Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:00

flicka schreef:
Maakt me niet uit of je het net vindt of niet, je hoeft niet alle doelen te noemen waaraan je geeft. Het komt bij mij nogal protserig over.

Als je wordt gezegd dat je te beroerd bent om ergens een tientje aan te doneren? Men doneert niet aan 555, wil niet zeggen dat er niet gedoneerd wordt.

Russel schreef:
Ik denk dat mensen hier op dit paardenforum waarvan de meesten een eigen paard hebben of toch minstens het geld hebben om op een manage te rijden met mooie kleding......niet weten waar ze echt over praten....

Denk je nu echt dat we allemaal met een gouden lepel in de mond zijn geboren? Sommige mensen hebben hard gewerkt en komen vanuit een lage positie hogerop.

Ik vind jullie vrij afgunstig klinken hoor. Er worden hier aardig wat aannames gemaakt over mensen die het wat breder hebben, alleen al op deze pagina, is men:
-verwend
-zetten we onze visite uit zuinigheid smerig en goedkoop eten voor, liever nodigen we ze uit kostenoverweging helemaal niet uit
-de meesten weten niet waar ze het over hebben ivm met minder inkomen
-gierig, waardoor ons haar beroerd zit om dat we uit gierighed naar de 5 euro kapper gaan
-worden verweten niets aan goede doelen te schenken
-zijn protserig als we laten weten aan welke doelen er wel geschonken wordt
-we misgunnen een ander wat
-als je uit principe ergens niet aan doneert, dan zegt dat genoeg over je
-we gooien ons eten maar in de kliko, hadden we het net zo goed aan 555 kunnen doneren
-we hebben een superieur ik gevoel

Waar baseren jullie dat in vredesnaam op?
Ik betaal een heleboel belasting, heb geen toeslagen, zelfs mijn hypotheekrenteaftrek wordt verrekend, meer dan de helft van het loon gaat naar het rijk. Ik betaal alleen maar, verder niets, ook mijn ziektekosten gaan omhoog, ook ik moet zelf mijn medicijnen betalen. Wees blij dat er toeslagen zijn en dat je er aanspraak op kunt maken, zonder mensen die het voor de staat verdienen, valt er niets en dan ook niets aan toeslagen weg te geven. Is dat een superieur ik gevoel? Nee, er moet bezuinigd worden, en de grootste kostenpost is oa de zorg, daar gaan ze dus in snijden, is dat goed? Nee, maar het kan misschien niet anders. Mij kunnen ze niets ontzeggen, want ik ontvang niets, maar men ziet liever dat mijn belastingpercentage met nog eens een paar procent omhoog gaat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:25

@ Mindim : Amen, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, dank ! :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:40

Babsiej schreef:
@ Mindim : Amen, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, dank ! :D

Idem hier, dank!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:10

russel schreef:
Ik snap het principe nl niet. 10 euro kan iedereen hier missen, moeiteloos en laat er maar 5 goed terecht komen, maar met die 5 euro, redt je een leventje......

Ik vind het knap dat jij bij ieder mens in Nederland in zijn/haar knippie kan kijken..

Mijn neef gaat naar de voedselbank, heeft geen cent extra over in de maand en 10 euro is gewoon veel geld voor hem. En dan zeg jij dat hij het kan missen? Nahh, daar valt nog een lange discussie over te voeren! :D Denk eerder dat je jezelf van dit soort commentaren kunt onthouden omdat dit sommige mensen in het verkeerde keelgat kan schieten..

JIJ kunt 10 euro missen.. Maar pietje of klaasje op de hoek misschien niet, dat is niet aan jou om te bepalen ;)

En daarnaast, een mens mag nog steeds zelf weten waar hij/zij zijn geld aan uitgeeft.. Of je het nou wel of niet uitgeeft aan de bedelpraktijken van 555, dat moet iedereen voor zich weten, ook daar kan jij niet over beslissen en het maakt het ene mens niet beter dan het ander. :)

Ik geef niet aan 555. Ik ben namelijk van mening dat meer dan de helft aan de strijkstok blijft hangen. Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind hoor.. Maar het is niet aan Nederland om het leed van de hele wereld op zijn schouders te dragen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:35

Nou gaan we het weer over jouw neef hebben.. :+ Ja zo kunnen we nog wel even door gaan en schiet alles weer zijn doel voorbij. Hebben we allemaal weer een mooi excuus en is alles weer de ver van ons bed show.

