Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:00

ik weet dat ik het mezelf niet mag verwijten, maar onbewust doe ik dat toch....
het verwijten naar mezelf toe is wel al geminderd oor het vele praten met mijn huidige vriend...
hij begrijpt me, luisterd naar me en helpt waar mogelijk...

het verwijt naar mezelf komt omdat ik mijn intuitie toen niet gevolgd heb, en nu heb ik daar spijt van...
dus nooit zal ik mijn intuitie negeren...ik vertrouw erop...

ik heb nu (na 6 jaar) eindelijk weer wat meer zelfvertrouwen dankzij mijn vriend (door zijn vele luisteren, steunen en helpen) en doordat ik door mijn sport (tae kwondo) voor mezelf meer durf opkomen...

ik heb gezegd dat ik niet meer bang wil zijn, ik ben natuurlijk nog steeds bang, maar mannen die te dicht bij me komen wanneer ik dat niet wil, waarschuw ik nu...

en door mijn intuitie heb ik al enkele nare situaties weten voorkomen...dus, ik vertrouw echt wel op mijn intuitie in het vervolg...

Ayasha
Blogger

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:05

Eigenlijk zou je jezelf niets moeten verwijten maar net trots zijn, je bent er uit gekomen en je hebt geleerd! Weet je hoeveel vrouwen gewoon niet leren uit zulke situaties? Er kapot aan gaan en zichzelf niet meer vertrouwen?
Jij hebt geleerd!! Je hebt durven leren... :) Zeker in zo'n gevoellig iets is dat echt iets om trots op te zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:06

jasmijn78 schreef:
Als het gaat om onze westerse cultuur... Dan is de vrouw gelijk aan de man en in basis hebben wij allemaal dezelfde rechten en mogelijkheden. Vouwen kunnen hier zelfstandig en (financieel)onafhankelijk leven. Dat is een recht, maar daarbij horen ook plichten. Als je als vrouw zelfstandig en (financieel) onafhankelijk wil zijn zul je daarvoor wat moeten ondernemen (werken, school etc). Als je die plichten niet wilt dragen, dan kom je als vrouw in een afhankelijke positie terecht. Afhankelijk van een man, van instanties etc. Dan laat je dus anderen over je eigen leven beslissen.

Ik denk dat heel veel mensen vergeten dat vrouwen in ons land pas sinds 1922 kiesrecht hebben. Dus pas 90 jaar. Zo geëmancipeerd is onze Westerse wereld echt nog lang niet. Emancipatie is een proces van vele generaties.
In veel andere culturen heeft de emancipatie nog geen stem gekregen of slechts beperkt.
Daar gaan nog heel wat generaties overheen, voordat er een stem van emancipatie gaat klinken. Dat kan je niet zomaar even afdwingen met onze Westerse bril op.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:12

Ayasha schreef:
Eigenlijk zou je jezelf niets moeten verwijten maar net trots zijn, je bent er uit gekomen en je hebt geleerd! Weet je hoeveel vrouwen gewoon niet leren uit zulke situaties? Er kapot aan gaan en zichzelf niet meer vertrouwen?
Jij hebt geleerd!! Je hebt durven leren... :) Zeker in zo'n gevoellig iets is dat echt iets om trots op te zijn.

bedankt...
ja in zekere zin heb ik iets geleerd...maar spijtig genoeg heb ik het wel eerst moeten ondervinden..

ik heb me wel een beetje 'getroost' dat toen het met een goede vriendin van mij dreigde mis te gaan, ik het op tijd gezien heb en heb kunnen ingrijpen vooraleer er iets gebeurd was...

ik probeer het voorval te relativeren en het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben (heeft mijn vriend me doen inzien) en ik moet daar trots op zijn...

