Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:00

funnyhorses schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die er ergens nog een mooie draai aan willen geven aan zo'n dader.Toch nog een zoete verklaring aanhangen!
Potverdorie waar zijn we mee bezig!!!Zo kweek je toch debielen in dit land?
Het word tijd dat we eens met zn allen es flink met de vuist op tafel gaan slaan,feit is een feit daar hoef niemand iets anders van te maken.

Hoezo "kweek" je debielen?
Zeg ik dat pedo's geen straf verdienen?
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar een mening van een ander hoef je niet af te kraken (weerleggen mag wel altijd).

funnyhorses

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:01

Nou die tik op vingers wat men straf noemt lost echt niks op hoor!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:02

Nee.... en voor altijd opsluiten wel?
Doodstraf misschien?

wendy1987

Dan zullen er niet veel mensen overblijven in NL :')

funnyhorses

Brainless schreef:
Doodstraf misschien?

Kijk nou dringt het door!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:03

Brainless schreef:
funnyhorses schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die er ergens nog een mooie draai aan willen geven aan zo'n dader.Toch nog een zoete verklaring aanhangen!
Potverdorie waar zijn we mee bezig!!!Zo kweek je toch debielen in dit land?
Het word tijd dat we eens met zn allen es flink met de vuist op tafel gaan slaan,feit is een feit daar hoef niemand iets anders van te maken.

Hoezo "kweek" je debielen?
Zeg ik dat pedo's geen straf verdienen?
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar een mening van een ander hoef je niet af te kraken (weerleggen mag wel altijd).

Ik denk niet dat je jullie debielen noemt, maar de criminelen, die door te softe straffen, gewoon verder gaan met misdaden plegen, of heb ik het mis funnyhorses?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:04

funnyhorses schreef:
Brainless schreef:
Doodstraf misschien?

Kijk nou dringt het door!

Wat dringt door? Ik ben tegen de doodstraf...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:04

Nee tuurlijk zeg ik niet dat jullie debielen zijn maar de daders!!!hahahahaaa goed lezen hoor.
Ik vond het al vreemd dat Brain zich aangesproken voelde?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:05

Ik ben voor de doodstraf!
Mogen ze meteen invoeren hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:07

Ik kan het voor eigen rechter willen spelen in zo'n geval heel goed voorstellen, maar waar trek je de grens? Ga je die persoon wat aandoen als je het van horen zeggen van je kind hebt? Of wil je het dan ook zelf gezien hebben? Want ik vind daar toch een gevaar in zitten.

Wat ik zelf in zo'n situatie zou doen weet ik niet, ik heb geen kinderen. Ik vergelijk het maar even met mijn pony's. Als ik daar iemand zou zien die dingen met mijn dieren doet die niet kunnen dan denk ik dat je niet meer rationeel nadenkt, ik zou denk ik een waas voor mijn ogen krijgen en die persoon zoveel mogelijk pijn willen doen.

Maar in Nederland is nu eenmaal een systeem dat anders werkt. Ik was vroeger ook altijd ervan overtuigt dat Nederland veel te soft was met straffen. Maar tbs duurt vaak veel langer dan een gevangenisstraf. Voordat je weer de maatschappij in mag moet je door een hele mallemolen van psychologen en psychiaters. De verantwoordelijken willen het echt niet op hun geweten hebben dat ze iemand naar buiten laten gaan terwijl er een te groot kans op ricidive is. Het aantal geweldsdelicten van tbs'ers is trouwens lager dan die van mensen die alleen een gevangenisstraf hebben uitgezeten, alleen de media springt er vol op als een tbs'er de fout weer in gaat. Dat is wel iets om mee te nemen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:07

@samloes: nee, ik zeg niet dat ik een pedo naast de deur wil, lees mijn eerdere posts maar, ik geloof helemaal niet in beterschap bij deze afwijking.
Maar ik denk ook dat je niet in een schijnzekerheid moet leven, dat er altijd nog meer onveroordeelde dan gestrafte pedos rondlopen, en dat Brainless een punt heeft: als van iemand bekend is dat ie fout gedaan heeft, zal zon persoon in ieder geval in de eigen buurt de schijn willen ophouden dat ie keurig is geworden. In ieder geval gaat Brainless er vanuit dat het zo werkt en misschien is het ook zo.

Persoonlijk vind ik dat mensen die zich vergrijpen aan kinderen, zich buiten de maatschappij stellen en daar ook niet meer in terug horen. Wat je er dan mee moet, geen idee. In ieder geval niet los op straat.
Kinderen zijn té kwetsbaar.

