Dronken automobilist rijdt 17-jarige fietser dood.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 00:31

Jolliegirl schreef:
Niet te hard roepen dat het hun niets doet.
Daar zal je weinig van weten! vind het heel grof dit te gaan roepen, ondanks jouw situatie.
Let een beetje op je woorden.

Ik hoop dat met je broertje alles goedkomt. En het is een vechter zo te lezen dus dat zal goedkomen! :)

Wel even goed lezen hoor. ;)

Ik zei dat de familie niets doet.
Is wel even wat anders dan dat het ze niets doet. ;)
Daar weet ik inderdaad niets vanaf en daar zal ik me dus ook nooit over uitlaten. :)
Laatst bijgewerkt door M_aaike op 07-02-11 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Dronken automobilist rijdt 17-jarige fietser dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 00:32

Oef stomme fout van me.
Sorry!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 00:43

Jolliegirl schreef:
Niet te hard roepen dat het hun niets doet.
Daar zal je weinig van weten! vind het heel grof dit te gaan roepen, ondanks jouw situatie.
Let een beetje op je woorden.

Ik hoop dat met je broertje alles goedkomt. En het is een vechter zo te lezen dus dat zal goedkomen! :)

Maaike, ik kan me voorstellen dat dit heel veel impact heeft op jullie gezin. Heel veel sterkte met alles! :(:)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:56

Jolliegirl schreef:
Oef stomme fout van me.
Sorry!

Maak niet uit, kan gebeuren toch. ;)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:05

Ten eerste..
IK leef met alle betrokken families mee!! Het is verschrikkelijk dat dit is gebeurt en dát het nog steeds gebeurt!

Maar ik kan je wel vertellen dat de moeder van de dader er ook helemaal kapot van is.
Zoon zit nog steeds vast in afwachting van zijn proces volgende maand. Er zal vast en zeker een zware gevangenisstraf aan vast zitten. En dat heeftie in mijn ogen dan ook echt wel verdiend..levenslang vind ik dan wat teveel..Ook vind ik begeleiding na zijn straf wel van belang en strakke toezicht op zijn plaats..

Maar hoezo heeft de daderpartij dit nog niet bij de verzekering gemeld? lijkt me toch van wel ..anders als je weet wie het zijn er even een mailtje of telefoontje via de advocaat of zo aan wagen...

Heel veel sterkte voor iedereen die er nog dagelijks mee te maken heeft (ook buiten dit geval)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:10

natascha44 schreef:
Ten eerste..
IK leef met alle betrokken families mee!! Het is verschrikkelijk dat dit is gebeurt en dát het nog steeds gebeurt!

Maar ik kan je wel vertellen dat de moeder van de dader er ook helemaal kapot van is.
Zoon zit nog steeds vast in afwachting van zijn proces volgende maand. Er zal vast en zeker een zware gevangenisstraf aan vast zitten. En dat heeftie in mijn ogen dan ook echt wel verdiend..levenslang vind ik dan wat teveel..Ook vind ik begeleiding na zijn straf wel van belang en strakke toezicht op zijn plaats..

Maar hoezo heeft de daderpartij dit nog niet bij de verzekering gemeld? lijkt me toch van wel ..anders als je weet wie het zijn er even een mailtje of telefoontje via de advocaat of zo aan wagen...

Heel veel sterkte voor iedereen die er nog dagelijks mee te maken heeft (ook buiten dit geval)

Tuurlijk is het voor de moeder erg, heb meer verhalen gehoord dat ze er kapot van was, kan me het ook goed voorstellen!
Proces is inderdaad volgende maand en ik hoop én bid dat het inderdaad een zware gevangenisstraf wordt..
Want wat hij heeft gedaan valt gewoon nooit maar dan ook nooit goed te praten.

Geen idee waarom de daderpartij het nog niet bij de verzekering heeft gemeld.. Mijn ouders hebben een advocaat ingeschakeld om alles uit te zoeken en om zelf zo min mogelijk 'gedoe waar ze toch niets van snappen' te hebben.
Maar hoe kapot de moeder er ook van is.. een telefoontje naar de verzekering om het 'ongeluk' te melden moet er toch wel vanaf kunnen?
Doordat dit niet gebeurd is gaat het gewoon allemaal wat moeizamer. Tuurlijk, het komt uiteindelijk wel goed, maar het zou gewoon makkelijker én meelevender zijn geweest om het gewoon te melden.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:39

Ben ik helemaal met je eens.
Dit valt ook nooit maar dan ook nooit goed te praten!
Ik zal mijn vriendin eens inlichten (die werkt waar dader vast zit) of ze niet eens een lichtje kan laten opgaan vwb de verzekering..
Is in elk geval wel heel dom dat dat nog niet gedaan is!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:34

mooi 10jr rij ontzegging geeist, dat had wel levenslang mogen zijn.
omdat hij in 2003 ook op gepakt is met alchol achter het stuur.
gelezen in telegraaf.

en 6 jr gevanenis straf is weinig, had ook 10 moeten zijn geeist.
dan gaat er weer 2 maanden af en ook nog eens goedgedrag en met andere woorden meneer zit 2 a 3 jr vast.
de voorarest gaat er ook nog af.
dus met 10 jr had hij zeker 5 gezeten, nu denk ik dat hij met 2jr weer lekker vrij rond loopt.

maaike hoe gaat het met je broer?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:36

M_aaike schreef:
De 16 jarige jongen is mijn broertje.. ;(
Het is echt een verschrikkelijk drama.
De jongen die overleden is, is een vriend van mijn broertje, hij kwam hier ook dagelijks over de vloer..