één ding is zeker, ik laat het nooit meer zo ver komen en als ik iemand zie die schijnbaar door dezelfde situatie gaat als ik toen, probeer ik te helpen zo goed als mogelijk...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:53

MMares schreef:
absolutt niet mee eens...
je kiest er toch niet voor om misbruikt of mishandelt te worden...
het is makkelijk om te zeggen 'als dit mij overkomt zou ik aangifte doen'...tot de moment daar is...
je durft inderdaad niet uit angst voor erger...
je kan hier alleen over oordelen als je het zelf hebt meegemaakt...en geloof me, dan zeg je het aan niemand....
je bent dan doodsbang!
en dat is iets wat blijft hangen....
de vrouwen die misbruikt/mishandelt worden, voelen zich zelf al schuldig....zonder dat ze er iets aan konden doen...

akkoord sommige vrouwen 'lokken' het misschien een beetje uit door hun kledij of verleiden en dan niet willen...
maar dan nog is dit geen reden om misbruikt/mishandelt te worden...

Wil je niet iedereen over één kam scheren?
Ik heb wél aangifte gedaan en die was idd pittig, duurde 13 uur.....
Ook ik voelde de dreiging, was doodsbang en sliep niet meer maar dat is géén reden om geen aangifte te doen, hulp te zoeken etc.
Ik kan echt heel slecht tegen mensen die dit zeggen en dus maar in de slachtofferrol duiken.....

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:59

@ Wildgirl: ik scheer niet iedereen over één kam...
ik vertelde alleen maar mijn standpunt...
ik heb bewondering voor de mensen die het wel durven aanpakken en aangifte durven doen...zoals jij
ik wou dat ik toen de moed had om er iets aan te doen...maar die had ik niet.
en ik ben waarschijnlijk niet de enige...en dat begrijp ik...

nog maar eens, ik duik niet in de slachtofferrol...ik was ook een slachtoffer...dus verwijt mij dat aub niet...
ik heb het mezelf al lang genoeg verweten dat ik niets deed, geen aangifte deed of het aan niemand vertelde...maar ik was jong, naief en doodsbang en dacht het juiste te doen...
inderdaad niet het geval....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:48

Hm in zekere zin vind ik wel dat ze het ''zelf'' doen. Ze doen het niet expres, dat geloof ik best, maar ja tegenwoordig kan je nou eenmaal niet in je BH en stringetje over straat want er zijn mensen die zich daardoor aangetrokken voelen, vooral omdat je daarmee ook uitstraalt dat je er wel zin in hebt.

Tegenwoordig werkt het niet zo dat je alles maar aan kunt trekken wat je wil, sommige kleding is nou eenmaal uitdagend en tegenwoordig kan dat niet. Face it, zou ik zeggen. :)

Nogmaals, ik vind niet dat ze het zelf doen, maar wel dat ze zichzelf ervoor kunnen behoeden. Tuurlijk zijn zij niet degenen die fout zitten, maar ja aan degenen die wél fout zitten is helaas niet zoveel te doen (je kunt ze niet allemaal eruit plukken ofzo), dus daar zul je gewoon rekening mee moeten houden, heel simpel.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:51

dat kan niet alleen tegenwoordig niet...
dat kon vroeger helemaal niet

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:08

Vaak zegt de politie zelf ook al dat je de moeite van aangifte beter kan besparen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:48

Angelita schreef:
Hm in zekere zin vind ik wel dat ze het ''zelf'' doen. Ze doen het niet expres, dat geloof ik best, maar ja tegenwoordig kan je nou eenmaal niet in je BH en stringetje over straat want er zijn mensen die zich daardoor aangetrokken voelen, vooral omdat je daarmee ook uitstraalt dat je er wel zin in hebt.

Tegenwoordig werkt het niet zo dat je alles maar aan kunt trekken wat je wil, sommige kleding is nou eenmaal uitdagend en tegenwoordig kan dat niet. Face it, zou ik zeggen. :)

Nogmaals, ik vind niet dat ze het zelf doen, maar wel dat ze zichzelf ervoor kunnen behoeden. Tuurlijk zijn zij niet degenen die fout zitten, maar ja aan degenen die wél fout zitten is helaas niet zoveel te doen (je kunt ze niet allemaal eruit plukken ofzo), dus daar zul je gewoon rekening mee moeten houden, heel simpel.

