Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:31

Als ik mij er druk om ga maken ga ik straks nog dood aan een hartprobleem.
Daarom, geniet van het leven iedere dag!! En haal alles eruit wat erin zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:31

-marije- schreef:
ik ben er ook niet echt bang om,
maar voor onze volgende generatie is het toch wel zonde...

Het zijn ook maar onderzoeken, je weet het nooit zeker, misschien duurt het nog wel eeuwen! Geniet gewoon van je leven :)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:34

genieten zal ik zeker doen :P
ik geloof eigenlijk echt niet in die onzin...
maar een beetje aan de volgende generatie denken vind ik wel belangrijk ;)
Liinn schreef:
-marije- schreef:
ik ben er ook niet echt bang om,
maar voor onze volgende generatie is het toch wel zonde...

Het zijn ook maar onderzoeken, je weet het nooit zeker, misschien duurt het nog wel eeuwen! Geniet gewoon van je leven :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:35

Liinn schreef:
Merel___ schreef:
De Maya's hadden zich toch 200 jaar verrekent? Dus ipv 2012, 2212? En dat is toch zo'n vage stam (denk/vind ik), die zal wel in zichzelf geloven, want ik geloof er niks van. De wereld zou in 2000 ook al zijn vergaan, nou dan denk ik dat ik toen lag te slapen, want toen heb ik er niks van gemerkt. :+ Anyway, zolang ik en degenen 'waar van ik hou' er niks van merken vind ik het goed, de wereld is toch al een grote vuilnishoop. Alhoewel, over 100 jaar? Dat is een behoorlijk eng idee, als je bedenkt dat wetenschappers zeiden dat deze generatie wel 150 zou kunnen worden. (als ik dat goed heb)
Brr, ik wil het allemaal liever niet weten. Dat wil niet zeggen dat ik bedoel: boeiend, ik leef lekker (vies) door en vervuil wat ik vervuilen kan en de rest mag het uitzoeken.
Nein. Ik ben eerder bang voor wat er zou kunnen gaan komen.

Bang hoef je echt niet te zijn,het gebeurt onverwachts en gaat zeer snel.
Voor je er erg in hebt ben je al weg.

Hoe kan jij dat nu al zeggen?[/quote]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
En laat ik het anders zeggen: Ik ben vooral bang voor het idee dat, als de wereld zou vergaan ik, mijn ouders en broer en zusje op dat moment misschien niet bij elkaar zullen zijn, maargoed.
Maarrr, deze wetenschapper die dit allemaal beweert zegt niet dat de wereld vergaat, maar dat de mensheid uitsterft, dat is al een veel minder eng idee, als iedereen door een virus dood zou gaan heb ik daar vrede mee. :)
Ik weet niet echt precies wat ik ervan moet vinden, aan de ene kant: als het gebeurt, dan gebeurt het. Andere kant: dat wil ik helemaal niet meemaken!

:7

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:35

Als het al waar is, is het erg jammer.
Al hoewel het me nou ook weer niet zal verbazen, als ik zie hoe de mensheid met onze planeet omgaat....... Eigen schuld, dikke bult. Alleen heb ik niet alleen met mezelf te maken, maar ook met mijn kind die zelf misschien ooit kinderen gaat krijgen. En dat vind ik dan wel heel erg, want 100 jaar is echt niet zo heel lang meer.....