Ik vind het best hoor...wakker worden de mensen in het rijke westen toch niet meer. Die mensen daar aan de andere kant snappen sowieso niet dat het voor ons zo een opgave is om een paar euro te missen als zij voor een paar euro per maand moeten rondkomen...en zij helpen elkaar zoveel mogelijk, delen wat ze hebben en snappen niet dat wij dat niet meer hebben...

Bij mij staat gelukkig altijd de deur open voor mensen die het echt niet hebben en tijdelijk, want hier is alles tijdelijk, in de volkomen s*hit zitten...

Heb een broer die dreigend ontslag heeft, niet iemand die weer aan een job komt, heeft ook met hem zelf te maken, maar sommige mensen kunnen niet anders....maar die gaat niet naar de voedselbank, daar zorgen wij wel voor.....dus ik vind het altijd heel erg naar te lezen als direkte familie zo ver moet zakken...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:54

russel schreef:
Nou gaan we het weer over jouw neef hebben.. :+ Ja zo kunnen we nog wel even door gaan en schiet alles weer zijn doel voorbij. Hebben we allemaal weer een mooi excuus en is alles weer de ver van ons bed show.

Ik vind het best hoor...wakker worden de mensen in het rijke westen toch niet meer. Die mensen daar aan de andere kant snappen sowieso niet dat het voor ons zo een opgave is om een paar euro te missen als zij voor een paar euro per maand moeten rondkomen...en zij helpen elkaar zoveel mogelijk, delen wat ze hebben en snappen niet dat wij dat niet meer hebben...

Bij mij staat gelukkig altijd de deur open voor mensen die het echt niet hebben en tijdelijk, want hier is alles tijdelijk, in de volkomen s*hit zitten...

Heb een broer die dreigend ontslag heeft, niet iemand die weer aan een job komt, heeft ook met hem zelf te maken, maar sommige mensen kunnen niet anders....maar die gaat niet naar de voedselbank, daar zorgen wij wel voor.....dus ik vind het altijd heel erg naar te lezen als direkte familie zo ver moet zakken...

Wéér over mijn neef? :') Waar had ik het eerder over mijn neef dan? In dit topic offe? :P

Mijn neef heeft dit probleem eigenlijk zelf veroorzaakt.. Wij zorgen er met zijn allen voor dat hij niet verhongerd, mijn oom betaald zijn hypotheek, wij geven hem eten en hij krijgt het dus ook van de voedselbank.. Maar geld in zijn handen krijgt hij van ons niet, omdat hij dat opblowt. ( of er mee naar de höeren gaat ) Dus in zoverre, ook daar doe je een aanname die totaal onterecht is, en ik denk, nogmaals, dat je daarmee uit moet kijken. :)

En dat jij aan 555 geeft vind ik prachtig, moet je zelf weten, mij zal je er niet over horen.. :) GOED VAN JE!! :D +:)+ Je kunt beter je naam in "Saint Russel" veranderen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:56

wat lees jij subjectief....ben je er echt op uit om een ruzie te creëren?

Ik kan hier niet meer op terug reageren...jouw feestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:00

russel schreef:

Jij weet het plaatje voor een ander mooi in te vullen Russel. Mijn ouders gaan niet naar een bejaardentehuis, omdat we ze opnemen. Naaste familie die in de oliebol zit, wordt geholpen. Ik heb 50 neven en nichten, dus daar ga ik niet aan beginnen.
En hoe weet jij zo goed dat bij mij de deur niet naar binnen draait. Dat weet je niet namelijk. Je scheert iedereen over 1 kam.

Ben je wel eens in Pakistan geweest? Iedereen helpt elkaar? De regering is iig zo corrupt als wat, als je daar zit, heb je bewaking voor de deur, ja ja erg menslievend allemaal.

Omdat ik niet aan 555 geef, wil niet zeggen dat ik nergens mee begaan ben, dat ik niet aan goede doelen geef? Dat ik maar een krent ben en een egoist en niet om mijn medemens geef. Hoe durf je dat te zeggen over mensen die je helemaal niet kent en eigenlijk alleen weet dat ze het wat breder hebben. Waar haal jij dat recht vandaan, oordelen over volslagen onbekenden.

