PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:33

randalinpony schreef:
Volgens mij was de discussie anders al een tijdje breder getrokken dan het geval Jhim van Bemmel waar nu inderdaad nog geen uitspraken over kunnen worden gedaan. Dat moet zich nog ontwikkelen. :)

In zake een gewoon burger heb je gelijk, bij een kamerlid ligt dat anders daar van moet je kunnen verwachten dat ze eerlijk zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:36

Jammer Jane, maar ik begrijp je wel heel goed hoor.
Je hebt nu al zo vaak duikldelijk aan geveven en uitgelegt dat de man niet schuldig is zolang het tegendeel niet bewezen is, maar daar jammer genoeg overheen gewalst alsof hij inmiddels de grootste crimineel van Nederland is,.
Je krijgt dat er toch niet uit....ook al herhaal je het 100 keer in hele grote letters.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:37

Ja, maar was ie oneerlijk dan? Ik houd nog altijd de mogelijkheid open dat de man te goeder trouw handelde. Misschien heeft ie wel gemeld bij Wilders dat ie in deze situatie zat, en misschien is ie wel overtuigd van zijn onschuld en heeft hij dat aan Wilders overtuigend kunnen aantonen.

Onassa: staaltje selectief lezen alweer. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:57

sjonnie48 schreef:
ja is ook zo maar de TS is zo kinderachtig begonnen , en dan blijkt dat de PVV er veel beter af komt dan de meeste linkse partijen , das toch ook een vermelding waard !

Oh?
Gezien de korte tijd waarin de PVV opereert vind ik dat er toch aardig wat schandalen voorbij gekomen zijn :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:59

CtjeLief schreef:
Ik had juist PRECIES verwacht dat dit topic zo zou verlopen, namelijk vooral niet willen toegeven dat de PVV echt niet goed bezig is, modder over andere partijen opzoeken als een soort 'tegenbewijs' (?) en een hoop 'cheap shots'.. nee hoor het verbaast me juist helemaal niets..

Idd... wie houdt nu wie een hand boven het hoofd?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:11

janesmith schreef:
Dat doe ik dus niet. In dit land mag je alles zeggen dat je vindt, en als de een het geoorloofd vindt om iemand te veroordelen vanwege zijn haar, dan vind ik het geoorloofd om iemand aan te veroordelen op een handicap. Het blijft veroordelen op basis van niet belangrijke zaken, waarbij het niet uitmaakt wie de meest kwetsende opmerking maakt. Kwetsen is kwetsen. persoonlijk heb ik helemaal geen probleem met dat kwetsen, pas als er met twee maten gemeten wordt heb ik er problemen mee. De een mag wel kwetsen en de ander niet. Dat gaat er bij mij niet in.

Dat u dat gevoel, medeleven, fatsoen, normen en waarden enzovoorts niet bezit is ons al lang bekend. Dat is al voorheen prima bewezen in uw schrijven.
Wat heeft de vrouw van eenpolitieker die u perssoonlijk wil beledigen op deze wijze van schrijven, nu te maken met het haar van wilders? Zo en zo heeftde familie daar niks mee van doe, onder de gordel om op deze wijze uw frustraties te uiten.
En zo uw gelijk voor de pvv te behalen, welk gelijk uw mening en waarheid?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:19

Heino schreef:
CtjeLief schreef:
Ik had juist PRECIES verwacht dat dit topic zo zou verlopen, namelijk vooral niet willen toegeven dat de PVV echt niet goed bezig is, modder over andere partijen opzoeken als een soort 'tegenbewijs' (?) en een hoop 'cheap shots'.. nee hoor het verbaast me juist helemaal niets..

Maar dat was toch ook de bedoeling van de TS gezien het smilie gebruik , als je elke negatieve letter
over de PVV op het forum plaatst , daar wordt op gereageerd !
Mij verbaast het ook niets

CoronaLime

Re: PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:56

Wij zijn laatst met school naar 't europees parlement geweest waar we een gesprek hebben gehad met Barry Madlener van de PVV.

