Julian Assange, wat vind Bokt van hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:41

Huertecilla schreef:
Waarop baseer jij jouw opmerking dat Haile Selassie ´geen lievertje´ was?

http://en.wikipedia.org/wiki/Haile_Selassie_I

Daar maak ik uit op dat ook Ras Tafari Makkonen een aantal oorlogen heeft meegemaakt, waarbij ook hij vervelende beslissingen heeft moeten maken waarbij doden vielen. De macht die hij kreeg heeft hij niet alleen door de juiste retoriek kunnen verkrijgen, maar ook door hier en daar wat bot geweld.

Toegegeven dat hij wel veel sneller was dan zijn tijdsgenoten om vrede te sluiten. Wat dat betreft was hij duidelijk een voorstander van dialoog.

Overigens, wat heeft het volk van Ethiopië uiteindelijk aan Keizer Haile Selassie I gehad? Waar ging het fout in dat land?

Obama erfde drie oorlogen: De oorlog in Irak, de oorlog in Afghanistan en de oorlog tegen terrorisme. De oorlog in Irak heeft hij behoorlijk afgebouwd. Bij de oorlog in Afghanistan hebben hij en Hillary Clinton ingezien dat er iets anders moet gebeuren dan alleen bruut geweld. Bij de oorlog tegen terreur doet hij mijns inziens te weinig om de rechten van de mens te beschermen. Maar het blijft moeilijk bij het electoraat van de USA. Te weinig doen wordt harder gestraft dan te veel doen.

Het geval WikiLeaks is een regelrechte provocatie naar de USA. Waarom staat er op WikiLeaks bijvoorbeeld niks over China? Als Barack Obama niets doet aan WikiLeaks wordt de president als zwakkeling afgeschilderd, iets wat hij zich in zijn huidige toestand helemaal niet veroorloven kan. De president van de USA is helemaal niet almachtig, zoals sommigen wel denken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:51

Huertecilla schreef:
joostvangestel schreef:
Food for thought. Als je niet gecontroleerd wil worden, moet je maar nooit een grens overgaan....

...of alleen per motorfiets of kameel via secundaire posten. Controle is nog tot daar aan toe maar dan gelijk je doopceel totaal buiten elke beheersmogelijkheid over wáár, in electronische databases???

Ik vind je reactie nogal dubbel.
Je hebt zelf de helft van je leven op het internet gezet...
Vijf minuten googlen, en ik heb je naam, je adres, een telefoonnummer, enz, enz,
maar dan ga je wel heel verontwaardigd protesteren omdat
een paar gegevens in een database terecht komen ?
Echt consequent vind ik dat niet.
Als je alleen per kameel een grenspost oversteekt (grappig zicht in Wuustwezel 8-) ),
moet je brieven per postduif versturen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:45

Geschiedenis heeft altijd de akelige gewoonte om zichzelf te herhalen.

Waarom denk je dat procentueel gezien in Nederland de meeste joden de tweede wereldoorlog niet hebben overleefd van heel Europa?
Dat kwam omdat er nergens zo goed was bijgehouden wat de etnische afkomst van iemand was als hier in het bureaucratische Nederland.
Gelukkig was er toen door het verzet nog de mogelijkheid om die archieven te stelen. Dat laatste wordt heel lastig met het internettijdperk.

Ik verwonder me er ook over dat er niet meer verzet was tegen het voorstel van Geert Wilders om etnische gegevens vast te leggen.

Net als de kenteken registratie op bepaalde snelwegen, dat vind ik ook dubieus. Ik wil gewoon normaal van A naar B kunnen rijden en als mijn gedrag daar geen aanleiding toe geeft niet gecontroleerd worden. Het is toch van de zotte dat je een bon kan krijgen voor het niet bij je hebben van je ID als je gewoon normaal aan het hardlopen bent in het bos? (dit verzin ik niet, bekende van me echt overkomen)

Vroeger hadden ze hier allemaal een grote bek over de DDR. Tegenwoordig zijn ze hier geen haar beter.