En als een het niet over zijn neef mag hebben, hou je dan ook je mond over je broer.
Dan wordt Pattyoosten wel voor protserig uitgemaakt, maar jij slaat je zelf anders ook aardig op je borst.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:01

russel schreef:

Geen idee waar je het over hebt. Ik zie jou beslissen dat iedere levende ziel in Nederland in staat is om 10 euro te doneren. Daarnaast lees ik ook letterlijk dat jij het niet vind kunnen dat een familie iemand laat "verrotten" door naar de voedselbank te sturen.

Kan je mij uitleggen wat er subjectief aan is? Ik lees exact wat je schrijft :)

En ruzie krijg je met mij niet hoor, dit is "maar internet" :D Ik ben echter altijd heel benieuwd waar men zijn stellingen vandaan haalt die keihard worden neergeplempt zoals jij dit hier doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:02

russel schreef:

Als er een ruzie aan het creeeren is Russel, dan ben jij dat met aannames die nergens op gebaseerd zijn. En als je het verhaal achter iets wordt verteld, dan haak je af? Jij bent imo degene die niet erg objectief leest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:04

Moderatoropmerking:
In plaats van elkaar in de haren te vliegen graag nu weer verder over het geleidelijk verminderen van de zorgtoeslag

Anoniem

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:08

Ik wil het prima over de zorgtoeslag hebben hoor ThePast03, maar om me voor alles uit te laten maken wat ik niet ben? Je wordt hier voor van alles uit gemaakt, enkel en alleen omdat je het wat breder hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:10

Mindim schreef:
russel schreef:

Als er een ruzie aan het creeeren is Russel, dan ben jij dat met aannames die nergens op gebaseerd zijn. En als je het verhaal achter iets wordt verteld, dan haak je af? Jij bent imo degene die niet erg objectief leest.

;) Ik hoop dat mijn boodschap beter overkomt bij mensen die met een andere bril willen lezen.

Verder post ik altijd in het algemene, anders noem ik de naam er bij en dan ben ik persoonlijk.

Als we over zorgtoeslag weer verder mogen gaan.

yes, ik hoop dat die er blijft, dan kan mijn schoonma van 83 ook lekker nog haar eigen medicijnen blijven betalen zonder dat ze er een boterham minder om moet gaan eten...en nog steeds haar kopjes koffie kan blijven schenken aan haar visite, want zij kan niet alleen zijn. Door ook daar in te snijden komen mensen in een isolement, want voor dit soort inkomens is die zorgtoeslag ingevoerd. Subsidie voor die, die het nodig hebben.

En voor de voedselbankers, de WAOers met veel medische kosten....en zo zijn er nog meer groepen.

Jammer dat men dat uit het oog verliest.

Dan is het voor een aantal in dit topic MAAR een paar euro, maar zo zijn er mensen die die paar euro hard nodig hebben en ook dat kan men zich niet voorstellen....

Ik ben niet op ruzie uit, hoopte een aantal mensen op het geweten aan te spreken en na te laten denken, maar dat is niet meer van deze tijd, ontdek ik steeds vaker met dit soort topics op bokt.....ik wordt kennelijk te oud voor bokt.. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:11

Als je mijn modopmerking leest zie je dat ik vraag om er nu over op te houden. Oftewel er niet nog een pagina over door te gaan.

Mindim schreef:
Ik wil het prima over de zorgtoeslag hebben hoor [*olduser*], maar om me voor alles uit te laten maken wat ik niet ben? Je wordt hier voor van alles uit gemaakt, enkel en alleen omdat je het wat breder hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:12

Mindim schreef:
Ik wil het prima over de zorgtoeslag hebben hoor ThePast03, maar om me voor alles uit te laten maken wat ik niet ben? Je wordt hier voor van alles uit gemaakt, enkel en alleen omdat je het wat breder hebt.

Dat is jouw interpretatie, ik heb jouw nergens ergens voor uitgemaakt...en zucht dat is bokt, dus :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:16

Dag Russel, ik verlaat het topic, zolang je het woord 'men' gebruikt mag je hier een ander schijnbaar schofferen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:20

Over de zorgtoeslag blijf ik bij mijn standpunt dat ze daar af moeten blijven.. Mensen die het echt nodig hebben, moeten ieder duppie omdraaien om rond te komen.. En zo lang men dus inderdaad geld kan storten naar Pakistan/Haiti/timboektoe, is het dus niet nodig de burger te benadelen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:49

Waarom is het eigenlijk ooit veranderd? Vroeger had je particuliere verzekering en ziekenfonds voor mensen onder een bepaalde inkomensgrens.

