Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Dat is dus geen discriminatie. Als hij het heeft over straatterroristen, dan bedoelt hij daar een specifieke groep mee. Heeft niets met racisme of discriminatie te maken.Sorry, ik had niet-nederlandse bloedlijnen moeten zeggen (dus 2e/3e generatie) Marokaan. Hij is consequent bezig over de criminele marokaantjes dit, en criminele marokaantjes dat, en hard aanpakken, en zodra het lijkt dat er op iets protest komt dan van (niet letterlijk geciteerd) o ja, en de andere criminelen ook.
Mizora schreef:Als ze geen flauwekul uithalen hebben ze ook niets te vrezen. Dan kunnen ze ook met hun marokkaanse paspoort gewoon in Nederland blijven. Het wordt pas een probleem voor ze als ze het criminele pad gaan bewandelen. Wat is daar mis mee?Ook kunnen marokaanse jongeren hun marokaanse paspoort niet wegdoen, hoe graag sommigen dat ook zouden willen, omdat de marokaanse regering dat niet toestaat. Door gebruik te maken van die wetgeving geef je hen dus geen keus, al zijn ze 5e generatie marokaan/nederlander.
Mizora schreef:Dat klopt niet, want ik heb van de week nog een hele lijst geplaatst van moslims en ex-moslims die allemaal onder bescherming staan van de staat omdat ze bedreigd worden. o.a. Ayaan Hirsi Ali.Overigens heb ik idd niet gehoord van moslims die met de dood bedreigt worden en daardoor bescherming aanvragen, dat is namelijk daar geen gemeen goed (het bescherming aanvragen dus). Wel degelijk dat moslims en marokanen en turken bedreigt worden en beschadigd worden.
Megamutsj schreef:Ik krijg het gevoel dat iedereen die op de PVV heeft gestemd er heel rustig onder blijft, het kan hun allemaal weinig schelen.
De rest die op een andere partij heeft gestemd, zoals de VVD, PVDA, CDA loopt zich eerder enorm druk te maken om het feit dat er mensen zijn geweest die uberhaupt op de PVV hebben gestemd en die mensen noemen de PVV stemmers "dom, schijnheilig, achterlijk, laag opgeleid, racisten.. "![]()
En nou sorry hoor, maar ik ben een PVV stemmer en ik maak me nergens druk om. Ben géén racist en ook zeker niet laag opgeleid.
Bellona_K schreef:Verafjord schreef:
ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele marrokanen![]()
Ik betaalde namelijk geen "beschermgeld" met het gevolg dat bijna elk weekend mijn ramen in lagen, wat deed de politie? Niks nada noppes, die waren gvd bang voor die gasten. Kon maar beter gaan verhuizen met mijn bedrijf ! hallo waar zijn we hier mee bezig dan?
Zelfde groep marokkanen ging de stamkroeg van een groep nederlandse jongeren in en gingen daar etteren, gevolg een gevecht, wat zei de politie tegen die nederlandse jongeren? zoek maar een andere stamkroeg, dan is het gedonder over !
Volgens mij ben je een PVV stemmer die zich duidelijk aangevallen voelt (correct me if I'm wrong..).
In je post staat 'dezelfde groep marrokanen', jammer dat deze groep zich op zo'n manier misdraagt. Maar dat wil toch niet zeggen dat alle marrokanen zo zijn, en zich zo gedragen?
Volgens mij (en Verafjord, dit is niet naar jou persoonlijk bedoelt maar meer in het algemeen) gebeurd het vaak zat dat (autochtone) mensen een nare ervaring hebben gehad met mensen van buitenlandse komaf, en dan gelijk naar de pvv hollen.
gohya schreef:FaberSmid schreef:Antwoorden is moeilijk, als men alleen maar propaganda in de vorm van proza kan quoten.
Als je geen antwoord krijgt,waarom dan blijven drammen?
het is duidelijk dat Jane je geen antwoord geeft toch?
Of zie ik dat verkeerd.
Ik denk dat Jane het helemaal gehad heeft met je?
woods schreef:Bij het "aanhouden van een paspoort" moet je niet denken aan een papieren versie die in je keukenla ligt. Dit is een fout die ontstaat door het taalgebruik van de media. Het gaat hier in feite om de mogelijkheid van een nederlander van marrokaanse afkomst om een marrokaans paspoort te krijgen. Iedere marrokaan die naar Nederland komt heeft een marrokaans paspoort. Deze kun je weggooien, maar je kunt niet je marrokaanse nationaliteit afstaan. Dit staat de Marrokaanse regering inderdaad niet toe.
Je krijgt een nederlands paspoort en hebt er dan dus 2. Al je kinderen blijven het recht behouden om een marrokaans paspoort aan te vragen omdat hun vader/moeder of zelf opa/oma (als je 3e generatie bent) de marrokaanse nationaliteit heeft.
gohya schreef:FaberSmid schreef:Antwoorden is moeilijk, als men alleen maar propaganda in de vorm van proza kan quoten.
Of zie ik dat verkeerd.
Nikka schreef:Definitie staatloosheid: Staatloosheid, ook wel stateloosheid genoemd, is het ontbreken van een nationaliteit.
