flicka schreef:Maakt me niet uit of je het net vindt of niet, je hoeft niet alle doelen te noemen waaraan je geeft. Het komt bij mij nogal protserig over.
Als je wordt gezegd dat je te beroerd bent om ergens een tientje aan te doneren? Men doneert niet aan 555, wil niet zeggen dat er niet gedoneerd wordt.
Russel schreef:Ik denk dat mensen hier op dit paardenforum waarvan de meesten een eigen paard hebben of toch minstens het geld hebben om op een manage te rijden met mooie kleding......niet weten waar ze echt over praten....
Denk je nu echt dat we allemaal met een gouden lepel in de mond zijn geboren? Sommige mensen hebben hard gewerkt en komen vanuit een lage positie hogerop.
Ik vind jullie vrij afgunstig klinken hoor. Er worden hier aardig wat aannames gemaakt over mensen die het wat breder hebben, alleen al op deze pagina, is men:
-verwend
-zetten we onze visite uit zuinigheid smerig en goedkoop eten voor, liever nodigen we ze uit kostenoverweging helemaal niet uit
-de meesten weten niet waar ze het over hebben ivm met minder inkomen
-gierig, waardoor ons haar beroerd zit om dat we uit gierighed naar de 5 euro kapper gaan
-worden verweten niets aan goede doelen te schenken
-zijn protserig als we laten weten aan welke doelen er wel geschonken wordt
-we misgunnen een ander wat
-als je uit principe ergens niet aan doneert, dan zegt dat genoeg over je
-we gooien ons eten maar in de kliko, hadden we het net zo goed aan 555 kunnen doneren
-we hebben een superieur ik gevoel
Waar baseren jullie dat in vredesnaam op?
Ik betaal een heleboel belasting, heb geen toeslagen, zelfs mijn hypotheekrenteaftrek wordt verrekend, meer dan de helft van het loon gaat naar het rijk. Ik betaal alleen maar, verder niets, ook mijn ziektekosten gaan omhoog, ook ik moet zelf mijn medicijnen betalen. Wees blij dat er toeslagen zijn en dat je er aanspraak op kunt maken, zonder mensen die het voor de staat verdienen, valt er niets en dan ook niets aan toeslagen weg te geven. Is dat een superieur ik gevoel? Nee, er moet bezuinigd worden, en de grootste kostenpost is oa de zorg, daar gaan ze dus in snijden, is dat goed? Nee, maar het kan misschien niet anders. Mij kunnen ze niets ontzeggen, want ik ontvang niets, maar men ziet liever dat mijn belastingpercentage met nog eens een paar procent omhoog gaat.