(en weer wordt er een post van me bekend bij Google en traceerbaar voor de AIVD)

Ik zet nergens iemand toe aan, alleen tot gezond nadenken over wat je aan informatie krijgt voorgeschoteld.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:27

BigBen schreef:
Ik vind je reactie nogal dubbel.
Je hebt zelf de helft van je leven op het internet gezet...
Vijf minuten googlen, en ik heb je naam, je adres, een telefoonnummer, enz, enz,

Bij deze acties is het voor een groot deel mijn eigen keuze om het op internet te zetten.
Ik heb geen keuze om mijn vingerafdruk niet te laten registreren.
Geen id:
Niet mogelijk om van baan te wisselen.
Niet mogelijk om een bankrekening te openen.
Niet mogelijk om naar het buitenland te gaan.

Zelfde is met OV chipkaart: niet mogelijk om een vast abonnement te nemen, moet verplicht op naam staan.
Ook ben je verplicht om je in en uit te checken ook al heb je een OV kaart waarbij je gebruik mag maken van alle routes en alle vormen van openbaar vervoer. Niet in / uit checken = zwartrijden.
Ik heb geen keuze om mijn gegeven niet te laten opslaan als ik internet of als ik een telefoontje pleeg.
Ik heb geen vrije keuze dat mijn bankgevens naar Amerika gaan.
EPD is ook nog maar afwachten of daar alles van geheim blijft. er zijn al gevallen bekend waarbij onrechtmatig gebruik is gemaakt van de gegevens die beschikbaar zijn.

Nu is er persoon/site opgestaan die de rollen eens omdraait en je ziet wat de reacties zijn. Het is ineens niet leuk meer.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:41

Tja een mens heeft vaak geen keuze, iedere vorm van samenleving kent restricties ten aanzien van de vrijheden van zijn leden. Soms in het algemeen belang en soms in dat van een elite.

Maar dat neemt niet weg dat er niet kritisch gekeken moet worden naar de gevaren die allerlei opgelegde verplichtingen met zich mee brengen, én dat moet worden gekeken wie of wat nou eigenlijk baat hebben bij die verplichtingen.

En in het geval van vastleggen van gegevens bestaat er kans op fraude, op schenden van privacy (zoals die ook in de eigen regels van die samenleving zijn vastgelegd of bestaan) en op (machts)misbruik door mensen die toegang hebben tot de gegevens of die verkrijgen.

Je kan je dan op een gegeven moment afvragen of de nadelen wel opwegen tegen de voordelen.

Vooral omdat de écht criminelen ook op dit vlak de wetshandhavers een slag voor zijn, ze worden immers op geen enkele wijze gehinderd door de wet of door ethisch besef.
Je huis of auto op slot doen, is het afsluiten voor eerlijke mensen, een dief komt heus wel binnen.

Dat geldt evenzo voor al die informatie die wordt verzameld onder het mom van 'strijd tegen terrorisme': de echte terroristen pak je er niet mee, die zijn handig genoeg om zelfs misbruik van de modernste technologie te maken.
Volslagen idioten die ineens inrijden op het Koninklijk huis of die een politicus of columnist neerschieten houdt je ook al niet tegen, zulke eenmansacties worden zelden goed voorbereid of gecommuniceerd.

Wat je wel krijgt is een hele natie van mensen die zo bang zijn geworden dat als er op een plein een man begint te schreeuwen, ze over elkaar heen denderen en elkaar zo verwonden.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:43

PascalB schreef:
Bij deze acties is het voor een groot deel mijn eigen keuze om het op internet te zetten.

Dat bedoel ik net.
Mensen hebben de keuze om al dan niet van internet gebruik te maken,
en wat je zie, niet alleen maken ze d'er gebruik van,
ze plaatsen ook nog eens allerhande persoonlijke gegevens online.

Als vervolgens vergelijkbare gegevens worden opgevraagd,
bv. bij een reis naar een buitenland, is het huis plots te klein.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:48

BigBen schreef:
PascalB schreef:

Dat bedoel ik net.

