Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:45

Privacy bestaat al niet meer in Nederland.
D.m.v. je pin-gedrag/mobiele telefoon/internet is al heel veel te achterhalen door de overheid, als het nodig is.
Verplicht legitimeren, camera's op straat.
En nu dan burka-verbod en later misschien hooddoek-verbod.

Alleen de grote criminelen zijn wel zo slim dat ze niet snel achterhaald kunnen worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:46

jantergouw schreef:
Ik vind het ook een naar gezicht en ben blij dat het in Nederland verboden wordt. Zelfs Femke Halsema vindt dat nu ook. Het moet niet gekker worden. _O-
Een boerka is een uiting van extremisme, en iedere vorm van extremisme moet tegengegaan worden.
Het feit dat er een half miljoen moslima's zijn in Nederland en er maar een paar honderd een boerka dragen, is op zich al een bewijs van de extremiteit van deze kleding.

Femke Halsema is altijd kritisch geweest naar de Islam. Ze is overigens altijd kritisch geweest naar alle geloofsovertuigingen. Ik snap niet waar de verbazing vandaan komt eerlijk gezegd. Iedereen vind toch dat vrouwen niet gedwongen moeten worden om een hoofddoek te dragen of geslagen mogen worden? Halsema kan Islam en dat alleen los zien en vervalt niet in one-liners, generalisatie en discriminatie. Ze is dus het bewijs dat kritisch zijn heel iets anders is. Misschien dat het daarom nooit is opgevallen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:49

Electra63 schreef:
Privacy bestaat al niet meer in Nederland.
D.m.v. je pin-gedrag/mobiele telefoon/internet is al heel veel te achterhalen door de overheid, als het nodig is.
Verplicht legitimeren, camera's op straat.
En nu dan burka-verbod en later misschien hooddoek-verbod.

Alleen de grote criminelen zijn wel zo slim dat ze niet snel achterhaald kunnen worden.

Dat doen we ook zelf hoor :j Lang leve hyves! We zetten massaal en met zn allen prive gegevens op internet.
En dan klagen dat we een vingerafdruk moeten afgeven?
Nou, ik kan je zeggen. Ze mogen alle 10 mn vingerafdrukken, mn detal-records, dna en teenafdrukken. Ze mogen
op iedere hoek van de straat een camera ophangen, want ik heb niks te verbergen!
Als ik in de auto zit en word aangehouden door een agent die vraagt of ik even mijn zonnebril af wil doen, prima!
Meneer de agent doet het zelf namelijk ook. Overigens, hoeven ze dit niet te vragen want doe dit al uit mezelf.
Principe kwestie.

Dus voordat mensen beginnen te zeuren over privicy wat in het geding komt... laat ze eens even kijken naar hun
eigen gedrag. Want je ziet het zoooo vaak dat mensen alles blootgooien op internet :j

RoodZonnetje

Electra63 schreef:
Ik ben blij dat jullie denken dat door het eventuele burka-verbod in Nederland, ons land een stuk veiliger en prettiger wordt.

En tenslotte gaat veiligheid volgens mij voornamelijk om een gevoel van (on)veiligheid, en niet zozeer om de werkelijke (on)veiligheid ;)

Nic

Electra63 schreef:
Maar droegen/dragen ze een burka?
Want daar gaat het nu over?

Nee ze droegen geen burka. Maar ik zei: als er een persoon in burka toegang tot het bedrijf zou willen zou ik me daar niet prettig bij voelen.
Waarop jij antwoordde met: dan zitten wij anders in elkaar.
Waarop ik reageerde :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:52

Nicolletje schreef:
Nee ze droegen geen burka. Maar ik zei: als er een persoon in burka toegang tot het bedrijf zou willen zou ik me daar niet prettig bij voelen.
Waarop jij antwoordde met: dan zitten wij anders in elkaar.
Waarop ik reageerde :)

Maar waarom zou jij je daar niet prettig bij voelen?
Ik kan dat gedeelte niet begrijpen. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:54

Ik wel hoor! Je weet toch niet wíe er binnen komt...
Komt er een iemand binnen (ook een vreemde) kan je die tenminste nog omschrijven mocht er iets gebeuren.
Nu is het : euhm.. tsja meneer de agent... het was een groot zwart laken wat binnenkwam en ons beroofde...

