_Cathalijne schreef:Ik vind het wel spijtig dat de master niet meer vergoed wordt.. Zeker in het geval van studies als geneeskunde, diergeneeskunde etc. Ik wil zelf graag een summa of ako master gaan doen (moet welliswaar nog beginnen met studeren, maar daar heb ik op het moment mijn zinnen op gezet). Die master duurt 4 jaar waarin je enerzijds wordt op geleidt tot arts, en anderzijds tot klinisch onderzoeker. Studielast per week is ongeveer 40 uur. Daar kun je best nog wel naast werken, maar een fulltime baan lijkt me dan toch echt onmogelijk. Vooral omdat je op gegeven moment ook 2 jaar co-schappen moet gaan lopen.
Je krijgt geen stufi meer voor je master, dat is toch net wat anders

om maar weer even Engeland erbij te halen (daar zit ik nu eenmaal net iets beter in). Daar is lenen voor een studie vrij normaal: ik zal het zelf ook moeten doen om daar te kunnen studeren. Daar hebben ze echter een rekening dat je pas terug gaat betalen als je een bepaald bedrag per jaar verdiend, en wat je afbetaald is afhankelijk van je inkomen. Dat vind ik wel een goede regeling

Lenen voor mijn studie vind ik niet zo erg, dat zie ik als investeren in mijn toekomst.