Ik denk hierbij ook een groot probleem is dat de mensen de techniek niet snappen of iig niet wat je er allemaal mee kan (goed of slecht gebruiken)
Denk dat een hoop mensen cookies hier wel kennen maar hebben ze ook gehoord van flash cookies?
Juist die laatste kan een hoop meer verzamelen dan je eigenlijk zou willen.

Laat wikileaks nog maar even doorgaan , misschien dat het mensen aan het denken zet hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Los van de inhoud die wikileaks zelf plaatst.
De reacties van regeringen zegt ook al een hoop. En hoe ze acties ondernemen. (censuur)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:01

BigBen schreef:
PascalB schreef:

Dat bedoel ik net.

Nou, er staat een hoop van mij op Internet en als je een paar uur zoekt zal je van alles vinden, maar dat zijn toch alleen gegevens die ik zelf met de wereld wil delen en waarvan ik vind dat openbaarheid geen kwaad kan.
Bankgegevens, en een heleboel andere persoonlijke gegevens horen daar niet bij.

Het verschil met informatie die zomaar over het net zwerft, en informatie die op een gegeven moment in de databases van overheden terechtkomt, is dat die laatsten profielen van je opmaken op basis van hun informatie, waarbij een en ander verkeerd kan worden uitgelegd.

Er zit verschil in afgewezen worden door één werkgever, omdat jouw hobbys hem niet aanstaan, of de vriendjes op je hyve, of afgewezen worden door álle werkgevers omdat de BVD je ooit heeft waargenomen op een communistische demonstratie en per abuis aannam dat je daarbij hoorde, terwijl je er notabene alleen rondliep omdat je daar met je werk bezig was, en vervolgens jarenlang je gangen naliep en potentiele werkgevers tegen je waarschuwde.
Zulke dingen gebeurden in Néderland.

(Zie ook de zaak Willem Oltmans.)

Het verhaal van de Jodenvervolging in Nederland is ook een voorbeeld van wat een goede administratie vol gegevens over mensen, kan veroorzaken eens deze in verkeerde handen komt...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:16

De registratiedrift hier in NL loopt echt de spuigaten uit.
En zoals eerder door iemand gezegd, wat je op het i-net gooit is je eigen keus en daarvan moet je het dan ook niet erg vinden dat het openbaar is.
Een ander verhaal vind ik het scannen en bewaren van correspondentie in de vorm van email, smsjes en telefoongesprekken. In de grondwet staat dat ik recht heb op privacy en dat recht heb ik niet voor niets en wil ik ook gebruiken.

Ik sta er echt versteld van als ik om me heen kijk en zie hoe makkelijk mensen instemmen met allerlei privacyschendende en vrijheidsbeperkende maatregelen omdat het nu eenmaal én makkelijker is om maar geen weerstand te bieden want gut waar heb je daar een werk aan, én omdat ze niet verder nadenken en papaaien: 'als je niets te verbergen hebt.....'.
Iedereen heeft wat te verbergen dat heet privéleven. Het gaat niemand een ruk aan wat ik in mijn privéleven doe zolang ik een ander daar geen schade mee berokken. Ik wil met rust gelaten worden door overheden. Ze zijn er voor ons veilig te houden, niet om ons lastig te vallen maar dat is helemaal omgedraaid de laatste decennia en zeker na 911.

Zolang ik kan zal ik me blijven verzetten tegen het vastleggen van mijn biometrische gegevens.
Wetende dat identiteitsdiefstal de snelst groeiende criminaliteit is zouden overheden zich diep moeten schamen te beweren dat alles veilig is opgeborgen. Wat techniek aangaat bestaat er niet zoiets als veilig.
Hackers vinden het nu eenmaal een sport om te kijken waar ze binnen kunnen komen en ik zou zeggen goddank, want zo maken ze ons ook wakker om ons er van bewust te zijn dat i-net en databanken niet veilig zijn. Ook wat dat betreft is Wikileaks een uitkomst. Hackers bewijzen dagelijks nu dat ze net gelijk welke site, plat kunnen leggen. Heerlijk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:44

BigBen schreef:
PascalB schreef:

Dat bedoel ik net.