Een van de dingen die ik hem heb gevraagd; hoe zit het nou met al die mensen die beweren dat de PVV minder capabele mensen heeft dan bijv het CDA?

Nee, dat is absoluut niet waar. Leden van de PVV zijn minstens net zo capabel als kamerleden van bijv. het CDA of de VVD.

Waarop hij vervolgens vertelde dat sommige leden zo van de straat geplukt werden. Létterlijk.

Dit vind ik best wel typisch eigenlijk, wéér zo'n schandaal, maarja, het word ookwel weer extra aan het licht gebracht omdat het de pvv betreft.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:03

al plukt ie allemaal debielen van de straat , ik stem op Geert Wilders ,de PVV is voor mij Geert Wilders
het is voor hem heel moeilijk om aan de juiste personen te komen , omdat er natuurlijk heel veel capabele
mensen wel zouden willen maar niet durven , want het houdt wel in dat je meteen beveiligd moet worden ,
Islamieten houden niet zo van kritiek op de islam .
Zelfs folderen voor de PVV is niet zonder gevaar .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:42

sjonnie48 schreef:
al plukt ie allemaal debielen van de straat , ik stem op Geert Wilders ,de PVV is voor mij Geert Wilders

En dit kan ik dus echt niet begrijpen, mijn mond valt er serieus van open..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:32

Got..wat struikelt Bokt wederom over een topic met als inhoud PVV. Ik moet zeggen dat het onderhand hilarisch begint te worden.
De PVV stemmers voelen zich gelijk aangevallen. Moet zeggen dat die titel ook wel een beetje aanstoot geeft tot, maar aan de andere kant :')
Ohh ohh ohh.

Tjah, dom van die man. Als het een vrachtwagen chauffeur was geweest had er vast ook wel gestaan: Vrachtwagen chauffeur betrokken bij fraude. Maar zodra er PVV staat voelen mensen zich meteen geneigd te reageren/verdedigen.

Het gaat niet om de PVV'er maar om de man in kwestie (persoonlijk). Dat de pers het naar buiten brengt als PVV'er vind ik ook niet helemaal kloppen maar het was ook bij een andere partij wel gebeurd. Dan was er alleen niet zo'n ophef om ontstaan.

Hij roept het op zichzelf af (lees: HIJ dus..niet de PVV)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:52

janesmith schreef:
Ik denk dat het grootste deel van de Tweede Kamer wel eens iets stoms gedaan heeft in een dronken bui. Als ik me niet vergis was er nog niet zo lang geleden een vrouw van de PVDA die in het fietshok een 'lid' _O- van de VVD oraal aan het bevredigen was. Ook dat is geen belemmering voor een taak in de Kamer of raad.

Je vergist je in de partijen van betrokkenen en de lokatie....

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:25

Cowboy55 schreef:
janesmith schreef:
Ik denk dat het grootste deel van de Tweede Kamer wel eens iets stoms gedaan heeft in een dronken bui. Als ik me niet vergis was er nog niet zo lang geleden een vrouw van de PVDA die in het fietshok een 'lid' _O- van de VVD oraal aan het bevredigen was. Ook dat is geen belemmering voor een taak in de Kamer of raad.

Je vergist je in de partijen van betrokkenen en de lokatie....

VVD bevredigt PVDA in fietshok

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:17

Precies, verkeerd om dus.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:24

Als politieke partij kan je je dit soort schandalen niet veroorloven. Het bestaat niet dat hij dit netjes vooraf verteld heeft en dat hij toch op de lijst is gekomen. Dit soort zaken zijn nooit goed voor een partij omdat ze afleiden van de inhoud van de partij en een partij in een verdedigende positie gedwongen worden. Dat geldt net zo hard voor de PVV als voor andere partijen. Sterker nog, als ik dit soort zaken verzwijg tijdens een sollicitatiegesprek en niet vermeld op de aannameformulieren, dan is dat gewoon reden voor ontslag op staande voet. Bij bijna alle bedrijven teken je daar namelijk voor als je een contract tekent. In de politiek, waar je dagelijks in de schijnwerpers staat, geldt dat nog veel sterker.

