Oproep tot bankrun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:33

>;) Heel die docu zitten kijken, dus devaluatie snap ik, maar hoe zit dat voor de rest (dat Europa en Japan daar vooral de dupe van worden?)

De dollar wordt daar toch alleen maar slapper van?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:37

laura1986 schreef:
De dollar wordt daar toch alleen maar slapper van?

Nee. Sterker.
Er waren er veel te veel gedrukt. Die wás al slap. Heel gevoelig voor beursvertrouwen.
Nu is de waarde weer ´gedekt´. De munteenheid stabieler.

Minder waard inderdaad, maar door de devaluatie met China:
1. De goederen in China en de US blijven hetzelfde in Yuan en Dollar.
Zij merken er intern NIETS van.
2. Hun economieën wisselen veel uit en dat blijft gewoon hetzelfde.
3. China en de VS zijn beiden exporteren economieen en hun producten zijn nu voor vreemde valuta goedkoper. Dus gaat de export omhoog.
4. Zij hebben beiden veel dollars en die zijn nu weer beter gedekt door de werkelijke waarde.

Japan en Europa zijn de twee andere grote economieen welke nu relatief dure producten hebben, minder gaan exporteren, meer gaan importeren dus deviezen verliezen en nu afschrijven op de dollars die ze verplicht op voorraad hebben.

Het voordeel van China en Japan wordt vooral door Japan en Europa betaald.

Voorbeeld. Seoko maakt horloges en de VS is hun hoofdmarkt. Ze kunnen daar hun horloges niet ineens voor meer dollars in de winkel verkopen. Ze leveren dus verkoopopbrengst in.
Ik wil een Seiko kopen en zie op Ebay dat die in de VS door de sterke Euro heel goedkoop is en koop daar.
Japan maakt minder winst.
De VS maken dezelfde winst maar exporteren meer en krijgen daarbij een heel sterke Euro binnen.
Europa importeert meer en verliest deviezen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:09

Huertecilla schreef:
Tatááá....

De VS en China hebben een economisch akkoord gesloten.

Devaluatie van hun munt.

Waar vind je dat ergens? Ik kijk overal, zie alleen dat Amerika nog erg klaagt over de te lage Renminbi. De Chinese munt is ondergewaardeerd, wat tot scheve handelsvoorwaarden leidt. Ik zie nergens dat ze daa uiteindelijk uit zijn.

In principe heb je gelijk als je verhaal klopt, maar ik zou eerst je verhaal willen zien. Ik geloof voorlopig namelijk nog niet dat de Dollar en de Renminbi aan elkaar hangen. En al helemaal niet dat ze beide munten kunstmatig laag proberen te houden. De Renminbi is inderdaad veel te laag. Dat kost de rest van de wereld een hoop.

Alhoewel, veel Nederlandse bedrijven produceren in China. Als de Renminbi met 100% zou stijgen, zal dat ook een ramp zijn voor die Nederlandse bedrijven die in China produceren. Dus alles hangt een beetje aan elkaar...

annastasia

Re: Oproep tot bankrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:12

Hoe help je de economie nog meer om zeep.....

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:10

Hc bedankt voor je toelichting. Ik begrijp er nog steeds niet al te veel van, behalve dat we genaaid worden.

Op de een of andere manier gaan dingen die niet (meer) werken of die niet (meer) goed zijn toch wel kaput. So be it. Vind het wel schandalig dat enkele rijken met opzet het hele gewone volk drastisch benadelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:52

laura1986 schreef:
Vind het wel schandalig dat enkele rijken met opzet het hele gewone volk drastisch benadelen.

Dat is zo sinds de mens landbouw is gaan bedrijven |(

Dat heeft de omschakeling van jager-verzamelaar tot landbouwer een behoorlijk tumultueus proces gemaakt.
In de rijndelta welke nu Lage Landen heet is het zelfs een periode weer terúggedraaid. In west NL is zowat een reservaat geweest waar de jager-verzamelaar het een paar duizend jaar langer heeft volgehouden dan in de rest van W-Europa.

Het mechanisme van de omschakeling is nog verre van helder. Doordat de groepen genetisch verschillende markers heben komt er wel steeds meer in kaart. In Z-Nederland is het bv opvallend dat veel jonge vrouwen uit de j-v groep bij de landbouwers worden gevonden.

Kan je nu moeilijk meer terugdraaien Laura ;)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:03

Naja je hebt afzetterij en afzetterij he. Beide liever niet, maar een beetje afgezet worden is imo anders dan wat er nu gebeurt. Van de andere kant als je nog maar een beetje eten hebt en er komt een rijke zak / leger langs om te plunderen ben je slechter af dan de meeste mensen nu. Ook niet bepaald ideaal.
Terug naar eigen landbouw zou ik in principe best willen, terug naar jager-verzamelaar zal moeilijk worden. En dat lijkt me ook afzien. Snap best dat die j-v vrouwen bij de landbouwers terug worden gevonden ;) Vastigheid en weten dat en wat je kunt oogsten is erg prettig.
Al heb ik eens gelezen dat men j-vers /nomaden sexiër vond.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:07

HC: als we terugwillen naar J-V, zullen we eerst 5,5 Miljard mensen om zeep moeten helpen, anders gaat dat niet lukken.

Blijft nog de vraag waar dat nieuws vandaan komt dat de Renminbi en de Dollar gekoppeld zijn en gedevalueerd t.o.v. andere valuta?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:16

Er gaan vanzelf een heel aantal mensen om zeep: of door de economie, of door de ´natuurrampen´ of door oorlog en waarschijnlijk door een combinatie hiervan.. Kwestie van tijd lijkt me? Kunnen we ook zelf zijn trouwens.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:29

Over 100 jaar zijn we allemaal dood. Als we geen kinderen krijgen, sterven we vanzelf uit ;)