Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Re: Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:42

Mijn ervaring is dat er een hoop nare jongeren vanaf komen zonder enig respect voor anderen en de leefomgeving. En ja dat doen andere jongeren ook, maar dit valt gewoon op.

Daarbij komt dat ik dat afsluiten van de buitenwereld gewoon onzinnig vind.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:47

Ze sluiten zich niet af van andere mensen! Mijn broer en schoonzus wonen op het kamp en hij werkt gewoon en hij heeft vrienden die gewoon in een huis wonen en het is niet zo dat hij zich afsluit in de buitenwereld.
Ze werken gewoon en betalen ook belasting en hebben vrienden buiten het kamp!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:51

Goed om te horen maar dat geldt volgensmij bij lange na niet voor iedereen. :=

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:00

Volgens mij denk jij dat je iedereen die op een kamp woont kent. Blijkbaar nodig jij iedereen die je niet kent bij je thuis. Ik woon zelf ook in een huis, maar ik heb ook niet met iedereen goed contact. Betekent dit dat ik mij ook afsluit voor de buitenwereld, en ben ik dus ook een kamper. (Dream on)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:02

Angelita schreef:
Goed om te horen maar dat geldt volgensmij bij lange na niet voor iedereen. :=

O en iedereen in een huis doet dat zeker wel? :Y)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:13

Oh beweer ik dat dan? :Z

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:18

Nou je zegt specifiek dat het je opvalt op een kamp.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:34

Het valt me op dat het gros van de kampers die ik heb meegemaakt zich niet netjes weet te gedragen. Niet dat het specifiek daar meer opvalt dan in de samenleving buiten het kamp. Verhoudingsgewijs denk ik dat er meer kampers slecht gedrag vertonen dan mensen in de wereld buiten het kamp. En ja dat baseer ik op eigen ervaringen en wat ik gehoord heb, en nee dat is misschien niet representatief maar als we zo gaan beginnen kunnen we vrijwel alle discussietopics hier wel sluiten. Iedereen baseert zijn mening op zijn omgeving en referentiekader.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:41

mag ik dan vragen om hoeveel personen dat ongeveer gaat?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:22

Nou helaas voor jou (angelita) is mijn gezin een voorbeeld van dat niet alle kampers 'schoffies' zijn en zich afsluiten van de buitenwereld.
Ik kom niet van een kamp maar van het dorp hier, heb gewoon MBO gedaan, werk ook gewoon (in de paarden om precies te zijn), mijn vriend heeft ook MBO gedaan en werkt 'gewoon' bijna 43uur per week bij een baas, zijn ouders zijn 'gewoon' opgenomen in het dorp(leven) enz enz...
En zijn familie (of een deel daarvan) wonen niet hier in de buurt maar die werken ook gewoon. Een mannelijk familielid heeft een eigen bedrijf, vrouwen werken 'gewoon' in de zorg, kinderen gaan naar school en gaan ook gewoon werken.
Dusja, hierbij is jou 'vooroordeel' hopelijk weer een beetje ontkracht.

En daarbij wordt afsluiten van de buitenwereld een beetje lastig he ;) aangezien ook die mensen, naar de bioscoop, stad, supermarkt gaan, de kinderen naar voetbal/paardrijden gaan en de mannen naar het cafe...toch?! Dus ik weet niet hoe je dat afsluiten van de buitenwereld dan precies ziet?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:44

Ja als je het zo bekijkt ben ik ook gewoon een burger maar het is zegmaar dat mensen die niet op het kamp wonen, boeren/burgers genoemd worden..

Hier sluit ook echt niemand zich af van de buitenwereld.. Echt gewoon juist NIET, zoals Ashley1 zegt..