Aangezien ze de Marokkaanse nationaliteit hebben gaat die vlieger niet op.
Of zie ik dat verkeerd.
janesmith schreef:En hoe zit het met het oplossen daarvan? Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat de aangedragen oplossingen van de PVV gaan werken. Dat er zaken veranderd moeten worden is mij als SP stemmer ook duidelijk, maar de manier waarop de PVV dat wil gaan doen, is niet realistisch in mijn ogen. Verder krijg ik een beetje een 'Calimero-gevoel' bij sommige berichten.Zo denk ik er ook over. Eigenlijk zijn het juist al die verwijten en harde woorden die me nog meer sterken in het stemmen op de PVV. Ik merk dat er eindelijk iets is dat de gemoederen bezighoudt en stof tot gesprek oplevert. Zolang de PVV zo groot, of groter, is als nu, dan pas wil men blijkbaar luisteren. Er wordt al jaren en jaren geroepen, maar niemand wilde luisteren. Ze deden of we lucht waren. Die tijd is nu voorbij, en dat doet me heel goed en bevestigt mijn gevoel dat alleen een sterke PVV de problematiek bespreekbaar maakt.
slokkie schreef:gohya schreef:
Of zie ik dat verkeerd.
on topic...Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?
Ik geloof dat hier een antwoord ligt in de vraag.
Ann schreef:janesmith schreef:En hoe zit het met het oplossen daarvan? Vooralsnog ben ik er niet van overtuigd dat de aangedragen oplossingen van de PVV gaan werken. Dat er zaken veranderd moeten worden is mij als SP stemmer ook duidelijk, maar de manier waarop de PVV dat wil gaan doen, is niet realistisch in mijn ogen. Verder krijg ik een beetje een 'Calimero-gevoel' bij sommige berichten.Zo denk ik er ook over. Eigenlijk zijn het juist al die verwijten en harde woorden die me nog meer sterken in het stemmen op de PVV. Ik merk dat er eindelijk iets is dat de gemoederen bezighoudt en stof tot gesprek oplevert. Zolang de PVV zo groot, of groter, is als nu, dan pas wil men blijkbaar luisteren. Er wordt al jaren en jaren geroepen, maar niemand wilde luisteren. Ze deden of we lucht waren. Die tijd is nu voorbij, en dat doet me heel goed en bevestigt mijn gevoel dat alleen een sterke PVV de problematiek bespreekbaar maakt.
slokkie schreef:woods schreef:Bij het "aanhouden van een paspoort" moet je niet denken aan een papieren versie die in je keukenla ligt. Dit is een fout die ontstaat door het taalgebruik van de media. Het gaat hier in feite om de mogelijkheid van een nederlander van marrokaanse afkomst om een marrokaans paspoort te krijgen. Iedere marrokaan die naar Nederland komt heeft een marrokaans paspoort. Deze kun je weggooien, maar je kunt niet je marrokaanse nationaliteit afstaan. Dit staat de Marrokaanse regering inderdaad niet toe.
Je krijgt een nederlands paspoort en hebt er dan dus 2. Al je kinderen blijven het recht behouden om een marrokaans paspoort aan te vragen omdat hun vader/moeder of zelf opa/oma (als je 3e generatie bent) de marrokaanse nationaliteit heeft.
Dus bij het ontnemen van het Nederlandse staatsburgerschap worden ze feitelijk stateloos?
Hebben geen sofi nummer meer, mogen dus geen baan meer hebben, geen huis bewonen, moeten gaan leven van de criminaliteit?
Zodat ze worden gedwongen naar hun (enige houvast) Marokkaanse nationaliteit.
Of koning Mohammed VI van Marokko is een humanitair visionair, of de pvv ideologie is een self-fulfilling prophecy.
slokkie schreef:Nikka schreef:Definitie staatloosheid: Staatloosheid, ook wel stateloosheid genoemd, is het ontbreken van een nationaliteit.
Aangezien ze de Marokkaanse nationaliteit hebben gaat die vlieger niet op.
Maar dreigen met het ontnemen van de een werkt een sterker vasthouden van het ander in de hand.
Je wil toch dat ze integreren?
Of toch iets anders?
slokkie schreef:Ik ben geen PVV stemmer, maar gedurende dit topic worden degene die de PVV (lijken te) stemmen continu aangevallen. Ze worden min of meer voor dom uitgemaakt. Dit doe je nu ook bij Gohya. Verder geven PVV stemmers aan onprettig te worden bejegend door hun omgeving. Ik denk dat PVV'ers zich zo aangevallen voelen omdat ze meestal daadwerkelijk heel negatief benaderd worden.gohya schreef:Uh ik snap um niet?
Een meisje van 13 nu wel.
Dank voor het maken van mijn punt.
janesmith schreef:Bellona_K schreef:Wat vind je verbazingwekkend aan deze zin, als je al zelf het antwoord (zie schuingedrukte) geeft in je eigen post?
Als de PVV ook had gevonden dat iedereen in de samenleving meetelt, had de pvda vast met ze aan tafel gezeten.
Wat ik vooral zo mooi vind is dat de PVDA zelf groepen uitsluit vanwege hun politieke voorkeur. En dat is uiteindelijk precies wat ze de PVV nu juist verwijten.