VVD trekt stekker uit paars+.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:11

faye1995 schreef:
smeetjoew schreef:
Noem dan eens een andere partij die ook maar íets in de buurt komt van VVD/PVV? Denk je dat de PvdA of GroenLinks of SP met de PVV wil samenwerken? :+

Misschien moeten die heethoofden eens afkoelen niet zo de kont tegen de krib gooien.
het volk heeft gestemd, wat doen ze nu moeilijk.
Water bij de wijn en huppa gaan met die banaan :)
Pvv heeft veel stemmen en dat is blijkbaar omdat men hen graag in de coalitie wil zien...
Wie is democratisch NL om ze dan buiten te sluiten?
Ik vind het belachelijk dat de partijen zo stug doen.
edit; de coalitie is er niet voor niks dus zowel de helft van de plannen van wilders als die van cohen en de rest worden toch niet uitgevoerd

:j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:12

Kan zijn, maar nog altijd kiezen er VEEL MEER mensen voor pvda, dus daar moet minimaal net zoveel aandacht aan worden besteed... Er zijn er wel meer partijen die in verhouding enorm zijn gegroeid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:13

LuvdaTossa schreef:
Yamcha schreef:
Bij reacties zoals jij die nu geeft zeg ik: joh, ga eerst eens erheen, probeer dat werk maar eens te doen......

Hondenbaan is het :D

Een vader van een vriendin van mij zit in de TK; nou die uren die hij maakt.. In het bedrijfsleven zou ie daar veel meer mee verdienen. Daarnaast altijd een bak gezeur over je heen van alles en iedereen. Mij niet gezien :P Toch drijft het hem om een beter Nederland te krijgen.

Dat bedoel ik, je kunt het echt nooit goed doen.

Ik heb respect voor die mensen, je moet toch wel een zekere roeping voelen om dat werk te blijven doen....

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:13

En stiekem beschouw ik onze Geert als het grootste heethoofd :D Dus die vlieger gaat voor mij niet op :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:14

Ik vind het prima, paars+ zag ik toch al niet zitten. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:14

CtjeLief schreef:
Kan zijn, maar nog altijd kiezen er VEEL MEER mensen voor pvda, dus daar moet minimaal net zoveel aandacht aan worden besteed... Er zijn er wel meer partijen die in verhouding enorm zijn gegroeid..

Idd :')

Als de SGP 2 zetels erbij krijgt, winnen ze wel 100%, maar weet zeker dat er dan niet zo enthousiast voor gepleit wordt dat ze in de regering komen :')

OdiEtAmo

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:16

VVD+PVV+PvdA

De 3 grootste partijen. NL heeft gestemt, ze doen het er maar mee. Stelletje kleuters :Y)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 19:17

VVD-CDA-PVDA is ook een combinatie die geen enkel kwaad kan. Tussen die 2 partijen zal de PVDA nooit hun ideale beleid er door kunnen drukken. 2 honden (PVDA en CDA) gaan vechten om een been, en de 3e (PVV) gaat er mee heen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:18

Pion schreef:
VVD+PVV+PvdA

De 3 grootste partijen. NL heeft gestemt, ze doen het er maar mee. Stelletje kleuters :Y)

Dat gaat niet gebeuren, ik heb namelijk niet voor de PVV gestemd, dat is me ook beloofd.
Dus niks stelletje kleuters, maar wees een kerel en kom je beloftes na

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:19

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:
ook ik verwacht dat de pvv kleiner zal zijn bij nieuwe verkiezingen, veel mensen zijn geschrokken van de grootte van de partij dus zullen er denk ik meer mensen strategisch stemmen, bovendien denk ik dat hij met het verspelen van zijn breekpunt ook mensen heeft laten vallen.. ik verwacht stijging voor PvDA.. ben benieuwd of het zover komt dat we opnieuw moeten stemmen.. we zullen zien!

Dit is natuurlijk ijdele hoop daar niet één PVV stemmer zal schrikken dat de partij zo groot geworden is. Integendeel zelfs, de PVV blijkt van alle partijen de trouwste aanhang te hebben. Dat kun je hier lezen
In de peilingen van afgelopen week blijkt ook nergens uit dat er uitkomsten zijn die jouw woorden enigzins ondersteunen. Uiteraard mag je hopen en dromen, maar vergeet niet dat dromen bedrog zijn. :P

Trouwste aanhangers? Grinnik. We hebben het hier over een nieuwe partij ;) , die zichzelf nog helemaal mag bewijzen ;) . Ik voorspel nu dat bij de volgende verkiezingen de PVV verliest, zeker als ze nu in de regering komen. :D

Verder vind ik het jammer dat paars+ niet gelukt is. Ik hou mijn hart vast voor wat voor ellende we nou gaan krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:21

Yamcha schreef:
CtjeLief schreef:

Idd :')

Als de SGP 2 zetels erbij krijgt, winnen ze wel 100%, maar weet zeker dat er dan niet zo enthousiast voor gepleit wordt dat ze in de regering komen :')

Waar woord :j.

