Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:42

kanniet schreef:
Hoe vind je dan dat voor veel moslims de niet-moslims haram genoemd worden? Is dat ook bewust kwetsend volgens jou? Of dat de islam zegt dat vrouwen de helft waard zijn van mannen, en dat bovendien moslims dat, in en buiten nederland, ook nog toepassen?

Vind ik net zo goed kwetsend, en ook niet van veel respect getuigen.

Doe mij eens een quote uit de Koran waar staat dat een vrouw de helft waard is van een man, trouwens?

@ Jan: ik ben zeker blij dat ik die verantwoording niet heb, het is maar goed dat mensen dat werk doen, die ook echt weten wat ze doen, niet? Het zal ongetwijfeld waar zijn, hoor, dat dat goed getoetst is, dan kun je stellen dat meneer Wilders heel knap op het randje balanceert van wat mag en kan. Sommige mensen kunnen dat: je kunt moreel onmogelijk verantwoorden wat ze doen, en ook ethisch is het niet te verdedigen, maar ze maken handig gebruik van de mazen van de wet. Dan mijn complimenten voor Wilders zijn kennis van de wet, die is ongetwijfeld uitstekend.
Voor zijn ethiek geen complimenten van mij. Als de wet meer zou toestaan, zou Wilders daar ongetwijfeld gebruik van maken, wat bewijst dat hij geen ethiek heeft. Hij houdt alleen goed rekening met de pakkans.

Snoevie

Re: Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:46

naar wat ik begrepen heb staat het niet in de koran dat de vrouw minder waard is als de man,maar de manier waarop veel mannen met hun vrouw omgaan is wel veelzeggend.
goed,nu geldt dat natuurlijk niet alleen maar voor moslims,maar het valt wel op

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:47

Snoevie schreef:
ik zeg toch ook dat iemand geittenneuker noemen te ver gaat..............wat moet ik er verder nog over zeggen?

Niks?

Ik vind alleen zelf geitenneuker niets met een moslim te maken hebben, ik vind het woord stom. Da's alles.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:48

oh zo,ja dat ben ik met je eens. het is gewoon een stom scheldwoord. ik dacht aan je reactie te lezen dat ik niet goed genoeg had benadrukt dat het een belachelijk scheldwoord is,sorry :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:49

Yamcha schreef:
Doe mij eens een quote uit de Koran waar staat dat een vrouw de helft waard is van een man, trouwens?

Dat is de Sharia.
In die tijd was de vrouw niets waard en om haar toch rechten te geven op bijv. erfenis, maar ook in getuigenissen, heeft zij de helft van de waarde (zo uit mijn hoofd, kan ook met erfenissen 1/3 zijn) gekregen.
1 op 1 was waarschijnlijk net iets té geemancipeerd voor die tijd :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:50

Snoevie schreef:
oh zo,ja dat ben ik met je eens. het is gewoon een stom scheldwoord. ik dacht aan je reactie te lezen dat ik niet goed genoeg had benadrukt dat het een belachelijk scheldwoord is,sorry :P

Je hoeft geen sorry te zeggen. Ik dring nou eenmaal graag mijn mening op :Y) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:26

:')

Nicole :')

En Thanks.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:35

Yamcha schreef:
kanniet schreef:
Hoe vind je dan dat voor veel moslims de niet-moslims haram genoemd worden? Is dat ook bewust kwetsend volgens jou? Of dat de islam zegt dat vrouwen de helft waard zijn van mannen, en dat bovendien moslims dat, in en buiten nederland, ook nog toepassen?

Vind ik net zo goed kwetsend, en ook niet van veel respect getuigen.

@ Jan: ik ben zeker blij dat ik die verantwoording niet heb, het is maar goed dat mensen dat werk doen, die ook echt weten wat ze doen, niet? Het zal ongetwijfeld waar zijn, hoor, dat dat goed getoetst is, dan kun je stellen dat meneer Wilders heel knap op het randje balanceert van wat mag en kan. Sommige mensen kunnen dat: je kunt moreel onmogelijk verantwoorden wat ze doen, en ook ethisch is het niet te verdedigen, maar ze maken handig gebruik van de mazen van de wet. Dan mijn complimenten voor Wilders zijn kennis van de wet, die is ongetwijfeld uitstekend.
Voor zijn ethiek geen complimenten van mij. Als de wet meer zou toestaan, zou Wilders daar ongetwijfeld gebruik van maken, wat bewijst dat hij geen ethiek heeft. Hij houdt alleen goed rekening met de pakkans.

Ach kom, we weten allemaal dat het gros van de mannelijke moslims de vrouw véél minder waard vindt en vrouwen ook zo behandelen. Westerse vrouwen én moslima's. Als je daar een quote uit de Koran voor nodig hebt dan moet je je sowieso eerst eens goed in de Islam verdiepen voordat je aan dergelijke discussies deelneemt. Sorry als dit naar overkomt, is niet mijn bedoeling, maar dan heb je imo gewoon niet veel kennis van waar je over spreekt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:52

Angelita: maar het is wel de mannige (menselijke) interpretatie he. Het is niet zo dat de Koran ergens zegt dat een vrouw minder waard is (integendeel eigenlijk).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:54

maar hoe komt het dan dat het binnen de Islamitische wereld dan toch zoveel gebeurd,vraag ik me weleens af

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:55

Nicolletje schreef:
Yamcha schreef:

Dat is de Sharia.
In die tijd was de vrouw niets waard en om haar toch rechten te geven op bijv. erfenis, maar ook in getuigenissen, heeft zij de helft van de waarde (zo uit mijn hoofd, kan ook met erfenissen 1/3 zijn) gekregen.
1 op 1 was waarschijnlijk net iets té geemancipeerd voor die tijd :+

Sorry, is inderdaad de sharia, helaas bijna onlosmakelijk verbonden met de Islam.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:58

Geen idee, dat is dat geloof-dingetje denk ik.
Wij deden het vroeger ook in Nederland.

Geleerden zitten gebogen over de bijbel of koran of overleveringen en halen daar hun waarheid uit. Meestal zijn die geleerden toevallig mannen en komt het ze toevallig goed uit ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:01

haha ja oke dat is ook weer een goed punt :P

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:53

Nicolletje schreef:
Geen idee, dat is dat geloof-dingetje denk ik.
Wij deden het vroeger ook in Nederland.

Geleerden zitten gebogen over de bijbel of koran of overleveringen en halen daar hun waarheid uit. Meestal zijn die geleerden toevallig mannen en komt het ze toevallig goed uit ook.

Daar is niets toevallig aan, Nicolletje.
Het zijn bijna altijd mannen die vrouwen onderdrukken, en dat wij als mensen nog steeds toestaan dat dit gebeurt omdat zogenaamde heilige boeken dat voorschrijven, bewijst dat we nog heel veel te leren hebben.
Geloof is een bron van oorlog, geweld en onderdrukking. Als het geloof niet zou bestaan zou de mensheid er een stuk vrediger voor staan.
Misschien is geloof wel het grootste kwaad dat we kennen. Het wakkert haat en onderdrukking van allerlei groepen aan. Bijna iedere gelovige heeft wel een hekel aan, of keurt onderdrukking goed van, homo's, vrouwen, anders gelovigen of zelfs alle drie tegelijk.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:56

Bijna iedere gelovige? Dit is weer een welles-nietus discussie. Er is geen manier om het aan te tonen denk ik. Maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik denk dat het geloof aan het veranderen is, allang veranderd is, al sinds de verlichting. Ik denk dat zeker niet bijna iedere gelovige dat goed keurt. Ik denk dat het gebeurd indd, maar het is zeker geen regel.

Ik vind niet dat je geloof zo kunt bestempelen. Geloof is misschien in veel zaken misbruikt om haat te verantwoorden. Maar geloof brengt ook hele mooie dingen tot stand. Om te zeggen dat geloof de veroorzaker is van haat en onderdrukking gaat mij echt veelste ver.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:19

Krips schreef:
al sinds de verlichting.

Ja zeker weten :j alleen de Islam kent geen verlichting en dat botst nu.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:00

Die verlichting is naar mijn mening op dit moment aan de gang. Dat zie je nu al gebeuren. En dat een geloof een ander 'traject' doorloopt dan een ander geloof maakt het nog niet minder, slechter of wat dan ook. Het is gewoon anders. Er is niet maar één weg naar een hervorming van geloof.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:03

Ik heb net gekeken naar "uitgesproken". Thema: Christelijke asielzoekers in asielzoekerscentra worden (oa met de dood) bedreigd en mishandeld door mede-asielzoekers die de Islam aanhangen. Hoever moet het nog komen in Nederland, Christenen voor de tweede keer op de vlucht voor Islam -nog erger, voor Islamieten die hier asiel aanvragen. Van verlichting is nog te weinig te merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:22

De mens zelf is de oorzaak van onderdrukking en haat en oorlog. Soms misbruiken ze daar het geloof voor, soms geld, soms beide...... soms komt een verkeerde uitleg toevallig heel erg goed uit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:30

kanniet schreef:
Ik heb net gekeken naar "uitgesproken". Thema: Christelijke asielzoekers in asielzoekerscentra worden (oa met de dood) bedreigd en mishandeld door mede-asielzoekers die de Islam aanhangen. Hoever moet het nog komen in Nederland, Christenen voor de tweede keer op de vlucht voor Islam -nog erger, voor Islamieten die hier asiel aanvragen. Van verlichting is nog te weinig te merken.

Ja verschrikkelijk, ik heb dat al heel vaak aangehaald hier.
Hun hele familie uitgemoord door moslims, worden ze hier weer bedreigd.
Ik noem dat in mijn hoofd 'de vergeten allochtonen' omdat we bij allochtonen vooral aan moslims denken tegenwoordig.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:50

Ik heb het ook gezien zojuist omdat de CU er kamervragen over heeft gesteld.
Echt een schande, maar het is een van de bouwstenen die het plaatje steeds duidelijker zichtbaar maken voor iedereen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:32

Als deze imam trouwens zijn "vergoeding" vanwege het portretrecht toegewezen krijgt staat dan niet heel nederland op zijn kop? Hoeveel zou Wilders dan kunnen gaan eisen van velen? En al die anderen die meerdere keren in het nieuws komen?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:35

babbii_lief schreef:
Ik vind het goed dat dit gebeurd.
En waarom geert wilders mag ook niet alles zeggen mensen beledigen enz. Dat doet ie wel en het word geaccepteerd.
Nou deze keer niet. Maar wat ik kan herinneren heeft wilders het andersom ook een keer gedaan. Omdat ze hem beledigden enz. Dan staat ie in zijn gelijk en nu dat het andersom is kan het niet en is het belachelijk. Nou ik hoop dat wilders verliest.

Mee eens, en ik vind dit zeker geen misbruik maken van ons rechtssysteem.
Dagelijks klagen zoveel mensen een ander aan omdat ze zich beledigd, gediscrimineerd e.d. voelen.

Ik vind het een domme zet van de imam, maar vind het ook begrijpelijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:56

Correct is correct, en incorrect is incorrect.
Wilders heeft nog nooit iemand aangeklaagd wegens belediging!
Wel wegens bedreiging, dat is een heel ander verhaal.