Je weet helemaal niks nada noppes! Man, vrouw? Geen idee gewoon... :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:56

Omdat ik het intimiderend vind. Wat moet zo iemand hier in het bedrijf?
Ik vind het ook intimiderend als de klant niet alleen wat komt halen, maar meteen 5 vrienden meeneemt en het kantoor binnendendert.
Ter verduidelijking; onze klanten zijn 90% buitenlander en wij hebben geen winkel en ik ben vrouw.

Jess and Hope; ja inderdaad.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:58

Ik zou juist nieuwsgierig zijn naar het leven van die persoon, maar begrijp jullie verhaal wel. :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:02

Sorry, ik ga het levensverhaal van onze klanten niet uitgebreid vragen, maar het is al eerder aan bod geweest: een groot deel van de buitenlanders of hoe je ze ook wil noemen, heeft PVV gestemd bij ons.

Ik ben ook altijd nieuwsgierig.
Zo heb ik een keer tijdens werk :o een orthodoxe Jood het hemd van het lijf gevraagd waarom hij wel mijn glaasje Spa aan wilde nemen, maar zijn diner wilde nuttigen van de meegebrachte Koosjer catering ipv. ons.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:04

@ Nicolletje: even offtopic, maar op het vliegveld hadden we eens een vliegtuig vol met orthodoxe joden en die stonden allemaal nog te wachten in de gate. Was het tijd om te bidden, nou je weet niet wat je ziet!!! :=

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:06

hehe nee zal dat ook niet vragen hoor. :')
Maar kan wel nieuwsgierig zijn. :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:09

Ja het is echt helemaal off topic maar ik heb een vreemdsoortige empathie voor joden.

Op die Bar Mitswa waar ik toen aan het werk was, deden de niet-joden (uit respect) tijdens het gebed een servetje op hun hoofd.
Omdat je je hoofd moet bedekken :+

Cyn_ ik ook en daarom vraag ik mensen ook het hemd van het lijf bij wie het kan (in privésfeer dus).
Misschien daarom, dat ik een bepaalde kijk heb gekregen op orthodoxe of radicale Islam :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:13

Oooooh, ik zie het al helemaal voor me. _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:29

Cyn_ schreef:
Daarom zeg ik ben benieuwd wat er nog meer komt. :)
Sowieso al vingerafdrukken op ID, ook een stukje vrijheid/privacy die je opgeeft.
Heb je geen eens last van, maar denk dat je toch wel bewust moet worden van alle veiligheidsregels mbt vrijheid.

Waarom geef je vrijheid op als je een vingerafdruk op je paspoort laat zetten, en wat is er privé aan een vingerafdruk :?
Ik denk zeker dat we er bewust van moeten zijn ja... Van mij mogen er nog wel strengere veiligheidseisen komen :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:42

verootjoo schreef:
Waarom geef je vrijheid op als je een vingerafdruk op je paspoort laat zetten, en wat is er privé aan een vingerafdruk :?
Ik denk zeker dat we er bewust van moeten zijn ja... Van mij mogen er nog wel strengere veiligheidseisen komen :)

Nou een hoop mensen hebben nog de 2e wereldoorlog in hun herinnering.
Of wat te denken van het communisme. Toen is er veel misbruik gemaakt van persoonlijke gegevens.
Het bleek achteraf bijvoorbeeld ook al gevaarlijk om die-en-die te kennen want dan bleek je staatsgevaarlijk.

Er was ooit een filmpje van. Eens kijken of ik dat kan vinden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:43

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:54

Heb niet heel het topic doorgelezen, maar dat verbod zouden ze hier ook moet invoeren..

Jeetje zeg, wat heb ik me rot geschrokken. Ik werkte in een schoenenzaak, en er werd achter me geroepen: 'Mevrouw'.. Dus ik draai om om de klant te helpen, staat er ineens zo'n man/vrouw (tja, je weet het niet) met zo'n boerka voor je neus! Ohhh god.. me hart zat in me keel.