Wat je bij alle partijen ook ziet is dat mensen die in dit soort situaties terecht komen, afstand doen van hun functie. Daarvoor hoeven ze helemaal niet door de rechter veroordeeld te zijn en veel van die mensen worden in de praktijk ook niet veroordeeld, omdat er juridisch niet zoveel op hun gedrag aan te merken valt. In de politiek, waar je in de schijnwerpers staat, kan je het je namelijk niet veroorloven om de schijn tegen te hebben. Waar veel mensen over vallen is de gemakkelijke manier waarop de PVV met dit soort zaken omgaat. Dat is ook één van de redenen waarom vooraf al werd aangegeven dat een coalitie met de PVV problematisch zou kunnen worden. Het is niet alleen geen stabiele partij, maar de kamerleden die daar verantwoordelijk voor zijn, mogen ook nog blijven zitten. Als je dan maar een meerderheid van één zetel hebt als VVD-PVV-CDA-kabinet, dan vraag je echt om problemen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:41

sjonnie48 schreef:
CtjeLief schreef:
Heino schreef:

Maar dat was toch ook de bedoeling van de TS gezien het smilie gebruik , als je elke negatieve letter
over de PVV op het forum plaatst , daar wordt op gereageerd !
Mij verbaast het ook niets

Hmmm... zit allemaal wat in........ en dit moet dan een reltopic worden genoemd.
En eerlijk gezegd zie ik ook niet in waarom dit geen reltopic zou zijn.

Er worden de laatste tijd zoveel negatieve topics over de PVV geopend die altijd op het zelfde uitdraaien dat ik mij vraag waarom er nog dit soort topics over geopend mogen worden door mensen van wie we weten dat ze het erg leuk vinden om juist de negatieve dingen uit te zoeken..

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:31

Rebeccatjuh schreef:
Oke, jullie vinden dat de pvv niet goed bezig is - valt wat voor te zeggen.

Maar dan vinden jullie dus dat die 1,5 miljoen mensen dan maar op een partij moeten stemmen terwijl ze het met die partijprogrammapunten niet eens zijn?
Dus wat is nou precies het doel van dit topic? Wat is de discussiewaarde?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:02

x_Marr schreef:
Er worden de laatste tijd zoveel negatieve topics over de PVV geopend die altijd op het zelfde uitdraaien dat ik mij vraag waarom er nog dit soort topics over geopend mogen worden door mensen van wie we weten dat ze het erg leuk vinden om juist de negatieve dingen uit te zoeken..

Niets leuks, gewoon de waarheid. Lees de post van Karl die is heel duidelijk waarom een partij, of de persoon in zon functie, daar anders mee moet omgaan dan een gewone burger.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:07

Heino schreef:
sjonnie48 schreef:

En dit kan ik dus echt niet begrijpen, mijn mond valt er serieus van open..

ja zou kunnen , zo kan ik maar niet begrijpen dat mensen niet willen inzien dat islamisering in ons land in volle gang is en dat ze zich er zo makkelijk bij neerleggen ,of het ontkennen |(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:20

sjonnie48 schreef:
ja zou kunnen , zo kan ik maar niet begrijpen dat mensen niet willen inzien dat islamisering in ons land in volle gang is en dat ze zich er zo makkelijk bij neerleggen ,of het ontkennen |(

Dat laten anderen zich dus niet aanpraten, dat is het verschil. Er is nog nooit een moslim geweest die mij of iemand die ik ken zonder of met dwang overgehaalt heeft om moslim te worden.
Die Islamisering is een van de vele kreten om mensen bang te maken en zo te zien werkt het, helaas

