Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jasmijn78 schreef:Als het gaat om onze westerse cultuur... Dan is de vrouw gelijk aan de man en in basis hebben wij allemaal dezelfde rechten en mogelijkheden. Vouwen kunnen hier zelfstandig en (financieel)onafhankelijk leven. Dat is een recht, maar daarbij horen ook plichten. Als je als vrouw zelfstandig en (financieel) onafhankelijk wil zijn zul je daarvoor wat moeten ondernemen (werken, school etc). Als je die plichten niet wilt dragen, dan kom je als vrouw in een afhankelijke positie terecht. Afhankelijk van een man, van instanties etc. Dan laat je dus anderen over je eigen leven beslissen.
Ayasha schreef:Eigenlijk zou je jezelf niets moeten verwijten maar net trots zijn, je bent er uit gekomen en je hebt geleerd! Weet je hoeveel vrouwen gewoon niet leren uit zulke situaties? Er kapot aan gaan en zichzelf niet meer vertrouwen?
Jij hebt geleerd!! Je hebt durven leren...Zeker in zo'n gevoellig iets is dat echt iets om trots op te zijn.
MMares schreef:absolutt niet mee eens...
je kiest er toch niet voor om misbruikt of mishandelt te worden...
het is makkelijk om te zeggen 'als dit mij overkomt zou ik aangifte doen'...tot de moment daar is...
je durft inderdaad niet uit angst voor erger...
je kan hier alleen over oordelen als je het zelf hebt meegemaakt...en geloof me, dan zeg je het aan niemand....
je bent dan doodsbang!
en dat is iets wat blijft hangen....
de vrouwen die misbruikt/mishandelt worden, voelen zich zelf al schuldig....zonder dat ze er iets aan konden doen...
akkoord sommige vrouwen 'lokken' het misschien een beetje uit door hun kledij of verleiden en dan niet willen...
maar dan nog is dit geen reden om misbruikt/mishandelt te worden...
Angelita schreef:Hm in zekere zin vind ik wel dat ze het ''zelf'' doen. Ze doen het niet expres, dat geloof ik best, maar ja tegenwoordig kan je nou eenmaal niet in je BH en stringetje over straat want er zijn mensen die zich daardoor aangetrokken voelen, vooral omdat je daarmee ook uitstraalt dat je er wel zin in hebt.
Tegenwoordig werkt het niet zo dat je alles maar aan kunt trekken wat je wil, sommige kleding is nou eenmaal uitdagend en tegenwoordig kan dat niet. Face it, zou ik zeggen.
Nogmaals, ik vind niet dat ze het zelf doen, maar wel dat ze zichzelf ervoor kunnen behoeden. Tuurlijk zijn zij niet degenen die fout zitten, maar ja aan degenen die wél fout zitten is helaas niet zoveel te doen (je kunt ze niet allemaal eruit plukken ofzo), dus daar zul je gewoon rekening mee moeten houden, heel simpel.
DeadxStar schreef:\Angelita schreef:Hm in zekere zin vind ik wel dat ze het ''zelf'' doen. Ze doen het niet expres, dat geloof ik best, maar ja tegenwoordig kan je nou eenmaal niet in je BH en stringetje over straat want er zijn mensen die zich daardoor aangetrokken voelen, vooral omdat je daarmee ook uitstraalt dat je er wel zin in hebt.
Tegenwoordig werkt het niet zo dat je alles maar aan kunt trekken wat je wil, sommige kleding is nou eenmaal uitdagend en tegenwoordig kan dat niet. Face it, zou ik zeggen.
Nogmaals, ik vind niet dat ze het zelf doen, maar wel dat ze zichzelf ervoor kunnen behoeden. Tuurlijk zijn zij niet degenen die fout zitten, maar ja aan degenen die wél fout zitten is helaas niet zoveel te doen (je kunt ze niet allemaal eruit plukken ofzo), dus daar zul je gewoon rekening mee moeten houden, heel simpel.
Hier ben ik het echt totaal niet mee eens
Je kunt je daarvoor NOOIT maar dan ook NOOIT behoeden!
Denk je nou echt dat alleen vrouwen/meisjes verkracht worden die in een kort rokje e.d. lopen?
Dus jij zegt, dat als je in een rokje loopt, dat je daarmee uitstraalt dat je 'wel zin hebt'?
Waar slaat dat op![]()
Kijk je geen tv? Lees je geen krant? Er worden genoeg meisjes verkracht/ontvoerd etc, die toch echt in normale kleding lopen.
Spijkerbroek, jas etc.
Enne, wie heeft het over in je bh&string de straat op?Erg overdreven vind je niet?
Bepaalde mensen zouden ook gewoon met hun handjes van anderen af kunnen blijven, zo simpel is het!
Kom op zeg, een beetje rekening gaan houden met idioten die hun handjes niet thuis kunnen houden??
Straks ga je nog roepen dat je dan maar een of andere zak aan moet trekken, zodat je niets van vrouwelijke vormen ziet
MMares schreef:JessAnd Hope...dat zei ik toen ook...
maar eens het gebeurd is kan je daar zodanig door gekraakt zijn, dat je de moed niet hebt om er iets aan te doen...
ik zeg duidelijk kan...er zijn gelukkig wel vrouwen die er wel iets aan doen zoals Wildgirl...zij heeft de moed gehad om een klacht in te dienen...ik had die moed niet....ik kon er toen niet over praten en nu nog steeds heb ik het er moeilijk mee
wel heb ik degene die mij vanalles heeft aangedaan het een keer 'betaald gezet', vanaf dan was het ook gedaan...hij weet nu goed genoeg dat hij het niet meer moet proberen...
na dit voorval ben ik gevechtsport gaan doen om me te leren verdedigen, maar ik geloof dat je in zon situatie toch alles vergeet wat je toen geleerd hebt...maar misschien als ik eerder die gevechtsport had gedaan, dat het niet gebeurd was, maar dat weet ik niet met zekerheid.
zeg nooit nooit....maar hopelijk maak je zoiets nooit mee...
Wildgirl: heeft de politie eigenlijk iets met je aanklacht gedaan? ik bedoel hebben ze de persoon die je mishandeld/misbruikt heeft gevonden en gestraft?
Hier bij ons word daar eerlijk gezegd heel weinig aan gedaan spijtig genoeg
Citaat:Mishandelde en misbruikte vrouwen doen het zichzelf aan. Als ze geen aangifte doen is het blijkbaar zo erg nog niet
Ayasha schreef:Kil?Wat dacht je van verstandig/sterk?
Omdat je je niet laat af slaan omdat een ander idioot doet als die dat niet mag ben je kil?