kanniet schreef:Hoe vind je dan dat voor veel moslims de niet-moslims haram genoemd worden? Is dat ook bewust kwetsend volgens jou? Of dat de islam zegt dat vrouwen de helft waard zijn van mannen, en dat bovendien moslims dat, in en buiten nederland, ook nog toepassen?
Vind ik net zo goed kwetsend, en ook niet van veel respect getuigen.
Doe mij eens een quote uit de Koran waar staat dat een vrouw de helft waard is van een man, trouwens?
@ Jan: ik ben zeker blij dat ik die verantwoording niet heb, het is maar goed dat mensen dat werk doen, die ook echt weten wat ze doen, niet? Het zal ongetwijfeld waar zijn, hoor, dat dat goed getoetst is, dan kun je stellen dat meneer Wilders heel knap op het randje balanceert van wat mag en kan. Sommige mensen kunnen dat: je kunt moreel onmogelijk verantwoorden wat ze doen, en ook ethisch is het niet te verdedigen, maar ze maken handig gebruik van de mazen van de wet. Dan mijn complimenten voor Wilders zijn kennis van de wet, die is ongetwijfeld uitstekend.
Voor zijn ethiek geen complimenten van mij. Als de wet meer zou toestaan, zou Wilders daar ongetwijfeld gebruik van maken, wat bewijst dat hij geen ethiek heeft. Hij houdt alleen goed rekening met de pakkans.