waarschijnlijk mee zeggen dat je je kind gerichter hulp kan bieden. maar wat je zegt, het trauma is er al.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 11:50

Verbijsterd..

Dat deze man gewoon al eerder gestopt had kunnen worden.

Ik ben er stil van.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:51

Het leven van deze kinderen [op de baby's na,die beseffen het nog niet] is voor altijd kapot gemaakt.
Ondanks hulp is hun leven voor altijd getekend,er is niets meer aan te doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:20

Delaja schreef:
Echt heel kwalijk dit, hoe haalt hij het in zijn hoofd om aan die jonge kinderen te zitten, hij heeft echt iets niet goed zitten in zijn hoofd.

Winddancer schreef:
Gooi hem maar lekker samen met een paar mede-gevangenen in een cel, die weten ook wel raad met zo'n viespeuk!!

Helemaal mee eens, schijnt dat gevangenen die kinderen hebben misbruikt helemaal niet veilig zijn in de gevangenis, goed voor ze!

Dat is misschien in Amerika. Hier worden ze beschermd opgesloten met soortgenoten en mogen vrij rondlopen en worden begeleid en gepamperd. Binnen de kortste keren staan ze weer op straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:20

gohya schreef:
Het leven van deze kinderen [op de baby's na,die beseffen het nog niet] is voor altijd kapot gemaakt.

Zou ik niet te hard zeggen... Heb wel eens het tegengestelde gehoord, even gegoogeld en zeker als je zoekt naar Engelstalige bronnen kom je veel tegen over de ernst van seksueel misbruik op zo'n jonge leeftijd...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:22

Nouks schreef:
gohya schreef:

Zou ik niet te hard zeggen... Heb wel eens het tegengestelde gehoord, even gegoogeld en zeker als je zoekt naar Engelstalige bronnen kom je veel tegen over de ernst van seksueel misbruik op zo'n jonge leeftijd...

Je kan het nooit meer uit een kind halen,het zit voor altijd "opgeslagen".
Het komt er ook pas uit op latere leeftijd.
Ik heb het zelf mee gemaakt,vandaar dat ik het durf te zeggen!
Een baby van een paar mnd. oud begrijpt dit nog helemaal niet,weet niet meer wat er gebeurd is later.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:30

Baby's worden inderdaad net zo goed beschadigd als oudere kinderen.... ;( ;( ;(

Ik las het ook gisteravond, ik was er kotsmisselijk van. Heb zelf een dochtertje. Kan jullie vertellen dat als iemand dit bij mijn kind zou hebben geflikt, ik ook niet voor mezelf kan instaan. Denk ik. Helemaal als ik zou vinden dan men niet genoeg zou doen of dat de vent er met te weinig af zou komen. Dat laatste ben ik bang voor, hier in NL. En dan dat verhaal van die moeder die in 2008 al aangifte probeerde te doen, maar niet geloofd werd door politie en creche. PARDON??? Ik durf te stellen dat je als moeder je kind als het goed is, door-en-door kent. Ik weet precies wanneer mijn dochter onzin verkoopt en wanneer niet. Bovendien zijn er vaak meerdere signalen in dit soort gevallen. Wat ontzettend erg dat zij niet geloofd werd destijds. En nu gaat de beerput open!!!!

Wat ze met zo'n gast moeten doen? Ik geloof dat ik dat niet op bokt kan zetten. Ik krijg dan hele, hele harde gedachten. :( :( :(

Ik vraag me echt af waar je kind nog veilig is tegenwoordig.... Ik leer mijn dochter dat ze alles tegen me kan zeggen, dat ze overal over kan praten en dat niemand iets tegen haar zin mag doen, wat haar betreft. Dat is het enige wat ik kan doen...... Ik heb heel erg te doen met al die slachtoffertjes en die ouders.... Mijn god, wat een hel moet dat zijn, als je hier achter komt....... ;(

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:35

Ik wil eigenlijk geen discussie beginnen, maar wil toch een aantal dingen kwijt, ik vind het belangrijk voor beeldvorming van een aantal bokkers.
Ik ga geen aanval op de man doen, en ga dan ook niet citeren of gericht aan een persoon schrijven.

Op de eerste plaatst, vind ik het echt verschrikkelijk erg, voor alle kindjes, ouders maar ook de leidsters en de directie van de kinderdagverblijven. het houdt mij enorm bezig, en kan er echt zo kwaad/verdrietig om worden!