Nu heb je 1 verzekering maar krijgen mensen onder een inkomensgrens naar draagkracht een toeslag.

Levert het laatste niet veel meer bureaucratie op? Ik weet het niet hoor, maar ik vraag me zo af of het niet goedkoper is als je het verzekeringssysteem anders inricht (hoewel zo"n omslag natuurlijk ook weer klauwen met geld kost)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:56

Omdat er verwarring is onstaan door mijn onderstaande post hierbij even een verduidelijking.

Onderstaand bericht is een antwoord op de vraag van Mindim en geen waarschuwing naar Mindim. Het is een (blijkbaar niet erg duidelijke, daarvoor exuses van mijn kant) uitleg dat de modopmerking aangeeft dat er vanaf dat punt (na de modopmerking dus) opgehouden moet worden met het elkaar in de haren vliegen.
En dat geldt gewoon in zijn algemeenheid en dus voor iedereen.

[*olduser*] schreef:
Als je mijn modopmerking leest zie je dat ik vraag om er nu over op te houden. Oftewel er niet nog een pagina over door te gaan.

Mindim schreef:
Ik wil het prima over de zorgtoeslag hebben hoor [*olduser*], maar om me voor alles uit te laten maken wat ik niet ben? Je wordt hier voor van alles uit gemaakt, enkel en alleen omdat je het wat breder hebt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:43

Ik weet niet wat ik van de zorgtoeslag moet denken.
Veel mensen zullen het nodig hebben.
Ik heb nog nooit een toeslag ontvangen, maar nu mijn dochter 18 jaar is geworden, moeten wij natuurlijk premie betalen voor haar. Omdat zij niet werkt heeft ze recht op volledige zorgtoeslag, € 61 per maand (ons inkomen wordt niet gerekend). Zij krijgt de toeslag, wij betalen haar zorgverzekering
Ik ben blij voor mijn dochter, maar eigenlijk is het niet nodig.
En zo zijn er denk ik heel veel scholieren die zorgtoeslag ontvangen, maar waarvan de ouders het niet nodig hebben.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:20

Electra63 schreef:
Ik weet niet wat ik van de zorgtoeslag moet denken.
Veel mensen zullen het nodig hebben.
Ik heb nog nooit een toeslag ontvangen, maar nu mijn dochter 18 jaar is geworden, moeten wij natuurlijk premie betalen voor haar. Omdat zij niet werkt heeft ze recht op volledige zorgtoeslag, € 61 per maand (ons inkomen wordt niet gerekend). Zij krijgt de toeslag, wij betalen haar zorgverzekering
Ik ben blij voor mijn dochter, maar eigenlijk is het niet nodig.
En zo zijn er denk ik heel veel scholieren die zorgtoeslag ontvangen, maar waarvan de ouders het niet nodig hebben.

Zorgtoeslag is niet verplicht hoor, je kunt het ook zelf stopzetten...
Maar naar mijn weten krijg je het niet "zomaar" volgens mij moet je dit wel apart aanvragen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:26

Mistral94, dat weet ik, maar mijn dochter vond een extra centje natuurlijk wel leuk ;).
Het ging mij meer om het feit, dat je als ouders niet in aanmerking komt voor een toeslag, maar je kind, die op school zit en alleen stufie heeft wel.
Maar ik weet van sommigen, dat de kinderen zelf de zorgverzekering moeten betalen en dan vind ik het wel terecht dat je kind er recht op heeft, omdat het anders niet te betalen is voor een student.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:28

Ja oke, nou daar ben ik het ook mee eens, juist voor die kinderen die het zelf betalen moeten is het verzacht het toch een enorm bedrag elke maand weer.

Al kan ik mij jou dochter ook wel voorstellen :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:34

Je kan natuurlijk ook aan je dochter vragen om die 61 euro aan jou over te maken. Maar als het toch vestzak/broekzak is, why bother :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:16

Ja, mijn dochter is gek, die komt altijd geld tekort. :D
Ze heeft een dure smaak.
Nee hoor, maar het ging me om het feit, dat ik als ouder geen recht heb op zorgtoeslag, maar mijn dochter wel. Terwijl ik natuurlijk alles gewoon betaal voor haar.
Als er bezuinigd moet worden, kunnen ze ook naar het gezinsinkomen kijken. Dat doen ze tenslotte ook bij mij en mijn man.
En dan hoeft er niet bezuinigd te worden op zorgtoeslag voor mensen met een klein inkomen/uitkering.