moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:11

Bellona_K schreef:
Ik vraag mij af wie deze moskee financiert..
De mega moskee uit Rotterdam is geheel gefinancierd door moslims uit Arabie, daarom lag de bouw daarvan een hele tijd stil. Zal me niks verbazen als er nu wederom uit Arabie het geld voor deze moskee vandaan komt.

Als je de bronnen die hier in verschillende posts worden aangedragen had gelezen, had je geweten dat een groot deel van de financiering door het Westen is verzorgd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:13

rachel_j schreef:
mijn vraag was eigenlijk wat jullie er van vinden dat ze daar een moskee weg willen zetten.

( en nou niet weer dat geleuter over ontmoetingsruimte,gebedsruimte of hoe je het dan ook wil noemen, dat is onderhand wel duidelijk!) (en ja het valt binnen het ground zero gebied, en komt op een getroffen plaats)

en of ik de enige ben die dat respectloos vind jegens de nabestaanden en de slachtoffers.
of geert wilders daar nou wel of niet heen moet is weer een heel andere zaak.

Wat heeft die moskee en die moslim nu te maken met die ramp? Moeten alle natives de yankees haten?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:14

tuurlijk hoort daar een discussie bij , kreeg alleen het gevoel dat het een "wilders" discussie werd, en die is er al.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:15

StableEnable schreef:
De burgervader en de burgerwet zijn een gevolg van de kieswet. De volksvertegenwoordiging die uiteinedelijk de wetten maakt is door het volg gekozen. Als de gevolgen ze niet bevallen dan moeten ze bij een volgende gelegenheid anders kiezen. Wat maar weer eens het belang aantoont van het gebruik maken van je kiesrecht... Wie is er wezen stemmen in NL? als een dergelijke situatie zich hier voordoet dan zijn het de door ons allen gekozen ministers die er over beslissen...

Als ik stem, ga ik er niet vanuit dat een paar jaar later Enschede wel eens plat kan worden gebombardeerd door extreme Christenen. En wanneer dat gebeurt, zou het mij enorm tegen de borst stuiten, als een Christelijke organisatie juist op de plek waar het gebeurt is een kerk of centrum wil bouwen.

Dit is precies hetzelfde. Steeds die herinnering, die connectie aan wat er toen is gebeurd door het centrum wat daar komt te staan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:16

en waarom willen ze die moskee openen op 11september 2011 10 jaar na die aanslag.
dat kan al helemaal niet natuurlijk. al heb ik liever dat wilders zich hier met belangrijkere zaken bezighoud

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:16

FaberSmid schreef:
Wat heeft die moskee en die moslim nu te maken met die ramp? Moeten alle natives de yankees haten?

Ja, want zij hebben hun land ook afgenomen en ze in reservaten gestopt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:17

Alsof die wilders en aanhangers en groeperingen zo belangrijk zijn, die eisen hun aandacht zelf wel op. Beter die negeren en verbannen, geeft rust en overzichtelijkheid.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:17

FaberSmid schreef:
rachel_j schreef:
mijn vraag was eigenlijk wat jullie er van vinden dat ze daar een moskee weg willen zetten.

( en nou niet weer dat geleuter over ontmoetingsruimte,gebedsruimte of hoe je het dan ook wil noemen, dat is onderhand wel duidelijk!) (en ja het valt binnen het ground zero gebied, en komt op een getroffen plaats)

en of ik de enige ben die dat respectloos vind jegens de nabestaanden en de slachtoffers.

WTF?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:18

_San87_ schreef:
StableEnable schreef:
De burgervader en de burgerwet zijn een gevolg van de kieswet. De volksvertegenwoordiging die uiteinedelijk de wetten maakt is door het volg gekozen. Als de gevolgen ze niet bevallen dan moeten ze bij een volgende gelegenheid anders kiezen. Wat maar weer eens het belang aantoont van het gebruik maken van je kiesrecht... Wie is er wezen stemmen in NL? als een dergelijke situatie zich hier voordoet dan zijn het de door ons allen gekozen ministers die er over beslissen...

Als ik stem, ga ik er niet vanuit dat een paar jaar later Enschede wel eens plat kan worden gebombardeerd door extreme Christenen. En wanneer dat gebeurt, zou het mij enorm tegen de borst stuiten, als een Christelijke organisatie juist op de plek waar het gebeurt is een kerk of centrum wil bouwen.

Dit is precies hetzelfde. Steeds die herinnering, die connectie aan wat er toen is gebeurd door het centrum wat daar komt te staan.