Ik heb een tijd in de Kinderopvang gewerkt. Ik weet dus ook, dat het niet te voorkomen is dat iemand alleen is met kinderen. Je kunt gewoon geen oogje in zeil zouden, ook niet bij een invalkracht. Je kunt elkaar niet controleren, hoe kijken of iemand goed verschoond heeft, kijken of iemand een kindje goed in bed heeft gelegd. De werkdruk is enorm hoog, het tempo ligt op sommige momenten van de dag heel hoog. Het is gewoon veel en veel te druk. Je kunt niet meer personeel inzetten, want die moet ook betaald worden. Dan wordt de opvang te duur en gaan ze naar de concurent. Er is trouwens een leidster kind ratio vastgesteld, zolang je je hieraan houdt, is alles goed. Van onderbezetting heb ik nooit iets gemerkt, simpel weg omdat je dan dus eigenlijk kinderen naar huis moet sturen. Niet genoeg leidsters, kinderen naar huis. Daarom werken veel kdv ook met een vaste groep invalleidsters, in dienst of via uitzendbureau. Bij een beetje groot dagverblijf werkt iedere dag wel een invaller, voor vakantieinval of ziekte. Als je als leiding gevende deze persoon in de gaten zou moeten houden, kun je beter zelf op de groep gaan staan. Je staat vaak met ze 2e op een groep. Maar er zijn genoeg momenten dat je even alleen bent, kindjes naar bed brengen, verschonen, even naar binnen tijdens het buiten spelen, rond openen en sluiten, tussen de middag (pauzetijd). Dit kun je praktisch gezien niet veranderen. Het hoort ook gewoon bij je fuctie, dat je de groep alleen kan draaien met daarbij alle verantwoordelijkheid. Dit kun je dus bijna niet voorkomen. Natuurlijk wordt iemand gescreend op verleden (VOG), maar als dat helemaal schoon is, wil dat niks zeggen over wat voor zieke geest iemand kan hebben. Daar kun je gewoon niet altijd achter komen.
Daarnaast zijn er genoeg mannen in de KDV te vinden. En dat is maar goed ook. Ze doen hun werk vaak super goed, vaak beter dan menig vrouwlijk collega. Het heeft een goede uitwerking op de kinderen. Zeker voor kinderen met gescheide ouders die vaak hun vader niet of minder zien. Ook voor de jongentjes is het belangrijk om een rolmodel te hebben, ze spelen nu eenmaal op een andere manier. Zo kunnen wij als vrouwlijke leidsters niet denken. Ik ben zeker vóór mannelijk personeel in de KDV. Als je ze niet aan zou nemen, omdat er 'iets' zou kunnen gebeuren wat niet door de beugel kan. Kun je vrouwen net zo goed niet aannemen. Want ook dat gebeurd! Daarnaast heb ik ooit cijfers gehoord op een studiedag, dat er onder de vrouwlijke leidsters gemiddeld vaker losse handjes zijn. Die studiedag ging namelijk over wat je moet doen, als je voelt dat je de situatie niet meer onder controle hebt, wat iedereen kan overkomen. Dit was juist om de taboe daarover weg te halen. Dus mannen weren om ongewenste dingen te voorkomen, is in mijn ogen zinloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:51

Nanne schreef:
Deze man hoort keer op keer aan zijn misdaden herinnerd te worden. Keer op keer.

Ehmm... ik vraag me af of dat helpt. Ik bedoel; het is een pedofiel! Die ziet dit niet als misdaad. Ergens weet hij wel dat dit niet kan, maar zijn gevoel is sterker.
Het lijkt me vreselijk voor die kinderen en de ouders. Het lijkt me trouwens ook erg om pedofiel of pedofiele gevoelens te hebben!
Afijn; je kunt het in praktijk brengen of er voor kiezen het niet te doen. Die keuze heb je, ookal is dat moeilijk.
Dit gaat allemaal wel erg ver, deze man kon blijkbaar niet meer stoppen! En dat is vreselijk voor die kinderen!!

In de OP staat; de wereld wordt steeds gekker! -Nou 1 'troost', seks met minderjarigen of kinderen gaat al eeeeeeeeuwen terug. In de tijd van de Romeinen was het zelfs heel normaal om naast je vrouw een jong knaapje te hebben om seks mee te hebben.
Maar over seks met baby's en peuters is bij mijn weten weinig bekend, ik weet dat pedofielen van nu verlangens hebben naar kinderen met name omdat die nog zo onschuldig zijn. Maar baby's? Peuters? Dat snap ik echt niet.
(NEE Bokt, ik keur pedofilie niet goed, ik kan me alleen de gedachtegang van zo iemand wel voorstellen, ik vind het OOK te ziek voor woorden maar ik probeer het ook vanuit hun perspectief te bekijken en ik gruwel er ook van als er mensen zich vergrijpen aan kleine kinderen)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:27