Loop je vervolgens in de stad als 12 jarig meisje met je moeder, vliegen er 2 mensen met een boerka voorbij, jeeeej weer een hartverlamming.. pffff

Hoofddoeken hoeven dan weer niet verboden te worden in heel Nederland vind ik. In de klas kan ik me er wel iets bij voorstellen, nederlandse jongens/meisjes moeten ook hun pet af zetten..

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:13

verootjoo schreef:
ik loop om als ik er een tegenkom := Ik vind het echt naar als ik een wandelend gordijn tegenkom :o

Misschien vreemd, maar vind dat je dat dan wel even gaan nadenken waarom je dat dan zo eng vind en of die redenen wel kloppen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:19

Nicolletje schreef:
verootjoo schreef:

Nou een hoop mensen hebben nog de 2e wereldoorlog in hun herinnering.
Of wat te denken van het communisme. Toen is er veel misbruik gemaakt van persoonlijke gegevens.
Het bleek achteraf bijvoorbeeld ook al gevaarlijk om die-en-die te kennen want dan bleek je staatsgevaarlijk.

Er was ooit een filmpje van. Eens kijken of ik dat kan vinden.

Tja... ze kunnen aan de hand van je mobiele telefoon altijd weten waar je bent. Ze kunnen aan het nummerbord van je auto zien wie je bent, waar je woont, hoe duur je auto is. Er staat over iedereen vanalles op internet.
Ik weet niet wat een vingerafdruk er nog aan toevoegt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:30

Moderatoropmerking:
Het verzoek on topic te blijven. Dit topic gaat over burka's en andere gezichts- of allesbedekkende kledingstukken en de politieke en maatschappelijke kwesties daaromheen.
Discussies over het verzamelen van persoonlijke gegevens zo als vingerafdrukken mogen gevoerd worden in een ander topic.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:54

jantergouw schreef:
Alane schreef:
vwb crimineel gedrag: kun je ook wachten tot Carnaval, zijn er voldoende levensechte maskers te koop, doet een aanplakbaard ook wondreen, lang leve plastische chirurgie en vlucht het gemakkelijker in een broek dan in zo'n jurk tot aan de grond....

Dan hoeven we de wapenverkoop in Nederland ook niet te verbieden door de wet want in België kun je zo een wapen kopen.
En ook messen hoef je niet te verbieden op zak te hebben, want met een vork kun je ook iemand doden.

Wapens hebben helemaal niets met kledingkeuze te maken.
Kledingkeuze veroordelen omdat je er iets crimineels mee zou kunnen doen, is inderdaad ook het verbieden van vorken en messen voor dagelijks huishoudelijk gebruik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:01

Booooo schreef:
Heb niet heel het topic doorgelezen, maar dat verbod zouden ze hier ook moet invoeren..

Jeetje zeg, wat heb ik me rot geschrokken. Ik werkte in een schoenenzaak, en er werd achter me geroepen: 'Mevrouw'.. Dus ik draai om om de klant te helpen, staat er ineens zo'n man/vrouw (tja, je weet het niet) met zo'n boerka voor je neus! Ohhh god.. me hart zat in me keel.

Loop je vervolgens in de stad als 12 jarig meisje met je moeder, vliegen er 2 mensen met een boerka voorbij, jeeeej weer een hartverlamming.. pffff

Hoofddoeken hoeven dan weer niet verboden te worden in heel Nederland vind ik. In de klas kan ik me er wel iets bij voorstellen, nederlandse jongens/meisjes moeten ook hun pet af zetten..

Ik vraag me echt af, hoe je zo kunt schrikken van iemand in een Burka?
Wel als ze voorbij vliegen (in de lucht) natuurlijk, maar ik schrik ook als iemand in een spijkerbroek voorbij vliegt. :D

Maar goed, het lijkt me erg lastig voor jezelf, als je zo schrikt van iemand die er anders uitziet, maar je geen kwaad hebt gedaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:04

Wat me eigenlijk het meeste opvalt in dit topic, is dat de meeste voorstanders van het verbod, de Burka associëren met eventuele criminaliteit.
Ik vraag me dus af, is dit terecht?
Ik maak me meer zorgen over bijv. overvallen die gepaard gaan met extreem geweld. En hier in Nederland is dat volgens mij nog niet gebeurd door iemand in een Burka.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:12

Nou, ik vindt het zo slecht nog niet! :))