NAW gegevens zijn in principe openbaar. Die staan ook in het telefoonboek.

Dat is heel wat anders dan vingerafdrukken, iris- of bodyscan on line.

Dat is heel wat anders dan dat de lijst met boeken welke jij bij de biblitheek geleend hebt en via internet gekocht zonder tussenkomst van de officier van justitie door de ene veiligheidsdienst aan de andere wordt doorgestuurd.

Het is helemaal niet ondenkbaar dat als je in de VS op vakantie zou willen een lijst boeken over de islam je verdacht maakt. Met veel geluk word je dan teruggestuurd. Met een beetje pech naar een onbekende holding facility gebracht. Hopen maar dat je niet op duikvakantie in Oman bent geweest.
Dat gebeurde al in NL en DE ten tijde van de RAF!
Bedenk daarbij dat er tegenwoordig enórme computercapaciteit draait welke alles op het internet afzoeken op sleutelwoorden.

Dat afzoekn van trefwoorden, het sorteren, selecteren en escaleren gaat volledig automatisch en je weet van NIETS.
Kom je ergens op een oranje lijst, dan gaan daar vingerafdrukken tot en met de kentekenregistratie heen.

Je kunt heel laagdrempelig software om camerabeelden op je pc te bekijken. Elke camera welke naar via een met internet aangesloten pc gaat kan je aansturen.
Criminelen maken hier uitgebreid gebruik van en veiligheidsdiensten idem. Nu zijn criminelen crimineel doch de veiligheidsdiensten hóren via de officier van justitie te gaan.
Je hebt gezien dat hoe makkelijk dat in NL is, dan nóg aan de laars gelapt wordt.
Dat kan ook nog wel bij je oranje ´map´....

Let wel. Alles wa de overheid ergens electronisch registreerd is voor malafide gebruik beschikbaar. Door de overheid zelf én door criminelen.
Niet helemaal hetzelfde als NAW gegevens in een electronisch telefoonboek on line.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:58

randalinpony schreef:
Er zit verschil in afgewezen worden door één werkgever, omdat jouw hobbys hem niet aanstaan, of de vriendjes op je hyve, of afgewezen worden door álle werkgevers omdat de BVD je ooit heeft waargenomen op een communistische demonstratie en per abuis aannam dat je daarbij hoorde, terwijl je er notabene alleen rondliep omdat je daar met je werk bezig was, en vervolgens jarenlang je gangen naliep en potentiele werkgevers tegen je waarschuwde.
Zulke dingen gebeurden in Néderland.

Zie ook de zaak Willem Oltmans.

Bedenk daarbij wanneer dat met Dhr.Oltmans speelde en hoeveel er nu letterlijk grenzenloos over je beschikbaar is onder elke malafide vingertop.

Enneh, die camaras welke in het straatbeeld verschijnen onder het mom van veiligheid,maar ook die in winkels, houden geen crimineel tegen.
De crimineel is crimineel omdat deze zich niet aan God of gebod stoort; niet volgens de regels leeft.
Die overvalt of randt toch wel aan. Staat dan alleen op dvd hoe je aangerand wordt door iemand met een bivakmuts zodat de politie die kan bekijken.

Als je bonafide bent kán je zowat niets verbergen.
Als jij met je vriend/vriendin een onstuimige ontmoeting hebt in een parkeergarage/park waarbij wat vrouwlijk bloot te zien is, staat dat een paar dagen later op het internet en heeft de ´bewaker´ of een illegale aftapper een bijdrage voor diens vakantiepot.

De situatie is dus:
- van bonafide burgers is alles on line
- van malafide niets wat ze niet willen
Waarom dan al die registratie?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:16

Huertecilla schreef:
De situatie is dus:
- van bonafide burgers is alles on line
- van malafide niets wat ze niet willen
Waarom dan al die registratie?

Omdat de heren zeggen dat dit goed voor je is, en de meeste mensen slikken het ook nog.
Je ziet wat er gebeurd met info van de hoge heren die op wikileaks worden gezet.
De informatie is nog niet eens zo heel spannend maar ze schreeuwen al moord en brand en dan mag het ineens allemaal niet meer.

Wel van je burgers alles verzamelen en door incompetentie de info ook regelmatig laten slingeren/ verliezen / kwijtraken en dan roepen whoeps sorry had niet mogen gebeuren. En na de 10e keer dat het misgaat nog steeds blijven roepen sorry foutje, maar zodra er andersom wat wordt gedaan is het censuur, druk op de ketel zetten en alle middelen gebruiken om iemand monddood te maken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:03

Citaat:
Het is helemaal niet ondenkbaar dat als je in de VS op vakantie zou willen een lijst boeken over de islam je verdacht maakt. Met veel geluk word je dan teruggestuurd. Met een beetje pech naar een onbekende holding facility gebracht. Hopen maar dat je niet op duikvakantie in Oman bent geweest.

Sorry hoor, maar als je dat écht gelooft,
heb je last van gevorderde paranoia.

Citaat:
Bedenk daarbij dat er tegenwoordig enórme computercapaciteit draait welke alles op het internet afzoeken op sleutelwoorden.

Dat afzoekn van trefwoorden, het sorteren, selecteren en escaleren gaat volledig automatisch en je weet van NIETS.

Ach kom.
Doet Google toch ook ?
Als jij zoekt op Google krijg je advertenties te zien,
die aan jouw surfgedrag zijn aangepast.
Google is Big Brother.
Stop je nu acuut met Google te gebruiken ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:37

BigBen schreef:
Sorry hoor, maar als je dat écht gelooft,
heb je last van gevorderde paranoia.

Paranoia of verder gaan met nadenken waar een ander zich door de overheid/media zoet laat houden?

Leuk voorbeeld:
Citaat:
Het gerechtshof in Leeuwarden heeft op 16 juni jl. geoordeeld dat de kentekenregistratie op de A28 geen wettelijke basis heeft. Alle door deze registratie verkregen resultaten in het opsporingsonderzoek zijn voor het bewijs uitgesloten. In deze concrete zaak leidde dat tot vrijspraak van 21 van de 22 ten laste gelegde feiten.

Mr. Tjalling van der Goot heeft in mei 2008, nadat de werkwijze van de politie IJsselland om alle kentekens op te slaan en te vergelijken, reeds op deze site geschreven dat sprake is van onrechtmatig handelen van de politie. Hij schreef onder meer: “Mocht op basis van de huidige wetgeving de registratie van kentekens leiden tot het opsporen van een strafbaar feit en tot een verdachte, kan de verdachte ter terechtzitting een beroep doen op onrechtmatig verkregen bewijs.”

Het zou het openbaar ministerie en de politie sieren na deze uitspraak te stoppen met het registreren van de kentekens.

Dat doen ze niet, het gaat gewoon door...
En waarom moeten burgers zich aan de wet houden als de politie de wet moedwillig aan de laars lapt?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:40

BB om even op Google door te gaan: Ik gebruik al jaren scroogle.org. Die slaan niets van je op én je bent meteen verlost van die ellendige reclame overal.
Oja, bovendien heb ik programmaatjes gedownload die reclame's blokkeren - heeeeerlijk rustig surfen zonder dat eeuwige geknipper, geflipper, gedraai en gerol. Lekker zelf beslissen wat je wilt zien en wat niet. Kan het iedereen aanbevelen. Nou ja, dat betekent. Als je niet vrijwillig gebrainwashed wilt worden door overal opdringerige reclames.
Even 0ff maar wellicht nuttig voor mensen die zich er ook aan ergeren en van reclame verlost willen worden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:40

Citaat:
Minister zegt Tweede Kamer ANPR-wetegving toe

Deze week heeft justitie minister Opstelten in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat hij zo snel mogelijk wil beginnen met de uitrol van ANPR-camerasystemen in Nederland. Het moet daarbij mogelijk worden om 'no-hits', de zogenaamde passagegegevens, op te slaan. Begin 2010 stelde het College Bescherming Persoonsgegevens dat de politie met de verwerking van deze no-hits in strijd met de wet handelde. De minister heeft nu nieuwe wetgeving in voorbereiding die de opslag van passagegegevens toch mogelijk maakt.

Bron:
http://www.anprnet.nl/component/content ... -wetgeving

Paranoide? Wie? De overheidsinstanties of de burger die vragen durft te stellen?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:44

ranna schreef:
BB om even op Google door te gaan: Ik gebruik al jaren scroogle.org. Die slaan niets van je op én je bent meteen verlost van die ellendige reclame overal.
Oja, bovendien heb ik programmaatjes gedownload die reclame's blokkeren - heeeeerlijk rustig surfen zonder dat eeuwige geknipper, geflipper, gedraai en gerol. Lekker zelf beslissen wat je wilt zien en wat niet. Kan het iedereen aanbevelen. Nou ja, dat betekent. Als je niet vrijwillig gebrainwashed wilt worden door overal opdringerige reclames.
Even 0ff maar wellicht nuttig voor mensen die zich er ook aan ergeren en van reclame verlost willen worden.

vergeet dan niet flash cookies te blokkeren ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:46

PascalB schreef:
ranna schreef:

vergeet dan niet flash cookies te blokkeren ;)

Vertel! Ben ik nog wat vergeten te blokken? :x
Kan het me haast niet voorstellen maar je weet maar nooit :Y)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:50

Neverhere

Re: Julian Assange, wat vind Bokt van hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:55

Kee ga ik doen. Tnx!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:49

PascalB schreef:
Amerikaans wetsvoorstel verbiedt wikileaks
Zo kan je mensen ook monddood maken. lukt het niet op manier 1 dan passen we de wetgeving wel aan.

Ze hebben kennelijk iets te verbergen. Amerika, het nieuwe China.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:50

Anne_GTI schreef:
Paranoide? Wie? De overheidsinstanties of de burger die vragen durft te stellen?

Kom op, doe eens normaal.
Geloof jij nu echt dat iemand die op internet een lijst boeken over de Islam opvroeg,
vervolgens in de States in een holding center terecht komt ?

Voorbeeld van hysterische nonsens, afkomstig van complot filosofen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:52

Lovely schreef:
PascalB schreef:
Amerikaans wetsvoorstel verbiedt wikileaks
Zo kan je mensen ook monddood maken. lukt het niet op manier 1 dan passen we de wetgeving wel aan.

Ze hebben kennelijk iets te verbergen. Amerika, het nieuwe China.

De hoge heren zijn schijnheilig.
wikileaks heeft ze flink op hun .... getrapt. De informatie laat nu ook werkelijk zien wat iedereen al dacht.
In de spiegel kijken is soms moeilijk.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:06

BigBen schreef:
Anne_GTI schreef:

Kom op, doe eens normaal.
Geloof jij nu echt dat iemand die op internet een lijst boeken over de Islam opvroeg,
vervolgens in de States in een holding center terecht komt ?

Voorbeeld van hysterische nonsens, afkomstig van complot filosofen.
Sorry hoor, maar daar doe ik niet aan mee.

Ik geloof wel dat je makkelijk even via Google nagetrokken wordt. En voor je het weet zit je dan in een hokje apart hoor.

Vingerafdrukken die op veel punten overeen komen met een gezocht persoon is er eentje. En pas als het nagetrokken is dat je toch niet daadwerkelijk die gezochte crimineel bent word je heen gezonden met de woorden: "you can go now" Geen verdere verklaring/excuses/omboeking van gemiste vlucht niks.... Zoek het maar uit. Welcome to America.