Tranen in mijn ogen van woede en afschuw... Misselijk ben ik ervan. |(
Wat moet de moeder die nergens gehoor vond in 2008 zich afschuwelijk gevoeld hebben.
Schande , vreselijk schandalig dat er in een land met miljoenen regeltjes en wetten , er niets word gedaan als er misbruik gemeld word...
Deze mensen mogen van mij ook allemaal uit hun functie gezet worden.
De directie van de kinderdagverblijven, de agenten, de mensen van de GGD

Dit had dus gewoon voorkomen kunnen worden ;(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:34

Soraya, ben het met je eens, hoor. Je kunt mannen niet gaan weren, dat vind ik persoonlijk ook te ver gaan. En het is ook verschrikkelijk voor de andere medewerkers.

Maar wat jij verder beschrijft over hoe het er aan toe gaat in de opvang (ik wist dat eigenlijk allemaal al, want dat zijn ook geluiden die ik vaak hoor van mensen uit de opvang) geeft voor mij alleen maar weer aan, dat ik mijn dochter dus liever niet in de opvang wil hebben. Tot nu toe hebben we alles zelf gedaan of met oppas (bv opa's en oma's inzetten, de buren, etc.). In de toekomst vrees ik ook dat ik er niet aan ga ontkomen, maar dan is mijn dochter tenminste al een stukje ouder (ze is nu ruim 5) en kan ze zich beter uiten in wat haar allemaal al dan niet overkomt.

Melody21

Re: Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:40

Maar Twiggy, gaat jou dochter dan niet ook naar school nu? Ik vind het ook een naar idee , mijn dochters in handen van voor mij totaal onbekenden. Je weet dus nooit echt, wat je kind die dag heeft meegemaakt.

Ik las van iemand hier in het topic dat er soms wel elke dag een andere invalkracht is bij de grotere opvangen? Dan is toch een bizar idee?

Anoniem

Re: Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:49

Mwah, ja, je kunt je kind ook niet in een glazen hokje stoppen natuurlijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:50

Melody21 schreef:
Maar Twiggy, gaat jou dochter dan niet ook naar school nu? Ik vind het ook een naar idee , mijn dochters in handen van voor mij totaal onbekenden. Je weet dus nooit echt, wat je kind die dag heeft meegemaakt.

Ik las van iemand hier in het topic dat er soms wel elke dag een andere invalkracht is bij de grotere opvangen? Dan is toch een bizar idee?

Ja, natuurlijk gaat ze naar school. Ik heb gelukkig een kind wat heel extravert is en me alles vertelt, tot in details. Ik weet precies welke kinderen pestkoppen zijn en weet ook welke woorden er rond gaan e.d. Mijn dochter heeft een vaste juf en haar vervangers (allemaal vrouwen, die ik alleen zie bij ziekte of een cursus ofzo) zijn geen onbekenden gelukkig. Niet dat dat wat zegt per se, maar het gaat allemaal prima. Wij wonen in een dorp, kent elkaar allemaal wel, dus het is niet onpersoonlijk gelukkig. En ik loop zelf ook regelmatig rond op school, om te helpen etc.

En ik heb al eerder gezegd dat ik mijn kind ook voorbereid op mensen met minder goede bedoelingen. Maar dat is niet te doen met zulke jonge kinderen, zoals hier gebeurd is (van 0 tot 4). En inderdaad, Yamcha, je kunt je kind niet tegen alles beschermen, kon dat maar.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:58

Ja zo iemand is heel erg ziek in zijn hoofd. Zo iemand krijgt natuurlijk gevangenisstraf en zal worden onderzocht door het Pieter Baancentrum. Hij zal zich onder behandeling moeten stellen van een psychiater of andere therapeuten. Maar ik vraag me af of dit soort mensen ooit in zijn geheel 'genezen' worden verklaad. Ik denk zelf dat deze 'ziekte' niet in zijn geheel onder controle komt. En wat moet de maatschappij dan nog met deze man?......

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:00

msnowy schreef:
Ja zo iemand is heel erg ziek in zijn hoofd. Zo iemand krijgt natuurlijk gevangenisstraf en zal worden onderzocht door het Pieter Baancentrum. Hij zal zich onder behandeling moeten stellen van een psychiater of andere therapeuten. Maar ik vraag me af of dit soort mensen ooit in zijn geheel 'genezen' worden verklaad. Ik denk zelf dat deze 'ziekte' niet in zijn geheel onder controle komt. En wat moet de maatschappij dan nog met deze man?......