Trouwens, vandaag wel even zo een kamper die aan de vooroordelen voldoet. Op de manege heb ik een ex-nichtje en die vader kwam op ze blote poten de manege in, in een zwembroek, roept naar me nichtje:P Word hem gevraagt de stal te verlaten, zegt ie: nee ik moet quinty roepe nu. Wilt u wel uitkijken dan? zegt ie: jaa ik ga alleen effe quinty ophaaale. Aan hoe hij praat kan je meteen horen dat het een kamper is. Hij woont dan nu wel in een huis maar hij is echt wel een kamper van binnen.. Dus ja, soms kloppen vooroodelen bij sommige wel ja, maar dat hadden nnet zo goed gewoon burgers kunnen zijn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:39

volgens mij hebben de mensen die hier negatieve ervaringen hebben met 'kampers' het over de Roma/ Sinti groep. Dat zijn de echte oorspronkelijke zigeuners, en die zijn vaak wat minder vriendelijk en sociaal :D Hier zijn er alleen niet zoveel meer van, want er zijn er velen tijdens WO II vergast :\
Nederlandse 'kampers' heb je doorgaans niet zo'n last van.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:32

Wat een vooroordelen hier over zigeuners... ;( Zijn die er dan nog? Messenslijpers? De laatste die ik gezien heb was toen ik vijf jaar was ofzo..?

verootjoo schreef:
volgens mij hebben de mensen die hier negatieve ervaringen hebben met 'kampers' het over de Roma/ Sinti groep. Dat zijn de echte oorspronkelijke zigeuners, en die zijn vaak wat minder vriendelijk en sociaal :D Hier zijn er alleen niet zoveel meer van, want er zijn er velen tijdens WO II vergast :\
Nederlandse 'kampers' heb je doorgaans niet zo'n last van.

Ik ken welgeteld 2 'echte' zigeuner afstammelingen (dus geen kampers). De ene is geneeskunde student (bijna klaar), de ander werkt als hooggeplaatste manager in een groot bedrijf. Oh ja, beide hebben nogal linkse hobby's en hebben een uitstekend (legaal) inkomen. Naar mijn weten zijn ze tevens zeer vriendelijk en sociaal. Omdat ze inderdaad bijna helemaal uitgeroeid zijn, zijn er nauwelijks meer afstammelingen van deze groep in Nederland.

Zou je voordat je zoiets zegt misschien ook een bewijsje, wellicht in de vorm van een statistische analyse met betrekking tot vriendelijk en sociaal gedrag van zigeuners versus kampers, willen geven Verootjoo? Dit is namelijk pure discriminatie... en onzin. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:40

Messenslijpers zijn er nog hoor! Toch zeker 1 a 2x per jaar komen ze bij mn ouders aan de deur... En er is er ook eentje die schilderijen verkoopt. Maar wij houden daar niet zo van, gezien er eentje een keer terug is geweest en heeft ingebroken. We hebben hem geen messen laten slijpen hoor, maar hij was rond wezen neuzen op ons terrein en op dat van mijn opa (die woont achter ons) en zag toen kans om ongezien het huis binnen te gaan en portomonnees mee te nemen. We zagen hem nog van het terrein af gaan, maar toen was het al te laat...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:17

Oké, dan komen ze zeker niet waar ik woon. :) Maar zijn dat dan zigeuners Joyce?

Maar waar het me eigenlijk om gaat, is hoeveel 'zigeuners' en 'kampers' Verootjoo daadwerkelijk ontmoet heeft om deze heftige bewering te doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:44

Ja dat zijn zigeuners, maar waar ze dan precies zitten op het moment dat ze bij ons langs komen, heb geen idee! En hoe ik weet dat het zigeuners zijn, dat zei de politie na die inbraak ;) Overigens worden de "zigeuner" inbraken in de omgeving minimaal en zijn de "Poolse" inbraken helemaal hot... En als dat weer afneemt zijn er wel weer anderen die inbreken of ongein uithalen (gelukkig niet allemaal in ons huis of dat van mn ouders hoor, haha). Overal zit uitschot en ik heb toevallig meerdere slechte ervaringen met kampers/zigeuners en Polen, maar dat had net zo goed met Hollanders gekund. Alleen gaan automatisch je alarmbellen rinkelen als je soort gelijke mensen tegenkomt, ook al wil je dat niet, maar je bent toch op je hoede.

Verder begrijp ik je standpunt helemaal hoor Fitch!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:52

Geryon schreef:
Haha ik lach me dood! De mensen met zoveel vooroordelen met slechte ervaringen moeten eens wat vaker op een woonwagenkamp komen.. :) Het is echt zo anders dan jullie allemaal zeggen:P (Uitzonderingen daargelaten..) Maar veel dingen komen me herkenbaar voor! Mijn neem loopt in joggingproek, wit t-shirt, gouden kettingen en is asociaal als de pest :P Altijd gezellig met hem! :)

Zet de koffie maar klaar, ik kom eraan, mijn voorouders waren reizigers en ik zou
nog steeds graag in een wagen wonen, zou dat erfelijk kunnen zijn?