Helemaal gelijk! Maar laat dit dus aan de lokale volksvertegenwoordiging die door de lokale bevolking is gekozen. En stem! En stem bewust!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:19

FaberSmid schreef:
Alsof die wilders en aanhangers en groeperingen zo belangrijk zijn, die eisen hun aandacht zelf wel op. Beter die negeren en verbannen, geeft rust en overzichtelijkheid.

verbannen is niet negeren.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:20

Je reageert erg bijzonder imo fabersmid. Jij haalt er hele andere problematiek bij. Als je niet begrijpt wat moslims en die ramp icm die moskee op de rampplek te maken heeft snap je de essentie vh topic echt niet.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:21

_San87_ schreef:
FaberSmid schreef:

Weet u zeker dat alle yankees american dat de natives aan gedaan hebben? Of zijn het bepaalde mensen geweest? Dus zou ik ook alle yankees en zo europeanen en zo ieder die niet natives is haten? Dat is toch een belachelijke onnozele denkwijze? Nee daar pas ik persoonlijk toch echt voor, ik waardeer ieder mens voor wat en wie die is en doet. En haat die niet voor zijn afkomst, geloof en religie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

StableEnable schreef:
Helemaal gelijk! Maar laat dit dus aan de lokale volksvertegenwoordiging die door de lokale bevolking is gekozen. En stem! En stem bewust!

Ik stem! En ik doe het nog bewust ook :+:

Sommige dingen kun je gewoon simpelweg niet met alleen wetgeving oplossen :) Daar komt ook gevoel en sympathie bij kijken.

FaberSmid

rachel_j"
[quote="FaberSmid schreef:
rachel_j schreef:

WTF?[/quote]

Vloeken is niet netjes, ook niet inhoudelijk onderbouwd?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:22

FaberSmid schreef:
Schrijven u en ik eigenlijk niet bijde het "zelfde" in anderen bewoording? Alleen probeer ik de onlogische onnozele denkwijze en wijze van veroordeling zichtbaar te maken. De "blanken" die zich superieur wanen zoals u schrijft, beweren de originele zuivere bewoners te zijn. Maar zijn in werkelijkheid een ratjetoe mengelmoes en de natives de american. De natives accepteerde de african american en kinderen van anderen als hun eigen volk.

Stonden de Natives ook te juichen toen er op tv beelden waren van mensen die naar beneden sprongen? Toen er brandweermannen omkwamen?

Van mij mag er best een moskee in New York komen die stad is groot zat, maar niet op die plek.
Of gaan we hier in Dokkum het beeld van Bonifatius slopen en plaatsen er een grote eik ter gedachtenis voor al die heidenen die gestorven zijn voor hun eigen gedachtengoed maar dat ze niet mochten geloven in de zon maar in een verhaaltje in een boek wat veel beter voor ze zou zijn.
Eigenlijk zou ik dat niet eens gek vinden... Bonifatius is dan meer de moskee ...

FS u mag uw mond wel eens gaan spoelen, jeetje mina! Beetje meer respect tonen mag wel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:22

FaberSmid schreef:
_San87_ schreef:

Weet u zeker dat alle yankees american dat de natives aan gedaan hebben? Of zijn het bepaalde mensen geweest? Dus zou ik ook alle yankees en zo europeanen en zo ieder die niet natives is haten? Dat is toch een belachelijke onnozele denkwijze? Nee daar pas ik persoonlijk toch echt voor, ik waardeer ieder mens voor wat en wie die is en doet. En haat die niet voor zijn afkomst, geloof en religie.

Ik vraag mij af wat dit in godsnaam te maken heeft met de problematiek in dit topic?

En ja, ik kan mij heel goed voorstellen dat de Native Amerikanen (Indianen), het niet zo op hebben met de 'immigranten', die hun het land van hun ouders en voorouders hebben afgenomen en hen in reservaten hebben gestopt als derderangs burgers.

En nu weer ontopic.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:23

Pauline schreef:
Je reageert erg bijzonder imo fabersmid. Jij haalt er hele andere problematiek bij. Als je niet begrijpt wat moslims en die ramp icm die moskee op de rampplek te maken heeft snap je de essentie vh topic echt niet.