Hier ben ik het echt totaal niet mee eens :n

Je kunt je daarvoor NOOIT maar dan ook NOOIT behoeden!
Denk je nou echt dat alleen vrouwen/meisjes verkracht worden die in een kort rokje e.d. lopen?
Dus jij zegt, dat als je in een rokje loopt, dat je daarmee uitstraalt dat je 'wel zin hebt'?
Waar slaat dat op :+

Kijk je geen tv? Lees je geen krant? Er worden genoeg meisjes verkracht/ontvoerd etc, die toch echt in normale kleding lopen.
Spijkerbroek, jas etc.

Enne, wie heeft het over in je bh&string de straat op? :') Erg overdreven vind je niet? _O-

Bepaalde mensen zouden ook gewoon met hun handjes van anderen af kunnen blijven, zo simpel is het!
Kom op zeg, een beetje rekening gaan houden met idioten die hun handjes niet thuis kunnen houden??

Straks ga je nog roepen dat je dan maar een of andere zak aan moet trekken, zodat je niets van vrouwelijke vormen ziet :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 01:40

Ik denk dat de meeste hier voorbij gaan aan wat er aan vooraf gebeurd.

Ík zal nooit slachtoffer worden van een loverboy
Ík zal nooit uitgescholden worden door mn vriend/man
Ík zal nooit fysiek mishandeld worden door mn vriend/man
Ík zal nooit mentaal mishandeld worden door mn vriend/man

En waarom niet? Puur omdat ik het niet pik dat iemand me uitscheld/mishandeld. Mn ex heeft 1x lopen schelden toen ie pissig was, die ging diezelfde avond nog naar zn moer toe om af te koelen. Ben je helemaal bedonderd! Je gaat je moeder maar uitschelden/mishandelen, maar niet mij.

En geloof me, ik heb het nodige zelf meegemaakt waar ik gewoon niks tegen kón doen.
Helaas is het zo dat de meiden/vrouwen die dit overkomt niet zo sterk in hun schoenen staan. En dit komt dus door een hele voorgeschiedenis.
Het is heus niet zo dat een zelfstandige, zelfbewuste vrouw die vol zelfvertrouwen zit ineens mishandelt word. :n
Het zijn diegene die zich altijd 'te min' hebben gevoeld en ineens de volle aandacht krijgen, das leuk... das genieten... totdat het ineens omslaat en ze er al afhankelijk van zijn.

Dus nee, ik vind niet dat je kan zeggen dat het iemands eigen schuld is. Aan de ene kant kan je zeggen: je kan zelf kiezen om aangifte te doen/weg te lopen, maar aan de andere kant weet ieder wel nadenkend mens dat dit niet iets is wat je 'even' doet.
En als je dan al niet zo sterk in je schoenen staat....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:25

@ Jessandhope, goed dat je zo krachtdadig bent maar zeg nooit nooit....
Ik zei een paar jaar geleden precies hetzelfde, totdat je op het bureau een verklaring zit af te geven en je realiseert wat er aan de hand is.....en dat het dus óók JOU kan overkomen....
Want geloof me, als je bijna stikt of er staat een pistool op je hoofd....dan ga ook jij door je knieen, ik hoop echter voor je dat je nooit in zo'n situatie hoeft te komen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:28

@Wildgirl: op het moment dat ie een pistool tegen mn kop zou drukken dan hou ik me wel even koest ja. Maar ééns slaapt hij :j En dat heb ik altijd gezegd, ook tegen mn vriendjes, 'let op, als me iets flikt... ééns slaap je!'
En alstie dan slaapt krijgtie toch wel zo'n gigantische rotklap met een gietijzeren koekenpan... Ga nou toch gauw weg! Wie ik hij dan om mij dat aan te doen :n Nee sorry, maar ik zie het niet gebeuren dat iemand dat bij mij flikt.
Of misschien wel, éénmalig... want denk maar niet dat ie de kans krijgt om het een tweede keer te doen!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:36