Maar wij genieten vooralsnog gewoon van ons leven, hoor, en proberen zo bewust mogelijk te leven. :)

Maar 2012 is al een stuk eerder. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:36

-marije- schreef:
genieten zal ik zeker doen :P
ik geloof eigenlijk echt niet in die onzin...
maar een beetje aan de volgende generatie denken vind ik wel belangrijk ;)
Liinn schreef:

Ik ben daar denk ik ook veel te nuchter voor, wij zijn ooit ontstaan, het is niet gezegd dat de mens altijd blijft bestaan, maar er zijn nog zoveel dingen te ontdekken op de wereld, ik denk/hoop dat tegen die tijd we er wel een oplossing voor hebben.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:37

Er zijn nu ongeveer 6 miljard mensen op deze wereld (als het al niet veel meer zijn). De aarde kan er ongeveer 1 miljard aan. Conclusie er zijn 5 miljard mensen te veel. Dus om de aarde te redden zouden we minstens toch al 5 miljard mensen moeten 'verwijderen'.
Maar wie mag dan leven en wie niet? Enkel de rijken? Enkel de machtigen? Of al wie eerst bij de wapenwinkel is?
Laat de Aarde zich maar van haar grootste parasiet ontdoen, het kan alleen nog beteren daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:38

Lauratje_88 schreef:
Er zijn nu ongeveer 6 miljard mensen op deze wereld (als het al niet veel meer zijn). De aarde kan er ongeveer 1 miljard aan. Conclusie er zijn 5 miljard mensen te veel. Dus om de aarde te redden zouden we minstens toch al 5 miljard mensen moeten 'verwijderen'.
Maar wie mag dan leven en wie niet? Enkel de rijken? Enkel de machtigen? Of al wie eerst bij de wapenwinkel is?
Laat de Aarde zich maar van haar grootste parasiet ontdoen, het kan alleen nog beteren daarna.

Wie zegt dat de aarde maar 1 miljard mensen aankan, is dat bewezen?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:40

Heb ik ooit eens van zo een wetenschappelijk programma of het waar is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:42

Lauratje_88 schreef:
Heb ik ooit eens van zo een wetenschappelijk programma of het waar is weet ik niet.

Oke, want naar mijn idee kan je dat nooit bewijzen?!
Maargoed de mens is tegenwoordig zo slim, weet overal wel een oplossing voor, ze hebben vast hier ook wel weer een oplossing voor...

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:46

Liinn schreef:
Lauratje_88 schreef:

Maargoed de mens is tegenwoordig zo slim, weet overal wel een oplossing voor, ze hebben vast hier ook wel weer een oplossing voor...

Ik bedoel het niet aanvallend , maarr. Dat zou ik niet met zekerheid zeggen, want orkanen, aardbevingen etc etc etc, dat kan je ook niet tegen houden. De natuur gaat zijn eigen weg, tuurlijk kan je daar mee experimenteren en misschien kleine veranderingen in aan brengen, maar dit is zo iets groots, dat houd IMO toch geen mens tegen?

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:47

Zal wel beter voor de wereld zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:49

Merel___ schreef:
Liinn schreef:

Ik bedoel het niet aanvallend , maarr. Dat zou ik niet met zekerheid zeggen, want orkanen, aardbevingen etc etc etc, dat kan je ook niet tegen houden. De natuur gaat zijn eigen weg, tuurlijk kan je daar mee experimenteren en misschien kleine veranderingen in aan brengen, maar dit is zo iets groots, dat houd IMO toch geen mens tegen?

Nee dat begrijp ik.
Maar als ik dit topic goed begrijp, vergaat de mens omdat wij veranderingen aanbrengen.
Als wij deze veranderingen aanbrengen/uitvinden, kunnen we hier toch ook weer iets voor uitvinden wat het weer stopt/vermindert?
Aardbevingen en dergelijke zijn de natuur, daar kan de mens niets aan doen nee, dat is waar :j

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:50

en wat heeft de mens een zooitje van deze wereld gemaakt... :7
wie gaat er dan in al die hoge kantoor gebouwen zitten.. of in al die huizen..
de wegen en al die andere rotzooi die wij achter laten...
Zullen andere dieren daar ook dood aan gaan??? :(:)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:51

Liinn schreef:
Nee dat begrijp ik.
Maar als ik dit topic goed begrijp, vergaat de mens omdat wij veranderingen aanbrengen.
Als wij deze veranderingen aanbrengen/uitvinden, kunnen we hier toch ook weer iets voor uitvinden wat het weer stopt/vermindert?
Aardbevingen en dergelijke zijn de natuur, daar kan de mens niets aan doen nee, dat is waar :j

Ja okee, daar geef ik je wel gelijk in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:55

Merel___ schreef:
Liinn schreef:
Nee dat begrijp ik.

