Marjoow schreef:En dan, een begrafenis bij de gereformeerde... Dat vind ik echt heel erg naar.
Er word niet over de overledene gesproken, maar alleen dat het leven op aarde zo slecht is. Dat wil je toch niet horen op een begrafenis? Dan wil je horen, hoe gezellig je oma was, en hoe leuk je met haar kon spelen...
Dat geldt bepaald niet voor alle gereformeerden. Bij ons wordt een afscheidsdienst helemaal om de overledene heen gebouwd. Scheer niet alles over 1 kam!
Dan nog zoiets: waarom open je op 1 avond twee topics over geloof?
slokkie schreef:Waarom wel bidden voor het slapen gaan maar niet voor wakker worden?
Voor het wakker worden is lastig, want dan slaap je
Maar heel veel christenen beginnen de dag wel degelijk met God.
Marjoow schreef:Dus zou de bijbel opnieuw vertaald moeten worden, het Moderne Testament ofzo
De Bijbel wordt continu opnieuw vertaald...
Citaat:
geloof is omkoperij die stamt uit de middeleeuwen...
niet dat iedereen nog z'n aflaatbrieven deze tijd haalt.. gelukkig
Jij hebt echt een heel erg beperkt beeld van wat geloven inhoudt
MiSz_SaNdY schreef:pff het christendom praat me er niet van ik moet dat volk gewoonweg niet noem me kortzichtig maar ik heb zo mijn redenen!
En bedankt. Ik heb anders nog nooit problemen met jou gehad, volgens mij.
Illusion schreef:ik snap 't ook niet, alle geloven niet imo. is 't de grootste grap ooit..niet beledigend bedoeld voor iemand die wel geloofd, maar ik snap gewoon niet hoe je in zoiets kan geloven? scheelt waarschijnlijk ook dat ik helemaal niet cristelijk/islamitisch ofzo ben opgevoed.
marja even ontopic, waarom tv wel en radio niet? radio was er ook niet in de tijd van ''jezus''als die d'r al was
Ik ben ook niet gelovig opgevoed en toch geloof ik. Dat hoeft dus niet uit te maken.
Dat Jezus er was, daar zijn zo'n beetje alle geschiedkundigen het wel over eens, hoor.