JessAnd Hope...dat zei ik toen ook...
maar eens het gebeurd is kan je daar zodanig door gekraakt zijn, dat je de moed niet hebt om er iets aan te doen...
ik zeg duidelijk kan...er zijn gelukkig wel vrouwen die er wel iets aan doen zoals Wildgirl...zij heeft de moed gehad om een klacht in te dienen...ik had die moed niet....ik kon er toen niet over praten en nu nog steeds heb ik het er moeilijk mee

wel heb ik degene die mij vanalles heeft aangedaan het een keer 'betaald gezet', vanaf dan was het ook gedaan...hij weet nu goed genoeg dat hij het niet meer moet proberen...

na dit voorval ben ik gevechtsport gaan doen om me te leren verdedigen, maar ik geloof dat je in zon situatie toch alles vergeet wat je toen geleerd hebt...maar misschien als ik eerder die gevechtsport had gedaan, dat het niet gebeurd was, maar dat weet ik niet met zekerheid.

zeg nooit nooit....maar hopelijk maak je zoiets nooit mee...

Wildgirl: heeft de politie eigenlijk iets met je aanklacht gedaan? ik bedoel hebben ze de persoon die je mishandeld/misbruikt heeft gevonden en gestraft?
Hier bij ons word daar eerlijk gezegd heel weinig aan gedaan spijtig genoeg

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:45

ik vind het ook nogal hard, zelf ben ik 4 jaar misbruikt wekelijks, ik deed er alles aan om niet aantrekkelijk over te komen, wijde kleren alles laten lubberen er was niks van mijn lichaam te zien, sterker nog toen ik voor het eerst mijn verhaal durfde te vertellen aan daders zoon heeft die mij ook gepakt, ik heb na 5 jaar pas aangifte gedaan , het had tijd nodig om het van schaamte en verdriet naar "woede"om te zetten, en zo een verhoor is echt geen pretje, alles bij naam tot in detail, bewijs het maar,het grootste geluk was dat ik 2 geweldige rechercheurs had want daar zit heel veel verschil in!ik heb mijn gelijk gekregen daar ben ik blij om, nu gebeurd het door hun 2 niet meer bij andere , daar heb ik het voor gedaan maar voor de rest de pijn blijft hoor en dagelijks word je er mee geconfronteerd!

Moet wel toegeven heel lang ben ik kwaad geweest op meisjes/vrouwen die expres mannen uitdaagde, dat kwam omdat mijn dader altijd zei hun g..len mij op maar jij moet blij zijn dat ik jou pak voor de daad.

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:50

JessAndHope jij zegt dat je sterk in je schoenen staat, ik vooraf ook, 100% mij gebeurde het niet, maar als ze je om welke rede dan ook in de macht hebben , je kapot maken hoe dan ook, vernederen, manipuleren , zeg nooit nooit, ik hoop echt dat het ons geen van alle nog of ooit zal overkomen, maar helaas is een rotte wereld

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:21

En daar gaat niks aan vooraf? Aan dat geweer tegen je hoofd?

Ze kunnen je enkel in hun macht hebben als jij hen die macht geeft. Ik doe niet aan stem verheffen en ik laat ook niemand toe dat ie zijn stem verheft. Een discussie doe je op een normale manier of niet. Ik ben meer dan eens bij mijn vriend vertrokken omdat ie zijn stem aant' verheffen was met de woorden "je laat me maar weten wanneer je kalm bent! :wave:" dus laat staan dat ie het moest riskeren van zelfs maar te schelden. Dat sta ik niet toe. Ik zeg niet dat ik nooit op het bureau zal zitten omdat eentje me in elkaar slaat/bedreigt. Dat kan iedereen overkomen (je hoeft maar over straat te lopen bij wijze van spreken) maar langdurig mishandeld en vernederd worden? Neen, daar ben ik vrij zeker van dat ie daar heel vroeg voor mag op staan.

En ja, ben heus wel eens mensen tegen gekomen die het probeerde (manipuleren, vernederen) maar het is nog altijd aan jou of je ze der mee weg laat komen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:59

DeadxStar schreef:
Angelita schreef:

Hier ben ik het echt totaal niet mee eens :n

Je kunt je daarvoor NOOIT maar dan ook NOOIT behoeden!
Denk je nou echt dat alleen vrouwen/meisjes verkracht worden die in een kort rokje e.d. lopen?
Dus jij zegt, dat als je in een rokje loopt, dat je daarmee uitstraalt dat je 'wel zin hebt'?
Waar slaat dat op :+

Kijk je geen tv? Lees je geen krant? Er worden genoeg meisjes verkracht/ontvoerd etc, die toch echt in normale kleding lopen.
Spijkerbroek, jas etc.

Enne, wie heeft het over in je bh&string de straat op? :') Erg overdreven vind je niet? _O-

Bepaalde mensen zouden ook gewoon met hun handjes van anderen af kunnen blijven, zo simpel is het!
Kom op zeg, een beetje rekening gaan houden met idioten die hun handjes niet thuis kunnen houden??

Straks ga je nog roepen dat je dan maar een of andere zak aan moet trekken, zodat je niets van vrouwelijke vormen ziet :')
\

Ik zeg niet dat iedereen die verkracht word ook in korte rokjes loopt, ik heb het over meisjes die er bloot bij lopen en dan raar staan te kijken dat ze op zo'n manier aandacht krijgen van mannen. Dat is immers ook waar het in dit topic voornamelijk over gaat toch? ;)

Tuurlijk moeten mensen hun handen thuis houden, daar is geen discussie over mogelijk, maar die mensen zíjn er nou eenmaal wel. Je kunt wel blijven roepen dat je er zo bij mag lopen wánt anderen horen van je af te blijven, maar dat betekent niet dat mensen dat ook doen? Zo werkt het nou eenmaal niet. Dan zul je dus jezelf aan moeten passen om jezelf tot op zekere hoogte te beschermen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:25

MMares schreef:
JessAnd Hope...dat zei ik toen ook...
maar eens het gebeurd is kan je daar zodanig door gekraakt zijn, dat je de moed niet hebt om er iets aan te doen...
ik zeg duidelijk kan...er zijn gelukkig wel vrouwen die er wel iets aan doen zoals Wildgirl...zij heeft de moed gehad om een klacht in te dienen...ik had die moed niet....ik kon er toen niet over praten en nu nog steeds heb ik het er moeilijk mee

wel heb ik degene die mij vanalles heeft aangedaan het een keer 'betaald gezet', vanaf dan was het ook gedaan...hij weet nu goed genoeg dat hij het niet meer moet proberen...

na dit voorval ben ik gevechtsport gaan doen om me te leren verdedigen, maar ik geloof dat je in zon situatie toch alles vergeet wat je toen geleerd hebt...maar misschien als ik eerder die gevechtsport had gedaan, dat het niet gebeurd was, maar dat weet ik niet met zekerheid.

zeg nooit nooit....maar hopelijk maak je zoiets nooit mee...

Wildgirl: heeft de politie eigenlijk iets met je aanklacht gedaan? ik bedoel hebben ze de persoon die je mishandeld/misbruikt heeft gevonden en gestraft?
Hier bij ons word daar eerlijk gezegd heel weinig aan gedaan spijtig genoeg

Ik heb gedurende 6 maanden dagelijks de rechercheur van het onderzoek gebeld, de officier van justitie etc en uiteindelijk een rechtzaak afgedwongen.
Hierin heb ik gebruik gemaakt van mijn spreekrecht, 3 koppige rechter en ik had voor mijn gevoel gewonnen toen ik recht tegenover hem stond en hij mij aankeek en als eerste weg keek.
gelukkig was de rechter het met mij eens, schadevergoeding, 2 jaar cel met 2 jaar proeftijd, reclassering

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:26

@ ayasha, helaas....daar gaat niet altijd iets aan vooraf nee :n

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:27

Citaat:
Mishandelde en misbruikte vrouwen doen het zichzelf aan. Als ze geen aangifte doen is het blijkbaar zo erg nog niet

