Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Hmm, Anoli, lastige vraag hoor...
NEE, natuurlijk kiest iedereen voor chemo. Als puntje bij paaltje komt doet 99,9999999999% van de bevolking dat.
Ook de moraalridders in dit topic die zeggen dat ze twijfelen...
Janine1990 schreef:De stelling die Anoli schetste, was dat de kans op overleven 90% was... Nou, je gaat mij niet vertellen dat je dan nog gaat twijfelen...
Rianne_ schreef:Janine1990 schreef:De stelling die Anoli schetste, was dat de kans op overleven 90% was... Nou, je gaat mij niet vertellen dat je dan nog gaat twijfelen...
Ik ben niet zo goed in het verplaatsen in een situatie. Dus ik zou het NU zo niet weten.
Denk dat het echt aan de situatie ligt. Want je kan wel zeggen 'stel dat het 90% kans is', dat is maar een stel dat.. In het echt heb je misschien veel minder kans.
Janine1990 schreef:Rianne_ schreef:Ik ben niet zo goed in het verplaatsen in een situatie. Dus ik zou het NU zo niet weten.
Denk dat het echt aan de situatie ligt. Want je kan wel zeggen 'stel dat het 90% kans is', dat is maar een stel dat.. In het echt heb je misschien veel minder kans.
Nee, Anoli zegt: Je staat voor de keus, chemo en 90% kans op overleving, of geen chemo en een onzekere toekomst.
Dan is dat een stelling, en dan moet je er geen andere dingen omheen gaan verzinnen over in het echt. Nee, dit is de situatie die geschetst wordt, en de situatie waarop Anoli aan ons allen vraagt wat je zou kiezen.
Rianne_ schreef:Ik denk eigenlijk niet dat de TS perse tégen al die dingen is. Correct me if i'm wrong.. Maar dat het uiteindelijk wel allemaal erg ver gaat. De wetenschappers blijven maar dingen uitzoeken etc. En qua medicijnen en dat soort dingen vind ik dat alleen maar goed, maar bij sommige dingen heb ik toch zo mijn twijfels.
Janine1990 schreef:Hmm, Anoli, lastige vraag hoor...
NEE, natuurlijk kiest iedereen voor chemo. Als puntje bij paaltje komt doet 99,9999999999% van de bevolking dat.
Anoli schreef:Janine1990 schreef:Hmm, Anoli, lastige vraag hoor...
Ook de moraalridders in dit topic die zeggen dat ze twijfelen...darom plaatste ik de vraag ook, zeker omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ze het allemaal te ver vinden gaan met de technologie, maar toch waarschijnlijk kiezen voor chemo als ze voor de keuze komen te staan...
Dus dan kies je toch voor die vergaande technologie...
snap je het nog
Anoli schreef:darom plaatste ik de vraag ook, zeker omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ze het allemaal te ver vinden gaan met de technologie, maar toch waarschijnlijk kiezen voor chemo als ze voor de keuze komen te staan...
Rianne_ schreef:Janine1990 schreef:Hmm, Anoli, lastige vraag hoor...
Hoezo? Als er maar een kleine kans is dat het je geneest weet ik niet of iedereen dat zou kiezen. Je kunt ook behoorlijk ziek worden van de chemo, en als je dan maar een kleine kans op genezing hebt weet ik niet of dat het waard is..
Rianne_ schreef:Niet ongepast, maar als ze had gelezen had ze het antwoord al gevonden..
En hypocriet, waar slaat dat nou weer op? Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ligt weer aan de situatie..
Ik zelf vind het niet erg dat er dus dingen opgezocht worden om mensen te genezen, maar chemo is niet altijd even prettig en als je daarmee niet zeker weet dat het je geneest..
Heino schreef:Anoli schreef:darom plaatste ik de vraag ook, zeker omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ze het allemaal te ver vinden gaan met de technologie, maar toch waarschijnlijk kiezen voor chemo als ze voor de keuze komen te staan...
Ik zit vooral in de knoop met de combinatie vergaande technologie en leven tot het oneindige rekken
Dat iemand voor behandelen kiest op het moment dat zijn dochtertje van vijf een hersentumor heeft begrijp ik.
Maar waarom iemand van 85 nog een harttransplantatie wil en krijgt begrijp ik niet echt meer.
Heino schreef:Anoli schreef:darom plaatste ik de vraag ook, zeker omdat er hier mensen zijn die zeggen dat ze het allemaal te ver vinden gaan met de technologie, maar toch waarschijnlijk kiezen voor chemo als ze voor de keuze komen te staan...
Ik zit vooral in de knoop met de combinatie vergaande technologie en leven tot het oneindige rekken
Dat iemand voor behandelen kiest op het moment dat zijn dochtertje van vijf een hersentumor heeft begrijp ik.
Maar waarom iemand van 85 nog een harttransplantatie wil en krijgt begrijp ik niet echt meer.
Heino schreef:En of ik voor behandeling zou kiezen wanneer ik anders zou overlijden hangt van verschillende factoren af. Oa kwaliteit van leven na de behandeling, maar ook zeker mijn leeftijd en ziektegeschiedenis. Als ik kanker op vijf plaatsen gehad heb en op 85-jarige wéér kanker krijg denk ik niet dat ik wéér voor behandeling zou kiezen.