Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:08

Schokkend filmpje.. :j

Maar ik geef een dikke duim aan die leeuwen! +:)+
Vind altijd zo zielig.. Beesten worden constant gemept en zitten constant met oren in de nek en zwiepende staart hun ding te doen.. Begrijp niet dat er mensen zijn die het leuk vinden omdaar naar te kijken.

Hopenlijk leren ze hiervan. :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:09

Tja eigen schuld vind ik het niet... deze mensen groeien op in circus families, en het is niet altijd makkelijk om geld te verdienen.

Dit is in mijn ogen de verantwoordelijkheid van de overheid. Dieren horen geen truukjes te doen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:16

Eigen schuld, je ziet toch duidelijk dat hij van te voren heel gemeen met die stok naar de leeuw duwt.
Zulke dieren horen niet in een circus, eigenlijk geen 1 dier.
Acrobaten, clowns en de rest is ook leuk!

Het doet me denken aan de plek waar eerst mn pony stond, de eigenaar was altijd best gemeen tegen 1 pony, weg jagen met de zweep. Ze was der een keer alleen toen heeft hij haar in een hoek gedreven en getrapt een paar keer, ik heb echt geen medelijden met haar gehad !

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:19

Hoeveel mensen raken er per dag wel niet gewond door een trap van een paard? Zullen we die dan ook allemaal maar vrijlaten en het houden van paarden verbieden?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:20

als hij die leeuw van tevoren even met rust had gelaten ipv met die stok te klojen was er wss veel minder gebeurd, de leeuw liep zelf al weg en viel alleen aan nadat hij met die stok bezig bleef...
kan er eigenlijk geen medelijden mee hebben...wilde dieren meoten verboden worden in een circus, vind het zoiezo al belachelijk, eigen schuld dikke bult!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:23

Henkjan schreef:
Hoeveel mensen raken er per dag wel niet gewond door een trap van een paard? Zullen we die dan ook allemaal maar vrijlaten en het houden van paarden verbieden?

Ik zie toch wel enig verschil tussen de omgang met paarden en de omgang met deze leeuwen..

Mag toch hopen dat jij het verschil ook ziet..

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:23

Misschien zag hij het al aankomen dat die leeuw niet gehoorzaam was en hem wilde aanvallen?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:29

H_Nalanta schreef:
Henkjan schreef:

Ik zie toch wel enig verschil tussen de omgang met paarden en de omgang met deze leeuwen..

Ja, ik zit meestal niet op een leeuw nee... Maar als er 1 keer iets met een leeuw gebeurd ( ik wil wedden dat dit nog geen echte aanval was, dan hadden ze die man in no-time gedood) er meteen een verbod op alle leeuwen(of dieren)acts in het circus moet komen omdat ze niet in een circus thuishoren. Hoort een paard wel thuis in een stalletje, een klein stukje grond met max. een paar soortgenoten, waar hij elke dag allemaal rare kunstjes moet doen, die hij liever ook niet doet?

Captain

Re: Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:31

Nee, dat zeg ik toch ook niet?! :)
Jij maakt de vergelijking dat alle paarden meteen losgelaten moeten worden omdat ze ook weleens trappen.. Ik zie nog enige verschil tussen een wild dier en een gedomesticeerd dier.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:35

H_Nalanta schreef:
Henkjan schreef:

Ja, ik zit meestal niet op een leeuw nee... Maar als er 1 keer iets met een leeuw gebeurd ( ik wil wedden dat dit nog geen echte aanval was, dan hadden ze die man in no-time gedood) er meteen een verbod op alle leeuwen(of dieren)acts in het circus moet komen omdat ze niet in een circus thuishoren. Hoort een paard wel thuis in een stalletje, een klein stukje grond met max. een paar soortgenoten, waar hij elke dag allemaal rare kunstjes moet doen, die hij liever ook niet doet?[/quote]

Maar als een pony het niet leuk vind laat ie het wel weten en niet door aantevallen zoals een leeuw, en ik kan me niet voorstellen dat je met een leeuw knuffelt of lekker in het bos gaat wandelen..
Ik vind dat je een paard en leeuw niet kan vergelijken

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:35

Volgensmij waren paarden eerst ook nog niet gedomesticeerd? En ik denk nog steeds dat paarden liever in de vrije natuur lopen dan bij ons achter het huis, ook al zijn ze gedomesticeerd. :)

@Helenedas: Ik wandel ook niet met m'n paard door het bos... Ik denk ook niet dat leeuwen meteen aanvallen als ze iets niet leuk vinden, maar ook singalen geven voor ze tot actie overgaan, net als een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:38

Pffff vind het misschien nog wel erger dat die dieren zo geslagen worden. Dieren horen ook helemaal niet te zijn voor het vermaak voor mensen :n .