O ja, ik vond het geweldig mijn 6 jaar bij mijn ex vriend. Natuurlijk zei ik van te voren: ik zal me nooit laten slaan, mishandelen, beledigen..... Helaas, op een gegeven moment is er geen weg terug. je groeit er langzaamaan mee op. Op het begin lijkt het een 'ongelukje'Het eerste geweld waar je mee te maken krijgt en daarna zijn mooie woorden. Hoe hij het niet bedoeld heeft, dat jij zijn hele wereld ben en dat hij zonder jou niet kan en wil leven. Later zet hij die laatste woorden ook nog eens kracht bij door diverse keren te dreigen voor de trein of wat dan ook te springen. Dan moet je als 14 of 15 jarig meisje toch wel heel kil zijn als dat geen indruk op je maakt. Ik geloofde dus daadwerkelijk dat ik schuld zou hebben aan zijn dood als hij dit deed.
Maar het wordt steeds erger. Hij beslist wat je wel en niet mag doen. En hij is overal. Of mensen die jou verraden. Ik werd altijd in de gaten gehouden.
Nooit zal ik vergeten dat hij me van het strand sleurde. Hoe ik een hand vol zand in mijn mond gestopt kreeg. Nooit zal ik vergeten dat bijna niemand reageerde. De jongens die reageerde bereikte alleen een tegenover gesteld effect. Ik had namelijk in mijn ex zijn ogen dan wel wat met die jongens gehad. Thuis kreeg ik daar dubbel en dwars spijt van. Liever kreeg ik geen hulp. Als hij me aan mijn haren de kroeg uit sleurde, liet ik dit liever toe als dat iemand mij kwam helpen.
En de politie? Daar had ik niks aan. Die stuurde me op een cursus van het Riagg en op zelfverdediging. Alleen het Riagg nodigde mijn ex ook uit.... foute zet. Daar was ik de dupe van.
Hij wist altijd manieren om mij te chanteren. hij zou mijn familie wat doen, maakte dingen stuk van me, nam steeds meer vrijheid van me af.
Tot het moment dat ik samen met hem in 1 huis woonde. Ik was 20 en voor de buitenwereld was het allemaal goed. Ik woonde te ver van mijn ouders vandaan, had geen vervoer, zijn ouders hielden mij in de gaten en ik kon niet bellen. Hulp vragen durfde ik niet, uit schaamte. Want je laat je toch niet slaan, vernederen en dan ook nog eens bij hem blijven? Inderdaad vinden mensen het je eigen schuld. Hou je dan maar stil en doe maar alsof.
Gelukkig had dit verhaal een happy end. Van alle 'vrienden en kennissen' die bij ons over de vloer kwamen was er 1 niet onder de indruk van het machtsvertoon van mijn ex maar wel onder de indruk wanneer hij zag wat er gebeurde met mij. Door hem heb ik de stap durven nemen om weg te gaan (inmiddels ben ik al jaren gelukkig getrouwd met hem). Niet gemakkelijk wanneer je hem continu in je buurt voelt. Hele nachten stond hij achter mijn huis of bij mijn school. Hij was overal, dreigde zich van kant te maken (wat ik toen heb aangemoedigd om van hem af te zijn) Twee keer ben ik verhuisd en ik woon nu aan de andere kant van het land. Een vrijwillige beslissing, ik vind het heerlijk hier, maar wel een vluchtpoging.

Het zal mij nooit weer overkomen zeg ik nu. Maar zeg nooit nooit. Ik ben geen zwak persoon, ik durf voor me op te komen, weet wat ik wil en krijg veel voor elkaar. En toch ben ik er ooit in getrapt.....