Ja okee, daar geef ik je wel gelijk in :j

Ik kijk er heel nuchter tegenaan, elke keer hebben ze weer andere vindingen.
Ik kan er wel bang van worden als je naar die Majakalender kijkt, volgens hun heb je nog maar 2 jaar te leven.
Maar dat geloof ik ook niet :')

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:57

Liinn schreef:
Lauratje_88 schreef:

Dan moet de mens alleen niet zeggen over 100 jaar ben ik toch al dood. :)
We moeten dit met zijn allen doen, maar als je dit topic bekijkt zijn er genoeg mensen die er geen waarde aan hechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:58

Cyn_ schreef:
Liinn schreef:

Dan moet de mens alleen niet zeggen over 100 jaar ben ik toch al dood. :)
We moeten dit met zijn allen doen, maar als je dit topic bekijkt zijn er genoeg mensen die er geen waarde aan hechten.

Inderdaad, ik krijg zeker wel rillingen van het idee.
Ik ben pas 14 jaar, en wil over 10/15 jaar ook graag kinderen, moet er niet aan denken dat die dat gaan meemaken of de generatie erna ;)

itsmi

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:01

Hmm toch wel aparte reacties. Ik denk dat je het wel serieus moet nemen. En dan de mensen die zeggen: mooi, want we verpesten de aarde, Right, maar het zal een verschrikkelijke dood worden dan lijkt me.. Dat gun je niemand toch?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:02

Liinn schreef:
Inderdaad, ik krijg zeker wel rillingen van het idee.
Ik ben pas 14 jaar, en wil over 10/15 jaar ook graag kinderen, moet er niet aan denken dat die dat gaan meemaken of de generatie erna ;)

Same here!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:05

Volgens mij veranderd de wereld al zo lang deze bestaat!
En dan sterft dit uit en dan weer dat. Alleen jammer dat over vroeger eigenlijk alleen maar gespeculeerd kan worden. Niemand is erbij geweest. Klimaatsveranderingen zijn niet te stoppen. Ook niet gelukt met de IJstijd. Deze speculaties zijn natuurlijk wel weer handig voor de economie. En als de mens uitsterft, misschien komt er dan wel weer iets beters voor terug :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:06

Johanna59 schreef:
En dan sterft dit uit en dan weer dat. Alleen jammer dat over vroeger eigenlijk alleen maar gespeculeerd kan worden. Niemand is erbij geweest. Klimaatsveranderingen zijn niet te stoppen. Ook niet gelukt met de IJstijd. Deze speculaties zijn natuurlijk wel weer handig voor de economie. En als de mens uitsterft, misschien komt er dan wel weer iets beters voor terug :-)

De wereld veranderd altijd, gelukkig maar, zo houden we vernieuwing :=
Ja maar wat zou er komen? :=

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:11

Liinn schreef:
Johanna59 schreef:

Ja maar wat zou er komen?

1 Simpel antwoord: dat weten we niet, en dat is dus ook zo vervelend (of misschien ook niet)
Grr, wetenschap, ik snap er niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:13

Merel___ schreef:
Liinn schreef:

Ja maar wat zou er komen?

1 Simpel antwoord: dat weten we niet, en dat is dus ook zo vervelend (of misschien ook niet)
Grr, wetenschap, ik snap er niks meer van.

Waar moeten 6 miljard mensen voor dood? :')
Het is best een moeilijk onderwerp, iedereen heeft natuurlijk een andere mening :j

magda_90

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:17

De mens is hard bezig de wereld te verkloten dus dat we er eens aan zouden gaan was algemeen bekend.