Kom net uit het ziekenhuis in Zwolle vandaan, m'n broertje ligt in coma, (al zit er vooruitgang in) hij heeft gebroken ribben en ernstige wonden over zijn lichaam. Het is nog niet duidelijk of er iets beschadigd is in zijn hersenen..

Het blijft onzeker totdat hij helmaal is ontwaakt uit z'n coma. ;(

Heel erg veel sterkte...

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:29

dat is oud nieuws, hij is al bij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:34

Las (vandaag of gister) in de krant dat er al een uitspraak gedaan is.
Maar staat me niet meer zo voor de geest hoe of wat. Volgens mij 6 jaar cel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:35

Iris82, 3 berichtjes boven jou staat het inderdaad. :)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:38

loes-freke schreef:
mooi 10jr rij ontzegging geeist, dat had wel levenslang mogen zijn.
omdat hij in 2003 ook op gepakt is met alchol achter het stuur.
gelezen in telegraaf.

en 6 jr gevanenis straf is weinig, had ook 10 moeten zijn geeist.
dan gaat er weer 2 maanden af en ook nog eens goedgedrag en met andere woorden meneer zit 2 a 3 jr vast.
de voorarest gaat er ook nog af.
dus met 10 jr had hij zeker 5 gezeten, nu denk ik dat hij met 2jr weer lekker vrij rond loopt.

maaike hoe gaat het met je broer?

is dit alleen geeist of is dit ook de uitspraak?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:35

volgns de telegraaf geeist.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:46

Dat is inderdaad wat er ge-eist is. Volgens de politie is deze eis best zwaar, als je het vergelijkt met zulk soort 'ongelukken.'

De rechtzaak zelf was erg indrukwekkend, als dat het goede woord ervoor is.
De vrienden en bekenden van de verdachte zaten achter kogelvrij glas, er was extra beveiliging en dat soort dingen. Een hele happening dus. Heb de verdachte zelf en zijn vriendin ook gezien. Zijn vriendin zat als enige van 'zijn kant' bij ons in de zaal en het enige wat ze deed was ons als familie en Tons ouders boos aankijken.. pffff.. Vooral voor Tons ouders vond ik dit heel erg.

De advocaat van de verdachte gooide het erop dat het de jongens eigen schuld was. Ze zouden dronken zijn geweest, Ton zou midden op de weg hebben gestaan en dat ze dus eigenlijk het ongeluk over zichzelf hebben afgeroepen. Gelukkig stak de rechter hier een stokje voor, omdat dit in zijn ogen te ver ging.
Voor ons als familie en voor Tons ouders en familie was dit ook heel erg om te horen.

Uit verklaringen van getuigen bleek dat de verdachte dus eerst 2 andere groepjes heeft ingehaald, en hier vermoedelijk expres? heel dicht aan langs ging.. Misschien om ze een beetje bang te maken? Een beetje leedvermaak of iets dergelijks? Bij Jelte en Ton ging dit in iedergeval goed mis..

Mijn broertje en Tons vader hebben nog gebruik gemaakt van het spreekrecht. Was erg emotioneel.
Toen mijn broertje aan het woord was zat de hele zaal te huilen incl. de officier van justitie..

Met mijn broertje gaat het lichamelijk eigenlijk goed. Hij is nog wel steeds erg moe, heeft concentratieproblemen en hij zit nog midden in het verwerkingsproces. Voor hem is dit heel moeilijk, omdat zijn vrienden eigenlijk al een stuk verder hiermee zijn.

Ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn. Die is donderdag over een week.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:25

Poe wat heftig zeg, en wat een idioot gedrag van die vriendin... daar heb ik echt geen woorden voor.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:44

Jeetje, inderdaad heftig zeg! Ik wens jullie allemaal veel sterkte!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:36

Ik wil toch nog ff reageren op het, in jullie ogen, boze gezicht van de vriendin van de dader, ik ken haar vaag en ik denk dat zij daar ook met heel veel spanning heeft gezeten. Ik denk echt niet dat ze verwijtend naar de tegenpartij bedoeld heeft..zo is ze niet..

De dader in kwestie heeft 5 jaar cel gekregen en nadat hij vrij komt mag hij 5 jaar niet rijden..
In mijn ogen een vrij milde straf..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:00

Ach wat een heftige gebeurtenis zeg ;(

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:04

Zo heftig zeg! Heel veel sterkte!