Funnyhorses wat ongenuanceerd allemaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:11

Mijn mening is dat ze niet meer in de maatschappij terug kunnen. De schade die ze bij een "misstap" maken is te groot om daar mee een risico te nemen.
Ik vind het ook schandalig dat zo'n veroordeelde dader in de maatschappij kan wonen en doen, terwijl "niemand" daarvan op de hoogte is gebracht. Vind het dus ook belachelijk hoe daders worden beschermd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:13

funnyhorses schreef:

Ik vind jouw berichten een beetje kort door de bocht.
"TBS-je" moet je niet te licht over denken. Niet voor niets willen de meeste verdachten/daders liever langer gevangenisstraf dan TBS.
En doodstraf bestaat nu eenmaal niet in Nederland, dus dat draagt niet bij in deze discussie.
En wat proefverlof betreft. Als iemand bijna zijn tijd heeft uitgezeten, zal je toch moeten kijken hoe die persoon het weer in de maatschappij doet. Levenslang komt nu eenmaal niet zo vaak voor in Nederland. Het is dan ook beter om iemand eerst op proefverlof te doen met begeleiding, dan diegene na het uitzitten van zijn straf, zo op straat te zetten, na misschien wel jaren opsluiting.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:14

randalinpony schreef:
@samloes: nee, ik zeg niet dat ik een pedo naast de deur wil, lees mijn eerdere posts maar, ik geloof helemaal niet in beterschap bij deze afwijking.
Maar ik denk ook dat je niet in een schijnzekerheid moet leven, dat er altijd nog meer onveroordeelde dan gestrafte pedos rondlopen, en dat Brainless een punt heeft: als van iemand bekend is dat ie fout gedaan heeft, zal zon persoon in ieder geval in de eigen buurt de schijn willen ophouden dat ie keurig is geworden. In ieder geval gaat Brainless er vanuit dat het zo werkt en misschien is het ook zo.

Persoonlijk vind ik dat mensen die zich vergrijpen aan kinderen, zich buiten de maatschappij stellen en daar ook niet meer in terug horen. Wat je er dan mee moet, geen idee. In ieder geval niet los op straat.
Kinderen zijn té kwetsbaar.

Heb je helemaal gelijk in. Er lopen genoeg gekken rond, waarvan je het niet weet, das maar goed ook denk, anders zou je als ouders gek worden. Dit gevoel wordt juist alleen maar erger bij mij als ik zou weten dat er een pedo naast me woont en zou er daarom niet voor kiezen om naast zo'n persoon te blijven wonen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:15

Is het niet zo dat de burgemeester in geval er een TBSer in zijn stad komt wonen, daarvan altijd op de hoogte wordt gesteld?

Anoniem

Altijd jammer dat dit soort onderwerpen altijd vol komen met oneliners en ongefundeerde uitspraken.
Ik snap dat het verschillende en heftige emoties bij mensen kan oproepen, maar dat ontneemt je toch niet meteen de kunst om gedegen te discussiëren?

Omdat er zo veel angst en onbegrip heerst (vaak gebaseerd op onwetendheid en horen uit de media) vind ik dit leuke onderwerpen om over te discussiëren, maar niet op deze manier....

En men moet ook niet alle slachtoffers over 1 kam scheren, slachtoffers krijgen ook een tweede kans. De een gaat hier alleen anders mee om als de ander...
Been there, done that.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

capopjekop schreef:
Ik kan het voor eigen rechter willen spelen in zo'n geval heel goed voorstellen, maar waar trek je de grens? Ga je die persoon wat aandoen als je het van horen zeggen van je kind hebt? Of wil je het dan ook zelf gezien hebben? Want ik vind daar toch een gevaar in zitten.

Wat ik zelf in zo'n situatie zou doen weet ik niet, ik heb geen kinderen. Ik vergelijk het maar even met mijn pony's. Als ik daar iemand zou zien die dingen met mijn dieren doet die niet kunnen dan denk ik dat je niet meer rationeel nadenkt, ik zou denk ik een waas voor mijn ogen krijgen en die persoon zoveel mogelijk pijn willen doen.