Het enige signaal dat ik krijg van al die wilders-stemmers is dat ze de democratie aan hun laars lappen en er geen waarde aan hechten. Daarnaast zien ze niet waar de kracht en macht van dit land nu eigenlijk ligt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:23

Ik wil VVD, SGP en D'66. Lijkt me dat dat wel een pittig beleid oplevert :D

Lovely: 't is idd een erg selectief pleidooi.... maar dan heb je het systeem van onze democratie niet begrepen igg :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:24

sarabande schreef:
Pion schreef:
VVD+PVV+PvdA

Dat gaat niet gebeuren, ik heb namelijk niet voor de PVV gestemd, dat is me ook beloofd.
Dus niks stelletje kleuters, maar wees een kerel en kom je beloftes na

Was ook niet als 'serieuze' post bedoeld.
PVV en PvdA samen is onmogelijk en gaat ook niet gebeuren.
Maar zoals ze nu aan het kontedraaien zijn schieten we ook niets mee op.
Water bij de wijn óf opnieuw stemmen en kijken wat er dan gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:24

BBMarin schreef:
PVDA mag wel een grote partij zijn (omdat er veel op gestemd was) maar als je de verhoudingen bekijkt is PVV natuurlijk wel 'groot' geworden.. en heeft de meeste zetels gewonnen (dan wel niet de grootste partij, maar wel de meeste zetels erbij).
Ik vind, dat er echt serieus gekeken moet worden, waarom er zoveel gestemd is op PVV, want dat moet toch wel wat zeggen lijkt mij ;)

Natuurlijk zijn er mensen die vanuit volle overtuiging op de PVV hebben gestemd, maar er zijn er denk ik ook heel wat die er geen *piep* vanaf weten en zich daarom maar laten leiden door wat ze allemaal in de populaire media horen. En ja, ik ben wel van mening dat Wilders hier handig op in speelt door het hardst te schreewen dat hij de stem van het volk is en zegt wat iedereen denkt. Daardoor zijn die zwevende kiezers, die het eigenlijk niet heel erg veel uitmaakt, eerder geneigd om op de PVV te stemmen omdat die gewoon het duidelijkst aanwezig is en het vaakst wordt genoemd. Vind het trouwens ook wel frapant dat in de regio's met de laagste percentages allochtonen het meest op Wilders wordt gestemd. Vraag me dus hoeveel stemmen hij zou krijgen als het ging om pure overtuiging en achter zijn standpunten staan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 19:25

Twiggy2008 schreef:
janesmith schreef:

Dit is natuurlijk ijdele hoop daar niet één PVV stemmer zal schrikken dat de partij zo groot geworden is. Integendeel zelfs, de PVV blijkt van alle partijen de trouwste aanhang te hebben. Dat kun je hier lezen
In de peilingen van afgelopen week blijkt ook nergens uit dat er uitkomsten zijn die jouw woorden enigzins ondersteunen. Uiteraard mag je hopen en dromen, maar vergeet niet dat dromen bedrog zijn. :P

Trouwste aanhangers? Grinnik. We hebben het hier over een nieuwe partij ;) , die zichzelf nog helemaal mag bewijzen ;) . Ik voorspel nu dat bij de volgende verkiezingen de PVV verliest, zeker als ze nu in de regering komen. :D

Verder vind ik het jammer dat paars+ niet gelukt is. Ik hou mijn hart vast voor wat voor ellende we nou gaan krijgen....

Ben ik helemaal met je eens, gelukkig heeft de PVV 2 beschermers in de vorm van CDA en PVDA die er voor zorgen dat ze niet in de regering komen en nu paars+ niet meer mogelijk is kan er eigenlijk niets meer fout gaan. Alle verdere realistische coalities zullen altijd een linkse minderheid hebben. Zolang dat het geval is, is de BV Nederland in veilige handen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-06-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:27

Yamcha, mag de SGP dan ingeruild voor de CU?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:28

SGP is al helemaal eng, kom op zeg, we leven toch niet meer in de Middeleeuwen, en dat te bedenken dat er eerst geeneens vrouwen in de partij mochten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:30

hemellief......... wat een kleuters moeten dit land besturen zeg!!!

bananenrepubliek...............

ik zeg............. allemaal weer opnieuw naar de stembus.............. ongelovelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:32

Dat is ook het enige probleem wat ik met de SGP heb. Verder kan ik me goed in hun standpunten vinden, hoor. Vind de CU beetje slappe hap momenteel...... (bij mijn stemwijzer kwamen ook VVD en SGP uit :D )
Maar om mij mogen ze wel ingeruld worden, maar André mag dan wel wat pittiger worden van mij.

Anoniem

KiWiKo schreef:

ik zeg............. allemaal weer opnieuw naar de stembus.............. ongelovelijk!!!

Kim, ga zelf de politiek in joh :D

Echt, volgens mij is het heus zo makkelijk niet :D

Anoniem

Aan de andere kant, misschien is het maar goed dat PVV er in komt, hup een onruststoker erbij en dan is er een grote kans dat het kabinet snel valt. Zijn we ook van de PVV af.

Edit: Denk trouwens niet dat de SGP het gaat halen. Met zijn 2 zetels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:33

Lijkt me op het moment niet zo goed voor NL, maar wel goed om van de PVV af te komen :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:36

Yamcha schreef:
KiWiKo schreef:

Kim, ga zelf de politiek in joh :D

Echt, volgens mij is het heus zo makkelijk niet :D

alleen als ik een dag in de kamer mag zitten en dan verder op wachtgeld verder mag :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:37

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:38

Niks daarvan, zo makkelijk kom je er niet af >;)

Eerst een jaar in de politiek en dan krijg je wachtgeld :D