Ik ben nu bijna 14 jaar verder maar krijg het nog steeds ijskoud als ik er over heb of schrijf.....
Laatst bijgewerkt door Napie op 22-10-10 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:30

Kil? :x Wat dacht je van verstandig/sterk? :? Omdat je je niet laat af slaan omdat een ander idioot doet als die dat niet mag ben je kil? :x

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:47

Wat als je jaren misbruikt bent door iemand van de kinderbescherming
Er melding van maakt maar niet wordt gelooft omdat deze man zoiets niet doet omdat hij zo'n goede naam heeft en er nooit eerde klachten zijn geweest
Jaren later aangifte doet wat ook een hel is
Dit uitdraait op een rechtzaak
Maar ook hier wordt je bijna lettelijk als leugenaar uit gemaakt
Want iemand die voor de kinderbescherming werkt doet zoiets toch niet
Zal het zelf wel als 12 jarig meisje hebben uitgelokt

Je snapt natuurlijk wel dat ik flink baal van zo'n stelling
En het vertrouwen om aangifte te doen 0,0 is als je voor leugennaar wordt uit gemaakt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:55

Ayasha schreef:
Kil? :x Wat dacht je van verstandig/sterk? :? Omdat je je niet laat af slaan omdat een ander idioot doet als die dat niet mag ben je kil? :x

Ik ben het helemaal met jou eens Ayasha. :j
Je bent niet kil als je zegt 'nou dan spring je lekker voor die trein, maar je hebt mij niet uit te schelden', dat is voor jezelf opkomen namelijk.
En als iemand ook maar 1 vinger naar me durft uit te steken en daarna met zoete woordjes komt.... nee sorry, daar trap ik niet in.
Het feit dat ik toen het schelden 1x heb geaccepteerd van mn toemalige vriend, was omdat ik zwanger van hem was, maar heb hem
duidelijk gemaakt dat ie dat geen tweede x hoefde te flikken.... het is ondertussen mn ex...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:18

ik heb het topic niet helemaal gelezen, mede omdat ik "bang" ben dat er dingen staan die mij heel veel pijn gaan doen.

Hier meld zich dus een vrouw die 10 jaar mishandeld is op alle punten (sexueel, lichamelijk en geestelijk). Ik ging de relatie in als volwassen vrouw van 26 jaar, ik kwam eruit als een kleuter van 4 jaar die niet meer zelfstandig kon zijn (dacht ik).
Waarom ga je niet weg? De welbekende vraag uiteraard, maar wat doe jij als er gezegd wordt: "waar jij je ook verstopt, onder welke steen je ook kruipt, ik weet je te vinden en ik maak je af". Plus daarbij werd ik dus onmondig gemaakt, ik mocht niks meer zelfstandig en mij werd duidelijk gemaakt dat ik ook niks meer zelfstandig kon. Ik was totaal afhankelijk van die vent, hij maakte de dienst uit, deed ik niet wat hij zei dan wist ik de consequenties.

Ik ben uiteindelijk na bijna 10 jaar (9 jaar en 9 maanden) gevlucht, ik ben 's morgens in alle vroegte in de auto gestapt met mede nemen van 3 katten, wat kleding en de opleiding waar ik op dat moment mee bezig was. Ik ben naar de andere kant van Nederland gevlucht, heb omwegen gemaakt en heb zijn auto op een plek gezet die niet op de route lag.

Ik ben nu weer gelukkig, het heeft lang geduurd, ja ik heb het zelf gedaan, want ik heb voor die vent gekozen. Maar zoiets begint niet direct, het sluimert erin en voor je het weet zit je in dat web en kan je geen kant meer op ;(

Ik heb nog jaren over mijn schouder gekeken, ik ben 29 oktober precies 7 jaar weg, ik ben ook weer terug in mijn geboorte regio. En nog zijn er dingen die ik niet op het internet durf te plaatsen, stel je voor dat hij het leest.................. ik heb levenslang en hij? Hij heeft na mij minimaal nog 2 vrouwen zo behandeld, met eentje heb ik zelfs goed contact.

Oja en aangifte doen? dat was een lachertje, 1 keer is er politie bij gekomen en die vroegen of ik aangifte wilde doen, ze vertelden er gelijk bij dat ik er goed over na moest denken, want hij zou na een uur weer buiten staan. Nou heb het maar niet gedaan, wist dat als ie terug zou komen dat ik het weer kon bezuren.