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:34

sjonnie48 schreef:

Zoals sarabande al zegt; bang maak kreten. Noem voorbeelden van een opkomende islaminisering in ons land.
Mensen die het zich niet aan laten praten leggen het echt niet zomaar naast zich neer en ontkennen het al helemal niet. Jij denkt dat misschien maar er zijn ook mensen die het er gewoon echt niet mee eens zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:37

Er zijn ongeveer 800.000 moslims in dit land, cijfers van andere Europese landen weet ik zo niet maar in Frankrijk en Duitsland zullen het er wel meer zijn, landen zijn ook veel groter heh.

De Islam kent wel zeker enkele zorgelijke tendenzen, daar hoeven we onze ogen niet voor te sluiten. Er zijn rechtsradicale groeperingen actief, ook in ons land. Ik noem de moord op Theo van Gogh, de bedreiging van cartoonmakers.

Er zijn op de wereld landen die door een zwaar extreme vorm van Islam geregeerd worden. Daar komen ook niet voor niets (moslim)vluchtelingen vandaan.

Maar daar de hele moslimgemeenschap op aankijken gaat wel een paar mijlen te ver. Je kan beter de dialoog aangaan, zorgen dat het ook het probleem van de moslimgemeenschap wordt dat jonge jongens ten prooi vallen aan oproerimams en een of andere kamikazepiloot worden uit naam van de Islam.

Je kan beter de mensen in die gemeenschap beschermen die hardop durven stellen dat het veroordelen van extremisme niet gelijk staat aan een slecht moslim zijn. Want ik durf te wedden dat er angst is.

Een duidelijk halt aan de kleine groep extremen is op zijn plaats, je wilt dat iedereen in dit land zich aan de wet houdt en veilig kan voelen.

Ik vind verder dat je de problemen van de groep ontspoorde marokkaanse jeugd niet mag verwarren met die van het extremisme, dat is echt demagogie van het zuiverste soort.

Als we geen islam in dit land hadden willen hebben, hadden we onze zaken 40 jaar geleden anders moeten regelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:39

Alle topics over de PVV en Wilders komen allemaal op hetzelfde neer. Vernedering en negativieteit over de PVV.
Ik zie geen topics over alleen Cohen of Halsema?of heb ik erover heen gekeken? Niet dat ik ze nodig vind hoor,net als de topics over Wilders.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:43

Van mij mogen er best topics komen over Cohen of Halsema, maar het is vrij logisch dat die er niet zijn.

Wilders heeft een andere, wat extreme kijk op dingen. Roert gevoelige onderwerpen aan, waardoor er een duidelijke verdeeldheid ontstaat in Nederland.
Cohen en Halsema hebben deze opvattingen niet, voor hen telt iedere burger mee. Er wordt geen groep bekritiseerd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:53

Eens met Smidtje.

En daarbij, deze topics worden vanuit een zekere zorg over de toekomst van Nederland geopend. Is daar iets mis mee?
Dat bepaalde PVV-ers zich bedreigd voelen als de denkbeelden van Wilders bekritiseerd voelen vind ik zacht gezegd opmerkelijk.

We bekritiseren standpunten, geen personen.

Maar goed, zo veroordeel ik ook gedrag, geen bevolkingsgroepen.
En ik erken heus wel dat er problemen zijn.

Maar een hele bevolkingsgroep willen treiteren omdat er een paar niet deugen gaat lijnrecht in tegen de waarden waarop deze democratie is gebouwd.

Ooit zat ik in een klas die in zijn geheel moest nablijven omdat 1 iemand iets had uitgevreten maar zo laf was het niet te vertellen.
Ik ben niet nagebleven: ik weigerde gestraft te worden voor wat een ander gedaan had.

Waarom zouden moslims wel accepteren dat er nu een partij is die hen in zijn geheel wil straffen voor wat een paar burgers doen?