Dan begrijpt u mij ook niet, dan zouden volgens u alle natives ieder moeten haten die niet native zijn?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:23

FaberSmid schreef:

Ja, want zij hebben hun land ook afgenomen en ze in reservaten gestopt.[/quote]

Weet u zeker dat alle yankees american dat de natives aan gedaan hebben? Of zijn het bepaalde mensen geweest? Dus zou ik ook alle yankees en zo europeanen en zo ieder die niet natives is haten? Dat is toch een belachelijke onnozele denkwijze? Nee daar pas ik persoonlijk toch echt voor, ik waardeer ieder mens voor wat en wie die is en doet. En haat die niet voor zijn afkomst, geloof en religie.[/quote]

graag terug on-topic?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:26

Adriana schreef:
FaberSmid schreef:
Schrijven u en ik eigenlijk niet bijde het "zelfde" in anderen bewoording? Alleen probeer ik de onlogische onnozele denkwijze en wijze van veroordeling zichtbaar te maken. De "blanken" die zich superieur wanen zoals u schrijft, beweren de originele zuivere bewoners te zijn. Maar zijn in werkelijkheid een ratjetoe mengelmoes en de natives de american. De natives accepteerde de african american en kinderen van anderen als hun eigen volk.

Stonden de Natives ook te juichen toen er op tv beelden waren van mensen die naar beneden sprongen? Toen er brandweermannen omkwamen?

Denk u nu werkelijk dat ik (natives en moslim) stond te juichen, toen ik dat van nader bij persoonlijk getuigde? Denkt u dat er geen natives en moslim slachtoffer zijn? U trekt wederom conclusies voor mij persoonlijk, daar begaat u toch echt fouten?

Van mij mag er best een moskee in New York komen die stad is groot zat, maar niet op die plek.
Of gaan we hier in Dokkum het beeld van Bonifatius slopen en plaatsen er een grote eik ter gedachtenis voor al die heidenen die gestorven zijn voor hun eigen gedachtengoed maar dat ze niet mochten geloven in de zon maar in een verhaaltje in een boek wat veel beter voor ze zou zijn.
Eigenlijk zou ik dat niet eens gek vinden... Bonifatius is dan meer de moskee ...

FS u mag uw mond wel eens gaan spoelen, jeetje mina! Beetje meer respect tonen mag wel!

Waarom moet ik mijn mond spoelen?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:27

_San87_ schreef:
StableEnable schreef:

Ik stem! En ik doe het nog bewust ook :+:

Sommige dingen kun je gewoon simpelweg niet met alleen wetgeving oplossen :) Daar komt ook gevoel en sympathie bij kijken.

Is absoluut zoals je zegt. Maar dat moet imo echt lokaal worden opgelost. Doe de New Yorkers daarbij ook niet tekort, kunnen ze best zelf. En prima als wereldburgers daar hun mening over uiten. Maar Wilders op een dergelijk podium? Vergis je niet. Hij gaat daar staan als vertegenwoordiger van NL en wil jij als persoon wel geassocieerd worden met al zijn uitspraken?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:27

jeutje ook ik kom zojuist oner een steen vandaan,,
en kom ook nog is zo het topic binnen vallen :x

maar ik schrik eigenlijk van het idee moskee op die plek.
nee ik vindt het niet kunnen, al zou het maar gaan om het principe.
heb niks tegen de moskees, evenals islamitische mensen.
maar deze plek,, nee dat kan imo echt niet :n

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:28

Betreft de natives is ook on topic, het is namelijk niet zo simpel als u schrijven over alleen moslim en yankees american? Het gaat over mensen, niet over alleen maar moslim?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:28

Jullie weten toch hopelijk wel wie FaberSmid is heh.... Net zo vaak geband als weer tevoorschijn gekomen van NL naar DLD..
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 11-08-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:28

ter correctie ; mijn reactie wtf is niet als schelden of vloeken bedoelt, het was mijn verbazing/ontsteltenis over deze liner;

ik had dit wellicht vriendelijker mogen formuleren, mijn excuses dan daarvoor.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:31

StableEnable schreef:
Jullie weten toch hopelijk wel wie FaberSmid is heh.... Net zo vaak geband als weer tevoorschijn gekomen van NL naar DLD..

En wat u nu zeggen met deze wijze van "inhoudelijk" schrijven?

rachel_j de amrican haten de moslim, door die ramp. Conclusie dat natives the amrican moeten haten. Dat is toch een te zotte onnozele verkeerde wijze van denken, veroordelen en doen? Gaat het niet om de mens(en)? Mag men ieder veroordelen wat een of meer mens(en) aanrichten en veroorzaken? Alsof alle moslim terroristen zijn? En alle american, natives moordenaars? Dat gaat toch te ver?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 11-08-10 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt