Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:01

Illusion schreef:
even gegoogled ik kom veel reactie's tegen als: eerst dit, daarna de meerderheid in gemeente's en daarna 't land. 't einde van de vrijheid is in zicht.
nou vind ik dit 'n beetje overdreven, maar ergens zit er volgens mij wel 'n kern van waarheid in denk ik..
hoe denken jullie hierover?

Dit is een drogreden en wel de drogreden van het hellend vlak. Wat is die kern van waarheid dan?

@barmat: het hoeft inderdaad zeker niet of-of, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als in een samenleving dat en-en niet lijkt te lukken en de of-of in jouw nadeel is, snap ik best dat je, wanneer je niet het verstand of de rede hebt naar een en-en toe te werken, je voor de of-of in jouw voordeel gaat. Dat is natuurlijk fout en zeker op deze manier, maar er zijn hier dus twee partijen fout, niet een. Kunst is dan dat de partij die daar toe in staat is, wat in dit geval de autochtonen zijn, gezien zij in veel gevallen toegang hebben gehad tot een betere scholing en een vrijere opvoeding, een beetje inbindt om ruimte te maken voor de andere groep. (En dan heb ik het nu niet specifiek over die ene voetbalclub, maar landelijk, of eigenlijk zelfs mondiaal)

Je laatste zin is een lastige: want wanneer belangen botsen, zoals in de tegenstelling zatlappen-gelovigen, in hoeverre kan er dan sprake zijn van en-en? Dat verschil, die vrijheid die wij in Nederland hebben om ons te bezatten, of dergelijke dingen, dat is net het stukje intergratie dat in mijn ogen van een immigrant verwacht mag worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:06

sarabande schreef:
geerke schreef:
hadden die hoogopgeleide marokkanen dan niet even langs die voetbalclub kunnen gaan?

Ja dat zou een goede zet geweest zijn, net zo als Amstram Oost waar men zich verenigde om Markouch eruit te werken, ook dat verdient niet de schoonheidsprijs.
Maar dit soort dingen komen in alle niveau's in clubs voor en wordt meestal geen landelijk nieuws noch worden er direct na publicatie kamer vragen gesteld, ik vind dat een teloorgang van onze maatschappij

nee hoor, bij de meeste bestuurswisselingen worden niet de dingen als kantine gebruik en het wel of niet welkom zijn van vrouwen radicaal omgegooit :D :D Ik vind dat ook schokkend, heel schokkend dat je als Nederlandse vrouw niet welkom bent op het feestje van je plaatselijke voetbalploeg!!! buitengewoon schokkend........ doet me denken aan de tweede wereld oorlog! DAT is het buitensluiten van mensen...... het toppunt van buitensluiten van mensen wat mij betreft!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:11

Barmat schreef:
Heel veel mensen roepen nu: Ja maar dat is alleen omdat het om "die marrokanen gaat"

Gaat wat mij betreft niet op hoor :n

Hadden het Russen, Polen, Irakezen, Italianen, Spanjaarden, Afrikanen of wie dan ook geweest, vond ik het net zo stijlloos. Maar het is gewoon altijd toevallig dat het om Marrokanen gaat.... Is het toeval? Zijn ze altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde moment? Of zíjn het toevallig een stelletje herrieschoppers? Ik durf er geen uitspraak over te doen..... echt niet. Maar je hoort er gewoon heel veel over in het nieuws en míj zet het aan het denken. Als het allemaal schatjes waren, dan hoorde je toch niets?

er zij wel meer voetbalcluppies met een marrokaans bestuur. En dat is ook geen probleem....... wat WEL een probleem is, is dat ze vrouwen uit sluiten, varkensvlees verbieden en bepalen wat er wel en niet gedronken gaat worden...... DAT is wel een probleem...... het voetballen zoals wij dat al eeuwen doen met het biertje en de gehaktballen na de wedstrijd zit in onze cultuur........ en die pakken ze op die manier af, en dat hoort niet

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:12

KiWiKo schreef:
Barmat schreef:
Heel veel mensen roepen nu: Ja maar dat is alleen omdat het om "die marrokanen gaat"

Gaat wat mij betreft niet op hoor :n

Hadden het Russen, Polen, Irakezen, Italianen, Spanjaarden, Afrikanen of wie dan ook geweest, vond ik het net zo stijlloos. Maar het is gewoon altijd toevallig dat het om Marrokanen gaat.... Is het toeval? Zijn ze altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde moment? Of zíjn het toevallig een stelletje herrieschoppers? Ik durf er geen uitspraak over te doen..... echt niet. Maar je hoort er gewoon heel veel over in het nieuws en míj zet het aan het denken. Als het allemaal schatjes waren, dan hoorde je toch niets?

er zij wel meer voetbalcluppies met een marrokaans bestuur. En dat is ook geen probleem....... wat WEL een probleem is, is dat ze vrouwen uit sluiten, varkensvlees verbieden en bepalen wat er wel en niet gedronken gaat worden...... DAT is wel een probleem...... het voetballen zoals wij dat al eeuwen doen met het biertje en de gehaktballen na de wedstrijd zit in onze cultuur........ en die pakken ze op die manier af, en dat hoort niet

Ik geloof dat iedereen in dit topic het daar uberhaupt al mee eens was. De vraag die rest is dan: 'wat willen we hier aan doen en kunnen we dit moreel verantwoorden?'

sarabande

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:35

Kim ik ben het met je eens, maar vooralsnog zet ik vraagtekens bij het bericht, ik zou graag een wat minder gekleurde versie zien.

Heeft iemand ooit van dat blad gehoord, vraag ik dus nogmaals

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:36

8nnemiek schreef:
Ik zie dit zelfde over een tijdje ook nog wel in de politiek gebeuren als het zo doorgaat hoor :=

Ik ook , aan mij ligt het in elk geval niet , heb altijd al tegen de multiculturele samenleving gestemd !

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 18:58

sarabande schreef:
Kim ik ben het met je eens, maar vooralsnog zet ik vraagtekens bij het bericht, ik zou graag een wat minder gekleurde versie zien.

Heeft iemand ooit van dat blad gehoord, vraag ik dus nogmaals

Google maar ff, zul je het tegen komen in NRC, Telegraaf, AD, Trouw, Volkskrant, Elsevier etc..etc.

sjonnie48 schreef:
8nnemiek schreef:
Ik zie dit zelfde over een tijdje ook nog wel in de politiek gebeuren als het zo doorgaat hoor :=

Ik ook , aan mij ligt het in elk geval niet , heb altijd al tegen de multiculturele samenleving gestemd !

Pas maar op! Voor je het weet ben je persona non grata en temmen ze je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:09

sjonnie48 schreef:
8nnemiek schreef:

Pas maar op! Voor je het weet ben je persona non grata en temmen ze je.[/quote]

Waarom zouden ze temmen? er is nog altijd vrijheid van mening toch?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 19:32

gohya schreef:
sjonnie48 schreef:

Pas maar op! Voor je het weet ben je persona non grata en temmen ze je.

gohya schreef:
Waarom zouden ze temmen? er is nog altijd vrijheid van mening toch?

In het echte leven wel. ;-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:35

in een links opzicht is alles wat niet links is gekleurt...dus maakt niet uit waar de berichtgeving vandaan komt...

lees de reacties eens in elsevier op dit artikel,ik heb zomaar het vermoeden dat de mensen het zat zijn...janesmith en ik zijn niet de enige

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:38

Die lui mogen ze van mij wel het land uitflikkeren, doe eens normaal zeg.... Houd je cultuur lekker voor jezelf, hierzit niemand op te wachten.

Lekker de lol voor anderen verpesten, bah..... :n

En ja als het russen waren die er een communistische voetbalclub van hadden willen maken hadden ze ook absoluut weg gemogen, dat het marokkanen zijn maakt me niet uit, het gaat om het principe. (Neemt niet weg dat mijn irritatie jegens dergelijke culturen wel steeds meer begint te groeien.....)

Poosje81

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:12

En hier gaat even een slotje voor overleg op.