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:53

zeg even vantevoren heb niet heel het topic gelezen;)
maar Ts.. je begin bericht vind ik persoonlijk wel heel erg zwart geschetst (bevooroordeeld) :o

Denk dat zo'n schietpartij dat nu voor is gekomen in een 'woonwagenkamp' niet persé
aan het kamp hoeft te liggen.. Woon hier ook in een woonwijk die niet als een van de beste wordt
beschreven, terwijl hier ook best rijke nette zakenlui wonen.

Maar zowiezo als je kijkt naar Nederland dan is het al helemaal aan het veranderen!
Schietpartijen,Steekpartijen,Familiemoorden noem maar op en het is aan de orde van de dag...
paar jaar terug was dat in nederland echt niet zo standaard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:11

Lees even mee, vind het wel interessant om ervaringen te lezen, ook van mensen die in een kamp wonen. Enne mensen:kom op,dit is nog steeds Nederland...regels voor alles...
Wilde nog zeggen dat ik het knap vind dat Ashley zo rustig blijft uitleggen en vertellen, thanks!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:12

:) Ik doe m'n best.
En daarbij...als ik het minder netjes zou houden, zou ik het beeld van kampers alleen maar bevestigen hihi ;)
En ook ben ik zelf geen kamper, dus voel ik me persoonlijk ook niet aangevallen, wel woon ik samen met een kamper dus ik weet het van beide kanten, zowel hoe 'buitenstaanders' tegen kampers aankijken (doe ik soms wel eens hoor eerlijk gezegt) en hoe het werkelijk op kampen is.

Dat maakt het makkelijk om neutraal (soort van dan he) te blijven :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:16

Ik weet niet of iemand dit topic nog leest.
Maar ik vroeg me af of iemand hier het woonwagen kamp in driebergen kent aan de sportlaan?
Ik vroeg me af of iemand een gezin daar kende?
Geen negatieve ervaringen alleen maar positieve van mijn kant:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:37

Mn vriend kent het kamp wel, maar niet specifiek een gezin daar ofzo. Hij zegt "Het enige dat ik weet, is dat we er eigenlijk nooit last van hadden"

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:02

Hmm nee die ken ik niet. Wat dan?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:22

Iemand die daar nu woont wil bij familie van mij de hele manege huren incl bewoning.
Ze had ook een goedgekeurde dekhengst bonapart van 18 jaar...
En reed veel in de dressuur dus ik moest van mijn familie hier even peilen, gezien er op internet niet echt positieve verhalen over dit kamp staan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:38

Oké, één ding: Dat er op internet negatieve verhalen staan over dat kamp, zegt niet dat het over iedereen gaat op dat kamp.

Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat mensen mijn kamp gaan googlen. Dan komen er allemaal negatieve berichten over 'een kamp uit *verwijderd*t e staan. Gelijk denken ze anders over mij. Maar wat zij niet weten, is dat er in *verwijderd* wel 3 kampen zijn en dat het niet over de onze gaat.

Over ons kamp staat ook vaak op internet dat er een inval is geweest. En dat is ook zo. Komen er ME-busjes met van die enge mensen met wapens eruit, richten op je hond, gooien alles overhoop, en hopen iets te vinden, maar helaas voor hun valt er bij ons nooit wat te vinden. Maar dát staat er niet. Nee, er staat alleen dat er een inval is geweest, en als er wel wat is gevonden, zoals op andere kampen, staat dat er opeens wel bij.

En vroeger is er wel eens iemand geweest op ons kamp die illegale dingen had. En dat kwam ook op internet te staan en in het nieuws. Maar er werd alleen gezegt dat er op ons kamp illegale dingen zijn gevonden. Ik woon ook op dat kamp. Ik doe al 5 jaar VWO, rook niet, drink niet, heb een paard waar ik al mijn tijd aan besteed en ik doe braaf mijn huiswerk.

Dus ik zou zeggen, laat je niet zo gek maken over verhalen die op internet staan. Als je echt zeker wilt zijn, doe dan een hele research.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 13-04-18 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd op verzoek gebruiker.