Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Ik vind het ook een naar gezicht en ben blij dat het in Nederland verboden wordt. Zelfs Femke Halsema vindt dat nu ook. Het moet niet gekker worden.
Een boerka is een uiting van extremisme, en iedere vorm van extremisme moet tegengegaan worden.
Het feit dat er een half miljoen moslima's zijn in Nederland en er maar een paar honderd een boerka dragen, is op zich al een bewijs van de extremiteit van deze kleding.
Electra63 schreef:Privacy bestaat al niet meer in Nederland.
D.m.v. je pin-gedrag/mobiele telefoon/internet is al heel veel te achterhalen door de overheid, als het nodig is.
Verplicht legitimeren, camera's op straat.
En nu dan burka-verbod en later misschien hooddoek-verbod.
Alleen de grote criminelen zijn wel zo slim dat ze niet snel achterhaald kunnen worden.
Nicolletje schreef:Nee ze droegen geen burka. Maar ik zei: als er een persoon in burka toegang tot het bedrijf zou willen zou ik me daar niet prettig bij voelen.
Waarop jij antwoordde met: dan zitten wij anders in elkaar.
Waarop ik reageerde
Cyn_ schreef:Daarom zeg ik ben benieuwd wat er nog meer komt.
Sowieso al vingerafdrukken op ID, ook een stukje vrijheid/privacy die je opgeeft.
Heb je geen eens last van, maar denk dat je toch wel bewust moet worden van alle veiligheidsregels mbt vrijheid.
verootjoo schreef:Waarom geef je vrijheid op als je een vingerafdruk op je paspoort laat zetten, en wat is er privé aan een vingerafdruk![]()
Ik denk zeker dat we er bewust van moeten zijn ja... Van mij mogen er nog wel strengere veiligheidseisen komen
Nicolletje schreef:verootjoo schreef:Waarom geef je vrijheid op als je een vingerafdruk op je paspoort laat zetten, en wat is er privé aan een vingerafdruk![]()
Ik denk zeker dat we er bewust van moeten zijn ja... Van mij mogen er nog wel strengere veiligheidseisen komen
Nou een hoop mensen hebben nog de 2e wereldoorlog in hun herinnering.
Of wat te denken van het communisme. Toen is er veel misbruik gemaakt van persoonlijke gegevens.
Het bleek achteraf bijvoorbeeld ook al gevaarlijk om die-en-die te kennen want dan bleek je staatsgevaarlijk.
Er was ooit een filmpje van. Eens kijken of ik dat kan vinden.
jantergouw schreef:Alane schreef:vwb crimineel gedrag: kun je ook wachten tot Carnaval, zijn er voldoende levensechte maskers te koop, doet een aanplakbaard ook wondreen, lang leve plastische chirurgie en vlucht het gemakkelijker in een broek dan in zo'n jurk tot aan de grond....
Dan hoeven we de wapenverkoop in Nederland ook niet te verbieden door de wet want in België kun je zo een wapen kopen.
En ook messen hoef je niet te verbieden op zak te hebben, want met een vork kun je ook iemand doden.
Booooo schreef:Heb niet heel het topic doorgelezen, maar dat verbod zouden ze hier ook moet invoeren..
Jeetje zeg, wat heb ik me rot geschrokken. Ik werkte in een schoenenzaak, en er werd achter me geroepen: 'Mevrouw'.. Dus ik draai om om de klant te helpen, staat er ineens zo'n man/vrouw (tja, je weet het niet) met zo'n boerka voor je neus! Ohhh god.. me hart zat in me keel.
Loop je vervolgens in de stad als 12 jarig meisje met je moeder, vliegen er 2 mensen met een boerka voorbij, jeeeej weer een hartverlamming.. pffff
Hoofddoeken hoeven dan weer niet verboden te worden in heel Nederland vind ik. In de klas kan ik me er wel iets bij voorstellen, nederlandse jongens/meisjes moeten ook hun pet af zetten..