De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:04

Wilders komt al nooit in praatprogramma's, laat staan nu. ;)
Hoe moet hij uitleggen dat zijn beloftes niet uitkomen en het pluche belangrijker is? Juist waarop hij de "oude" partijen altijd aanviel, maakt hij zichzelf schuldig aan. Dus voor Geert geen kritische vragen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:06

En dat is dan wel weer slim van Geert.

De akkefietjes rond de PVV leiden behoorlijk af hoor ik Pechtold net zeggen. ;)
Laatst bijgewerkt door Myca op 16-11-10 01:10, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:08

Hermelientje schreef:
O ik dacht al wat krijgen we nou. De flinkse kerk op bezoek bij de linkse kerk of zo. :+

Ha ha zoals P&W al zeiden hij komt niet in dat vreselijke programma

Wel grappig dat die man die niet door mocht uit dat klasje, toch weer dezelfde antwoorden heeft toen Sonja vroeg waarom wil je met iemand in zee die het over zoiets als kopvoddentax heeft. Weer dat er moet wat gebeuren in Den Haag (nu dat gebeurt er :+ ) en de laatste 60 jaar is er niets gebeurt.
Waarop Wijffels (toch geen kleine jongen) zei dat Wilders inderdaad ook wel goede ideeën heeft, maar geen oplossingen, of oplossingen die niet uitvoerbaar zijn.

On topic maakte dit kandidaat kamerlid duidelijk dat Wilders geen mensen wilde die kritisch zijn. Wat ik ook hilarisch vond was dat ze testen kregen die o.a. door Fleur beoordeeld werden, heeft iemand Fleur wel eens horen praten :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:09

Myca schreef:
En dat is dan wel weer slim van Geert.

Dat Geert slim is, ben ik met je eens. Hoe krijg je anders honderduizenden kiezers achter je?
Of het slim is voor Nederland, dat vind ik dus niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:10

sarabande schreef:
Hermelientje schreef:
O ik dacht al wat krijgen we nou. De flinkse kerk op bezoek bij de linkse kerk of zo. :+

Ha ha zoals P&W al zeiden hij komt niet in dat vreselijke programma

Wel grappig dat die man die niet door mocht uit dat klasje, toch weer dezelfde antwoorden heeft toen Sonja vroeg waarom wil je met iemand in zee die het over zoiets als kopvoddentax heeft. Weer dat er moet wat gebeuren in Den Haag (nu dat gebeurt er :+ ) en de laatste 60 jaar is er niets gebeurt.
Waarop Wijffels (toch geen kleine jongen) zei dat Wilders inderdaad ook wel goede ideeën heeft, maar geen oplossingen, of oplossingen die niet uitvoerbaar zijn.

On topic maakte dit kandidaat kamerlid duidelijk dat Wilders geen mensen wilde die kritisch zijn. Wat ik ook hilarisch vond was dat ze testen kregen die o.a. door Fleur beoordeeld werden, heeft iemand Fleur wel eens horen praten :D :D

Fleur, het loopmeisje?
Die hoor ik liever helemaal niet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:11

Mee eens Electra63

Anoniem

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:24

Voor het geval weer iemand iemand anders wil beschuldigenv an het dom noemen van de wilders stemmer, Prem doet het hier in het begin: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video ... &tx_ttnews[tt_news]=18722&cHash=9fd87b7b3a28cf98a23193f95cdeff6c

Ik ben het niet gauw met Prem eens, maar hierover kan ik me er een heel eind in vinden, want: we kunnen toch niet anders dan concluderen dat Wilders' missien in de tweede kamer volledig mislukt is, hij weet niet eens wat voor mensen hij in zijn fractie heeft zitten, het zijn voor hem ook allemaal vreemden. Straat terroristen, zo blijkt nu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:37

Ik heb het gezien, Lovely.
Geen nieuwe politiek, gewoon zakken vullen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:01

Ja dat is zo vreemd he, hoe zijn politici hier niet aangevallen wanneer ze na jaren in de politiek (zelfs Cohen begin dit jaar) tussen de overstap naar ander werk wacht geld kregen.
Nu blijft een straatterrorist en aanrander in de kamer zitten waarvoor hij 120.000 euro per jaar krijgt, alleen maar om wanneer dat nodig is mee te stemmen. Rutte en Verhagen kunnen zich daar niet van afmaken met het is een interne PVV zaak, want zonder die man zijn ze de meerderheid kwijt, dus zij gedogen het, zeg maar.

Het is duidelijk Lucassen zal gedreigd hebben met blijven zitten en vervolgens komt hij nooit meer opdagen, maar krijgt wel uitbetaald + jarenlang wachtgeld. Dan maar binnen de fractie houden. Hij zit er dus voor de poen en nergens anders voor, om in Wilders zijn taal te spreken, schandelijk!!!!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:08

Al denk ik dat het met het kwijtraken van die meerderheid als Wilder Lucassen wel uit de fractie had gezet wel mee zou zijn gevallen. Uit de fractie zetten wil natuurlijk niet zeggen dat Lucassen ineens als een SP-er zou gaan stemmen. Dus waarschijnlijk had het weinig uitgemaakt. Maar Wilders zou wel de controle kwijt zijn, en dat maakt het lastig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:10

Anoeska schreef:
Al denk ik dat het met het kwijtraken van die meerderheid als Wilder Lucassen wel uit de fractie had gezet wel mee zou zijn gevallen. Uit de fractie zetten wil natuurlijk niet zeggen dat Lucassen ineens als een SP-er zou gaan stemmen. Dus waarschijnlijk had het weinig uitgemaakt. Maar Wilders zou wel de controle kwijt zijn, en dat maakt het lastig.

Het punt is dat hij helemaal niet meer had hoeven te komen, en dan hadden ze toch problemen gehad.

Maar dit is vast niet het laatste incident.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:11

Vind het idd wel opvallend, laf en machtsbelust dat de Rutte nu zegt dat het een interne kwestie van de PVV is waar hij niks over zegt, terwijl toen GroenLinks een zelfde soort akkefietje had met Duijvendak stond de VVD vooraan om opheldering te vragen. Wilders riep toen als hardste dat de man moest aftreden. Wat Duijvendak ook heeft gedaan!

http://www.elsevier.nl/web/10199513/Nie ... merlid.htm

Maar ja, dat was oude politiek hè :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:13

Anoeska schreef:

Nee, dit is een kabinet met gedoogsteun. Formele gedoogsteun. Zonder openlijke en formele toezegging van een evt. eenmansfractie Lucassen of een SGP, zou dit kabinet niet kunnen bestaan. Een beetje erop gokken dat hij toch wel meestemt en altijd aanwezig is, is echt niet voldoende.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:13

Precies, je bent de controle en de aansluiting van een kamerlid kwijt. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je er bij stemmingen wel vanuit kan gaan dat een type als lucassen op een PVV-manier zal blijven stemmen.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je als volksvertegenwoordiger, wat lucassen is, niet begrijpt dat dit niet kan. En dus niet zelf je spullen pakt.

Ik zal er wel weer te rooskleurig tegenaan kijken. Maar voor mijn gevoel hoor je al kamerlid toch een 'missie' te hebben met in de kamer zitten. En niet alleen je eigen zakken vullen voor de 4 jaar dat je mag blijven. Dan hoor je gewoon in te zien dat je je taak die je in de kamer hebt niet meer naar behoren kan uitvoeren, en moet je zelf de keuze maken om te vertrekken en ruimte te maken voor een PVV-er die wel de beloftes kan waarmaken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:14

Klopt Waves en dat is een bijverschijnsel bij deze zaak, Wilders zal zich moeten intomen, wbt zijn ongenuanceerde meningen over, met name, linkse politici.
Hij doet nu zelf huilie huilie :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:18

Anoeska schreef:
Precies, je bent de controle en de aansluiting van een kamerlid kwijt. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je er bij stemmingen wel vanuit kan gaan dat een type als lucassen op een PVV-manier zal blijven stemmen.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je als volksvertegenwoordiger, wat lucassen is, niet begrijpt dat dit niet kan. En dus niet zelf je spullen pakt.

Ik zal er wel weer te rooskleurig tegenaan kijken. Maar voor mijn gevoel hoor je al kamerlid toch een 'missie' te hebben met in de kamer zitten. En niet alleen je eigen zakken vullen voor de 4 jaar dat je mag blijven. Dan hoor je gewoon in te zien dat je je taak die je in de kamer hebt niet meer naar behoren kan uitvoeren, en moet je zelf de keuze maken om te vertrekken en ruimte te maken voor een PVV-er die wel de beloftes kan waarmaken.

Maar dan heb je het over normen en waarden en over gedrevenheid om echt wat te betekenen, dat zijn sinds Wilders toch ouderwetse begrippen.
Schreeuwen en schelden, dat is wat vrijheid van mening inhoud.
En dus je buren koeieneren en dat achteraf baldadig noemen ;(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:18

In theorie wel Anoeska, maar ik vermoed, gezien zijn CV, dat Lucassen ergens anders nooit zo'n salaris zou kunnen krijgen en al helemaal niet na dat dit naar buiten is gekomen. Dan kies je als individu die zijn huis moet betalen toch voor je eigen hachie boven partijbelangen (en volksbelangen dus) ben ik bang...

Ik vraag me af hoe het politieke landschap er uit zou zien als je alle kamerleden gewoon 3500,- bruto en (strikt gecontroleerde) onkostenvergoeding zou geven... Dan krijg je misschien echt alleen idealisten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:39

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:47

Zien jullie dat?
Het is nog niet over, na Eric Lucassen, Hero Brinkman, Marcial Hernandez en Dion Graus komt nu James Sharpe in opspraak.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:51

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:59

who's next?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 19:34

OMG :') Is het verplicht iets op je kerfstok te hebben voor je je aanmeldt bij de PVV?

Ik kan niet uit over de hypocrisie van dit soort mensen. Hoe kan je met droge ogen beweren tegen allerlei misstanden te zijn terwijl je zelf in grove mate dat soort misstanden begaan hebt? Serieus, waar halen mensen dat lef vandaan?
Nee, ik zeg, salaris fors omlaag voor tweede kamer leden. Ze hebben de eer het volk te vertegenwoordigen, dan moeten ze ook leven als het volk. En dan voorkom je dat dit soort patjepeeërs zich kwijlend op de politiek storten. :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:35

Welke portefeuilles heeft dit kamerlid eigenlijk???

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 19:37

Ik gok iets wat te maken heeft met het bedrijfsleven en telecommunicatie...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 19:41

Oh, gevonden

http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tw ... pe/cv.html

Hij is teruggekeerd naar Nederland om zich actief in te zetten voor een beter, gezonder leefbaarder land waar hij zich middels zijn portefeuille Verkeer & Waterstaat vooral richt op een ‘gezond verstands’ beleid, waarbinnen de aanleg van meer wegen en de verbreding van bestaande wegen boven alle andere infrastructurele en ecologische projecten geprioriteerd wordt.

Commissies:
Infrastructuur & Milieu
Europese Zaken

We weten nu in ieder geval wat dat 'gezond verstands' (waarom die -s-?) beleid in houdt :')
Alsof we nog niet genoeg bouwfraude hebben meegemaakt in het verleden..