Helemaal niets, daarom nooit meer vrijlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:06

Twiggy2008 schreef:
En inderdaad, Yamcha, je kunt je kind niet tegen alles beschermen, kon dat maar.
Je zou het willen idd........ en zeker kleine kinderen, want die van jou is ook nog maar een ukkepuk........

Dus je neemt toch maar steeds een risisco, en je hoopt en bidt dat het allemaal goed gaat, en meestal gaat het ook........ en soms gaat het afschuwelijk verkeerd........
Maar dat kun je als ouder ook niet voorkomen, kon het maar :(:)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:08

Vreselijk dit! Echt verschrikkelijk. Mijn hart gaat uit naar al deze kindjes, ouders en andere betrokkenen.

Ik werk zelf als assistent leidinggevende in de kinderopvang, zowel bso als kdv. Ik kan níet begrijpen dat eerdere vermoedens van de baan geschoven zijn door zowel directie als politie..... Dit moet je als directie ALTIJD serieus nemen!

Sluit me overigens bij Soraya aan over de mannen in de kinderopvang, graag! Anderzijds kan ik me goed voorstellen dat ouders hier nu argwanend tegenover staan...

Kan me ook voorstellen dat wanneer directie ouders niet serieus genomen hebben, andere leidsters die vermoedens hadden ( of onderbuikgevoel, vaak snel aanwezig, maar wat moet je ermee) er niet snel mee nar buiten zouden komen. Juist door dit soort dingen niet te uitten, zorgt ervoor dat klóótzakken als dit hun gang kunnen blijven gaan. Dit soort randdebielen hoeven van mij niet terug de maatschappij in, deze gevoelens zullen altijd aanwezig blijven, tenslotte heeft een kind zijn seksuele voorkeur. Wellicht kan hij het onderdrukken, maar hoelang duurt het tot de volgende slachtoffers weer gevallen zijn...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:09

ik vind heel de situatie zo angstaanjagend en schokkend dat ik eigenlijk op het moment niet eens weet te omschrijven hoe ik me eronder voel.
voor iemand met een normaal gezond verstand is dit niet te bevatten denk ik.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:10

Allereerst één ding: als een man of een vrouw pedofiel is doet deze persoon er niets mee. Wanneer deze persoon pedoseksueel is doet deze persoon er wel iets mee. Deze twee woorden [-fiel en -seksueel]worden naar mijn idee teveel door elkaar gehaald en het is voor de pedofiele mensen net zo vreselijk om te lezen als voor de rest van de mensen. Deze man is duidelijk een pedoseksueel en daar heb ik dus geen respect voor.

Ik zeg dus niet dat ik het goedkeur, want ik vind dit echt verschrikkelijk en deze man moet gestraft worden. Absoluut!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:13

Je zal als ouder je kind iedere dag met een goed gevoel hebben af gegeven aan deze man. Op je werk zijn met de veilige gedachte dat je kind goed verzorgt wordt. Verschrikkelijk voor de ouders, geen woorden voor.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:13

Deze man is duidelijk een pedoseksueel en daar heb ik dus geen respect voor.

ik begrijp dat je het verschil duidelijk wil maken, maar een pedofiel krijgt mijn respect toch ook niet!!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:14

pedofielen heb ik ook geen respect voor......

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:16

Pedofielen willen niets met die gevoelens doen, ze verzetten zich er tegen en dat vind ik knap. Ik kan me ook in pedofielen niet verplaatsen, maar ik heb wel "respect" [voor zover dat het goede woord kan zijn] voor het feit dat ze de gevoelens onderdrukken.

[EDIT:]Ik heb niet aan de fantasieën van pedofielen gedacht.. Ik vind het smerig dat ze er wel fantasieën over hebben. Sorry dat ik hier niet aan heb gedacht, mijn excuses!
Laatst bijgewerkt door Ingmar_ op 13-12-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:18

Tja Ingmar, een pedofiel die naar mijn dochter kijkt met een verlekkerde blik, omdat hij zijn fantasieen de vrije loop laat (waar je misschiein niets van merkt, maar toch...), daar word ik ook niet vrolijk van, hoor.....
Over martijn.org maar niet gesproken...... Heb je dat forum daar wel eens gelezen? :(

Pedoseksuelen, tja, zag van de week nog een discussie op de KRO over het wel of niet los laten in de maatschappij, na hun gevangenisstraf e.d. Ik ben daar heel hard in. Ze mogen van mij afgeschoten worden in het heelal. Weg ermee!! Niks geen tweede kans, want dat krijgt zo'n kind wat slachtoffer is, ook niet meer. Die mag er de rest van zijn of haar leven mee leven en geloof me, dat is vaak heel, heel moeilijk. Dus nee, ik heb geen empathie voor die gasten, no way!! :n
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 13-12-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt