Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liinn schreef:-marije- schreef:ik ben er ook niet echt bang om,
maar voor onze volgende generatie is het toch wel zonde...
Het zijn ook maar onderzoeken, je weet het nooit zeker, misschien duurt het nog wel eeuwen! Geniet gewoon van je leven
Liinn schreef:Merel___ schreef:De Maya's hadden zich toch 200 jaar verrekent? Dus ipv 2012, 2212? En dat is toch zo'n vage stam (denk/vind ik), die zal wel in zichzelf geloven, want ik geloof er niks van. De wereld zou in 2000 ook al zijn vergaan, nou dan denk ik dat ik toen lag te slapen, want toen heb ik er niks van gemerkt.Anyway, zolang ik en degenen 'waar van ik hou' er niks van merken vind ik het goed, de wereld is toch al een grote vuilnishoop. Alhoewel, over 100 jaar? Dat is een behoorlijk eng idee, als je bedenkt dat wetenschappers zeiden dat deze generatie wel 150 zou kunnen worden. (als ik dat goed heb)
Brr, ik wil het allemaal liever niet weten. Dat wil niet zeggen dat ik bedoel: boeiend, ik leef lekker (vies) door en vervuil wat ik vervuilen kan en de rest mag het uitzoeken.
Nein. Ik ben eerder bang voor wat er zou kunnen gaan komen.
Bang hoef je echt niet te zijn,het gebeurt onverwachts en gaat zeer snel.
Voor je er erg in hebt ben je al weg.
-marije- schreef:genieten zal ik zeker doen![]()
ik geloof eigenlijk echt niet in die onzin...
maar een beetje aan de volgende generatie denken vind ik wel belangrijk
Liinn schreef:Het zijn ook maar onderzoeken, je weet het nooit zeker, misschien duurt het nog wel eeuwen! Geniet gewoon van je leven
Lauratje_88 schreef:Er zijn nu ongeveer 6 miljard mensen op deze wereld (als het al niet veel meer zijn). De aarde kan er ongeveer 1 miljard aan. Conclusie er zijn 5 miljard mensen te veel. Dus om de aarde te redden zouden we minstens toch al 5 miljard mensen moeten 'verwijderen'.
Maar wie mag dan leven en wie niet? Enkel de rijken? Enkel de machtigen? Of al wie eerst bij de wapenwinkel is?
Laat de Aarde zich maar van haar grootste parasiet ontdoen, het kan alleen nog beteren daarna.
Liinn schreef:Lauratje_88 schreef:Heb ik ooit eens van zo een wetenschappelijk programma of het waar is weet ik niet.
Oke, want naar mijn idee kan je dat nooit bewijzen?!
Maargoed de mens is tegenwoordig zo slim, weet overal wel een oplossing voor, ze hebben vast hier ook wel weer een oplossing voor...
Merel___ schreef:Liinn schreef:Oke, want naar mijn idee kan je dat nooit bewijzen?!
Maargoed de mens is tegenwoordig zo slim, weet overal wel een oplossing voor, ze hebben vast hier ook wel weer een oplossing voor...
Ik bedoel het niet aanvallend , maarr. Dat zou ik niet met zekerheid zeggen, want orkanen, aardbevingen etc etc etc, dat kan je ook niet tegen houden. De natuur gaat zijn eigen weg, tuurlijk kan je daar mee experimenteren en misschien kleine veranderingen in aan brengen, maar dit is zo iets groots, dat houd IMO toch geen mens tegen?
Liinn schreef:Nee dat begrijp ik.
Maar als ik dit topic goed begrijp, vergaat de mens omdat wij veranderingen aanbrengen.
Als wij deze veranderingen aanbrengen/uitvinden, kunnen we hier toch ook weer iets voor uitvinden wat het weer stopt/vermindert?
Aardbevingen en dergelijke zijn de natuur, daar kan de mens niets aan doen nee, dat is waar
Merel___ schreef:Liinn schreef:Nee dat begrijp ik.
Maar als ik dit topic goed begrijp, vergaat de mens omdat wij veranderingen aanbrengen.
Als wij deze veranderingen aanbrengen/uitvinden, kunnen we hier toch ook weer iets voor uitvinden wat het weer stopt/vermindert?
Aardbevingen en dergelijke zijn de natuur, daar kan de mens niets aan doen nee, dat is waar
Ja okee, daar geef ik je wel gelijk in
Liinn schreef:Lauratje_88 schreef:Heb ik ooit eens van zo een wetenschappelijk programma of het waar is weet ik niet.
Oke, want naar mijn idee kan je dat nooit bewijzen?!
Cyn_ schreef:Liinn schreef:Oke, want naar mijn idee kan je dat nooit bewijzen?!
Dan moet de mens alleen niet zeggen over 100 jaar ben ik toch al dood.
We moeten dit met zijn allen doen, maar als je dit topic bekijkt zijn er genoeg mensen die er geen waarde aan hechten.
Johanna59 schreef:Volgens mij veranderd de wereld al zo lang deze bestaat!
En dan sterft dit uit en dan weer dat. Alleen jammer dat over vroeger eigenlijk alleen maar gespeculeerd kan worden. Niemand is erbij geweest. Klimaatsveranderingen zijn niet te stoppen. Ook niet gelukt met de IJstijd. Deze speculaties zijn natuurlijk wel weer handig voor de economie. En als de mens uitsterft, misschien komt er dan wel weer iets beters voor terug
Liinn schreef:Johanna59 schreef:Volgens mij veranderd de wereld al zo lang deze bestaat!
En dan sterft dit uit en dan weer dat. Alleen jammer dat over vroeger eigenlijk alleen maar gespeculeerd kan worden. Niemand is erbij geweest. Klimaatsveranderingen zijn niet te stoppen. Ook niet gelukt met de IJstijd. Deze speculaties zijn natuurlijk wel weer handig voor de economie. En als de mens uitsterft, misschien komt er dan wel weer iets beters voor terug
De wereld veranderd altijd, gelukkig maar, zo houden we vernieuwing
Ja maar wat zou er komen?
Merel___ schreef:Liinn schreef:
De wereld veranderd altijd, gelukkig maar, zo houden we vernieuwing
Ja maar wat zou er komen?
1 Simpel antwoord: dat weten we niet, en dat is dus ook zo vervelend (of misschien ook niet)
Grr, wetenschap, ik snap er niks meer van.