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:41

Paulaa_ schreef:
Pffff vind het misschien nog wel erger dat die dieren zo geslagen worden. Dieren horen ook helemaal niet te zijn voor het vermaak voor mensen :n .

Waar heb jij je paard voor dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:14

Henkjan schreef:
Paulaa_ schreef:

Waar heb jij je paard voor dan?

Dat vind ik een ander soort vermaak. ;)
Ik heb het over leeuwen, olifanten oid.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:18

Leg me het verschil eens uit? Paarden laten zich echt niet voor de lol berijden hoor :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:20

Waarom zit jij er dan ook op?! :')

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:31

Omdat ik ze wel voor m'n lol heb, en daarom vind ik dat dat bij bijv. leeuwen ook moet kunnen :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:39

Hm ik denk dat in geen miljoen jaar ooit een leeuw zo tam word als een paard :Y)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:43

Pff ik zie het filmpje nu pas, maar inderdaad, ik geef de leeuwen groot gelijk.. Natuurlijk hoop ik dat het goed gaat met de man, maar misschien dat hij zich nu realiseert dat leeuwen er niet zijn om mensen te vermaken..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:45

Henkjan schreef:
Omdat ik ze wel voor m'n lol heb, en daarom vind ik dat dat bij bijv. leeuwen ook moet kunnen :)

Maar ... Word jou paard dan met ijzeren staaf met schok ding getraint?
Worden bij jou paard alle tanden en klauwen (vreemd als een paard klauwen heeft :') ) zonder verdoving eruit getrokken ?
Nee denk het niet hea :+ :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:56

Henkjan schreef:
Leg me het verschil eens uit? Paarden laten zich echt niet voor de lol berijden hoor :)

Maar met paarden wordt er met respect om gegaan, deze dieren niet. :)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:58

Tanden wel ja :D Laat ik maar niet ingaan op (bekende en onbekende) trainingsmethodes ed die door véél bekende ruiters/amazones worden gebruikt. Denk dat je dan met een heel ander beeld naar de topsport kijkt. Hier bedoel ik dus niet een bepaald persoon, of een bepaalde groep mee, maar personen in de topsport. Ook waarvan je het niet verwacht ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:59

Paulaa_ schreef:
Henkjan schreef:

Maar met paarden wordt er met respect om gegaan, deze dieren niet. :)

Dan moet jij nog veel zien :(:)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:59

Laat het een wijze les zijn, tijgers horen niet in een hokje....

Ik ben in een reservaat geweest zo groot als de provincie Utrecht, daar leefden welgeteld 5 tijgers (uiteraard niet gezien door de grote oppervlakte). Simpelweg omdat die beesten zo'n groot terratorium nodig hebben.
En dan denkt men ze wel even in een hok van hooguit 5 bij 5 te kunnen stoppen...... Pure mishandeling is dit.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:56

Het verschil is tussen paarden houden (buiten het feit dat die al duizenden jaren gedomesticeerd zijn en deze leeuwen misschien 4e generatie of minder gedomesticeerd zijn) zit hem ook in het feit dat paarden hele andere diersoorten zijn, leeuwen zijn roofdieren. Ze hebben beiden hele andere gedragingen en behoeftes en een compleet andere geschiedenis. Daar hoeven we geen Einstein voor te zijn toch om dat begrijpen toch? ;)

Net zoiets als een krokodil en een wild veldmuisje vergelijken met elkaar:)

Stel dat wij onze paarden allemaal 'los' zouden laten ergens dat ze het zelf moeten doen, is de kans groot dat de helft binnen een jaar dood is aan ziekte ondervoeding, hoefproblemen etc. Zo hebben we ze gemaakt door de eeuwen heen. Bepaalde paardenrassen zullen het beter redden dan andere dat wel.