Maar in Nederland is nu eenmaal een systeem dat anders werkt. Ik was vroeger ook altijd ervan overtuigt dat Nederland veel te soft was met straffen. Maar tbs duurt vaak veel langer dan een gevangenisstraf. Voordat je weer de maatschappij in mag moet je door een hele mallemolen van psychologen en psychiaters. De verantwoordelijken willen het echt niet op hun geweten hebben dat ze iemand naar buiten laten gaan terwijl er een te groot kans op ricidive is. Het aantal geweldsdelicten van tbs'ers is trouwens lager dan die van mensen die alleen een gevangenisstraf hebben uitgezeten, alleen de media springt er vol op als een tbs'er de fout weer in gaat. Dat is wel iets om mee te nemen.

TBS kan idd een vorm zijn van verkapt levenslang. Echter vind ik de luxe die ze krijgen belachelijk, terwijl veel opa's en oma's die "vroegah" hard hebben gewerkt veel minder luxe (lees minimale basisverzorging) krijgen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:16

Electra63 schreef:
funnyhorses schreef:

Ik vind jouw berichten een beetje kort door de bocht.
"TBS-je" moet je niet te licht over denken. Niet voor niets willen de meeste verdachten/daders liever langer gevangenisstraf dan TBS.
En doodstraf bestaat nu eenmaal niet in Nederland, dus dat draagt niet bij in deze discussie.
En wat proefverlof betreft. Als iemand bijna zijn tijd heeft uitgezeten, zal je toch moeten kijken hoe die persoon het weer in de maatschappij doet. Levenslang komt nu eenmaal niet zo vaak voor in Nederland. Het is dan ook beter om iemand eerst op proefverlof te doen met begeleiding, dan diegene na het uitzitten van zijn straf, zo op straat te zetten, na misschien wel jaren opsluiting.

dan denk ik dat de begeleiding beter moet worden, want het gebeurd te vaak dat ze terugvallen bij verlof. Waar is de begeleiding dan als ze zich weer vergrijpen aan een kind?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:17

Ik denk als je alle mensen zou opsluiten die iets op hun kerfstok hebben, waar ze anderen schade mee toe brengen, dat je dan meer gevangenissen zou hebben als gewone woonwijken.
Buiten pedo's zijn er zoveel mensen met een "zieke" geest , in welk opzicht dan ook, waar zou je die dan in godsnaam allemaal moeten laten ?

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:18

darwin schreef:
Ik denk als je alle mensen zou opsluiten die iets op hun kerfstok hebben, waar ze anderen schade mee toe brengen, dat je dan meer gevangenissen zou hebben als gewone woonwijken.
Buiten pedo's zijn er zoveel mensen met een "zieke" geest , in welk opzicht dan ook, waar zou je die dan in godsnaam allemaal moeten laten ?

hier in de buurt staat een gavangenis al langere tijd half leeg......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:19

Samloes, de keren dat het mis is gegaan tijdens een verlof is de afgelopen jaren op 1 hand te tellen.
De cijfers die naar buiten komen, over bijv. ontrekkingen zijn niet gebaseerd op puur 'weglopen' of ontsnappen.
Ook 10 minuten te laat, door bijv. een trein met vertraging, moet gemeld worden als een ontrekking. En al deze 'ontrekkingen' vallen ook onder de cijfers.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:20

het hoort hoe dan ook niet te gebeuren....

edit: omdat het op 1 hand te tellen is, is het dan niet erg? Vertel dat de slachtoffers maar
Laatst bijgewerkt door samloes op 16-11-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:21

darwin schreef:

Als ze een gevaar vormen voor de maatschappij, dan valt er best een oplossing te vinden om ze ergens te laten. }:)
Iets op de kerfstok hebben, wil niet zeggen dat de kans op herhaling groot is, daarbij vind ik dat in combinatie met de aangerichte schade ook van belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:22

Tja, dat is een veel gehoorde dooddoener.
Draaideurcriminelen horen na detentie ook niet weer een nieuw delict te plegen, toch gebeurd het.

Wat is dan de juiste oplossing, om ervoor te zorgen dat mensen na welke vorm van detentie dan ook, nooit meer een nieuw delict plegen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:22

samloes schreef:

dan denk ik dat de begeleiding beter moet worden, want het gebeurd te vaak dat ze terugvallen bij verlof. Waar is de begeleiding dan als ze zich weer vergrijpen aan een kind?[/quote]

De kans op herhaling na TBS is kleiner dan de kans op herhaling na een gevangenisstraf.

Maar, ik begrijp dat mensen liever geen pedosexuelen naast zich willen hebben.
Maar zolang mensen na hun straf weer in de maatschappij moeten terugkomen, zullen ze toch ergens moeten wonen.
Oplossingen zoals zet ze met zijn allen in een dorp of op Ameland of geef ze de doodslag, zijn niet mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 16-11-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt