CtjeLief schreef:Misschien hard om te zeggen, maar ik denk dat de meesten hier uberhaupt nog nooit een burka hebben gezien 'in real life', laat staan dat ze met zo'n vrouw hebben gesproken. Ik zie vooral veel vooroordelen voorbij komen, die klakkeloos worden overgenomen van het gros dat maar roept dat deze vrouwen onderdrukt worden, en niets mogen etc... Het ligt allemaal een stuk genuanceerder.. Ja, er zijn vrouwen die onderdrukt worden (ik denk niet meer of minder dan de 'NL' vrouw, maar dat terzijde) maar er zijn veel vrouwen die hier zelf voor kiezen. Ik KEN ze, ik heb ze gesproken..
Maar goed, deze vooroordelen zijn zo hardnekkig, het is bijna nutteloos om er nog op in te gaan. jammer..
Ik heb ze wel gezien, maar niet aangesproken...Waarom, net zoals ik op de vorige pagina zei: Ik vind het niet prettig met zulke mensen te communiceren omdat delen van het gezicht en de hals verdekt blijven die de communicatie non-verbaal ondersteunen. Net zo min praat ik graag met iemand die zijn zonnebril op houdt, ik vind dat haast onbeschoft.
Maar ik heb voor de rest wel mensen aangesproken. Ik moet toegeven dat ik er enigsinds toe gedwongen werd door school voor het vak "Interculturele communicatie", maar ik heb er geen moeite mee gehad en er kwamen vaak heel erg leuke gesprekken uit. En heb een hoop woordjes geleerd
Maar of ik hiervoor iemand met een burka aan had gesproken....Nee, ik denk het niet. Het was misschien interessant geweest, dat geef ik toe, maar daar had ik me waarschijnlijk wel onprettig bij gevoeld.